Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 56 57 58 59 60 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
adamac
post Sat, 11 Dec 2010 - 10:29
Post #1141


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 October 2008





To może i ja się podepnę pod temat. Millers XFS 5w50 ma wg strony producenta tzw "Indeks lepkości" 140 Podczas gdy konkurencyjny mobil 5w50 ma juz "Wskaźnik (?) lepkości" 184. Nawet półsyntetyczny motul 10w40 o ile dobrze pamietam ma okolice 150. Jak te parametry mają się do siebie i w jaki sposób są ważne dla użytkownika silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 11 Dec 2010 - 10:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 11 Dec 2010 - 10:52
Post #1142









CYTAT(adamac @ Sat, 11 Dec 2010 - 10:29) *
Jak te parametry mają się do siebie i w jaki sposób są ważne dla użytkownika silnika?

dla użytkownika ważniejszy jest parametr lepkości kinematycznej przy temperaturze 100 stopni C


Millers 5/50 ma 17 cSt (centystokes)
Mobil1 5/50 ma 17,4 cSt


Wskaźnik lepkości (index lepkości) wyraża odporność oleju na zmianę lepkości wraz z temperaturą... co dla zwykłego usera nie ma żadnego znaczenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamac
post Sun, 12 Dec 2010 - 14:02
Post #1143


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 October 2008





Chodziło mi o palenie oleju wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 12 Dec 2010 - 14:04
Post #1144









CYTAT(adamac @ Sun, 12 Dec 2010 - 14:02) *
Chodziło mi o palenie oleju wink.gif

aaaaaa... to tak wink.gif
powinno spaść o połowę, może ciut więcej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Tue, 14 Dec 2010 - 15:51
Post #1145


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





S50B30 220K nalotu. Dobry znajomy poleca Mobil1 10W40. Co Panowie polecają żeby wlać ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 14 Dec 2010 - 17:05
Post #1146


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Dobry znajomy poleca Mobil1 10W40


Spalisz go bardzo szybko na tłokach ...

Ryczko warto na wstepie odpowedzic sobie na zalecenia producenta następnie wziasć pod uwagę na jakim oleju auto było eksploatowane przez ostatni czas.



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Tue, 14 Dec 2010 - 17:11
Post #1147


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





Przez 30K u ostatniego właściciela na TWSie, a sam producent silnika chyba nie wie co zaleca za olej, bo manual dla endusera i TIS podają różne oleje (wymagane BMW LL'98). Od 0W40, przez 5W30 do 10W40 czy 10W60... smile.gif

No i dlatego mam zagwozdkę, bo normalnie zalałbym TWSa. Ale, że TWS jest dosyć niedobrym olejem na chwilowe niższe temperatury, to może Motul 5W40 albo 300V 10W40?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 14 Dec 2010 - 17:32
Post #1148


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Optimum to 10W-40 - 5W-40. ACEA A3.

Wg. mnie najlepsze modele to : Silkolene pro s, Amsoil
Oczywiscie będą przeciwnicy ale to moje skromne zdanie.






--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 14 Dec 2010 - 19:12
Post #1149









Na pewno nie zalewaj żadnego semisyntetyka 10/40
zalej jakiś 5/40 lub 5/50 (ja bym ten drugi zalał)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Tue, 14 Dec 2010 - 21:02
Post #1150


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





10W-40 to nie musi byc semisyntetyk.
My teraz bedziemy upalac (Legacy Turbo i Volvo 940T) na Top1 Zenzation 10W-40, normalny syntetyk o dobrych parametrach, przyjaznej cenie i w pobieznych testach - bardzo trudny do skatowania.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 14 Dec 2010 - 21:28
Post #1151









CYTAT(grzywaczewski @ Tue, 14 Dec 2010 - 21:02) *
10W-40 to nie musi byc semisyntetyk.

owszem, może być pełny syntetyk... ale to już będzie olej typowo sportowy.
a o taki chodziło ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Wed, 15 Dec 2010 - 13:43
Post #1152


