![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
sprzet na poziomie gtecha bardziej do zabawy niz do pracy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
bardziej chodziło mi o koszt pomiaru a nie hamowni .... ale znalazłem
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
CYTAT("simpson":li0oci5g) 10kpln
Dystrybutor: wojtrek [url:li0oci5g]http://www.hamownia.win.pl/h/h_przen.htm[/url:li0oci5g] Świnka Ecumaster także posiada wbudowaną hamownie, trzeba by porównać jej dokładność z tą proponowaną przez Wojtreka. Czy można zapisać się na jakiś test - bo coś czuję że wyniki mogą być bardzo porównywalne... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
CYTAT("ctv":1ifs08us) sprzet na poziomie gtecha bardziej do zabawy niz do pracy
a nie zwróciłeś uwagi, że afiszując się podpisem Master's Tuning i nie podając ŻADNYCH argumentów przeciwko hamowni używanej na przykład przez firmę Kleemann (i paręset innych) robisz niedźwiedzią przysługę chlebodawcy? proponuję rozmyć te rewelacje, bo: - obaj wiemy, że nie masz pojęcia, o czym piszesz, - jesli się mylę i masz pojęcie, to wiesz, że nie masz cienia szansy zakwestionowania wiarygodności tego urządzenia. -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja ostatnio też zdecydowałem się na pomiar tą metodą. U mnie odbywało się to na 3 biegu, odcina przy ok 160 km/h.
Wykres: ![]() -------------------- E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("Coobcio":1c8i2axt) CYTAT("simpson":1c8i2axt) 10kpln Dystrybutor: wojtrek [url:1c8i2axt]http://www.hamownia.win.pl/h/h_przen.htm[/url:1c8i2axt] Świnka Ecumaster także posiada wbudowaną hamownie, trzeba by porównać jej dokładność z tą proponowaną przez Wojtreka. Czy można zapisać się na jakiś test - bo coś czuję że wyniki mogą być bardzo porównywalne... tylko jak narazie jest problem z wyliczaniem strat na kolach czyli mamy tylko moc na kolach.. chyba, ze jestem do tylu z informacjami:D -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
ECU Master mierzy jedynie moc na kołach, dokonuje się tego tylko przy przyspieszeniu nie trzeba nic wyhamowywać...
Ale ciekawi mnie jak by się miało urządzenie za parę stówek do takiego za 10K... jak różnica jest nie większa jak 1-3% to po co przepłacać ? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Coobcio":23vn3i0u) Ale ciekawi mnie jak by się miało urządzenie za parę stówek do takiego za 10K... jak różnica jest nie większa jak 1-3% to po co przepłacać ?
idąc tym tropem to Gtech też mierzy moc na kołach i rysuje wykres... i czasem nawet udaje mu się podać przebieg w miarę zbliżony do prawdy... więc po co przepłacać? -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Supra User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: Poznań ![]() |
CYTAT("ctv":3u9it4ls) sprzet na poziomie gtecha bardziej do zabawy niz do pracy
wypowiedz tez na poziomie... hamownia Dynomet, tak samo jak hamownia maha, vtech i pewnie kazda inna opiera sie na takiej samej zasadzie dzialania. na rolce lub kole w przypadku Dynomet, zakladany jest czujnik mierzacy obroty. przetwornik analogowo cyfrowy zamienia to na informacje strawne dla komputera i dalej juz soft liczy konie. chodzi o to by dokladnie zbadac przyspieszenie. znajac mase rolki (w przypadku dynometu - mase auta) i wiedzac w jakim czasie ta masa zostala przyspieszona (dzieki owemu czujnikowi obrotow) mozemy wyliczyc jaka sila byla potrzebna do wykonania tej pracy a stad mamy juz w miare prosta droge do Nm i KM w skali obrotow. gtech i gtechopodobne urzadzenia dzialaja na innej zasadzie, zamiast liczyc obroty kola mierza przeciazenie i za tego wyliczaja jak dana masa zostala przyspieszona, roznica jest taka, ze ten sposob pomiaru nie jest zbyt dokladny. ale sam sposob przetwarzania danej informacji (software) jest na 99% taki sam, bo to matematyka i fizyka. urzadzenia takie jak ecu master (przypuszczalnie, bo nie wiem na 100%) biora informacje o przyspieszaniu