Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Skoda 120L
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
killme
Skoda 120L, składak w 96, silnik 742.12 pojemność 1174ccm 50km i 82nm w serii

Modyfikacje:

Silnik:
Swap na 742.136, czyli na silnik ze Skody favorit, 1289ccm

St.sprężania 10.2:1, kanały w głowicy zostały nieznacznie powiększone i poprawione, później zostały wypolerowane, wypolerowane zostały także zawory i gniazda, kształt komór spalania też został trochę poprawiony. Głowica z kolektorami zostały lepiej dopasowane do siebie, bo były znaczne progi.
Większe koło napędu pompy wody, koło pasowe na wale odchudzone

Wał wraz z kołem i dociskiem został wyważony, samo koło zamachowe nie zostało odchudzone.

W układzie rozrządu pojawił się wałek 268st. z Tommutuning, fazy rozrządu troche opóżniłem

W Dolocie mimo wielu prób nie udało się zastosować dolotu ze stożkiem-fabryczna puszka obrobiona w srodku z wkładem siatkowym z filtromexu i odpowiedniom zwężką działa najlepiej + dodany dodatkowy nawiew z tylnej klapy.
Gaźnik to Jikov32lekr, czyli popularny Pierburg2e3 robiony przez czechów, gardziele nie zostały powiększane, tylko wszystko zostało wypolerowane + inne nastawy

Wydech został zrobiony wg. Specyfikacji AMK 130L/A czyli A grupa modeli 130L

Skrzynia biegów została wymienona na 5cio biegową z krótszym dyfrem 4.22 która jest już dzis prawdziwym rarytasem, docisk i tarcza sachs 190mm czyli seria
Twarde poduszki pod silnikiem i skrzynią.

Zawieszenie:
Z przodu krótsze i twardsze sprężyny z S100+ twardsze amorki monroe, przerobione odboje wahaczy.
Z tyłu kompletne zawieszenie z wleczonymi wahaczami czyli z modeli 130/135/136/rapid dodatkowo wzmocnione wg.spec. 130L/A , twardsze amortyzatory monroe
Koła 185/60/14 ,dystanse z przodu 2cm z tyłu 3cm, fele z Audi

Hamulce:
Kompletny układ z S130 z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu, z tyłu bębny. Wbrew obawom okazuje się dostatecznie skuteczny. Kiedyś może wentylowane tarcze z przodu i z tyłu
Plastikowy mniejszy i lżejszy bak paliwa.

Masa to 935kg

Nie mam wydruku z hamowni

...ale nagrałem aparatem przymocowanym do kierownicy filmik pokazujacy przyspieszenie od 0-160km/h
W baku było 10l zwykłej NoPb 95 z jeta i nic z auta nie wyjmowane i delikatny start i zmiana biegów bo ledwo co zrobiłem wtedy skrzynie.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sFn243i48mE"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sFn243i48mE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
GR44Z
-Zaje---cie cieszę się że w końcu w Polsce ktoś zauważył potencjał Skodowki !!!!

-GRATULACJE ZA PROJEKT I ZAPARCIE !!!!

!!!! SKODA 120 - AUTEM DLA LUZAKÓW !!!!
GRE
Kurde powiem szczerze, że fajny projekt, a przyspiesza to tak że może nie jednego wbić w szok!!
Gratki
Jaka masa?
Jacky
CYTAT
Masa około 870-890kg, da się wyjąc pewnie z dobre 35kg Wink
A o to masa
K47
Killme podziwiam Ciebie, że chciało Ci się spróbować podłubać w takim aucie jak skoda i udało Ci się z przyzwoitym efektem. Pozdro
Kubek
Calkiem niezle. Czy cos robiles z ukladem zaworowym? Bo kiedys jezdzilem Favoritka i jak ja raz zakrecilem do 6500 to wydawala takie odglosy jak by zaraz silnik mial sie rozleciec, a ty spokojnie do 7k krecisz.
Dawidow
Świetny pomysł . Wkońcu cos oryginalnego, a nie tylko hondy, nissany, itp.
Ładnie się wkręca na obroty skoda i rzeczywiście przyspiesza zadziwiająco dobrze . Jestem pod wrażeniem
dzik
Zhamuj go
Ja sie uczylem jezdzis na skodzie 105L, po niej kazdy samochod byl juz szybszy
killme
Dzięki wszystkim za słowa uznania
Byłem sie dzisiej zważyc i wyszło 935 kg, kurde zeby to audio tyle ważyło

CYTAT("Kubek":1s9e3d4d)
Calkiem niezle. Czy cos robiles z ukladem zaworowym? Bo kiedys jezdzilem Favoritka i jak ja raz zakrecilem do 6500 to wydawala takie odglosy jak by zaraz silnik mial sie rozleciec, a ty spokojnie do 7k krecisz.


