Shoutbox 0 nowych PW 


13 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Skoda 120L, Turbo, trzy podpory wału..0-200 str3// 243Km/332Nm, ET 13,03 !
Tomasz76
post Sun, 20 Dec 2015 - 20:13
Post #121


User
Dołączył: Thu, 31 July 2014





" Było parę testów z procedurą startu"

te starty to chyba zza niskich obrotów są bo go zmula bardzo, ale później już ładnie zapodaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 20 Dec 2015 - 20:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rudiger
post Sun, 20 Dec 2015 - 22:35
Post #122


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





W Skodzie nie jest wskazane strzelanie ze sprzęgła na jedynce gdyż ponieważ skrzynie były projektowane do 50 konnych silników smile.gif
Także start jest OK, z uwzględnieniem ograniczeń technologicznych.
Świetnie przyśpiesza.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Mon, 21 Dec 2015 - 08:05
Post #123


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Prawda była taka że przy pierwszej próbie silnik dostał takiego kopa że od razu wszedł na 7k rpm przy starcie i odpuściłem gaz żeby nie dostać jakimś trybem w plecy, a przy drugiej dodałem z mało gazu i silnik lekko przylało i stąd te zmulenie - ciagle się ucze jak LC ustawić.
Nie chciałem już tak skrzyni obciążać na koniec sezonu, bo aż prosi się o wymianę oleju, bo już jest naprawdę kiepski.

Najbardziej martwi mnie to że mimo już mocno dowalonego zapłonu( już widoczne ślady stuku na świecach dry.gif ) silnik nie ma tyle mocy tak jak na gaźnikach przy tym samym doładowaniu mellow.gif


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 21 Dec 2015 - 11:12
Post #124


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





a afr taki sam?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Mon, 21 Dec 2015 - 11:40
Post #125


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(siewcu @ Mon, 21 Dec 2015 - 11:12) *
a afr taki sam?


tak, 11.4 schodzące do 11


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojcieh
post Mon, 21 Dec 2015 - 19:41
Post #126


User
Dołączył: Mon, 24 January 2011
Skąd: WT





Tak podpytam - jak wyglądają ślady stuku na świecach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Mon, 21 Dec 2015 - 19:56
Post #127


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





CYTAT(killme @ Mon, 21 Dec 2015 - 11:40) *
tak, 11.4 schodzące do 11


A może spróbuj z AFRem w okolicach 12 z racji lepiej rozpylonego paliwa przez wtrysk?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Mon, 21 Dec 2015 - 22:11
Post #128


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(Wojcieh @ Mon, 21 Dec 2015 - 19:41) *
Tak podpytam - jak wyglądają ślady stuku na świecach?


Parenaście ziarenek jakby białego piasku. Nie schodzi pod paznokciem, a jedynie pod szczotka drucianą. Jak już stuka bardziej to sa widoczne roztopione srebrne opiłki z tłoka na porcelanie

CYTAT(gajoss @ Mon, 21 Dec 2015 - 19:56) *
A może spróbuj z AFRem w okolicach 12 z racji lepiej rozpylonego paliwa przez wtrysk?


Musze spróbować, ale nie wiem czy egt nie poleci w kosmos.

Wiec kolektor zdjęty i dobrze widoczne rozerwanie na odcinku 5cm. Niby nic dziwnego, ale wygląda na to ze to nie z powodu ciśnienia, a podcisnienia - materiał przy pęknieciu jest wciągnięty do wewnątrz, bo ciśnienie na pewno powinno go otworzyć na zewnątrz.

Patrze po logach i najniższe podciśnienie przy hamowaniu silnikiem przy wysokich rpm to 11-14Kpa - dużo to czy normalnie?



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 21 Dec 2015 - 23:43
Post #129


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(killme @ Mon, 21 Dec 2015 - 22:11) *
Parenaście ziarenek jakby białego piasku. Nie schodzi pod paznokciem, a jedynie pod szczotka drucianą. Jak już stuka bardziej to sa widoczne roztopione srebrne opiłki z tłoka na porcelanie



Musze spróbować, ale nie wiem czy egt nie poleci w kosmos.