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(bezduszny @ Tue, 14 Dec 2010 - 19:12) *
Na pewno nie zalewaj żadnego semisyntetyka 10/40
zalej jakiś 5/40 lub 5/50 (ja bym ten drugi zalał)

Motul 8100 5W40 się zatem nada ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Wed, 15 Dec 2010 - 13:58
Post #1153


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Pewnie sie nada. Ten olej jest w kilku specyfikacjach, napisz do nich ktory widza w Twoim silniku.
Jesli sie okaze ze mocno znika, to bedziesz musial pojsc w 10W, ale najpierw sprawdz ten 5W.

5W-40 bedzie w teorii o tyle lepszy od 5W-50 ze oleje o mniejszej rozpietosci gradacji maja wieksza trwalosc. Wiecej stabilnej bazy w oleju, a mniej polepszaczy. Jak sie daje (konstrukcja silnika, stan, warunki atmosferyczne, rodzaj jazdy), to na 5W-20 czy 10W-30 tez mozna spokojnie latac.

Dyskusje na innym forum pokazaly, ze jesli samochod nie jest stricte sportowo uzywany, to nie ma co wchodzic w gradacje 50 czy 60, bo lepsze parametry w okazjonalnym upalaniu sa okupywane zuzyciem silnika przy codziennej eksploatacji. I - druga konkluzja - ze po prostu trzeba zalozyc chlodnice oleju, to zabezpieczy przed doprowadzeniem oleju do koksowienia.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamac
post Wed, 15 Dec 2010 - 19:36
Post #1154


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 October 2008





Już o to dwa razy pytałem. Czyli ogólnie nie warto lać kosić się na taki olej jak veco 5w50? Bo papierowe parametry ma całkiem niezłe...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 15 Dec 2010 - 19:38
Post #1155









a duża różnica w cenie w stosunku do np. M1 czy Millers'a ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamac
post Wed, 15 Dec 2010 - 19:46
Post #1156


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 October 2008





No Veco kosztuje 110zl za 5l. Za taka cene to najwyżej mozna kupić półsyntetyczne 10w40 motula...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 15 Dec 2010 - 19:52
Post #1157









Millers 5/50 170 pln za 5 litrów
M1 5/50 136 pln za 5 litrów
Valvoline VR1 5/50 pewnie około 140-150 pln za 5 litrów (4+1)
GULF .. nie wiem ile kosztuje
Statoil 5/50 - 4 litry 95pln

jest sens oszczędzać te kilka pln ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamac
post Wed, 15 Dec 2010 - 20:26
Post #1158


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 October 2008





CYTAT(bezduszny @ Wed, 15 Dec 2010 - 19:52) *
jest sens oszczędzać te kilka pln ?

No właśnie nie wiem wink.gif Bo z ostatniej rozprawki na forum wyszło, że pewniej jest kupić mobila, choć byłem gotów kupic milersa. A skoro VECO ma podobne parametry jak mobil...
Szkoda, ze nie ma w okolicy stacji statoil wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 15 Dec 2010 - 20:32
Post #1159









Rozprawka była błędna..
bo na polskiej stronie Millersa są błędne dane o oleju 5/50. Zmiana indeksu ze 140 na 177 mocno zmienia charakterystykę oleju i w zasadzie jest bardzo zbliżony do M1
W A4q AVF mam zalanego Millersa 5/50 i silnik pracuje ładnie, miękko. Nie było problemów z odpalaniem nawet przy mrozach -20 czy -30 stopni

Co do stacji Statoil'a...
to na nich masz chore ceny za oleje. Nie wiem czemu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 15 Dec 2010 - 21:49
Post #1160


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Cholera, wydzieliłem waszą rozmowę odbiegającą od tematu już wcześniej tutaj http://www.racingforum.pl/dywagacjAe-na-te...jlw-t83118.html
Jak chcecie kontynuować to proszę tam


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 56 57 58 59 60 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 16:04