![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Cześć wszystkim,
Do tej pory większość wolnego czasu spędzam na driftforum jako czynnie startujący zawodnik DPP. Postanowiłem podzielić się swoim projektem i u was. Swoje BMW do driftu przy odrobinie wolnego czasu przebudowuję już 3 sezony, jednak prawdziwa zmiana nastąpiła w tym roku. BMW początkowo było wyposażone w silnik M50B20TU, w roku ubiegłym M50B25, a w obecnym sezonie S50B30. Aktywnie startuję w cyklu Drift Open, nie mam jeszcze na swoim koncie zbyt wielkich sukcesów, ale mam nadzieję że zmieni się to mocno już w sierpniu. Projekt będę opisywał etapami, gdyż obecnie pracuję w swoim skromnym zapleczu nad kolejną rajdówką klienta do KJS, i troszkę brakuje mi czasu. MODEL Bazowy: BMW E36 Coupe 320i M50B20TU Przeprowadzone modyfikacje: BODY - karoseria wzmocniona i lekko odchudzona - klatka bezpieczeństwa wg załącznika J rozbudowana - wzmocnienia + zastrzały do klatki tylnego wózka - generalna konserwacja - odchudzone drzwi, tylna klapa - szyby drzwi i tylna zastąpione poliwęglanem - usunięty szyberdach i wstawiony poliwęglan dymiony - błotniki przednie laminat - tylne błotniki poszerzone o 4cm - zderzak przedni, tylny i nakładki na progi z BMW E36 M3 - usunięta zbędna instalacja elektryczna - mocowanie gaśnicy 4kg za fotelami - akumulator przeniesiony w obudowę wentylowaną w neutralne miejsce - fotele BIMARCO FUTURA - pasy szelkowe SHROTH 3 pkt - kierownica 35cm z odsadzeniem 9cm centryczna OMP - naba MOMO - deska flokowana - wskaźniki AUTOGAUGE- ciśnienie oleju, temp oleju i płynu chłodzącego - wyłącznik 6pkt prądu FIA w wewnątrz i na zewnątrz samochodu ZAWIESZENIE - zawieszenie gwintowane K-SPORT DRIFT 36 stopni regulacji BMW E46 z camberplates - przednie zwrotnice zmodyfikowane z BMW E46 - wahacze przednie zmodyfikowane z BMW E46 - stabilizator z E36 320i - tylne wahacze prute zastąpione wahaczami własnej konstrukcji i produkcji (dowolna regulacją kątów nachylenia koła pozytyw/negatyw) - stabilizator z E36 M3 - zestaw elementów poliuretanowych zawieszenia STRONG-FLEX - przedni wózek przystosowany do X-BRACE - rozpórka zawieszenia dolna X-BRACE - górna rozpórka własnej produkcji - rozpórka własnej produkcji przedniego pasa - rozstaw kół powiększony o 12cm, tył dystanse + szpilki projekt i wykonanie własne UKŁAD HAMULCOWY - usunięty ABS - przednie hamulce 325mm, z odpowiednio większymi zaciskami i jarzmami, zestaw wentylowany nacinany i nawiercany - tylne hamulce nacinane i nawiercane - wszystkie rurki hamulcowe nowe dorobione samodzielnie, pociągnięte przez wnętrze samochodu - wężyki zastąpione oplotem Goodridge - sportowy płyn hamulcowy MILLERS DOT4 - hydrauliczny hamulec ręczny (własne wykonanie na bazie pompy RSS) - regulator siły hamowania tylnej osi RSS JEDNOSTKA NAPĘDOWA: - Swap na jednostkę S50B30 z M3 - zregenerowane sprzęgło organiczne - pompa oleju oraz miska zastąpiona wersją z S50B32, system przelewowy, podwójny smok - zabezpieczenie pompy przed odkręceniem - usunięty system recyrkulacji spalin - usunięty system pochłaniania par paliwa - zmodyfikowane odpowietrzenie skrzyni korowej, podwójny układ odolejania oparów zakończony oil Catach tankiem i filterkiem SIMOTA - nowe uszczelnienia wału - usunięty termostat oleju, pełny obieg przez chłodnicę oleju - chłodnica oleju z M3 zastąpiona bardziej wydajną z TDS - układ wydechowy customowy, całość kwasoodporna, usunięte katalizatory, tłumik środkowy po przeróbkach dostosowany do braku katalizatorów i końcowego tłumika włoskiej firmy tuningowej CSC - dyferencjał elektroszpera 100% obecnie 3,45 PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ -ZDOBYĆ LICENCJE PFD!!! A potem - zmiana pasów na homologowane FIA 3” - system gaśniczy - bezpieczny zbiornik paliwa + pompy LP, HP, i fuel tank - zmiana felg na 17 lub 18” - doładowanie jednostki kompresorem lub turbosprężarką Pierwszym krokiem była rozbiórka samochodu do ostatniej śrubki, celem wzmocnienia budy, wycięcia tu i tam paru kilo zbędnego złomu no i wstawienia klateczki... Na pierwszy strzał poszedł silniczek M50B25, w znakomitym stanie... W końcu po uporaniu się ze wzmacnianiem, wystartowałem z budową klatki |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Adam wrzuc nowe foty i filmy
