Shoutbox 0 nowych PW 


13 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Skoda 120L, Turbo, trzy podpory wału..0-200 str3// 243Km/332Nm, ET 13,03 !
killme
post Sun, 05 Jul 2015 - 17:26
Post #101


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Coś tam się powoli ciągle dzieje w garażu wink.gif
Na koniec zeszłego sezonu zdecydowałem się że będę przechodzić na elektronikę.
Na pamiątkę zmontowałem sobie filmik jak to fajnie działało, a który przy okazji posłużył jako materiał promocyjny dla przyszłego kupującego całego zestawu gaźników



Cały zestaw poszedł pod Prage, i mimo szczegółowych instrukcji i filmów, nabywca nie dal rady zmusić gaźników do pracy – auto ledwo odpalało, nawet na ssaniu(silnik nawet nie był w aucie).
Gość się na koniec poddał i puścił całość znowu w obieg i słuch po moich gaźnikach zaginął…
Wracając do sytuacji w garażu to w trakcie zlewania oleju zauważyłem, jakieś czarne niemetalowe kawałki, jak się potem okazało uszczelki głowicy. Po jej zdjęciu wyszło na jaw, że uszczelki Reinza zaczynały się po prostu rozpadać – dały im rade 2 lata i niecałe 6tyś.km.
Przy okazji parę zdjeć stanu silnika po rozbiórce – panewki prawie nówki, tłoki bez jakichkolwiek oznak zmęczenia, korbowodom się troche oberwało, ale o tym później





Nadarzyła się dobra okazją do wymiany szpilek głowicy, bo odkręcałem je zwykłą grzechotką, więc było nie więcej dokręcone jak 60 Nm. W sumie nie mam im za złe, bo były zrobione praktycznie z złomu, który leżał u teścia w garażu – zbieranina starych szpilek z Pragi V3S i cholera wie czego jeszcze.
Budując ten silnik, cały zamysł uturbienia tej jednostki był na tyle niepoważny że nie brałem nawet pod uwagi problemów z szpilkami głowicy – powinienem raczej spodziewać się padających jak much tloków, wyskakujacyh korbowodów raz z lewej, a raz z prawej strony, żelaznego deszczu z skrzyni biegów , karoserii łamiącej się na pół, półosi poskręcanych jak makaron itd. Itp., przynajmniej taki obraz końca tego pojazdu wyłaniał się z opinii co po niektórych, a tu zdarzyła się taka mała niespodzianka.. biggrin.gif W sumie to może jeszcze chwile upalając jedną z uszczelek by wydmuchało na amen, bo już były widoczne ślady przedmuchów.

Po dorobieniu szpilek które miały być niezniszczalne, przy próbnym skręcaniu jedna z nich pekła i wystrzeliła do góry(boje się pomyśleć co by było gdybym prawie się nachylał nad silnikiem..) już przy ¾ maksymalnego momentu dokręcania – 5cm poniżej krawędzi bloku. Po tych wszystkich k*ach jakie poleciały wtedy w garażu, postanowiłem że zainwestuje w wykrętaki, kobaltowe wiertła i spróbuje wyjąć ułamany kawałek. Gdy blok już był w pełni sprawny, raz jeszcze uwierzyłem ze kolejne szpilki będą już na pewno ok. Znowu się myliłem i tym razem szpilka pękła po skosie, nie dając szans na wyjęcie tego w jakikolwiek sposób.
Tym o to sposobem mój blok z przelotem niecałych 20tyś.km nadawał się na przetop.

Wtedy zacząłem przeglądać wszelkie portale aukcyjne i szukając bloków, czy też słupków z Fabii 1.4 mpi. Okazuje się że to jakiś chyba towar deficytowy - niby to skoda i wszystko powinno być dostępne i za „paczkę śliwek” ,a tu okazuje się że jakiś słupek w średnim stanie za 350zł jest, potem za 700 gdzie na jednym garze słaba kompresja, ale to tylko „uszczelka do wymiany” zeznał Pan sprzedawca, czyli równie dobrze całkowity złom, a sprawne z gwarancją za 1200-1400zł .
Wybrałem najtańszą opcję bo potrzebuje przecież tylko blok, a sam blok miał być 100% ok.

