Shoutbox 0 nowych PW 

KW Suspensions


7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Jak spawać aluminium, stal nierdzewną?
Mario
post Wed, 08 Sep 2004 - 18:45
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Witam.
Mam pytanie co potrzeba żeby spawać aluminium oraz stal nierdzewną (kwasówka)?
Czy potrzeba do tego TIGa czy można sobie jakoś poradzić zwykłym migomatem + drut do spawania nierdzewki + czysty argon?
Pytam bo mam już 2 butle jedna z co2 a drugą z czystym argonem do tego druty 0.8 mm do spawania kwasówki i do spawania aluminium ale w połączeniu z argonem w migomacie palą się dysze i nie idzie spawać.
W necie jest trochę info na ten temat ale nic konkretnego.
Proszę o odpowiedź.
Czy do spawania kwasówki musi być specjalna prowadnica na drut wraz z uziemieniem czy wystarczy teflonowa?


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Battle Royale
post Wed, 08 Sep 2004 - 18:45
Post #


Reklama






Battle Royale
Go to the top of the page
 
Quote Post
keyser
post Wed, 08 Sep 2004 - 19:45
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





wpadnij na jakieś inne forum może spawacz.pl

a tak na serio to aluminium spawa się TIG'iem, i to takim co jest w stanie wygenerować pewien tam poziom natężenia, czy jakoś tak....

nie każdy TIG pospawa aluminium, jednym słowem
a migomatem tego nie zrobisz


pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 08 Sep 2004 - 20:18
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Dzięki.
A co z kwasówką czy da radę ją pospawać migomatem tak aby spawy były nierdzewne?


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 08 Sep 2004 - 20:32
Post #4


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Obawiam się, że rozhartujesz ją w ciągu setnych sekundy.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr B.
post Wed, 08 Sep 2004 - 20:51
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 06 February 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("keyser":su9uln4s)
wpadnij na jakieś inne forum może spawacz.pl

a tak na serio to aluminium spawa się TIG'iem, i to takim co jest w stanie wygenerować pewien tam poziom natężenia, czy jakoś tak....

nie każdy TIG pospawa aluminium, jednym słowem
a migomatem tego nie zrobisz


pzdr


To dobrze ze nie wiedzialem, bo ja aluminium spawalem migomatem

Czy przypadkiem do kwasowki nie jest potrzebny prad staly ?

Piotr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arabat
post Wed, 08 Sep 2004 - 21:27
Post #6


Rookie
Dołączył: Fri, 26 March 2004
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("hwojtek":mehaeb0r)
Obawiam się, że rozhartujesz ją w ciągu setnych sekundy.


Co ma piernik do wiatraka?


Jedno i drugie można spawać migomatem ale wygląda to jak smarki.
Tigiem ładniej idzie "rozlać" materiał.

CYTAT("keyser ":mehaeb0r)
nie każdy TIG pospawa aluminium.

fakt
CYTAT("keyser ":mehaeb0r)
migomatem tego nie zrobisz .

bzdura. kwestia estetyki i dokładności (szczelności) spawu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADI
post Wed, 08 Sep 2004 - 21:56
Post #7


User
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Żory





CYTAT("Mario":3nzoab2u)
Witam.
Mam pytanie co potrzeba żeby spawać aluminium oraz stal nierdzewną (kwasówka)?
Czy potrzeba do tego TIGa czy można sobie jakoś poradzić zwykłym migomatem + drut do spawania nierdzewki + czysty argon?
Pytam bo mam już 2 butle jedna z co2 a drugą z czystym argonem do tego druty 0.8 mm do spawania kwasówki i do spawania aluminium ale w połączeniu z argonem w migomacie palą się dysze i nie idzie spawać.
W necie jest trochę info na ten temat ale nic konkretnego.
Proszę o odpowiedź.
Czy do spawania kwasówki musi być specjalna prowadnica na drut wraz z uziemieniem czy wystarczy teflonowa?