Polecam realizacje projektu ciekawe auto i mocny silnik ! Jeszcze raz wszystkiego dobrego Adaś ! -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
O proszę, nawet tu na forum pojawiło się to auto. Ciekawe czy kiedyś doczekam się obiecanej przejażdżki na prawym za zdjęcia z zeszłego roku z treningu w Poznaniu
![]() ![]() -------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Crom dzięki za zarekomendowanie
![]() Skoro obiecałem prawy to zapraszam, 31 lipca w Poznaniu trening przed Wodzisławiem będzie okazja ok ok ale opisu ciąg dalszy Kolejnym krokiem było usunięcie kilku zbędnych kilo, grodzi nie usuwałem całkowicie z uwagi na przyszłą zaporę ogniową auto zyskało prawdziwy rasowy rajdowy kolor wnętrza no i jeszcze konserwacja spodu i można zabierać się za uzbrajanie wozu w rasowe podzespoły |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 February 2010 Skąd: Poznań, Iława ![]() |
Na miejscu tylniej półki jest blachodachówka?
-------------------- Corsa A C20LET 314KM, 494NM ---> ex wujkowóz
Kadett E C20XET - 262KM, 371NM ---> ex pocieszacz Combo gleba i 9" alu - żonowóz Corsa A 3.2V6 231KM, 320NM - daily |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
hahaha
![]() tak zrobiłem profil by nie powstawały drgania i efekt grania na bębnach ![]() ok no to dalej więc tak troszkę zbędnych kabelków wyleciało ![]() ![]() Akumulator zamontowany w obudowie z wentylacją w najbardziej neutralnym dla niego miejscu widoczek od spodu na konserwację budy, widać zamontowany wózek, zbiornik Zamontowana nagrzewnica i dopasowana deska, gdzieś w tle wiszą pociągnięte kable do włącznika FIA Aż tak bardzo nie zależało mi na minimum wagi no ale celem było max 1200kg, za to zimną przyjemnie będzie jechać na torze i nie skrobać szyb Prezenty dla silniczka: -miska i pompa oleju od S50B32 Tutaj już zamontowana pompa z patentem zabezpieczającym nakrętkę przed odkręceniem A tutaj patencik eliminujący termostat oleju który i tak okazał się uszkodzony, a potem 140 stopni i "ten typ tak ma" BZDURA :lollol: ![]() Zregenerowane sprzęgło Silniczek w budzie angielska wiązka i komp wciśnięty w miejsce pompy ABS, ECU przerobiony na hermetyka no i jeak ktoś zauważył, zastrzały były tak poprowadzone aby skrzynką była w miejscu oryginalnym, a pewnie że się da :grin: graty zamontowane, pociągnięte węże do oil catch tanka i spływu oleju |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam, Fajny projekt
![]() Pytanie mam... ...jak wykonałeś elementy klatki, przy prednich słupkach? Chodzi mi o te elementy z otworami? Wykrojnikami to robiłeś na prasie? Z jakiego materiału sa te eleemnty? Chodzi mi również o grubość? 2,5 mm? W zabytkowym torowym Prośku własnie kończę klatkę, przebijam się do McPhersonów, i dodatkowo chcę usztywnić skorupe spawając klatke z nadwoziem takimi płytkami, tylko te otwory muszą być zagięte i zastanawiałem się jak to wykonać, czy robić swoje wykrojniki i przeciskać to na swojej prasie? Czy dociąc to na laserze i później zagiąc do środka na prasie? Moze jakaś mała podpowiedź? Pozdrawiam & Powodzenia z projektem ![]() Pzdr, AW -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Otrębusy ![]() |
A ja mam pytanie o termostat oleju.
Co to za patent eliminujący termostat? Poprostu wyjęty, czy jakaś sztuczka? Fajnie ogląda się projekty krok po kroku. -------------------- ..:: Tipo HF turbo ::..
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Adas mi mówił ze termostaty wywalone z oleju.