Oczywiście nie był:





Następny blok upatrzyłem aż pod Krakowem i postanowiłem udać się osobiście. Sprawdziłem go w każdy możliwy sposób i wydawał się ok., ale jakież było moje zdziwienie gdy już na stojaku po włożeniu górnych półpanewek, wał nie chciał wchodzić w blok – opierał się na na środkowej podporze. Po analizie wszystkich czynników doszedłem do wniosku że „pan Henio mehanik” tak do*jebał kiedyś skręcając środkową podporę że gwint rozepchnął w górnej cześci łoże panewki.
Nie było tego dużo, jakieś 0,1-0,2 mm na każdą stronę przy samym rancie, więc zadałem sobie żmudną robotę i delikatnie, etapami równałem to dremelem. udało się całkiem dobrze bo pasowanie wyszło ok. na plastigauge, a przeciągnięty gwint tej podpory od razu przerobiłem na helicoil.





Potem domowe honowanie i szpileczki własnego pomysłu:




Widok z dołu i główny powód dlaczego ten blok jest lepszy:



C.D.N


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 05 Jul 2015 - 17:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
drag_op
post Sun, 05 Jul 2015 - 22:48
Post #102


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





Ten silnik ze skody fabii 1.4 to nie jest jakiś VAGowy wytwór?


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mss
post Mon, 06 Jul 2015 - 09:57
Post #103


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 December 2009
Skąd: Łomża





Nie. 1.4 MPI to kontynuacja konstrukcji z lat chyba 50.


--------------------
Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Tue, 07 Jul 2015 - 14:11
Post #104


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Widać że to jest stare czeskie ohv


Zresztą nie które Vw lupo 1.0 też miały czeskie ohv


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Tue, 07 Jul 2015 - 22:09
Post #105


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Na czym polegało "domowe honowanie" ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodziolot
post Tue, 07 Jul 2015 - 23:54
Post #106


User
Dołączył: Sat, 01 November 2008
Skąd: Legionowo





pewnie nakładką na wiertarkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Wed, 08 Jul 2015 - 07:56
Post #107


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Tak, tak jak piszecie jest to ciągle ten sam ohv, który był robiony chyba już ponad 40lat..
Ostatnia jego ewolucja w fabii żeby spełnić euro 4, miała "aż" 60 koni, ale za to sztywniejszy blok, ponoć z lepszego stopu, szerszą panewke na środkowej podporze, trochę poprawiony obieg wody wokół tulei, wydajniejszą pompe oleju i parę innych drobiazgów
CYTAT(Skiba @ Tue, 07 Jul 2015 - 22:09) *
Na czym polegało "domowe honowanie" ?


CYTAT(bodziolot @ Tue, 07 Jul 2015 - 23:54) *
pewnie nakładką na wiertarkę.


Zgadza się - lekkie smarowanie i tylko parę szybkich ruchów w obie strony


Wracajać do tematu - były niezłe jaja jak chciałem dokupić do tego bloku obudowę rozrządu - nie że stara nie pasuje, ale z powodu wydajniejszej pompy oleju która musi jeszcze obsłużyć hydrauliką głowicy w tym bloku.

