![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2681
|
|
User Dołączył: Tue, 20 March 2012 Skąd: Rzeszów ![]() |
Witam
Pacjent to Swift Gti teraz jest docierany na jakimś mineralnym po wymianie wszystkich uszczelek i pierścionków, panewek i uszczelniaczy co zalać później ?? Auto będzie czasem startowało w jakiś kjs-ach |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2682
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Enten: Pierwsza sprawa to obserwuj ubytki płynu chłodniczego bo te silniki standardowo lecą głowice.
Jak nic a nic nie ubywa to super . Druga sprawa olej - Masz auto tunningowane czy seria ? Suzuki GTI - KJS 10W40 CFS , normalnie CFS 5W40 ewentualnie 5W40 XFS. Po każdym KJXS wymiana oleju bo panewki lubiuą tam się "ślizgnąć" a silnik sie kreci ochoczo Gratuluje tego autka -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2683
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
...Focus RS 305KM jeszcze seria, po zalaniu millersa 5w40NT różnica w stosunku do motula...cichsza praca i co ciekawe wcześniej olej 115st C było przy każdym upalaniu, teraz przekroczenie 105st C jest prawie niemożliwe, pozostało jeszcze sprawdzić różnice na rolkach, ciekaw jestem co wyjdzie??
![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#2684
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Do śmigającej po mieście Hondy Civic 2002r 1.4 90km, nie garażowana (w zime także). Olej Millers Triendt 5W40 w pełni syntetyczny będzie ok ? (+ płukanka)
|
|
|
![]()
Post
#2685
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
A dlaczego 5W40 ?
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2686
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
Nie bardzo rozumiem, dlaczego przy upalaniu na lepszym oleju jest niższa temperatura??
|
|
|
![]()
Post
#2687
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2688
|
|
User Dołączył: Tue, 10 February 2009 Skąd: Otwock ![]() |
Enten: Pierwsza sprawa to obserwuj ubytki płynu chłodniczego bo te silniki standardowo lecą głowice. Jak nic a nic nie ubywa to super . Druga sprawa olej - Masz auto tunningowane czy seria ? Croom, chłodzący ok. GTB2260 i dojdzie wydech. Aktualnie 200 na dniach 240ps. Trochę modzone. Na codzień krótkie odcinki 15-20km, raz na tydzień ze 100 i z raz w miesiącu z 500-1000. Łącznie ~1500 miesięcznie. Na dojazdach nie cisnę bo nie zdąży się zagrzać ale raz w tygodniu go poganiam. Na motulu jak na razie jest ok. Po zmianie turbiny chyba przestał wciągać olej. W dolocie czyściej. |
|
|
![]()
Post
#2689
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Enten : 5W40 A3/B4 spełniający 505.01
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2690
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 19 July 2012 ![]() |
Witam
Jaki olej zalać do Astry GTC 1.8 140KM 2008 60tyś przebiegu po świeżym montażu LPG? Obecnie jest zalany 5W40, nie wiem jakiej firmy. Myślałem o Millers Oils XFS 5W-40 lub Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 a może do lpg Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-40? Czy powinienem zastosować płukankę? Pozdr |
|
|
![]()
Post
#2691
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
...Focus RS 305KM jeszcze seria, po zalaniu millersa 5w40NT różnica w stosunku do motula... Którego Motula? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#2692
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
luky luki jak ubytki w Oplu ?
Czy są jakieś mierzalne ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2693
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 19 July 2012 ![]() |
Nie mam pojęcia, niedawno kupiłem to auto. Z książki serwisowej wynika jedynie, że przy ostatniej wymianie przeszli z 5W30 na 5W40.