Seria sie juz wtedy bardzo ciężko kręci bo wał niezbyt dobrze wyważony, wałek nie pozwala, oraz bardzo "restrykcyjny" dolot i wydech.
a co do odgłosu to może to byc tez coś luźne wokół silnika, słabe już poduszki pod skrzynia i silnikiem itp.

Mój sie spokojnie zakręci >8000 na wolnych ale pod obciążeniem mam strach o korby.

Ogólnie jestem zadowolony jak diabli bo cały silnik ma juz 235 000km przejechane z czego 35000 po modyfikacjach przy lekkiej nodze zawsze sie mieszcze w 7l/100, w innych przypadkch mnożyc trzeba conajmniej x2 , no i wciąga auta które mają katalogowo 10-10.5 s do setki
cibor
super projekt:D to jest maksymalny sleeper:)
gratulacje i powodzenia w dalszej pracy!

fajny pomysł z filmem. no i szybko przyśpiesza!
dtox
proponuje taki swap
[url=http://img328.imageshack.us/my.php?image=pict00258qj.jpg:1574qv3z][/url:1574qv3z]
tomekf
dtox, posiadasz jakieś info nt. osiągów ?
dtox
niestety nie, ale polecam odwiedzic Hradec Kralove w czerwcu
tam sa same takie wynalazki
radar
ale fajna ta twoja skoda, nie wiedziałem, że te silniki mają takie możliwości jeśli chodzi o przeróbki.. obejrzałem filmik i muszę przyznać, że auto bardzo ładnie przyspiesza i do tego ładnie brzmi.. trochę szkoda, że nie ma wykresu z hamowni, bo ciekawi mnie jaką to ma teraz moc..

w każdym razie gratuluję auta i czekam na dalsze postępy..

pozdrawiam
killme
To co ja uzyskałem to jest nic w porównaniu z tym co można dostac jesli sie bardziej grzebnie...

Np. filmik z przejazdu na 1/4mili z czasem 14.2, silnik zrobiony na poj 1.4
który ma 120km i 150nm, a masa to 740 kg, no i slicki też
Szkoda że stronka właściciela przestała działać bo był na niej wykres..

Tu ten filmik:
http://www.freeweb.hu/ave/download.php?vid=0311
JJacek
Trochę obok głównego tematu:
ktoś w jednym z późniejszych postów, wspominał o silniku 1.4 MPI 16v, 100 KM, oznaczenie AUB, jako najlepszej jednostce dla Skody 105/120/130. Chciałem się tylko spytać czy ten silnik AUB to na pewno jednostka Skody a nie czasem VW?
Na tej stronie
[url:1edk0e6k]http://www.aeat.es/miscelanea/vehiculos_homologados.htm[/url:1edk0e6k]
silnik 1.4 AUB jest wymienany np. w :
SEAT 6L-AUB-2, IBIZA 1.4 MPI
(o ile to oznaczenie 6L-AUB-2 odnosi się do tego silnika, ale wnioskuje że raczej tak) czyli tak jakby był stosowany, w grupie VW, a tego po tej konstrukcji Skody chyba nie należy się spodziewać.
killme
CYTAT("JJacek":w81go9fl)
Trochę obok głównego tematu:
ktoś w jednym z późniejszych postów, wspominał o silniku 1.4 MPI 16v, 100 KM, oznaczenie AUB, jako najlepszej jednostce dla Skody 105/120/130. Chciałem się tylko spytać czy ten silnik AUB to na pewno jednostka Skody a nie czasem VW?
Na tej stronie
[url:w81go9fl]http://www.aeat.es/miscelanea/vehiculos_homologados.htm[/url:w81go9fl]
silnik 1.4 AUB jest wymienany np. w :
SEAT 6L-AUB-2, IBIZA 1.4 MPI
(o ile to oznaczenie 6L-AUB-2 odnosi się do tego silnika, ale wnioskuje że raczej tak) czyli tak jakby był stosowany, w grupie VW, a tego po tej konstrukcji Skody chyba nie należy się spodziewać.


Nie to nie jest jednostka Skody! 1.4 MPI 8V w Fabii jest tylko czeska ,reszta to juz vw
killme
Czas na update w temacie cool.gif

Po czterch latach(marzec 08') skodzinka przestała być moim jedynym samochodem i w życie wszedł skrupulatnie przygotowywany plan...