Witam

Mam troszeczke wiedzy na temat roznych spaware wiec sluchajcie synka ze wsi
Ad1. Do spawania (nie smarkania ani dolepiania jak jaskólka swe gniazdo)
aluminium sluzy jedynie TIG AC (czyli spawanie pradem zmiennym w oslonie gazu obojetnego przewaznie argon) i prosze zeby mi tu nikt nie wyjezdzal ze on spawal migomatem i bylo dobrze bo wyspawalem nie jedna butle argonu

Natomiast kwasowke Mozna spawac Elektroda , TIGIEM DC (czyli spawanie padem stalym w oslonie gazu obojetnego) i nawet na upartego migiem ale moga wystapic takie objawy jak ma kolega czyli upala drut w dyszy i dupa zbita. Powiem tak smiem twierdzic ze ze migiem nie da sie spawa kwasowki to jest moje zdanie. Poniewaz mozna sobie narobic niezlego bigosu jak w kolektorze ssacym (spawanym migiem) zostanie upalony drucik w srodku i urwie sie na pracujacym silniku

Nastepna sprawa to zmiana polaryzacji na raczce w Tigu.

Teraz samo spawanie: spawanie kwasowki to sama przyjemnosc regulujac pradem oraz wypelnieniem mozemy sobie dokladnie uksztaltowiec "jeziorko" a co zatym idzie i przetop. Natomist aluminium to juz wyzsza szkola jazdy poniewaz tam nie uzyskujemy jeziorka i porzadne polaczenie dwoch metali jest o wiele trudniejsze.

Nio i to bybylo na tyle po lebkach aa zapomnial bym jesli ktos sie juz zdecyduje na kupno tiga to niech nie zapomni zapytac czy posiada on samo zajazanie i zastanowi sie czy kupic inwertorowke czy klasycznego (ale o tym to juz w nastepnym odcinku)

Ps (mam w domu tiga ac/dc wykonanego przez siebie wiec jesli ktos chce informacji techniczny co do samej konstrukcji to zaden problem)


Pozdrawiam wszystkich spawaczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Wed, 08 Sep 2004 - 22:56
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Ja spawałem migomatem alumke-wystarczy dac "dawkowanie" drutu na max:).aczkolwiek spawy nie są idealne pod względem estetycznym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRIFTAHOLIC
post Wed, 08 Sep 2004 - 23:07
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: Józefów/k-W-wy





Kurcze i elektrodą pospawasz ale nie oto chodzi...

Adi prosze priv na temat twojej maszynki//


--------------------
ae1a1057aa]http://www.tuning.info.pl/ubaw.gif[/]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cavaas
post Thu, 09 Sep 2004 - 00:02
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 31 August 2003
Skąd: Wrocław





ADI to się nazywa profi podejście!!
oby wiecej takich!!


--------------------
AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było
teraz- STI bug
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janisz
post Thu, 09 Sep 2004 - 00:41
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: wawa





Adi - nie na priv! Tu dawaj. Przecierz to temat o spawaniu wiec nie bedzie OT. A moze masz jakąś swoją stronę z opisanym homemade tigiem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr B.
post Thu, 09 Sep 2004 - 00:42
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 06 February 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("ADI":155xioaj)
Ps (mam w domu tiga ac/dc wykonanego przez siebie wiec jesli ktos chce informacji techniczny co do samej konstrukcji to zaden problem)


Czesc!
Jestem zainteresowany szczegolami technicznymi.
Jak bedziesz mial chwile - napisz pokrotce o tej konstrukcji oraz o tym co tym TIGiem da sie spawac.

Pozdrawiam
Piotr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Thu, 09 Sep 2004 - 11:18
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Dzięki serdeczne ADI za szczegółową wypowiedź .

Jak możesz to napisz coś więcej na temat swojego wynalazku.
A jeżeli chodzi o TIG to napisz dokładnie jake powinny być jego właściwości (wiem że powinien być AC, DC z samo zajazaniem) i który jest lepszy inwektorowy czy klasyczny i jaka jest między nimi różnica.
Pozdrawiam.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adam .. po prost...
post Thu, 09 Sep 2004 - 13:04
Post #14


Frequent User
Dołączył: Tue, 04 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":39mz5n6k)
Obawiam się, że rozhartujesz ją w ciągu setnych sekundy.


Raczej uczuli AFAIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 09 Sep 2004 - 13:13
Post #15


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





W każdym razie, po złym spawaniu spaw nie będzie nierdzewny, jakkolwiek się to zwie


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADI
post Thu, 09 Sep 2004 - 19:02
Post #16


User
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Żory





CYTAT("Mario":1xumvhwg)
Dzięki serdeczne ADI za szczegółową wypowiedź .