z obrotow silnika. i nie ma w tym nic zlego, troche kuleje jedynie rozdzielczosc pomiaru. tez znajac czas, przelozenia biegu itd mozna wyliczyc moc. tak samo urzadzenie, ktore pobiera impulsy np z czujnika ABSu ma prawo dzialac. wykluczajac urzadzenia a'la gtech, czyli akcelerometry, hamownie mierzace obroty kola/rolki roznia sie w zasadzie tylko rozdzielczoscia pomiaru. jezeli soft jest napisany dobrze to juz polowa sukcesu. dobra kalibracja urzadzenia wzgledem rolek to to samo co podanie w miare dokladnie masy auta w przypadku Dynometu. Problem w tym, ze ludzie tacy jak ctv, sie nie znaja i cos pisza. jak hamownia nie ma swojego klimatyzowanego pomieszczenia to nie moze dorbze mierzyc przeciez mocy jak nie kosztowala 200tys zl to nie moze dobrze mierzyc jak nie jest na niej napisane Maha to jest mizerna probka bycia hamownia. A prawda jest taka, ze nawet taka Maha jest o kant d jesli chcemy NAPRAWDE wiedziec jaka jest moc silnika. Jak chcemy wiedziec jaka jest moc SILNIKA to trzeba silnik wyciagnac z auta! Kazde inne urzadzenie ESTYMUJE moc silnika. bo jak mozna wierzyc temu co wypluje hamownia skoro miedzy czujnikiem przyspieszenia a silnikiem jest tyle elementow mechanicznych...? Hamownia sluzy do porownywania co dala modyf(i/a)kacja, a nie zeby okreslic czy auto trzyma serie czy nie. do tego sa hamownie silnikowe. hamownie podwoziowe to narzedzie do okreslania zmiany mocy. proby dokladnego zbadania mocy silnika hamownią podwoziowa to tylko proby, jedni to robia lepiej, inni gorzej, ale zadna hamownia nie robi tego w 100% dobrze, ani Maha, ani Vtech, ani Dynojet, ani Dynomet, ale kazda z nich idealnie nadaje sie do zbadania ile dala zmiana walka, zmiana softu w tdi czy cokolwiek. Roznica miedzy hamowniami podwoziowymi a drogową Dynomet jest taka, ze przedstawia charakterystyke silnika taką jakie auto ma na drodze a nie w klimatyzowanym pomieszczeniu pod sztucznym obciazeniem. Co z tego, ze Twoj diesel ma maks moment obrotowy przy 1800obr na hamowni skoro na drodze nawet na 6tym biegu tego nie osiagniesz? OK, hamownia podwoziowa pokaze charakterystyke blizsza tej, ktora rzeczywscie ma silnik, ale co na to komu jak tego nigdy nie osiagniesz na drodze? Ja nie mam nic do Mahy, Vtecha czy hamowni Macka Grabowskiego, kazda jest OK, ale jak ktos sie nie zna to niech sie nie wypowiada o hamowniach. -------------------- chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe. Supra TT 6spd, F430 spider 6spd. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 15 May 2003 Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow ![]() |
co do ecumastera to istnieje przeciez opcja wprowadzenia krzywej wykresu strat na kolach... np z wykresu z hamowni
tzn teoretycznie wystarcza straty przy dwoch konkretnych wartosciach obrotow i soft sobie wyliczy cala krzywa wykladnicza strat pozniej tylko dajemy "ptaszka" przy "enable trans. losses corr." i mamy wykres mocy na silniku -------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Czyli niepewność pomiaru Ecumastera mnożymy przez niepewność pomiaru na innej hamowni w innych warunkach i tadam - mamy jeszcze bardziej niepewny wykres? IMO proteza.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
wiarygodnosc wiarogodnoscią,bardziej mi chodzilo o obsluge!
-20 na dworze zamiec sniezna 200km/h autem klienta ? czy pomiary 3 miesieace w roku? vagcom terz mierzy moc maszce najblizej do hamowni przemyslowej i cos za tym sie kryje |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
wojtrek a jak sie ma Cx auta do pomiaru?
wiadomo że im szybciej tym bardziej nas "blokuje", czy jest to brane jako strata w napędzie? Pytam z ciekawości -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
dynomet ma jedna wielka wade !!!!
brzydkie wykresy - podzialka jest jakas taka bezsensu... -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
CYTAT("ctv":2ja40rs4) wiarygodnosc wiarogodnoscią,bardziej mi chodzilo o obsluge!