Pierwotny silnik 1.3 po 290kkm chodził do końca, na 2 miesiace przed rozbiórką otrzymał jeszcze kolektor 4-1 i dodatkowo zdjąłem jeszcze 0,5mm z głowicy. Te ostatnie 2 miesiace były najszybszymi w jego życiu tongue.gif , aż pewnego mroźnego poranka gdy nie miałem za duzo czasu go rozgrzewać pękł blok(mikropękniecie miedzy dwoma cylindrami, ewidentna wada bloku, był niefabryczny, tuleje mokre), proszek do uszczelniania chłodnic skutecznie rozwiązał problem... ten silnik może nie jest niezniszczalny, ale potrafi znieść naprawde wiele przy odpowiednim serwisowaniu.

Do rzeczy - Co do planu - będzie to samochód bezkompromisowy, do okazjonalnej jazdy, najszybszy jak się tylko da, do streetów, może jakiś tor nawet, do robienia poniżej 15s. na 1/4 i do sprawiania ogromnej frajdy właścicielowi.

Powoli kompletuje potrzebne części – aktualnie w garażu:
a) silnik, oczywiście stary poczciwy OHV Skody, mialem juz nawet po 1.8T jechać ale jednak za dużo ciekawych gratów do tego silnika mam. Blok – felicia BMM 14kkm przebiegu, stroker na 1398ccm w przygotowaniu, wałek Motorexcell, głowica Mpi na stożkowych sprężynach, kolektor ssący z BMM(średnica kanałow 27mm zamiast 25mm)+przeróbka na mocowanie Lekra, kolektor wydechowy 4-1+wydech 130LR. Po dotarciu wskoczy ITB, raczej jako gaźniki z motocykla.

cool.gif zawieszenie – przód: kompletnie nowe przednie zawieszenie + wszystkie nowe pozostałe elementy z kolumną kierowniczą włącznie, wszystko polakierowane , twarde gumowe elementy zaieszenie,wzmocnione wszystko wg. homologacji 130LA, sprężyny będą made by Saky(www.skodaupravy.wz.cz) 255mm o 10% twardsze i do tego mam już przytwardzone seryjne amorki, apotem jakies bardziej profi rozwiązanie

Tył: komplet z 130L, nowe półośki, łożyska etc., dorobione mocowania na stabilizator, niższe i 50% twardsze spręzyny z starszych modeli + jakieś gazowe amorki supersport z rozbitego rajdowego golfa – wyrwałem ze złomu za grosze, są w fajnym stanie i powinny na pocżatku dawac rade

Generalnie chce obniżyć masę nieresorowaną zawieszenia, więc tu będą przeszkadzały dystanse, z przodu czesi odchudzają maksymalnie piaste i nawet tarcze hamulcową.

c) hamulce – przód: czekaja już wentylowane tarcze z opla rekorda i dystansiki do zacisków
- tył: zastąpienie bębnów tarczami – mocowanie zacisków do wahaczy już gotowe, pozostaje do zrobienia hudrauliczny ręczny.

d) Karoseria – rozebranie wszystkiego, usunięcia z wnętrza wszystkiego co nie jest potrzebne do szybkiej jazdy, zostaną zamontowane dwa kubełki+3 punktowe pasy Schroth, usunięta asfaltowa masa konserwująco-wygłuszająca – w sumie około 35kg juz tego wywaliłem ., poprawki blacharskie w pewnych miejscach i obspawanie całej karoserii w celu poprawy sztywności, zrobienie rozpórki na tył(z przodu już jest). Przeniesienia akumulatora do bagażnika, zrobienie wylotu gorącego powietrza zza chłodnicy przez maskę, "kastracja" drzwi z niepotrzebnych pierdół (cytat mojej dziewczyny: "to pasażerowie nie będą mogli uchylać szyb?!" laugh.gif )


Pare fotek, aktualnie walcze z karoserią, chce ja skończyc do zimy...



Wyspawana buda:


Zaciski po remoncie - nowe gumki, tłoczki, dodatkowo z dystansikami żeby wentylowana tarcza sie zmiesciła

Komplet "vyztuh" wg. specyfikacji 130LA

Różne nowe, rzadkie drobnosci :-)

Twarde gumy do całego przedniego zawieszenia - poliuterany

Wzmacnianie wahaczy

Kolejny komplet kół :-D


mate96
Te felgi chyba bez dystansow ze zmiana rozstawu nie podejda do auta? Wiec chyba dysanse jakies zostana.? Chyba ze przerabiasz pasty?
killme
CYTAT(mate96 @ Wed, 23 Sep 2009 - 13:56) *
Te felgi chyba bez dystansow ze zmiana rozstawu nie podejda do auta? Wiec chyba dysanse jakies zostana.? Chyba ze przerabiasz pasty?