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
mnostwo roboty poszlo w bude.
az takie slabe jest mocowanie tylnego wozka w tym modelu,ze tak bardzo je wzmocniles? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
AdamWalenda, blachy cięte laserem a potem wytłaczane matryca+stempel
Ja mam 3mm, gatunek blachy min St37, Raku, zamiast termostatu do M-ek wsadzam zaślepkę przypominającą kształtem termostat. W ten sposób olej cały czas płynie przez chłodnicę oleju. W każdej chwili można ją wyciągnąć i włożyć termostat, oczywiście pod warunkiem, że jest sprawny, ale w 80% silników S50 już dawno jest zablokowany w pozycji zamkniętej. U mnie temperatura robocza to 80 stopni, przy ostrym ciśnięciu na torze w drifcie osiąga 100stopni. Naprawdę układ smarowania jest jednym z najważniejszych w silnikach S50, to właśnie zbyt wysoka temperatura oleju jest odpowiedzialna za zacieranie się tłoków i wychodzenie korb bokiem. Wiadomo wysoka temperatura = brak filmu olejowego Raich Generalnie każde e36 przygotowywane z myślą o sporcie powinno mieć wzmocniony wózek, te budy, nie mają za mocnych tych mocowań, akurat nie mam fot, ale w drugim roku metamorfozy mojego bolidu zrobiłem wzmocnienie od spodu mocowań nad wózkiem, takie wzmocnienie wytrzymuje momenty do 400Nm. Ja planuje w przyszłości momenty na poziomie 600Nm+ dlatego przy jednej pracy zrobiłem wzmocnienie z przeniesieniem do klatki. Generalnie najbardziej niebezpieczne dla mocowań i powód ich pękania to oryginalne poduszki które pozwalają na pracę śrub, nawet poliuretany nie wyeliminują tego problemu, jak się nie będzie systematycznie kontrolować dokręcenia. ok no to kolejna porcja Widoczek od spodu, odnowiony wózek przerobiony na x-brace Zbiorniczek i kabelki + Na miejscu chłodnica, kolektor, obudowa filtra, A tutaj się zmieści catch tank Z innych ciekawostek, wszystkie rurki hamulcowe dorobiłem nowe, poprowadzone są w wewnątrz samochodu, tak więc kamienie ich nie uszkodzą, na zewnątrz poprowadziłem tylko paliwowe rurki, z silnika usunięta recyrkulacja spalin, no i oczywiście Filtr z węglem aktywnym. Wczoraj silnik został odpalony, ![]() W samochodzie pojawił się już bardzo dobrze znany K-SPORT DRIFT, z małą różnicą u mnie zestaw od E46, więc i zwrotnice z E46 z usuniętym acermanem no i skróconym wąsem drążka kierowniczego ![]() z przodu pojawiły się wahacze od E46 ![]() skoro silnik jest już pokaźny, to trzeba również się zatrzymać, w samochodzie pojawił się zestaw sportowych wentylowanych nacinanych i nawiercanych tarcz. Z przodu zestaw 325mm, nowe jarzma i zaciski ![]() ![]() Podziękowania dla sklepu http://www.bozarto.pl specjalizującego się w hamulcach sportowych ![]() Porównałem kolumnę kierowniczą moją z M3, moja ma tylko o 0,25 obrotu więcej więc postanowiłem zostawić swój magiel, tym bardziej że mega sprawny. Doszły jedynie podkładki. Na ten sezon uzyskany skręt w pełni mnie zadowala, na przyszły zaprojektujemy coś nowego. Oczywiście nowe drążki i inne pierdołki. ![]() ![]() Usztywnienie beleczki x-bracem ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 16 September 2010 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Uwielbiam czytać o takich projektach z "głową". Widać ogrom prac...
Powodzenia:) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Cool! :-)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 13 March 2007 Skąd: WGM ![]() |
Sam giąłeś pałąki do klatki? Jeżeli tak to jaką masz giętarke?
-------------------- size is nothing... boost is EVERYTHING
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Tak sam gnę rury, giętarka trzpieniowa
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Z tym termostatem to mozna tez sprawdzic czy dziala dotykajac chlodnic - u mnie bez problemu da sie wyczuc kiedy olej zostanie puszczony na chlodnice.
Gdzies juz kiedys pisalem wlasnie o takim patecie z usunieciem termostatu to wyszlo na to niby ze nie jest to takie super bo moza czasmi byc olej nie dogrzany a to tez nie za dobrze. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Panowie: wątki olejowe są na podforach BMW i Diesel Power i niech tam zostaną (i tam przeniosłem Wasze dywagacje). Ponadto do dwóch z Was mam prośbę o usunięcie reklam swojej działalności gospodarczej (zgodnie z punktem 4.1 nie prowadzimy działalności komercyjnej na forum poza forami sponsorowanymi).
CYTAT 4.1 Nie prowadzimy działalności komercyjnej na forum w podpisach, avatarach, bannerach lub w żaden inny sposób - za wyjątkiem forów sponsorowanych, które mogą, po wcześniejszym uzgodnieniu warunków, być udostępniane firmom związanym z tematyką forum. Pozdrawiam, r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
ciekawy temat.
nie wspomniales o przewodach hamulcowych w oplocie. dlaczego zawias z e46? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:04 |