Okazało się że obudowy to jeszcze większy rarytas niż same bloki, bo została zaprojektowana tak ze łańcuszek rozrządu idzie bardzo blisko jednej ze ścianek i gdy się już ze zużycia wyciągnie jak guma z majtek to robi dziurę w obudowie oznajmiając oszczędnemu właścicielowi, który wcześniej ignorował głośne grzechotanie, wzrost spalania pewnie o dobre 2 litry oraz wypuszczeniu z zagrody kilkunastu rumaków, że wreszcie nadszedł moment wymiany rozrządu za całe ~40zł., co zdarza się minimum raz na 50 tyś km. Mam dwie teorie na to – albo czescy inżynierowie na odchodne chcieli zagrać na nosie tym oszczędnym kierowcom, którzy zawsze w tych silnikach rozrządu nie wymieniali, a potem psioczyli że ten silnik nigdy nie jedzie, albo już duża koncernoVWa siostra zadbała o tą konstrukcyjną wadę, aby wszyscy czytelnicy Auto Świata mogli przeczytać jak ta jednostka jest przestarzała i że wywodzi się z lat 60ych wink.gif

Jak już obudowę wraz z miską olejową udało się zdobyć to trzeba było oczywiście czyścic wszystko po jedynym słusznym niemieckim oleju. Tak wyglądał smok – te laki były na stałe wtopione w to sitko. Udało się to ruszyć dopiero po godzinnym moczeniu w benzynie. Zdjęcia zrobiłem już po wstępnym mechanicznym czyszczeniu:




W międzyczasie, jeśli tak można napisać, bo wszystko o czym powyżej pisałem działo się w ostatnich 9 miesiącach, zacząłem przygotowywać osprzęt pod przejście na wtrysk.
Na początek rzecz najtrudniejsza – kolektor ssący











Potem sporo czasu zeszło na robieniu od zera całej wiązki pod EasyEcu3+

Silnik już na stojaku, prawie dwuletni syn przymierzał się do składania rozrządu, ale jednak wolałem zrobić to samemu. Trzeba przyznać że Moc w Nim już jest wielka laugh.gif




C.D.N





--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Sun, 19 Jul 2015 - 23:19
Post #108


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Szacun że zasilanie gaźnikowe działało przy turbo. Ja próbowałem ten sam numer bezskutecznie w fordowym Zetecu. Za każdym razem gdy pojawiało się jakiekolwiek nadciśnienie od turbiny to silnik dławił się. Wszystkie kombinacje, "pitot tube", regulatory nadciśnieniowe - pieniądze wyrzucone w błoto.
Porzuciłem gaźniki, wsadziłem ITB, DET3 w fuel implant. Nie dość że teraz idzie, to maksymalne spalanie w pełnym butowaniu jest mniejsze, niż przy najbardziej oszczędnej jeździe w N/A i na gaźnikach smile.gif Także spodziewaj się po wystrojeniu spalania co najmniej 1/3 mniejszego smile.gif

Czekam na dalsze nowiny smile.gif


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Mon, 20 Jul 2015 - 08:25
Post #109


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(MichalST @ Sun, 19 Jul 2015 - 23:19) *
Szacun że zasilanie gaźnikowe działało przy turbo. Ja próbowałem ten sam numer bezskutecznie w fordowym Zetecu. Za każdym razem gdy pojawiało się jakiekolwiek nadciśnienie od turbiny to silnik dławił się. Wszystkie kombinacje, "pitot tube", regulatory nadciśnieniowe - pieniądze wyrzucone w błoto.
Porzuciłem gaźniki, wsadziłem ITB, DET3 w fuel implant. Nie dość że teraz idzie, to maksymalne spalanie w pełnym butowaniu jest mniejsze, niż przy najbardziej oszczędnej jeździe w N/A i na gaźnikach smile.gif Także spodziewaj się po wystrojeniu spalania co najmniej 1/3 mniejszego smile.gif

Czekam na dalsze nowiny smile.gif


Dzięki.
Myślę że w jakimś elemencie układanki tkwił problem po prostu, albo same gaźniki mogły mieć jakąś usterkę.
Potwierdza to Twoje spalanie - u mnie na podciśnieniu AFR miał zawsze w okolicach 14.7, pod wzniesienie tylko niżej, przy doładowaniu na końcu obrotów nawet 10.8, ale ze względu na konstrukcje, kształt komory spalania i wałek rozrządu ten silnik po prostu lubi tyle i kropka. Mimo tego spalanie przy normalnej jeździe wychodziło zawsze i tak poniżej 10/100.