Wiec kolektor zdjęty i dobrze widoczne rozerwanie na odcinku 5cm. Niby nic dziwnego, ale wygląda na to ze to nie z powodu ciśnienia, a podcisnienia - materiał przy pęknieciu jest wciągnięty do wewnątrz, bo ciśnienie na pewno powinno go otworzyć na zewnątrz.

Patrze po logach i najniższe podciśnienie przy hamowaniu silnikiem przy wysokich rpm to 11-14Kpa - dużo to czy normalnie?



Normalne, jaka grubość materiału i powierzchnia tego elementu?


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Tue, 22 Dec 2015 - 07:58
Post #130


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Z jednej strony alu 2mm połączone z alu 10mm pod kątem 120stopni. Miejsce zaraz za przepustnicą. Z racji kąta styku obu elementów było chyba za słabo przetopione w tym miejscu.


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Tue, 22 Dec 2015 - 10:51
Post #131


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(killme @ Tue, 22 Dec 2015 - 07:58) *
Z jednej strony alu 2mm połączone z alu 10mm pod kątem 120stopni. Miejsce zaraz za przepustnicą. Z racji kąta styku obu elementów było chyba za słabo przetopione w tym miejscu.


Przy takiej grubości ścianki będzie pracować i pękać. Przerabiałem to u siebie w V6 z przerabianym kolektorem, dopiero wrzucenie alu 4mm załatwiło temat.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duniek
post Tue, 22 Dec 2015 - 16:48
Post #132


Rookie
Dołączył: Fri, 18 July 2014





Ogólnie alu lubi pękać, a im większa rónica w grubości tym większa tendencja do tego.
Jeśli spawałeś tigiem to skieruj uchwyt bardziej w stronę grubszego materiału, aby lepiej go rozgrzać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Sat, 16 Apr 2016 - 14:01
Post #133


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Kolektor był spawany w śląskim sanktuarium Audi, gdzie na wejściu od razu taki widok blink.gif



Tomek poprawił swoją robotę aby już nie pękło:




Potem czas zleciał na różnych pierdołach typu śruby 12.9 mocujące tarcze do piasty z przodu, nawiew na dodatkową chłodnice:



W zeszłą sobotę byłem coś postroić, bo w końcu wypadałoby dostroić EBC to TPSie, wziąłem też moją nową kamerkę dla jaj żeby zobaczyć jak kręci przymocowana do głowy i całkiem przypadkowo udało się nagrać jak pewien motocyklista chciał się wyżyć na starej skodzie. Oczywiście nie mogłem pozwolić aby miał za łatwo laugh.gif



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Sun, 17 Apr 2016 - 02:05
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Fajnie to idzie biggrin.gif


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Sun, 17 Apr 2016 - 12:39
Post #135


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





He doesn't wink.gif

A projekt uwielbiam smile.gif Masa fajnej, nowoczesnej i własnoręcznej roboty w starym aucie, która działa! Propsy smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Sun, 17 Apr 2016 - 13:19
Post #136


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Fajnie, że dalej działasz ze Skodą, powiedz czy u Ciebie EBC działa już poprawnie? U mnie wyszło chyba coś nie tak ze sterownikiem bo ebc nie chciało działać nawet na MAC'u i podkręcaliśmy MBC.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Sun, 17 Apr 2016 - 19:56
Post #137


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





moritz86, Fawor dzięki smile.gif

tom cio - zapytałbyś wczoraj to powiedziałbym że tak, ale dzisiaj pojeździłem na mapie sprzed dwóch tygodniu i za każdym razem łapie boost cuta na 1.3b.
Wtedy było ok, więc nie wiem co mam myśleć. Osią obciążenia dla EBC jest TPS, bo mam dużą przepustnice,a na samej sprężynie(oraz strategii sterowania EBC po MAPie) w tej samej konfiguracji już przy 15% uchylenia przepustnicy turbo zaczyna ładować na maksa i słychać surge.
Zaworek to mac+firmware z częstotliwością pracy 30Hz, więc generalnie działa, ale w akurat tej wersji firmwaru nie chce chodzić korekcja PID dla zaworka doładowania, na czym bardzo mi zależy aby zniwelować piki po przepięciach na dwóch ostatnich biegach


