![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
bo 99% spawów w tuningu silników nie musi miec wytrzymałosci takiej samej, jak lity materiał - nie przenosi prawie żadnych sił. A jak już nie musi być mocny (oczywiście bez przesady, bo ktoś się zaraz doczepi) to niech przynajmniej wygląda. Ja spawam sobie doloty i wydechy od jakiegos tam czasu, ale niestety nie jestem w stanie uzyskać takiej spoiny jak wrzucił Flathead. A chciałbym..przy okazji: możesz Flathead napisac jak wygląda Twój proces obróbki spawu pod względem estetycznym? Jakie materiały ścierne, polerskie itp?
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
A ja bym prosił moderatorów o powywalanie wątków dotyczących technik spawania z mojego tematu bo nie jest to wątek -poradnik spawacza- tylko inny i robi się tu niezły bałagan.
Z góry DZIĘKUJĘ -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#183
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 08 November 2010 ![]() |
Szkoda goscia, bo robi cos fajnego, ciekawego, ale to i tak za malo dla niektorych
![]() |
|
|
![]()
Post
#184
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
A ja bym prosił moderatorów o powywalanie wątków dotyczących technik spawania z mojego tematu bo nie jest to wątek -poradnik spawacza- tylko inny i robi się tu niezły bałagan. Z góry DZIĘKUJĘ aha...własnie liczyłem na to, że podzielicie się trochę swoją wiedzą i doświadczeniem, bo wątek jak najbardziej ma dużo wspólnego ze spawaniem. No ale jak widać chęci brak. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#185
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
To załóż nowy temat bo robi się tu straszny śmietnik i podforum spawalnicze.
Kiedyś był taki temat i nawet sam go zakładałem -jak spawać alu i stal nierdzewną - więc poszukaj sobie w szukajce tu na forum zamiast strzelać fochy. P.S Znazłem temat sprzed 8-lat dla wybitnie leniwych i daję link żeby znowu nie było... http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=15159 bo 99% spawów w tuningu silników nie musi miec wytrzymałosci takiej samej, jak lity materiał - nie przenosi prawie żadnych sił. A jak już nie musi być mocny (oczywiście bez przesady, bo ktoś się zaraz doczepi) to niech przynajmniej wygląda. No właśnie jak piszesz takie rzeczy to trudno się nie przyczepić bo choćby kolektory wydechowe, downpipe czy sztywne układy wydechowe, rozpórki elementy nośne- łapy,wieszaki i inne muszą mieć wytrzymałość taką samą jak lity materiał. Pospawasz dłużej i zobaczysz że właśnie tym momencie mocno się myliłeś, ja musiałem uczyć się na własnych błędach wiec dzieląc się tą wiedzą z Tobą myśle że w przyszłosci bedzie Ci juz łatwiej ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#186
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Oto kolejny projekt.
Tym razem kolektory pod turbosprężarki KKK do c25xe zeswapowanego do Opla Astry. Projek jest na ukończeniu i niedługo zabieram się za strojenie. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#187
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
nie traci się przez taka budowę kolektorów na przepływie spalin?? czy nie ma to znaczenia w tym projekcie itp.....
-------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#188
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Lepsze są barany ale tam nie było miejsca na nic innego.
To wielki silnik i mała komora a doładowanie będzie softowe więc takie kolektory wystarczą swobodnie nawet i na duże doładowania -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#189
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 27 October 2009 ![]() |
szału nie robią.. a to że miejsca nie ma to wcale nie tłumaczy, bo miejsce jest..
|
|
|
![]()
Post
#190
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Nie mają robić szału tylko dobrze działać i mieścić się w konkretnej kwocie.
-------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#191
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
moim zdaniem bedzie kicha ale zobaczymy
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#192
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 04 May 2006 Skąd: Zambrów ![]() |
słabe te kolektory, bardzo słabe !
![]() trzeba było zrobić rakiety zwłaszcza że to V6 i jest to banalnie proste |
|
|
![]()
Post
#193
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#194
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
ani nie robią szału, ani nie beda dobrze diałac... i wiem to po sobie. nie licz na małe egt ![]() 100% racji... Te kolektory są gorzej wykonane jak fabryczne, głowice są nie obciążone symetrycznie, brak kierunkowania przepływu... to tak jak być założył jeden kolektor od x30xe a drugi od x25xe, tylko że u Ciebie jest znacznie gorzej.... |
|
|
![]()
Post
#195
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
Nie mają robić szału tylko dobrze działać i mieścić się w konkretnej kwocie. Ale one przecież kierują spaliny w dużej części z powrotem do cylindrów zamiast do wylotu, nie wspominając o tym, że konstrukcja obu jest totalnie różna... ![]() Nie bardzo rozumiem ideę i sens tej konstrukcji... -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#196
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
wg mnie totalnie z dupy kolektory i pitolenie ze miejsca niby brak
daleko nie ma co szukac http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 masz tam pokazane ile miejsca jest i jakie mozna zrobic kolektory pod podwojne doladoanie do astry |
|
|
![]()
Post
#197
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Zluzujcie , nie każde auto musi mieć 100% z danego setupu , nie mało sprzętów jeździ na takich kolektorach i jest ok . Mnie zastanawia tylko przejście z kanału głowicy w kolektor , ten schodek tam dużo napsuje :/ .
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#198
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Ząbek nie przeszkadza bo tak jest i przy głowicy.
Natomiast wszystkie kolektory skrzynkowe robione do BMW czy inne skrzynkowe działają dokładnie na takiej samej zasadzie i spełniają swoje zadanie bez problemu wiec naprawdę nie wiem o co chodzi. Były robione bez auta na stole i trzeba było uzyskać jak najwięcej miejsca więc zostały wykonane w ten sposób. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
Ząbek nie przeszkadza bo tak jest i przy głowicy. Natomiast wszystkie kolektory skrzynkowe robione do BMW czy inne skrzynkowe działają dokładnie na takiej samej zasadzie i spełniają swoje zadanie bez problemu wiec naprawdę nie wiem o co chodzi. Były robione bez auta na stole i trzeba było uzyskać jak najwięcej miejsca więc zostały wykonane w ten sposób. zauwaz, ze nawet w bmw ranery masz zwrócone w str turbiny o kilkanaście stopni |
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
Natomiast wszystkie kolektory skrzynkowe robione do BMW czy inne skrzynkowe działają dokładnie na takiej samej zasadzie i spełniają swoje zadanie bez problemu wiec naprawdę nie wiem o co chodzi. Możesz dać konkretny przykład takiego kolektora? -------------------- :)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:45 |