Jak możesz to napisz coś więcej na temat swojego wynalazku.
A jeżeli chodzi o TIG to napisz dokładnie jake powinny być jego właściwości (wiem że powinien być AC, DC z samo zajazaniem) i który jest lepszy inwektorowy czy klasyczny i jaka jest między nimi różnica.
Pozdrawiam.



Jesli chodzi o wybor Tiga to przedewszystkim musisz powiedziec co bedziesz nim robil bo jesli bedzie on na stanowisku spawalniczym ze przychodzi spawacz i rypie nim 8 godz non stop to trzeba pomyslec o chlodzeniu wodnym i pradzie min 300A. Chyba ze ma to byc do uzytku "domowego" dorobic dolot w samochodzie i to wsio to polecam klasycznego tiga (klasyczny czyli zwykly transformator i sterowanie tyrystorowe) . Klasyczny dlatego bo jest tanszy od inwertorowki , w razie naprawy nie ma zadnych problemow z czesciami oraz fachowcami i wedlug mnie sa "bardziej" odporne na czynnik ludzki . Wada klasycznego tiga jest waga i gabaryty.(Moj wazy jakies 45kg a inwertorowka 20kg) Nie ukrywam takze ze inwertorowki maja wiecej "bajerow" np siakies mierniki pradu , gotowe nastawy spawania np zwyklej weglowki, kwasowki itd. Wiec podsumowywujac efekt koncowy jest ten sam na obu tigach "a jesli nie ma roznicy to po co przeplacac"
Jesli juz wiesz ze powinien miec samo zajazanie to dobrze zeby takze mial wyprzedzenie wypływu gazu regulowane, opóznienie wypływu gazu regulowany, gorący start oraz funkcje anti stik ktora zapobiega przyklejaniu sie eklektrody nie topliwej. Prad mysle ze w granicach 200A dla ciebie bedzie dobry tylko patrz na parametr pracy ciaglej bo okaze sie ze kupiles tiga 200A ktorym mozna pracowac tylko pare minut bo praca ciagla bedzie mozliwa tylko przy pradzie 50% wartosci czyli 100A
I to narazie wsio cio chciales wiedziec.

Co do mojego tiga to nie jest to zaden wynalazlek tylko klasyczny tig z paroma pierdolkami. Niestety jutro wyjezdzam na urlop i wroce dopiero za 2 tyg wtedy moge odgrzac koteleta (jesli adminowie sie zgodza) i zapodac fotoreportaz z prac nad nim oraz dokumentacje.

Pozdrawiam

Ps odpowiadma na pytania do jutra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pele
post Thu, 09 Sep 2004 - 20:19
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





CYTAT("ADI":pbznwpdt)
zapodac fotoreportaz z prac nad nim oraz dokumentacje.


fotoreportaze mile widziane, pogubilem sie w tych szczegolach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bochen
post Wed, 06 Oct 2004 - 10:54
Post #18


User
Dołączył: Mon, 02 June 2003
Skąd: warszawa





sorki za odświeżanie tematu...ale może adi coś napisze na ten temat jak już wrócił
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADI
post Wed, 06 Oct 2004 - 23:32
Post #19


User
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Żory





CYTAT("bochen":7zic4g8c)
sorki za odświeżanie tematu...ale może adi coś napisze na ten temat jak już wrócił



Juz sie robi pozwolilem sobie pojsc troszke łatwiejsza droga i wstawie tu pdfa z opisem calego TIGA DC wraz z elektronika sterujaca.
Moj jest inny (czytaj bardziej skomplikowany) ale efekt koncowy jest ten sam i moge polecic ten typ elektroniki sterujacej jako w 100% przetestowanej. W razie pytan bede sie staral odpowiadac jak najszybciej bede potrafil.
Do konca tygodnia postaram sie zamiesci fotki mojego sprzetu z podzialem na poszczegolne bloki ,aby latwiej bylo mniej doswiadczonym w wykonaniu TIGa

[url=http://www.mariang.neostrada.pl/27_33.pdf:7zic4g8c]Opis i schemat[/url:7zic4g8c]


Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Thu, 07 Oct 2004 - 00:05
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Zaciekawiło mnie to spawanie kwasówki - mam wydech z rury spożywczej, nierdzewnej który był przy mnie zwykłym MIGiem spawany i nie było z tym żadnych problemów. Dlaczego miałyby być jakieś gluty czy coś?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 24 July 2014 - 18:41