Jak na te koła to będą musiały dystanse zostać, ale juz mam pomysł jak zdjać troche masy z nich.
Gdy trzeba bedzie powalczyć o ułamki sekund to wjadą seryjne stalówki, ktore prawdopodobnie troche poszerze.
adamac
Świetny projekt!! Jak wysoko mozna kręcic takiego OHV'a ??
flapjck1
zaciekawily mnie zaciski

mozesz powiedziec pod jakiej srednicy tarcze ham sa i jaki jest rozstaw otworow mocujacych do piasty?
tam sa 4ry tloczki czy 2?
killme
CYTAT(adamac @ Wed, 23 Sep 2009 - 17:20) *
Świetny projekt!! Jak wysoko mozna kręcic takiego OHV'a ??


Dzięki,
mojego w ostatnim stadium kręciłem notorycznie 7500, raz czytałem że czesi profi przygotowany silnik krecili na hamowni do 8900

CYTAT(flapjck1 @ Wed, 23 Sep 2009 - 19:57) *
zaciekawily mnie zaciski

mozesz powiedziec pod jakiej srednicy tarcze ham sa i jaki jest rozstaw otworow mocujacych do piasty?
tam sa 4ry tloczki czy 2?


Zaciski są czterotłoczkowe, naprawde sprawdzona konstrukcja, chodzi mi po głowie zrobienie tłoczków z alu(ebay.de ma takie coś ale cena skutecznie odstrasza).
Srednica tarcz to 247mm, rozstaw musiałbym zmierzyć..
k11
Rozstaw w Szkodzie nie jest czasem taki sam, jak w Garbatym?

r.
flapjck1
no wlasnie powaznie mnie interesuje ten rozstaw
sam zacisk wyglada niemal identycznie z pewna interesujaca mnie konstrukcja

jeszcze do kompletu poprosilbym srednice tego otworu biggrin.gif
tomek 1980
Witam, gratulacje za wytrwałość w pracach, naprawdę niezła bryka z tej Twojej skody. Chciałem zapytać jaki koszt wyważenia układu korbowego, gdzie to można zrobić i ile to tak naprawdę daje? Czytałem że jest lepiej, ale interesuje mnie jak dobrze. Pozdrawiam.
killme
CYTAT(flapjck1 @ Thu, 24 Sep 2009 - 15:43) *
no wlasnie powaznie mnie interesuje ten rozstaw
sam zacisk wyglada niemal identycznie z pewna interesujaca mnie konstrukcja

jeszcze do kompletu poprosilbym srednice tego otworu biggrin.gif


Więc rozstaw 72mm, średnica 12mm

CYTAT(tomek 1980 @ Fri, 25 Sep 2009 - 20:58) *
Witam, gratulacje za wytrwałość w pracach, naprawdę niezła bryka z tej Twojej skody. Chciałem zapytać jaki koszt wyważenia układu korbowego, gdzie to można zrobić i ile to tak naprawdę daje? Czytałem że jest lepiej, ale interesuje mnie jak dobrze. Pozdrawiam.


Dzięki, głównie daje spokojnie spać - nie musisz sie martwić ze cos sie rozleci jak zaczniesz wysoko kręcić silnik, napewno warto to zrobić bo seryjnie jest to kiepsko wyważone, no i panewki dłuzej wytrzymają.
Gdzie to nie wiem, ja kiedyś wyważałem w Czechach
killme
MODEL: Skoda 120L, 96’

Modyfikacje


Silnik: Gotowy

Modyfikacje głowicy:


- „Niezliczone” godziny na samym portingu i studiowaniu Internetu w poszukiwaniu know how

- Nowe prowadnice z brązu, nieskracane, zakończone na tzw „bullet shape”

- Seryjnej wielkości zawory, obrobione na 3 kąty, powiększone gniazda,

- Wałek Motor-excell 278/256 st. Wzniosy odpowiednio 7,1 i 6,7 +przelożenie dźwigienek. Sprężynki, talerzyki to mix elementów Skody i Bmw S14/S38


Modyfikacje bloku:


- Blok Felicia BMM

- Układ tłokowo-korbowy Fabia 1.4

- Wyważenie wszystkich elementów z tolerancją <1g. Zamach -1kg.
- Szpilki w bloku zamiast śrub.

