![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Uturbiam Peugeotowe nieśmiertelne 1.4 tylko z głowicą 16v 88KM, ostatnie wersje silnika już w serii miały dłiugą korbę 140mm przy wykorbieniu 77mm gdzie na początku produkcji było bodajże 128 - i te silniki były najbardziej niezniszczalne bo korby i tłoki były masywne. Ale z drugie strony widziałem projekt że w serię 1.4 75KM tą na długiej korbie dmuchane było 1.2bara 180 km 230 Nm więc nie jest ona tak tragiczna. A A jeżeli już jesteś to szybkie pytanko - jaką masz uszczelkę pod głowicę ? Jakiś custom czy seria ? Seria, Elring. Jak ten silnik ma tuleje mokre i idzie je ustawić aby wystawały trochę wyżej ponad blok to musisz to zrobić -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Seria, Elring. Jak ten silnik ma tuleje mokre i idzie je ustawić aby wystawały trochę wyżej ponad blok to musisz to zrobić rozumiem że to zwykła uszczelka nie MLS ? ;-) Wystarczy że splanuję blok i już będą wystawać ;-) Tyko ile tego zebrać ? 0.1 -0,2 ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#223
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
rozumiem że to zwykła uszczelka nie MLS ? ;-) Wystarczy że splanuję blok i już będą wystawać ;-) Tyko ile tego zebrać ? 0.1 -0,2 ? Zwykła, zwykła. W skodzie jest o tyle łatwo że można je podnosić specjalnymi podkładkami miedzianymi od spodu gdzie siadają na kołnierzu bloku. Celuj w 0.12-0.15 max -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#224
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Zwykła, zwykła. W skodzie jest o tyle łatwo że można je podnosić specjalnymi podkładkami miedzianymi od spodu gdzie siadają na kołnierzu bloku. Celuj w 0.12-0.15 max pozostałe powierzchnie tam gdzie idzie olej i woda doszczelniałeś jakimś silikonem albo uszczelką w sprayu potem ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#225
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
pozostałe powierzchnie tam gdzie idzie olej i woda doszczelniałeś jakimś silikonem albo uszczelką w sprayu potem ? Tak, spray, możesz profilaktycznie, ale jak dobra usczelka i wszystko będzie trzymało wymiar to i bez się obejdzie -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#226
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Tak, spray, możesz profilaktycznie, ale jak dobra usczelka i wszystko będzie trzymało wymiar to i bez się obejdzie dzięki za bardzo cenne porady - te informacje bardzo upraszczają mi życie. U mnie będzie małe turbo z 1.3 TCE plus solidny WG zewnętrzny ma wstawać jak najniżej ale z mocą może uda się dojechać 150-170 KM natomiast przeznaczenie auta jest inne niż 1/4 ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Tak jak Killme mówi - zorientuj się czy masz możliwość regulacji wysokości tulei podkładkami miedzianymi
https://allegro.pl/oferta/podkladka-miedzia...abia-4900603373 Potem czujnik w rękę i jedziesz. http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...02/silnik24.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#228
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
u mnie pod tuleją jest oring który ją uszczelnia. Natomiast dziś nabyta uszczelka od 1.4D spełnia wszystkie moje założenia - jest mocna i trwała. Problem się rozwiązał za 140 zł.
![]() ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#229
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
I jak tam skoda, żyje?
Tak z ciekawości, masz może przełożenia skodowych skrzyń? 4b i 5b i zestawienie jakie główne występowały i w jakich konfiguracjach? |
|
|
![]()
Post
#230
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
I jak tam skoda, żyje? Tak z ciekawości, masz może przełożenia skodowych skrzyń? 4b i 5b i zestawienie jakie główne występowały i w jakich konfiguracjach? Żyje, żyje. Stoi już ponad rok, bo po włożeniu skrzyni z dyfrem 4,22 probowałem trochę podstroić wstawanie turbiny z niskich obrotow, no i tak zaczęła wstawać na 3cim biegu że przy drugiej probie pogubił zęby... 5b to most 3.91, były też 4,22 ale to praktycznie niespotykany temat 1.rychlost 3,8 2.rychlost 2,12 3.rychlost 1,41 4.rychlost 1,08 5.rychlost 0,83 4b to most 4.22: 1.rychlost 3,8 2.rychlost 2,12 3.rychlost 1,41 4.rychlost 0,96 Aktualnie już bardzo długi czas walcze aby dopasować do bloku UN1 , z Espace I, 3.0v6, bo ma krotszy 4 i 5 bieg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Ale un1 jak, do góry nogami? Bo tam się chyba dyfra nie uda odwrócić...
|
|
|
![]()
Post
#232
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Ale un1 jak, do góry nogami? Bo tam się chyba dyfra nie uda odwrócić... Da się, dlatego ją wybrałem - wersja dla Renault 5 turbo wychodziła już z dyfrem odwroconym z racji położenia silnika -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Odwrotnie, renault 5 turbo miało jak scenic, tylko przecuniętą na tylną oś.