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubs
post Mon, 02 May 2016 - 08:40
Post #138


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





hah, kojarze okolice, nie wiedziałem, że trzeba tam uważać na nisko przelatujące czechosłowackie myśliwce biggrin.gif bardzo dobrze Ci idzie ta skodzinka smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Tue, 16 May 2017 - 09:14
Post #139


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Czas coś znowu napisać w temacie, bo trochę sie działo od ostatniej aktualizacji.

Silnik do końca września zeszłego roku sprawował się znakomicie na większej turbinie i doładowaniu 1,1 bara co powinno się przekładać na na jakieś +20km więcej w porównaniu do poprzedniego wyniku.
Pisze "powinno", bo nie zdążyłem dojechać na hamownie bo stało sie to co poniżej:



W dużej mierze z mojej winy, bo wieczorem jechałem przez most, gdzie na łączeniach segmentów stały krople wody(padało parę godzin wcześniej)byłem wtedy w połowie drugiego biegu z gazem w podłodze - koła nagle zgubiły trakcje i gwałtownie złapały i tak jeszcze 2 razy pod rząd... w sumie tak samo jakby strzelić ze sprzęgła przy 7000 obr na drugim biegu, gdy silnik generuje przy okazji +/- 300Nm.

Ten sam problem mieli już konstruktorzy prototypów Skody 30-40 lat temu jak budowali mocno "nierokujące" turbo-skodovki pod pręgierzem komunistycznych władz.
Myślę że będzie bardziej obrazowo jak wkleję informacyjnie parę zdjęć - szczególne wrażenie robi kolektor wydechowy, a to przecież 1983 rok

Skoda Salamander - klasyczny czechosłowacki silnik OHV, turbodoładowany - ponoć były niezłe kombinacje aby zdobyć pozwolenie na zastosowanie sprężarki KKK, "nierodzimej" przecież produkcji.
Silnik zasilany Weberem DCOE, w konfiguracji draw through osiągał 175km bez jakiegokolwiek intercoolera.
Niestety podczas pierwszych wyścigów górskich auto wypadło z trasy, uszkodzenia były niewielkie, ale po chwili doszło do pożaru. Nie było zgody kierownictwa na odbudowę...







Doszedłem do wniosku że awarie skrzyni biegów są spowodowane nagłym wzrostem temperatury(spalony olej wymieniałem 2x w roku), gdzie korpus alu rozszerza się szybciej i gwałtowniej od reszty i w efekcie powstają większe luzy na zębach nic być powinny.
Czesi radzili sobie montując skrzynie z Porsche, a jak już partia wyczerpała limit to modyfikowali seryjne dodając wzmocnienia w okolicy dyfra.
Rozwinąłem ten pomysł i zaprojektowałem elementy skręcające cały korpus, ale będące niezależnym elementem - w każdej chwili jest to demontowalne i można przełożyć do kolejnej skrzyni(odpukać..)
Ja jeszcze poszedłem krok dalej i dodatkowo zamontowałem chłodnice oleju, wraz z pompą wymuszającą obieg, a chłodzony olej jest podawany w trzech newralgicznych miejscach. Wzorowałem się tutaj na konstrukcjach ludzi budujących skrzynie Porsche transaxle do jazdy na torze.

Złożyłem od nowa innną skrzynie. Zaczeło sie od włożenia do korpusu szpilek gdzie sie tylko da, aby skręcić mocniej całość:



Potem farba na zęby(tak wiem, przesadziłem z jej ilością) aby skontrolować luzy:




A złożone wygląda to tak:




W następnym poście będzie o silniku, bo szkoda było nie włożyć do środka wcześniej już przygotowanych fantów, skoro tak sobie leżał sam w kącie cool.gif



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Tue, 16 May 2017 - 09:25
Post #140


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Płyty stalowe, czy alu? Kiedy post o silniku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 18:02