- CR obniżony dzięki przekładce

- Przegrody w misce olejowej


Układ dolotowy:


- Turbo TF035. Pełny porting części zimnej jak i ciepłej

- Airbox+ runnery z tzw. trąbkami na wlocie

- Gaźniki Keihin CVK z Kawasaki

- Regulator cisnienia paliwa Malpasi pod turbo gaźniki

- IC Wodny +czujniki temp.wody i powietrza na wlocie

- BOV ProPerfekt

Układ wydechowy
- 2,25 cala od początku do końca
- Homemade tłumik z kwasówki 0,7mm. Przelotowo-komorowy

Układ wtryskowy: dobry żart tongue.gif

Elektronika:

- Innovate MTX-L

- Programowalny układ zapłonowy Universal ingition-TCI. Zapłon realizowany po obrotach i Tps
- EGT „made In china”
-
Boost AutoGauge
- Wskaźniki ładowania, temperatury i ciśnienia oleju z Ziła (stara ruska ciężarowka jakby ktoś nie wiedział wink.gif

Układ chłodzenia:
-
Wymiennik woda-olej, chłodnica wody póki co seryjna. W planach chłodnica oleju i zwiększenie wydajności seryjnego układu chłodzenia

Układ napędowy:

-
Skrzynia biegów 5b Skoda 130/5/6,rapid. Przełożenie 3.90
-
Docisk Felicia 1.6, tarcza Skoda 1203 z tłumikiem drgań i kevlarovą okładziną
-
Twarde poduszki pod silnikiem jak i skrzynią biegów

Zawieszenie:



Modyfikacje wg. specyfikacji gr.A – 130LA, czyli wzmocnienia wahaczy jak z przodu tak i z tyłu, przekonstruowane gniazda odboii, elementy gumowe o podwyższonej twardości(65Sh), dołożony stabilizator na tył. Sprężyny z przodu to wyrób customowy z CZ – główne parametry takie jak 130L/A(+30%sztywnosci)+ 2 „martwe” zwoje z każdej strony aby dopasowac wysokość wedle potrzeb. Amortyzatory z przodu to jakies noname gazowe które na bieżące potrzeby są ok., z tyłu to Supersporty za jakiegoś polo


Hamulce:



- Przód
– tarcze wentylowane plus modyfikacja seryjnych czterotłoczkowych(!) zacisków aby akceptowały grubsze tarcze
-
Tył – zamiana bębnów na tarcze, zaciski też czterotłoczkowe, z czego 2 obsługują hamulec zasadniczy, a pozostałe 2 hydrauliczny ręczny

PODZIĘKOWANIA:

Mojej Żonie, Ojcu, Braciom


Całość zajęła mi ponad 5 lat, wszystko robiłem własnoręcznie, mimo przejściowych trudności(przeprowadzka, zmiana stanu cywilnego – słowem życie..) udało się projekt, chyba najszybszej Skody Rwd wreszcie zmaterializować.

Całość trzeba jeszcze dopieścić wizualnie, poprawić pare drobnostek, ale co najważniejsze , że niema grama rdzy, auto hamuje, skręca i pewnie zachowuje się na drodze.

Po tylu latach chciałem w końcu to złożyć, odpalić i zrobić pierwsze zasłużone kilometry.

Na początku silnik miał być wolnossący. Plan zakładał min. 120KM z pojemności 1.4 i mysle że gdyby dac normalną uszczelke (CR11:1) i kolektor 4-1 z wydechem szytym na miare tyle własnie by było. W międzyczasie wpadły też gaźniki motocyklowe. W trakcie prac narodził się pomysł żeby doładowac ten silniczek. Od razu rozsądek podpowiadał, że w takim razie to najlepiej swap na 1.8T. Już miałem jechać oglądać 210konne AGU z anglika, ale zadecydowałem że mając już tyle gratów do poczciwego OHV zbuduje coś, co jest pojmowane jako „sztuka dla sztuki”

Po przejechaniu ponad 400 kilometrów można powiedzieć że koncepcja się sprawdziła, silnik żyje i ma się doskonale, gaźniki utrzymują Afr 11 przy doładowaniu, nic nie cieknie, nie huczy, nie trzeszczy, auto prowadzi się jak po sznurku, hamulce po dotarciu jak najbardziej ok.