W sumie jedynym samochodem z obróconą(bo zwykłe r5 mk1 miały inne skrzynie chyba, poza tym zwykle 4b) jest delorean, bo i esprit i r25 wszystko miało jak espace. |
|
|
![]()
Post
#234
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 09 February 2022 ![]() |
A ja bym pomyślał nad skrzynią z subaru i do tego https://www.subarugears.com/ i wtedy możesz dać nawet 6 biegową
![]() |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
1300$ to zakrawa na budżet połowy tego projektu ;-) a gdzie skrzynia, flansza i pewnie jeszcze góra potrzebnych fantów...
|
|
|
![]()
Post
#236
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Tak, dokładnie, budżet niestety nie ten na zestaw subarugears.
Jedynym plusem skrzyni subaru w tej budzie to bezproblemowe połączenie z wybierakiem skody, praktycznie PnP. Nie wiem jak z masą ale wydaje sie być mniej masywna i lżejsza od UN1 Minus to brak demontowalnej flanszy jak w UN1, co powoduje że trzeba rzeźbić adapter a wtedy brakuje tych kilku centymetrów aby półosie chodziły w właściwej płaszczyźnie. Możemy cofać silnik znowu do tyłu o około 5-8 cm-> jak sie zmieści wszystko do tylnej ściany to pogarszamy środek cięzkości który seryjnie i tak nie jest fajny :-/ Rozwiązaniem jest spawanie od razu właściwej flanszy do korpusu skrzyni subaru, ale w mojej okolicy pewnie nie znalazłbym rzetelnego człowieka któremu by sie chciało to zrobić tak jak należy. Potwierdzeniem jest tegoroczny start Skody w Dakar Classic, gdzie zastosowali własnie skrzynie subaru, ale mimo raczej nieograniczonego budżetu, coś poszło źle bo codziennie musieli wymieniać tarcze sprzęgłowe, bo pękały po 300 ostrych km. Obstawiam problem z złym wycentrowaniem całości i pospawaniem tego. W moim przypadku flansze, już po planowaniu płaszczyzn mam ruchomą na śrubach o 1-1,5mm w kazdą strone i moge to sobię na końcu finalnie wycentrować i zakołkować po swojemu -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Nie było aktualizacji w temacie, ponieważ dostosowywanie nowej skrzyni biegów przeciągało się w czasie niesamowicie.
Chciałem zrobić wszystko idealnie za pierwszym podejściem, aby nie musieć wyciągać za każdym razem całego zespołu napędowego w moim małym garażu. Udało się zaadoptować centralny wysprzęglik, a samo wymyślenie i skonstruowanie układu sterowania biegami trwało tygodnie… a i tak na ostatnich zawodach puściła jedna kontra(wniosek - trzeba na kleju wszystko skręcać w takich miejscach), ale udało się temu zaradzić na polu walki Silnik dostał profilaktyczną wymianę oleju po tegorocznych testach na nowej skrzyni i nic specjalnie niepokojącego w filtrze oleju znaleźć się nie dało. Czas poprawiony o setne części sekundy, mimo że auto cięższe o 25-30kg, ja musiałem się trochę uczyć ruszania z innym przełożeniem pierwszego biegu, a nawierzchnia to była jakaś absurdalna porażka – na byle jakiej zwykłej drodze trakcja jest w moim aucie lepsza. Filmu z zawodów jeszcze nie złożyłem, ale za to jest taki. Mały teaser na końcu filmu ;) ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
User Dołączył: Sun, 27 September 2015 Skąd: Iława Warmińsko-Mazurskie ![]() |
Fajnie że masz kogoś kto przytrzyma komputer na fotelu obok
|
|
|
![]()
Post
#239
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
to jaka skrzynia finalnie wpadła ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#240
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Fajnie że masz kogoś kto przytrzyma komputer na fotelu obok Dzięki to jaka skrzynia finalnie wpadła ? . -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:39 |