Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 133 134 135 136 137 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Bincool
post Thu, 28 Jun 2012 - 22:34
Post #2681


User
Dołączył: Tue, 20 March 2012
Skąd: Rzeszów





Witam
Pacjent to Swift Gti teraz jest docierany na jakimś mineralnym po wymianie wszystkich uszczelek i pierścionków, panewek i uszczelniaczy co zalać później ??
Auto będzie czasem startowało w jakiś kjs-ach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 28 Jun 2012 - 22:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Croom
post Sat, 07 Jul 2012 - 23:23
Post #2682


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Enten: Pierwsza sprawa to obserwuj ubytki płynu chłodniczego bo te silniki standardowo lecą głowice.
Jak nic a nic nie ubywa to super .

Druga sprawa olej - Masz auto tunningowane czy seria ?

Suzuki GTI - KJS 10W40 CFS , normalnie CFS 5W40 ewentualnie 5W40 XFS.
Po każdym KJXS wymiana oleju bo panewki lubiuą tam się "ślizgnąć" a silnik sie kreci ochoczo
Gratuluje tego autka


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sun, 08 Jul 2012 - 01:23
Post #2683


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...Focus RS 305KM jeszcze seria, po zalaniu millersa 5w40NT różnica w stosunku do motula...cichsza praca i co ciekawe wcześniej olej 115st C było przy każdym upalaniu, teraz przekroczenie 105st C jest prawie niemożliwe, pozostało jeszcze sprawdzić różnice na rolkach, ciekaw jestem co wyjdzie?? biggrin.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!kuchar
post Tue, 17 Jul 2012 - 11:37
Post #2684


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





Do śmigającej po mieście Hondy Civic 2002r 1.4 90km, nie garażowana (w zime także). Olej Millers Triendt 5W40 w pełni syntetyczny będzie ok ? (+ płukanka)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 17 Jul 2012 - 11:39
Post #2685


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





A dlaczego 5W40 ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Tue, 17 Jul 2012 - 11:40
Post #2686


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Nie bardzo rozumiem, dlaczego przy upalaniu na lepszym oleju jest niższa temperatura??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!kuchar
post Tue, 17 Jul 2012 - 11:46
Post #2687


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





CYTAT(Croom @ Tue, 17 Jul 2012 - 11:39) *
A dlaczego 5W40 ?


bo od nowości auto jeździ na 5W40 (najpierw Mobil - bo taki lali w ASO Hondy, potem Shell - bo taki leją chyba do dziś w ASO a od jakiegoś czasu Motul x-cess. Wszystkie 5W40)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Enten
post Tue, 17 Jul 2012 - 17:09
Post #2688


User
Dołączył: Tue, 10 February 2009
Skąd: Otwock





CYTAT(Croom @ Sat, 07 Jul 2012 - 23:23) *
Enten: Pierwsza sprawa to obserwuj ubytki płynu chłodniczego bo te silniki standardowo lecą głowice.
Jak nic a nic nie ubywa to super .

Druga sprawa olej - Masz auto tunningowane czy seria ?


Croom,
chłodzący ok.
GTB2260 i dojdzie wydech. Aktualnie 200 na dniach 240ps.

Trochę modzone. Na codzień krótkie odcinki 15-20km, raz na tydzień ze 100 i z raz w miesiącu z 500-1000. Łącznie ~1500 miesięcznie.
Na dojazdach nie cisnę bo nie zdąży się zagrzać ale raz w tygodniu go poganiam.
Na motulu jak na razie jest ok. Po zmianie turbiny chyba przestał wciągać olej. W dolocie czyściej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 18 Jul 2012 - 17:11
Post #2689


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Enten : 5W40 A3/B4 spełniający 505.01


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luckyluke885
post Thu, 19 Jul 2012 - 19:53
Post #2690


Rookie
Dołączył: Thu, 19 July 2012





Witam
Jaki olej zalać do Astry GTC 1.8 140KM 2008 60tyś przebiegu po świeżym montażu LPG? Obecnie jest zalany 5W40, nie wiem jakiej firmy.