Doładowanie na początek 0,35b, ostatnio 0,5b i morda się śmieje cały czas laugh.gif

Przeznaczenie pojazdu to głównie sprawianie przyjemności właścicielowi w weekendy, chociaż ostatnio nie moglem sobie odmówic dojazdów do pracy, jakieś lokalne ćwiartki, potem może kiedyś wypad na jakiś track day – do Brna mam w sumie najbliżej i będzie też „patriotycznie”


Wykresu nie ma, nie wiem czy w ogóle będzie – będzie na pewno jakiś onboard, ale na razie z racji pogody mam do ogarnięcia bardziej przyziemne sprawy…
Zdjęcia będę wrzucać na bieżąco jak wybiorę najciekawsze i zrobie upload..








Stare Video z początkowych odpaleń:

C.D.N.
Pan. B
Gaziory z Kawy GPZ turbo? Fajna nietypowa zmota.
CZUCZU
brawo..
mikruss VU
masakratorek biggrin.gif
Nie chcial bym go spotkac na drodze bo bym musial glowe w piach schowac biggrin.gif
tomek 1980
Witam, no nieźle, nieźle, tylko pogratulować.
Pozdrawiam.
flapjck1
daj wiecej fot auta zeby sie czasem nie naciac glupio smile.gif
killme
CYTAT(Pan. B @ Tue, 22 Oct 2013 - 16:38) *
Gaziory z Kawy GPZ turbo? Fajna nietypowa zmota.


Nawet nie wiedziałem że takie coś istnieje i wychodziło fabrycznie huh.gif Ale z tego co wygooglałem to tam był wtrysk?
Gaźniki pochodzą ze zwykłej ZZR i zostały dostosowane do akceptacji nadciśnienia. Mogłem iśc śladem południowych sąsiadów i zastosować gaźnik z Renault 5 turbo, ale raz że nieosiąglany, dwa że pewnie byłby konieczny "repair kit" z ebay, a trzy to że jest tam stosunkowo mała gardziel która by robiła za zwężke w tak pomodzonej głowicy.


CYTAT(flapjck1 @ Tue, 22 Oct 2013 - 20:54) *
daj wiecej fot auta zeby sie czasem nie naciac glupio smile.gif


Musze zrobic jakieś dopiero wink.gif

Kontynuując temat:

Pierwsze wysiłki skupiały sie na wyelminowaniu słabych punktów karoserii - wszelkie ogniska korozji, jak i całkiem sfatygowane elementy zostały wycięte i wstawione nowe. Karoseria została w całosci obspawana, bo sztywnośc pozostawiała wiele do życzenia - nie był to element fabryczny tylko "nahradni dil", czyli część zamienna. Auto to składak z 1996 roku

















Potem nadeszła pora na zawieszenie i hamulce:







Zdejmowanie masy nieresorowanej z wahaczy po uprzednim ich wzmocnieniu



Farba/smar na tarczy aby nie zardzewiały - przygotowanie do 1,5 rocznego zimowania 2011






C.D.N.
DoLeCk
Po prostu super smile.gif
Czekamy na dalsze wieści!
Pan. B
Byly killme. Mógłbyś napiasac na czym polegała ta przeróbka gaźników?
Rudiger
Odn. gaźników do turbo to kontaktowalem się ostatnio z moim dostawcą gaźników sportowych i mówił że ma w ofercie gotowe kity do przezbrajania np. poziomych dwugardzielowców (DCOE,ADDHE itd) na wersję nadciśnieniową (pewnie sprawa się rozchodzi o uszczelnienia głównie). Nie zgłębiałem dalej tego tematu.
Killme, po co te zwoje martwe na sprężynach? Z tego co ja wiem nigdy nie powinno być tak że w sprężynie zwój opiera się o sąsiedni zwój podczas pracy.
Spawy na budzie mogły by być lepsze Panie Szanowny smile.gif
killme
CYTAT(Pan. B @ Wed, 23 Oct 2013 - 10:54) *
Byly killme. Mógłbyś napiasac na czym polegała ta przeróbka gaźników?