Pierwszym "namacalnym" pozytywem elektroniki to super czyste spaliny - naprawdę zaskoczyło mnie to jak już ogarnąłem wolne obroty, a przez bak przeszło trochę "czyściciela" do wtrysków, że taka stara konstrukcja bez katalizatora ma ledwo wyczuwalny zapach spalin.

Przed jakąkolwiek jazdą jest jeszcze parę rzeczy do ogarnięcia, głownie z układam chłodzenia - czekam na zimniejszy termostat aż przepłynie/przeleci Atlantyk, oraz musze w sposób radyklany w końcu rozwiązać problem nagrzewaniu głowicy przez kolektor/turbo/wydech po wyłączeniu silnika - przy obecnych temperaturach jest to nawet o 20 stopni.




W kolejce też jeszcze czekają wzmocnione dekle na skrzynie biegów, który powinny nieco usztywnić korpus w okolicy dyfra



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Mon, 14 Dec 2015 - 14:56
Post #110


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Od ostatniej aktualizacji udało się poprawić parę rzeczy. Termostat ogarnięty, dodana druga chłodnica wody zrobiona z IC z Patrola, oraz uruchomiony tzw. exhaust cut valve, czyli bypass przed tłumikiem który otwiera przelot gdy w kolektorze pojawia się nadciśnienie, a dodatkowo z kabiny mogę deaktywować układ pstryczkiem.
Chyba najfajniejsza modyfikacja jak do tej pory, bo po aktywacji silnik na doładowaniu drze się niesamowicie i co najważniejsze bardzo nietypowo, a gdy nie chcemy straszyć wszystkiego wokoło to jeden przycisk zamienia auto w zwykłą starą skodę biggrin.gif





Mała próbka poniżej, aktualnie tylko 0,85b ,ale w planach podbicie doładowania wyżej zaworkim mac + jakiś mix etanolu w baku i będzie dmuchane tyle na ile układ paliwowy pozwoli.
Jak będzie pogoda i czas to może będą jeszcze jakieś filmy w tym roku

Tymczasem:





--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 15 Dec 2015 - 20:58
Post #111


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Ale bym się z Tobą utawiał maluchem:D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 15 Dec 2015 - 22:29
Post #112


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Ile brokow masz w glowicy? Bo mozesz zamiast brokow osadzic krocce i wypuscic plyn nimi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Wed, 16 Dec 2015 - 02:59
Post #113


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





Nieziemski projekt.

Możesz powiedzieć dlaczego zdecydowałeś się ma EasyEcu3 a nie na Ecumaster EMU?
Różnica w cenie czy coś jeszcze zadecydowało?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Wed, 16 Dec 2015 - 08:14
Post #114


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





Brzmi trochę jak Lancer EVO biggrin.gif


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Wed, 16 Dec 2015 - 11:56
Post #115


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(Jaqo @ Tue, 15 Dec 2015 - 20:58) *
Ale bym się z Tobą utawiał maluchem:D


Dostałbym srogi łomot pewnie biggrin.gif do 12stki na pewno brakuje, ale marzyć trzeba wink.gif


CYTAT(flapjck1 @ Tue, 15 Dec 2015 - 22:29) *
Ile brokow masz w glowicy? Bo mozesz zamiast brokow osadzic krocce i wypuscic plyn nimi


Też nad tym myślałem, ale musiałbym pokroić jakąś głowice, a mam wszystkie fajne, ponadto istniało spore ryzyko że nie zadziała to tak jak trzeba.
Aktualnie poradziłem sobie w taki sposób, że zamontowałem dodatkową pompkę obiegową na układ nagrzewnicy - po wyłączeniu skatowanego silnika, pstryczkiem włączam przekaźnik programowalny czasowo i przez 5-8 minut calu układ jest w stanie odebrać ciepło z głowicy, które pochodzi z kolektora/turbo. Tzw. zdalny termostat 71 stopni też robi robote.