Myslę, że Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-30 będzie najlepszym wyborem + płukanka. Pozdrawiam A może jednak Millers Oils XF Longlife C3 5W-30 lub Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL) ? A może Neste City Pro LL 5W/30 5L za 180zł ? Ten post został edytowany przez luckyluke885: Sat, 21 Jul 2012 - 15:19 |
|
|
![]()
Post
#2694
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 31 July 2012 ![]() |
Witam, posiadam alfe 147 1,9 jtd 16v multijet z chipem[/b], za chwilę muszę zmnieć olej w tymsamochodzie i nie wiemna jaki. Auto ma 186tys przebiegu. Sprowadzone do kraju przy przebiegu 160tys , własciciel nie wie jaki olej lałale może ty był 10w40, koleś od którego kupiłem auto tez zalał innym , podobno 5w30 castrol, przejechał na nim 6 tys i nic się nie dzieje. Ja bardzo chciałbym zalać pełnym syntetykiem MILLERS 5W30 NA ZIMĘ I 5W40 NA LATO ale nie wiem czy nie będzie to jakas szkoda dla silnika,nie chce narbić sobie kosztów przez swoja nadgorliwośc, porsze o pomoć jakiegoś speca w olejach. Pewnie w niemczech gość lał pełny syntetym , ale w polsce autozrobiło 20 tyś na 10w40, pozdrawiam i czdekam na pomoc
|
|
|
![]()
Post
#2695
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 30 July 2012 Skąd: Olsztyn ![]() |
Focus RS 305KM jeszcze seria, po zalaniu millersa 5w40NT różnica w stosunku do motula...cichsza praca i co ciekawe wcześniej olej 115st C było przy każdym upalaniu, teraz przekroczenie 105st C jest prawie niemożliwe, pozostało jeszcze sprawdzić różnice na rolkach, ciekaw jestem co wyjdzie?? Temperatura oleju przy której rozpoczyna się testowanie wytrzymałości filmu olejowego to ok. 130'C. Każdy testowany Motul przechodził testy pozytywnie z bardzo wysokim wynikiem a niektóre oleje takie jak Castrol Magnatec nawet nie wytrzymywały do temperatury rozpoczęcia testu. Nie mówię tu nawet o Motulu 300V bo jest na innym levelu ale o wszystkich "cywilnych" syntetykach. Cichsza praca to siła sugestii bo po każdej wymianie oleju jest ciszej na początku i nie wiem jak dobrym trzeba być szamanem żeby stwierdzić wyższość jednej firmy nad drugą zaraz po wymianie. -------------------- Stilo 3D 1.9 JTD 8V 115
|
|
|
![]()
Post
#2696
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Temperatura oleju przy której rozpoczyna się testowanie wytrzymałości filmu olejowego to ok. 130'C. Każdy testowany Motul przechodził testy pozytywnie z bardzo wysokim wynikiem a niektóre oleje takie jak Castrol Magnatec nawet nie wytrzymywały do temperatury rozpoczęcia testu. Nie mówię tu nawet o Motulu 300V bo jest na innym levelu ale o wszystkich "cywilnych" syntetykach. Cichsza praca to siła sugestii bo po każdej wymianie oleju jest ciszej na początku i nie wiem jak dobrym trzeba być szamanem żeby stwierdzić wyższość jednej firmy nad drugą zaraz po wymianie. Wrzuć wyniki tych "testów". -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2697
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 30 July 2012 Skąd: Olsztyn ![]() |
Wrzuć wyniki tych "testów". Nie mogę znaleźć linka niestety. Testy były robione przez jakąś niemiecką niezależną organizację, różnymi samochodami, gdzieś na torze. Artykuł był bardzo obszerny i natknąłem się na niego przy zgłębianiu tematu zmiany oleju z pół na pełny syntetyk - tak nawiasem jest to też temat pełen mitów i zabobonów. Postaram się jeszcze trochę poszperać żeby to udostępnić, bo to była naprawdę godna lektura. -------------------- Stilo 3D 1.9 JTD 8V 115
|
|
|
![]()
Post
#2698
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Cichsza praca to siła sugestii bo po każdej wymianie oleju jest ciszej na początku i nie wiem jak dobrym trzeba być szamanem żeby stwierdzić wyższość jednej firmy nad drugą zaraz po wymianie. To nie placebo tak jest różnie jest na różnych olejach zwłaszcza na zimno. 130st.C to jakaś porażka...testy można prowadzić ale jak w silniku jest osiągana taka temp. oleju to chyba jest coś nie halo albo silnik wymaga doinwestowania lub zmiany oleju na inny, to zbyt duża temp. olej pada wtedy extremalnie szybko. Jak mamy 130st.C to olej powinien być wymieniany hm...ok. 200-500km max. Bo co innego temp. na pierścieniach a co innego cyrkulującego układu. Porównaie Motula do Magnateca jest nie na miejscu ![]() -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2699
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 30 July 2012 Skąd: Olsztyn ![]() |
130st.C to jakaś porażka...testy można prowadzić ale jak w silniku jest osiągana taka temp. oleju to chyba jest coś nie halo albo silnik wymaga doinwestowania lub zmiany oleju na inny, to zbyt duża temp. olej pada wtedy extremalnie szybko. Jak mamy 130st.C to olej powinien być wymieniany hm...ok. 200-500km max. Bo co innego temp. na pierścieniach a co innego cyrkulującego układu. Porównaie Motula do Magnateca jest nie na miejscu ![]() Jeśli uważasz że temp 130'C to jakaś porażka to poczytaj jaką temperaturę oleju osiągają np. dobrze latające SPRAWNE M3, M5. Wierz mi, przekraczają taki próg. Testy miały za zadanie określenie progu zerwania filmu olejowego, czyli de facto zapewnienia ochrony silnika w skrajnych warunkach a nie trwałości tego oleju. Była tam masa różnych olejów a magnateca podałem dla przykładu, bo to akurat zapamiętałem, że taka temp była dla niego śmiercią. P.S jeżdzę tylko na Motulu. -------------------- Stilo 3D 1.9 JTD 8V 115
|
|
|
![]()
Post
#2700
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Zadzwon do Adasia Walczaka , ma nawet tu temat
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=100906 Pogdaj jakie temp. są w M3 a jak jest w cywilu 130st. to uważam to za porażkę w silniku seryjnym, przy takiej temp. trwałość oleju spada 2krotnie szybciej. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 03:15 |