Głównie na dopilnowaniu aby wszelkie odpowietrzenia nie miały ujścia do atmosfery - w komorze pływakowej musi być minimalnie większe ciśnienie niż w kanale aby paliwo mogło wypływać dyszami. Oczywiście wszelkie pozostałe oringi i uszczelnienia muszą być pewne na 110%


CYTAT(Rudiger @ Wed, 23 Oct 2013 - 14:23) *
Odn. gaźników do turbo to kontaktowalem się ostatnio z moim dostawcą gaźników sportowych i mówił że ma w ofercie gotowe kity do przezbrajania np. poziomych dwugardzielowców (DCOE,ADDHE itd) na wersję nadciśnieniową (pewnie sprawa się rozchodzi o uszczelnienia głównie). Nie zgłębiałem dalej tego tematu.
Killme, po co te zwoje martwe na sprężynach? Z tego co ja wiem nigdy nie powinno być tak że w sprężynie zwój opiera się o sąsiedni zwój podczas pracy.
Spawy na budzie mogły by być lepsze Panie Szanowny smile.gif


Gaźniki CV (Constant Velocity) spotykane w motocyklach są szeroko dostępne i bardzo tanie(zapłaciłem 100zł z wysyłką..), co zazwyczaj stanowi 1/10 ceny wypasionych DCOE, ADDHE + jakiś zestaw naprawczy i robi sie kwota za którą miałbym ITB z GSXR i Megasquirta którym można fajnie ogarnąć ITB+doładowanie w trybie Hybrid AlphaN.
Pozatym pewnie spędziłbym pół roku strojeniem tego - jest to obiegowa opinia internetu, ludzi którze mieli do czynienia z klasycznymi gaźnikami i motocyklowymi.
W moim przypdaku proces strojenia rozpoczął sie od kupienia wierteł od 1-2 mm w odstępie co 0,1mm, oraz 2 komplety głównych dysz jakby sie cos nie udało(są takie same jak w chinskich skuterach - 5zł..). Mając jeden wolny wieczor i już szerokopasmówke w wydechu można wystroić sprzęt. Seryjna wielkość dysz w gaźnikach już jest zazwyczaj ok - bardzo czesto wystarcza dodać tylko +0,1mm

Sprężyny - charakterystyka sprężyny zawarta jest w zwojach pracujących - nawinięte, martwe służą do większego obniżenie gdy za mało początkowe -35mm wzgl serii. Genialnie proste.

Oczywiście że spawy mogłyby być lepsze - nie mam żadnego wykształcenia mechanicznego, a na codzień siedze za biurkiem..Jak na samouka nie spartoliłem chyba tego aż tak mocno wink.gif Skodzina nie ma aspiracji na miss, ani okładki, zresztą nigdy mi na tym nie zależało
Rudiger
Skodzina nie ma aspiracji na miss, ani okładki, zresztą nigdy mi na tym nie zależało

czuję przytyk laugh.gif laugh.gif

prawidłowo wykonany spaw jest mocniejszy a i w obróbce łatwiejszy.

BTW
jak turbo znosi skrzynia?

moritz86
Mega fajna skodzinka biggrin.gif zazdroszcze miejsca które pozwala wywalić autko na bok. Tego mi mocno brakuje!!
killme
CYTAT(Rudiger @ Wed, 23 Oct 2013 - 23:47) *
Skodzina nie ma aspiracji na miss, ani okładki, zresztą nigdy mi na tym nie zależało

czuję przytyk laugh.gif laugh.gif

prawidłowo wykonany spaw jest mocniejszy a i w obróbce łatwiejszy.

BTW
jak turbo znosi skrzynia?


Rzeczywiscie źle dobrałem sformułowanie - w przypadku Ciebie i Twojej Skody mogło tak to zadziałać.. Intencja nie była taka oczywiscie smile.gif
Skrzynia narazie nie zgłasza sprzeciwów. Stosunkowo krótka jedynka i charakterystyka silnika, ktory jedzie sprawnie z dołu, powoduje ze można dobrze ruszyć praktycznie z jałowych obrotów. Sporo pomaga tutaj tlumik drgań na tarczy który tłumi udar przy przepięciach. Apropo sprzęgła - Pan na Skoczylasa z Wwy nie do końca sie popisał, bo tarcza która wróciła do mnie była dobry 1mm cieńsza od nominału. Nominał nie ma zagniatanych przekładek miedzy okładzinami, a każdą z okładzin o dobre 0,2mm grubszą. Myślałem że gotowa tarcza z zagniecinymi przekładkami bedzie miała dystans miedzy okładzinami aby suma sumarum wyszło na to samo. Nie było czasu ani chęci reklamować, więc skonczyło sie na wpuszczeniu powierzchni styku docisku w głąb koła zamachowego dry.gif

CYTAT(moritz86 @ Wed, 23 Oct 2013 - 23:58) *
Mega fajna skodzinka biggrin.gif zazdroszcze miejsca które pozwala wywalić autko na bok. Tego mi mocno brakuje!!