Myślałem o Millers Oils XFS 5W-40 lub Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 a może do lpg Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-40?
Czy powinienem zastosować płukankę?

Pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 20 Jul 2012 - 16:24
Post #2691


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(G-CSheko @ Sun, 08 Jul 2012 - 01:23) *
...Focus RS 305KM jeszcze seria, po zalaniu millersa 5w40NT różnica w stosunku do motula...

Którego Motula?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 20 Jul 2012 - 21:13
Post #2692


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





luky luki jak ubytki w Oplu ?

Czy są jakieś mierzalne ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luckyluke885
post Sat, 21 Jul 2012 - 07:27
Post #2693


Rookie
Dołączył: Thu, 19 July 2012





Nie mam pojęcia, niedawno kupiłem to auto. Z książki serwisowej wynika jedynie, że przy ostatniej wymianie przeszli z 5W30 na 5W40.

Myslę, że Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-30 będzie najlepszym wyborem + płukanka.

Pozdrawiam

A może jednak Millers Oils XF Longlife C3 5W-30 lub Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL) ?

A może Neste City Pro LL 5W/30 5L za 180zł ?

Ten post został edytowany przez luckyluke885: Sat, 21 Jul 2012 - 15:19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stiven
post Tue, 31 Jul 2012 - 12:06
Post #2694


Rookie
Dołączył: Tue, 31 July 2012





Witam, posiadam alfe 147 1,9 jtd 16v multijet z chipem[/b], za chwilę muszę zmnieć olej w tymsamochodzie i nie wiemna jaki. Auto ma 186tys przebiegu. Sprowadzone do kraju przy przebiegu 160tys , własciciel nie wie jaki olej lałale może ty był 10w40, koleś od którego kupiłem auto tez zalał innym , podobno 5w30 castrol, przejechał na nim 6 tys i nic się nie dzieje. Ja bardzo chciałbym zalać pełnym syntetykiem MILLERS 5W30 NA ZIMĘ I 5W40 NA LATO ale nie wiem czy nie będzie to jakas szkoda dla silnika,nie chce narbić sobie kosztów przez swoja nadgorliwośc, porsze o pomoć jakiegoś speca w olejach. Pewnie w niemczech gość lał pełny syntetym , ale w polsce autozrobiło 20 tyś na 10w40, pozdrawiam i czdekam na pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bezczelny
post Tue, 31 Jul 2012 - 12:45
Post #2695


Rookie
Dołączył: Mon, 30 July 2012
Skąd: Olsztyn





CYTAT(G-CSheko @ Sun, 08 Jul 2012 - 01:23) *
Focus RS 305KM jeszcze seria, po zalaniu millersa 5w40NT różnica w stosunku do motula...cichsza praca i co ciekawe wcześniej olej 115st C było przy każdym upalaniu, teraz przekroczenie 105st C jest prawie niemożliwe, pozostało jeszcze sprawdzić różnice na rolkach, ciekaw jestem co wyjdzie??


Temperatura oleju przy której rozpoczyna się testowanie wytrzymałości filmu olejowego to ok. 130'C. Każdy testowany Motul przechodził testy pozytywnie z bardzo wysokim wynikiem a niektóre oleje takie jak Castrol Magnatec nawet nie wytrzymywały do temperatury rozpoczęcia testu. Nie mówię tu nawet o Motulu 300V bo jest na innym levelu ale o wszystkich "cywilnych" syntetykach. Cichsza praca to siła sugestii bo po każdej wymianie oleju jest ciszej na początku i nie wiem jak dobrym trzeba być szamanem żeby stwierdzić wyższość jednej firmy nad drugą zaraz po wymianie.


