![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Witam.
Interesuje mnie dokładność pomiarów tego urządzenia. Wiem, że kilka osób w PL użytkuje to urządzenie. Czy ktoś z forum już porównywał wyniki tego urzadzenia w odniesieniu do tradycyjnych inercji bądź obciążeniówek ? Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Prawdę mówiąc, to nie tyle porównywał, tylko badał ile zawyża jaka hamownia w Polsce
Używałem dwóch Dynometów i nie dam złego słowa powiedzieć. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
z forum opolskiego:
"""""" Dzięki uprzejmości Maxplanck'a i firmy 44 Tuning mogliśmy porównać wyniki tego samego pojazdu na dwóch różnych hamowniach (jedna rolkowa, druga zakładana na koło). Auto przy obydwu pomiarach było na takim samym setup'ie (to samo auto, ten sam sprzęt, felgi, program, Max nie zmienił masy własnej, etc. etc.). Jedynymi czynnikami różniącymi obydwa pomiary były: temperatura w jakich odbywał się pomiar oraz ciśnienie powietrza - zostało to jednak uwzględnione przy tworzeniu skorygowanego wykresu. Otrzymane wykresy: ElproSys / Gliwice / 20 lipiec 2006 - temp. 33,6 stopnia C [url=http://imageshack.us:2y3jz3l0] ![]() 44 Tuning / Opole / 13 październik 2006 - temp. 17 stopni C [url=http://imageshack.us:2y3jz3l0] ![]() 44 Tuning / Opole / 13 październik 2006 - symulacja dla temp. 33,6 stopnia C i cisnienia powietrza jak przy pomiarze ElproSys, w oparciu o dane z poprzedniego wykresu [url=http://imageshack.us:2y3jz3l0] ![]() I tak dopasowujac skalę nałożyłem wykresy: [url=http://imageshack.us:2y3jz3l0] ![]() Tutaj powyższa graficzka tyle, że w lepszej rozdzielczości: [url:2y3jz3l0]http://img291.imageshack.us/img291/1055/porownanieex1.jpg[/url:2y3jz3l0] Porównanie - ElproSys kontra 44 Tuning dla różnych czynników zewnętrznych: [url=http://imageshack.us:2y3jz3l0] ![]() Link do wykresu w lepszej rozdzielczości: [url:2y3jz3l0]http://img135.imageshack.us/img135/3892/porownanierzeczywisteys7.jpg[/url:2y3jz3l0] Porównanie - ElproSys kontra 44 Tuning dla identycznych czynników zewnętrznych (korygowane przez program hamownii): [url=http://imageshack.us:2y3jz3l0] ![]() Link do wykresu w lepszej rozdzielczości: [url:2y3jz3l0]http://img135.imageshack.us/img135/4533/porownanieskorygowanetb6.jpg[/url:2y3jz3l0] Moje prywatne zdanie - nieźle, nieźle """"""" -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Znakomite porównanie!
Dodam tylko, że Dynomet ma przewagę polegającą na tym, że samochód testowany jest w 100% rpawdziwy6ch warunkach - opory toczenia, nawiew na chłodnicę i IC, itdp. Hamownie stacjonarne mają dobre algorytmy, które symulują takei warunki, ale jest to mimo wszystko symulacja. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Rewelacja.
Dzięki za udział w dyskusji... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Także posiadam hamownię firmy Dynometr. Dla porównania dwa wykresy. To samo auto, co najważniejsze turbodoładowane. Pomiary dzieliły dwa dni:
[url=http://xs.to/xs.php?h=xs114&d=07172&f=TDi110_czips.jpg:28kc28oj] ![]() [url=http://xs.to/xs.php?h=xs114&d=07172&f=hamownia_maha.JPG:28kc28oj] ![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Coś ten pomiar z Dynometru wyszedł za gładko, kompletnie w nim nie widać niedociągnięć softu lub słabości silnika co doskonale ilustruje pomiar od Mastersa...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("Coobcio":3gd9qpvo) Coś ten pomiar z Dynometru wyszedł za gładko, kompletnie w nim nie widać niedociągnięć softu lub słabości silnika co doskonale ilustruje pomiar od Mastersa...
pewnie był robiony na za niskim biegu -------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Niewykluczone, hamownia Dynometu ma wtedy zbyt małą rozdzielczość i jej soft wygładzając krzywą eliminuje te skoki. Można zmienić wygładzanie w sofcie, albo shamować na wyższym biegu (w niektórych przypadkach oznacza to fantastyczną przygodę z prędkościami >200 )
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 December 2003 Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;) ![]() |
przy hamowni dynomet, trzbea pamietac o podaiu dokladnej wagi samochodu lacznie z kierowca, gdyz jest to brane pod uwage przy pomiarze. ale zazwyczaj wychodza wyniki w tolerancji bledu pomiaru jak na kazdej hamowni wiec sa dosyc wiarygodne i co najwazniejsze w "narutalnych warunkach" jest przeprowadzony pomiar
POZdr -------------------- yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
hmmm np. robiąc test na 4 do końca przyspieszymy do tych 200km/h i potem trzeba czekać aż auto zwolni, czy normalnie można hamować ?