-20 na dworze zamiec sniezna 200km/h autem klienta ? czy pomiary 3 miesieace w roku? -20 na dworze, zamieć śnieżna, w garażu cieplutko, instalujesz sprzęt po czym jedziesz na odśnieżony kawałek autostrady wzgl obwodnicy autostradowej miasta (i tutaj rozumiem, że Wojtrekowi można jako wadę rozwiązania wytknąć opady śniegu w miastach pozbawionych obwodnic), 3 minuty i pozamiatane. Wracasz do ciepłego garażu. 200 km/h autem klienta? Prawdę mówiąc, gdyby mój klient chciał ode mnie auta, które pojedzie dajmy na to 275 km/h, to żeby się nie zabił przeze mnie, jako pierwszy pojechałbym 280 - tak na wszelki wypadek... Robiliśmy Dynometem pomiary latem, zimą, jesienią i... tak, wiosną też. W ciemnościach, oślepiającym słoNcu, śniegu, deszczu (megaoberwanie chmury latem w Wwie, myślałem, że mnie trafi cholera jak musiałem obejść na piechotę całe rondo Zesłańców szukając kawałka samochodu, który postanowił wybrać wolność), skwarze, zimnie, whatever. Założenie hamowni na koło trwa tyle, co sprawdzenie i poprawienie ciśnienia w oponach, nikt nie narzeka że to za długo i zimą się tego nie robi... -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
CYTAT("ctv":2lfnyar6) wiarygodnosc wiarogodnoscią,bardziej mi chodzilo o obsluge!
-20 na dworze zamiec sniezna 200km/h autem klienta ? czy pomiary 3 miesieace w roku? vagcom terz mierzy moc maszce najblizej do hamowni przemyslowej i cos za tym sie kryje - oblodzona jezdnia - ok, nici z pomiaru. true. - 200km/h - to klient prowadzi auto. najstarszy znany mi klient hamowni Wojtka miał powyżej 60lat, był prezesem dużej firmy, jego BMW było mierzone na trasie poznańskiej w okolicach Błoni (Błonia? nigdy nie wiem), w dzień. wrócił nic bardziej zarumieniony niż przed wyjazdem. Notabene pomiaru dokonuje się na ogół do odcinki na 3 biegu. Ile aut ma 200 na trójce? - 3 miesiące w roku? demagogia. maszce najbliżej... ale masz jakieś argumenty, czy jest najwięcej wskazań w google przy wyborze "maha" i "hamownia przemysłowa"? -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
No Owko!!!!
Zepsuleś mi etos bohaterskich mierniczych mocy w zadymce śnieżnej! -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
CYTAT("simpson":24jsorwr) wojtrek a jak sie ma Cx auta do pomiaru?
wiadomo że im szybciej tym bardziej nas "blokuje", czy jest to brane jako strata w napędzie? Pytam z ciekawości wszystkie straty związane z Cx, wiatrem czy pochyłąścią drogi uwzględnia późniejsze zwalnianie -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 15 May 2003 Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow ![]() |
powole sobie przytoczyc jako przyklad wykresik mojego pascia;)
wykres mocy na kolach bez dodawania jakichkolwiek strat: ![]() wykres mocy na kolach po dodaniu strat zwiazanych z oporami powietrza (na podstawie Cx i powierzchni czolowej): ![]() a tutaj po dodaniu strat na kolach (wykres troche z dupy gdyz auto bylo hamowane na 4 biegu a znalem straty tylko na 5 wiec wartosci z 5 pomniejszylem o 20% ): ![]() nie sugerowac sie tutaj tym, ze na wykresie jest napisane power/torque max on wheels -> male niedopracowanie softu.. aha rozowa linia na wykresach to zlogowane wskazania z mapsensora wiec jak widac mozna sobie nalozyc na wykres krzywa doladowania (wartosciami prosze sie nie sugerowac bo skala jest zdefiniowana dla mapsensora mpx4150, jak bede znal dokladna charakterystyke mapsensora z 200sx to zrobi sie dla niego definicje, bo w wskaznik doladowania autogauge jakos srednio wierze) tak samo mozna sobie zlogowac i wrzucic na wykres np afr, to moze byc pomocne przy strojeniu aha2 powyzszy pomiar byl robiony na 0,6 bara aha3 no i dla porownania wykresik z inercji z pxs (na doladowaniu ok 0,75bara) jak widac na drodze turbo wkreca sie o wiele szybciej niz na rolkach ![]() -------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Warunki na zgrupowaniach miałyśmy bardzo dobre! Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało!
No jak mamy sie tak dalej onanizowac,to powodzenia |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 08:36 |