CYTAT(Er-a-de-ek @ Wed, 16 Dec 2015 - 02:59) *
Nieziemski projekt.

Możesz powiedzieć dlaczego zdecydowałeś się ma EasyEcu3 a nie na Ecumaster EMU?
Różnica w cenie czy coś jeszcze zadecydowało?


Dzięki.
Po pierwsze budżet - jak sterownik był w fazie beta to cena była atrakcyjna i wtedy mi się wydawało że nie będzie mi potrzebne nic więcej. Teraz widzę że może było warto dozbierać do emu, bo apetyt rośnie w miarę jedzenia i miałoby się ochotę wykorzystać bajery które oferuje. Z drugiej strony soft EE jest ciągle rozwijany i wkrótce mają się pojawić dodatkowe funkcje, więc mysle ze będę finalnie zadowolony.


CYTAT(ddziaduch @ Wed, 16 Dec 2015 - 08:14) *
Brzmi trochę jak Lancer EVO biggrin.gif


Ten filmik tego nie oddaje, ale podczas jazdy jest coś zupełnie innego. Z nowej kamerki Xiaomi mam już cos ponagrywane i plan na więcej, także powinno się coś pojawić smile.gif


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 16 Dec 2015 - 12:28
Post #116


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





a uszczelka kolektora wydechowego jaka? moze wystarczy zapodac grubsza z blacha z jednej strony zeby odciac jeden element od drugiego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Thu, 17 Dec 2015 - 22:58
Post #117


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





Użyłeś bloku z fabii 1.4 mpi a tłoki zostają ze starego silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Fri, 18 Dec 2015 - 11:56
Post #118


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(flapjck1 @ Wed, 16 Dec 2015 - 12:28) *
a uszczelka kolektora wydechowego jaka? moze wystarczy zapodac grubsza z blacha z jednej strony zeby odciac jeden element od drugiego


Uszczelki kolektora wydechowego grube startego typu, z tylko cienkim paskiem wokół otworu, a psiknięte loctitem dają rade.
Sam kolektor jest fabryczny żeliwny i ma problem z płaskością flansz i myślę żę nie ma co kombinować na siłę, bo i tak samymi szpilkami ciepło po 2-3 minutach przechodzi na głowice.


CYTAT(Szydło @ Thu, 17 Dec 2015 - 22:58) *
Użyłeś bloku z fabii 1.4 mpi a tłoki zostają ze starego silnika?


Tak. Od samego początku były bebechy 1.4 mpi, ale zmodyfikowane aby zmieściły się do starego typu bloku, a po przygodzie z szpilkami został zmieniony na już z fabii. Do środka trafiły stare klamoty z poprzedniego bloku.


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sat, 19 Dec 2015 - 14:25
Post #119


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Jakiś update pierwszego posta może żeby było wiadomo jak spec obecnie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Sun, 20 Dec 2015 - 15:39
Post #120


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(Dziku @ Sat, 19 Dec 2015 - 14:25) *
Jakiś update pierwszego posta może żeby było wiadomo jak spec obecnie?


Pomyśle nad tym.

Wczoraj było już sucho pod wieczór wiec nadarzyła się okazja coś podstroić. Było parę testów z procedurą startu, próby ustawienia progresywnie doładowania, ale jak do trzeciego biegu było ok, tak po przepięciu na 4 i 5 łapał mnie boost cut na 1.2b, a narazie nie chciałem tyle przekraczać, tym bardziej na benzynie. Potem, zauważyłem że coś się dzieje z szczelnością kolektora ssacego bo trochę mi podskoczyły wolne obroty, a po chwili było już 2000rpm i stało się jasne że gdzieś coś puściło po tych wszystkich próbach.

Poniżej dwa przejazdy już z nieszczelnym kolektorem. Musze przyznać, że po takich prawie dwóch godzinach testów nieźle mnie głowa wieczorem bolała tongue.gif
Delikatna zmiana biegów, bo olej w skrzyni już spalony i z drobnymi opiłkami..





--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 17:59