Z napędzaniem się do tej prędkości jeszcze by nie było takiego strachu ale jakby wrzucić na luz i czekać aż auto się zatrzyma to by było nie zaciekawie... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Są różne szkoły - teoretycznie wbija się sprzęgło i czeka aż prędkość spadnie do takiej wartości, jaką auto miało na początku pomiaru - w ten sposób mierzy się opory układu jezdnego, aby dostać wykres mocy/momentu na kole zamachowym. W przeciwnym wypadku dostaniemy tylko moc na kołach.
W praktyce wystarczy swobodny wybieg z 200 do 90 i już mamy praktycznie wiarygodny wykres. Ważne jest tylko, jeśli używa się tej hamowni do strojenia auta, żeby zawsze mieć identyczną procedurę, czyli albo mierzyć tylko na kołach, albo zwalniać do tej samej prędkości za każdym pomiarem - bo inaczej wartości KM mogą się różnić i wprowadzać zamieszanie. Mierzyliśmy tak (z wrzucaniem na luz) dziesiątki, jeśli nie setki razy i generalnie nie ma stresu, da radę wyhamować jeśli nagle ciężarówka zapragnie zawrócić na szosie krakowskiej -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Można spokojnie wybrac się też np. na Ryki i tam na lotniksu w komfortowych warunkach robić taki pomiar.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Supra User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: Poznań ![]() |
CYTAT("hwojtek":24nvhhr9) Są różne szkoły - [...]W praktyce wystarczy swobodny wybieg z 200 do 90 i już mamy praktycznie wiarygodny wykres.
jako osoba, ktora te hamownie sprzedaje i szkole w uzytkowaniu, pozwole sobie zauwazyc, ze praktyka oraz instrukcja oblsugi hamowni mowi, ze starczy mierzyc opory przez okolo 10sekund (realnie zwolnic o okolo 20km/h) by pomiar nie roznil sie od tego, ktory by byl wyhamowany do zera. to jedno druga sprawa, to gladki wykres. fakt, pomiar na 3cim biegu czasami nie jest idealny w 100%, ale nalezy wziac pod uwage fakt, ze warunki drogowe to jedno, a hamownia to drugie. czesto jest tak, ze na hamowni zasymulowane sa warunki takie, ktore nie sa w stanie fizycznie zaistniec na drodze. tak jak np przyspieszenie od 20 do 260km/h na 6tym biegu w 10sekund. stad pewne anomalie na wykresie niekoniecznie musza odzwierciedlic to co bedziie dzialo sie na drodze. stroic powinno sie na drodze, idealnie wystrojone auto na drodze moze pokazac jakies dziwne gory i doliny na hamowni rolkowej i tylko tam, wiec w zasadzie nie ma sie czym przejmowac... -------------------- chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe. Supra TT 6spd, F430 spider 6spd. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 06 April 2005 Skąd: warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Supra User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: Poznań ![]() |
mozna poczytac, ale po co? dywagacje Macka Grabowskiego na temat pomiarow mocy na hamowni przenosnej sa bez sensu, skoro nie wie jak wyglada pomiar i pisze o problemach, ktore nie wystepuja BRT tam sie wypowiada, jako uzytkownik takiej hamowni, ze nie ma problemow, a Maciek (vel Nocoty), ktory takiej hamowni nie ma, mowi, ze problemy sa... coz... Jakos trzeba sie bronic przed konkurencja?
-------------------- chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe. Supra TT 6spd, F430 spider 6spd. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
CYTAT("greg76":1albto0l)
1. proszę nie podejmować polemiki z poglądem Maćka Grabowskiego, który twierdzi: lepiej jest hamować się na mojej hamowni, bo wtedy mam z tego kasę niż nie na mojej, bo wtedy nie mam. Maciej ma rację. 2. Może zdradzę tu jakieś tajemnice i mi się za to oberwie, ale co mi tam. Z pamięci podaję samochody mierzone na hamowni drogowej, w Warszawie (faktycznie wieczorem): 1) Supra Filipa circa 420hp. 2) Porsche K... cosik koło 700hp. 3) Honda Doktora kole 600hp. 4) Nissan Bartka jakieś 370hp (auto średniodwunastkowe). Wszystkie auta ośki turbo. Był problem z hondą, bo się ślizgała na każdym biegu. Dla leniwych, podaję auta, w których byłby problem ze zmierzeniem mocy na hamowni drogowej: 1) Typhoon No Limit. 2) Corvette InterCars. 3) Supra JC Auto TwinTurbo. Jeżeli nie jesteś użytkownikiem żadnego z trzech powyższych samochodów, nie bój nic. Aa, przypomniało mi się, że ponoć K... rzeczywiście wyrażał kiedyś zastrzeżenia dotyczące warunków pomiaru. Chodziło o jeżdżenie jego RWD 250km/h... zimą. -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Zawsze byłem sceptyczny co do tego rozwiazania, ale teraz przekonuję się patrząc po danych i wykresach, ze byłem w błedzie.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
hmmmm naprawdę ciekawe. w sumie najlepiej mierzyć w warunkach naturalnych .... a pytanie kto takei cudo posuada i ile to koszutje
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
CYTAT("Samcrk":1mv7m3hu) a pytanie kto takei cudo posuada i ile to koszutje
10kpln Dystrybutor: wojtrek [url:1mv7m3hu]http://www.hamownia.win.pl/h/h_przen.htm[/url:1mv7m3hu] -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 17:53 |