Dzięki, aktualnie już nie mam takich warunków niestety, ale kołyski boczne na takie akcje to mega fajna sprawa.

Teraz troche o silniku:





Momemade ARP laugh.gif Materiał to szpilki z Pragi V3S cool.gif





Seryjne tłoki




Wymiennik woda olej, który daje rady pod warunkiem ze temp. wody jest na akceptowalnym poziomie



Pierwsze przymiarki do tematu gaźników. Mimo że na to nie wygląda, wszystko jest szczelne i gładkie w srodku.



Mniejszy kuzyn Td04. Trzeba było obracac muszle, więc skoro była rozebrana to został jej zafundowany porting.
Myśle że z bardzo pozytywnym skutkiem skoro w silniku 1,4, przy wałku z większym overlapem, który doładowaniu nie sprzyja, zaczyna wstawac od 2600 a przy 3200 jest już aktualne 0,5b i utrzymuje sie do 7000













Mam swiadomość że na obecne forumowe standardy 0,5b w 1,4 to jest nic , ale mam nadzieje że sie przynajmniej znośnie zdjecia ogląda biggrin.gif
Rudiger
Bez urazy, przecie żartuję...

to mnie zaskoczyłeś z tym sprzęgłem. U mnie też sprasowali wkładkę między tarczami i widać dali grubsze okładziny bo grubość tarczy, tak jak kiedys rozmawialiśmy telefonicznie, nie odbiegała od oryginału.
A jak wrażenia po zmianie tarczy? Lepiej klei?
killme
CYTAT(Rudiger @ Thu, 24 Oct 2013 - 09:33) *
to mnie zaskoczyłeś z tym sprzęgłem. U mnie też sprasowali wkładkę między tarczami i widać dali grubsze okładziny bo grubość tarczy, tak jak kiedys rozmawialiśmy telefonicznie, nie odbiegała od oryginału.
A jak wrażenia po zmianie tarczy? Lepiej klei?


Dodatkowo wysłałem tez docisk, bo jak go badałem liniałem to nie był płaski(Valeo..) - płaszczyzny schodziły sie w kształt lejka do środka. Gdy całość wróciła to wyglądał na szlifowany, ale jeszcze do całkowitej płaskosci ciągle mu brakowało.. Mam teorie ze nowe dociski tak maja, bo pod wplywem temperatury materiał sie inaczej rozszerza po obwodzie i od środka i wtedy docisk staje sie bardziej płaski. Ktoś może sprawdzał nowe dociski pod kątem płaskosci?

Sprzęgło czuć że bierze lepiej, Pan radził docierać conajmniej 500km - narazie zrobiłem może 50 średnio szybkich żeby go nie obciązać i jest ok, poza lekkim szarpaniem przy ruszaniu.
pioootr
Daj jakieś zdjęcia całego auta.
Dziku
CYTAT(killme @ Tue, 22 Oct 2013 - 13:58) *
– zamiana bębnów na tarcze, zaciski też czterotłoczkowe, z czego 2 obsługują hamulec zasadniczy, a pozostałe 2 hydrauliczny ręczny

A jak to rozwiązaleś?
slonek69
pewnie dwa wewnętrzne tłoki są na zasadniczy, a zewnętrzne na ręczny. przecięcie i zarobienie tej rurki która łączy dwie części zacisku
flapjck1
on ma 2 sekcje w zacisku: dwa oddzielne przewody zasilajace do gornych i dolnych tloczkow, w zwiazku z tym na jedna pare poszedl zasadniczy a na druga reczny
killme
CYTAT(flapjck1 @ Sat, 26 Oct 2013 - 19:00) *
on ma 2 sekcje w zacisku: dwa oddzielne przewody zasilajace do gornych i dolnych tloczkow, w zwiazku z tym na jedna pare poszedl zasadniczy a na druga reczny


Dokładnie tak - chcąc tak zmodyfikować cały układ, z przodu trzeba połączyć obydwie sekcje:



I jakieś tam foty z dzis. Na szybko, w kiepskim miejscu, bo od rana w tych lepszych w okolicy fotografują się "Golfy, czy tam inne Ople" laugh.gif









drag_op
To całkiem niepozornie możesz lać dupsko "Golfom czy tam innym oplom" ;D
T_E_D_D_Y
Totalny sleeper biggrin.gif ale akcja spodziewałem się pociętej karoserii jakieś poszerzenia itd:D a tu nic totalna seria biggrin.gif. Wiem że mocy nie za dużo ale i tak mam pytanie co z trakcją na takich w sumie wąskich laczkach??
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.