--------------------
Stilo 3D 1.9 JTD 8V 115
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Tue, 31 Jul 2012 - 13:02
Post #2696


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(bezczelny @ Tue, 31 Jul 2012 - 12:45) *
Temperatura oleju przy której rozpoczyna się testowanie wytrzymałości filmu olejowego to ok. 130'C. Każdy testowany Motul przechodził testy pozytywnie z bardzo wysokim wynikiem a niektóre oleje takie jak Castrol Magnatec nawet nie wytrzymywały do temperatury rozpoczęcia testu. Nie mówię tu nawet o Motulu 300V bo jest na innym levelu ale o wszystkich "cywilnych" syntetykach. Cichsza praca to siła sugestii bo po każdej wymianie oleju jest ciszej na początku i nie wiem jak dobrym trzeba być szamanem żeby stwierdzić wyższość jednej firmy nad drugą zaraz po wymianie.


Wrzuć wyniki tych "testów".


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bezczelny
post Tue, 31 Jul 2012 - 14:48
Post #2697


Rookie
Dołączył: Mon, 30 July 2012
Skąd: Olsztyn





CYTAT(izdebo @ Tue, 31 Jul 2012 - 13:02) *
Wrzuć wyniki tych "testów".

Nie mogę znaleźć linka niestety. Testy były robione przez jakąś niemiecką niezależną organizację, różnymi samochodami, gdzieś na torze. Artykuł był bardzo obszerny i natknąłem się na niego przy zgłębianiu tematu zmiany oleju z pół na pełny syntetyk - tak nawiasem jest to też temat pełen mitów i zabobonów. Postaram się jeszcze trochę poszperać żeby to udostępnić, bo to była naprawdę godna lektura.


--------------------
Stilo 3D 1.9 JTD 8V 115
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 31 Jul 2012 - 16:55
Post #2698


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Cichsza praca to siła sugestii bo po każdej wymianie oleju jest ciszej na początku i nie wiem jak dobrym trzeba być szamanem żeby stwierdzić wyższość jednej firmy nad drugą zaraz po wymianie.


To nie placebo tak jest różnie jest na różnych olejach zwłaszcza na zimno.

130st.C to jakaś porażka...testy można prowadzić ale jak w silniku jest osiągana taka temp. oleju to chyba jest coś nie halo albo silnik wymaga doinwestowania lub zmiany oleju na inny, to zbyt duża temp. olej pada wtedy extremalnie szybko.
Jak mamy 130st.C to olej powinien być wymieniany hm...ok. 200-500km max.

Bo co innego temp. na pierścieniach a co innego cyrkulującego układu.

Porównaie Motula do Magnateca jest nie na miejscu laugh.gif



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bezczelny
post Tue, 31 Jul 2012 - 22:14
Post #2699


Rookie
Dołączył: Mon, 30 July 2012
Skąd: Olsztyn





CYTAT(Croom @ Tue, 31 Jul 2012 - 16:55) *
130st.C to jakaś porażka...testy można prowadzić ale jak w silniku jest osiągana taka temp. oleju to chyba jest coś nie halo albo silnik wymaga doinwestowania lub zmiany oleju na inny, to zbyt duża temp. olej pada wtedy extremalnie szybko.
Jak mamy 130st.C to olej powinien być wymieniany hm...ok. 200-500km max.

Bo co innego temp. na pierścieniach a co innego cyrkulującego układu.

Porównaie Motula do Magnateca jest nie na miejscu laugh.gif


Jeśli uważasz że temp 130'C to jakaś porażka to poczytaj jaką temperaturę oleju osiągają np. dobrze latające SPRAWNE M3, M5. Wierz mi, przekraczają taki próg. Testy miały za zadanie określenie progu zerwania filmu olejowego, czyli de facto zapewnienia ochrony silnika w skrajnych warunkach a nie trwałości tego oleju. Była tam masa różnych olejów a magnateca podałem dla przykładu, bo to akurat zapamiętałem, że taka temp była dla niego śmiercią. P.S jeżdzę tylko na Motulu.


--------------------
Stilo 3D 1.9 JTD 8V 115
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 31 Jul 2012 - 23:21
Post #2700


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Zadzwon do Adasia Walczaka , ma nawet tu temat

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=100906

Pogdaj jakie temp. są w M3 a jak jest w cywilu 130st. to uważam to za porażkę w silniku seryjnym, przy takiej temp. trwałość oleju spada 2krotnie szybciej.





--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 133 134 135 136 137 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 03:15