![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1141
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
To może i ja się podepnę pod temat. Millers XFS 5w50 ma wg strony producenta tzw "Indeks lepkości" 140 Podczas gdy konkurencyjny mobil 5w50 ma juz "Wskaźnik (?) lepkości" 184. Nawet półsyntetyczny motul 10w40 o ile dobrze pamietam ma okolice 150. Jak te parametry mają się do siebie i w jaki sposób są ważne dla użytkownika silnika?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1142
|
![]() |
Jak te parametry mają się do siebie i w jaki sposób są ważne dla użytkownika silnika? dla użytkownika ważniejszy jest parametr lepkości kinematycznej przy temperaturze 100 stopni C Millers 5/50 ma 17 cSt (centystokes) Mobil1 5/50 ma 17,4 cSt Wskaźnik lepkości (index lepkości) wyraża odporność oleju na zmianę lepkości wraz z temperaturą... co dla zwykłego usera nie ma żadnego znaczenia. |
|
|
![]()
Post
#1143
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
Chodziło mi o palenie oleju
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1144
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1145
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
S50B30 220K nalotu. Dobry znajomy poleca Mobil1 10W40. Co Panowie polecają żeby wlać ?
|
|
|
![]()
Post
#1146
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Dobry znajomy poleca Mobil1 10W40 Spalisz go bardzo szybko na tłokach ... Ryczko warto na wstepie odpowedzic sobie na zalecenia producenta następnie wziasć pod uwagę na jakim oleju auto było eksploatowane przez ostatni czas. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1147
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Przez 30K u ostatniego właściciela na TWSie, a sam producent silnika chyba nie wie co zaleca za olej, bo manual dla endusera i TIS podają różne oleje (wymagane BMW LL'98). Od 0W40, przez 5W30 do 10W40 czy 10W60...
![]() No i dlatego mam zagwozdkę, bo normalnie zalałbym TWSa. Ale, że TWS jest dosyć niedobrym olejem na chwilowe niższe temperatury, to może Motul 5W40 albo 300V 10W40? |
|
|
![]()
Post
#1148
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Optimum to 10W-40 - 5W-40. ACEA A3.
Wg. mnie najlepsze modele to : Silkolene pro s, Amsoil Oczywiscie będą przeciwnicy ale to moje skromne zdanie. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1149
|
![]() |
Na pewno nie zalewaj żadnego semisyntetyka 10/40
zalej jakiś 5/40 lub 5/50 (ja bym ten drugi zalał) |
|
|
![]()
Post
#1150
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
10W-40 to nie musi byc semisyntetyk.
My teraz bedziemy upalac (Legacy Turbo i Volvo 940T) na Top1 Zenzation 10W-40, normalny syntetyk o dobrych parametrach, przyjaznej cenie i w pobieznych testach - bardzo trudny do skatowania. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1151
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1152
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1153
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Pewnie sie nada. Ten olej jest w kilku specyfikacjach, napisz do nich ktory widza w Twoim silniku.
Jesli sie okaze ze mocno znika, to bedziesz musial pojsc w 10W, ale najpierw sprawdz ten 5W. 5W-40 bedzie w teorii o tyle lepszy od 5W-50 ze oleje o mniejszej rozpietosci gradacji maja wieksza trwalosc. Wiecej stabilnej bazy w oleju, a mniej polepszaczy. Jak sie daje (konstrukcja silnika, stan, warunki atmosferyczne, rodzaj jazdy), to na 5W-20 czy 10W-30 tez mozna spokojnie latac. Dyskusje na innym forum pokazaly, ze jesli samochod nie jest stricte sportowo uzywany, to nie ma co wchodzic w gradacje 50 czy 60, bo lepsze parametry w okazjonalnym upalaniu sa okupywane zuzyciem silnika przy codziennej eksploatacji. I - druga konkluzja - ze po prostu trzeba zalozyc chlodnice oleju, to zabezpieczy przed doprowadzeniem oleju do koksowienia. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#1154
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
Już o to dwa razy pytałem. Czyli ogólnie nie warto lać kosić się na taki olej jak veco 5w50? Bo papierowe parametry ma całkiem niezłe...
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1155
|
![]() |
a duża różnica w cenie w stosunku do np. M1 czy Millers'a ?
|
|
|
![]()
Post
#1156
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
No Veco kosztuje 110zl za 5l. Za taka cene to najwyżej mozna kupić półsyntetyczne 10w40 motula...
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1157
|
![]() |
Millers 5/50 170 pln za 5 litrów
M1 5/50 136 pln za 5 litrów Valvoline VR1 5/50 pewnie około 140-150 pln za 5 litrów (4+1) GULF .. nie wiem ile kosztuje Statoil 5/50 - 4 litry 95pln jest sens oszczędzać te kilka pln ? |
|
|
![]()
Post
#1158
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1159
|
![]() |
Rozprawka była błędna..
bo na polskiej stronie Millersa są błędne dane o oleju 5/50. Zmiana indeksu ze 140 na 177 mocno zmienia charakterystykę oleju i w zasadzie jest bardzo zbliżony do M1 W A4q AVF mam zalanego Millersa 5/50 i silnik pracuje ładnie, miękko. Nie było problemów z odpalaniem nawet przy mrozach -20 czy -30 stopni Co do stacji Statoil'a... to na nich masz chore ceny za oleje. Nie wiem czemu. |
|
|
![]()
Post
#1160
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Cholera, wydzieliłem waszą rozmowę odbiegającą od tematu już wcześniej tutaj http://www.racingforum.pl/dywagacjAe-na-te...jlw-t83118.html
Jak chcecie kontynuować to proszę tam -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 16:04 |