![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#821
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
W tłoku już jest niecka na 14ml. Frezując tłok osłabisz go.
Jak złożysz to na kanapce to jest ryzyko że nie zapniesz łańcucha rozrządu. Trzeba też dorobić uszczelkę pokrywy łańcucha rozrządu. Krótsze korby od Korony nie wchodzą w grę?? Edit: Wał z m42b18 nie jest dużym wydatkiem, warto to przemyśleć. Korby z czego macie? m42 czy m50b25 vanos? Jeśli te pierwsze to to pomyślcie o korbach z m50 są mocniejsze. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#822
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Korby m50, co do osłabienia tłoka to na początek powiększe i "wycentruje" te nieckę tak więlc to go nie powinno osłabić a zyskam trochę pojemności a ile... strzykawka i pomierze. Policzyliśmy że podniesienie głowicy o 2mm = 14ml czyli tłok ma już 14ml a ja będę się starał osiągnięcia 24ml. Zawsze po obróbce mogę się jeszcze pokusić o ich wzmocnienie powłoką
|
|
|
![]()
Post
#823
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
M50B30 troche pomodzone w E36 1370kg.
Z okazji rocznicy pierwszego odpalenia mojego strokera i po roku bezawaryjnej jazdy sklepałem S3 2008 rok o 5 długości ;] bez strojenia, nadal program z 2.8 -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#824
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Grand, Ty masz bordowego sedana? A s3 czarne? Bo chyba Was widziałem jak wracałem dupowozem do domu parę dni temu...
Gratki wyniku ![]() -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#825
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Tak, bordowe i tak czarne, stroje chyba u G-rad'a w WWA.
a gdzie nas widziales ? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#826
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Tak mi się wydawało, że to nie było przypadkowe spotkanie
![]() ![]() -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#827
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 January 2012 ![]() |
witam ja też mam strokera 3.0 baza to 320 e36 sedan m-pakiet mody to:
wał, korby i tłoki m54b30 głowica m52b28 splanowana 0.4mm stopień wynosi 10.6 wałek ssacy m54b30 wtryski m52b28 guma, przepływka, puszka filtra m52b28 cały wydech m52b28 zawieszenie m pakiet amortyzatory sachs advantage przód tuleje wachaczy i poduszki mcpersonów m3 3.0 tył tuleje wachaczy głównych m3 3.2 po dwa unibale, tuleje wózka m3 3.2 stabilizator 20mm m3 3.2 hamulce e46 328 300mm przód 296mm tył felgi m contour 17/8 et 35, 17/9 et45 opony 225/45 255/40 reszta m52b20 wymiata nieżle ale sprzęgło pada ![]() w planach: kolektor m50b25 big bore throttle body http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...ing-w-Pics!! kolektor wydechowy baran jeszcze nie wiem jaki sprzęgło m52b28 albo jakies inne komp od m52b28 bo ma sterowanie przepustnicą wydechu |
|
|
![]()
Post
#828
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie mam pytanie- idzie w m52tub28 zrobić stroker na 3.0 z użyciem gratów z m54b30??
-------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#829
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Tak P&P
|
|
|
![]()
Post
#830
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Tak P&P Dzięki, a hamowal ktoś taki zestaw? Bo w sumie do m52tu większość gratów z m54b30 pasuje, stroker do tego kolektor ssący, wałki też... Uzbroić to w barany, np. schmiedmanna, zrobić porządny dolot +program... Czego można się spodziewać ?? 250 w zasięgu, czy nie ma szans? W sumie polowałem na swapa m3US, ale może to jest jakaś alternatywa?? (m54b30 nie chce) -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#831
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na strokerze, wałkach, ssaku z M54, baranach i remapie możesz zawadzić o okolice 250KM.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#832
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
W zasadzie po takich zabiegach masz m54b30
|
|
|
![]()
Post
#833
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
W zasadzie po takich zabiegach masz m54b30 Tylko z przepustnicą na linke i nie żrące oleju... ![]() -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#834
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
No przepustnica jest na plus ale po zapodaniu tłoków z m54 konsumpcja oleju wzrośnie
![]() |
|
|
![]()
Post
#835
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Stroker - Ja mam tłoki wał i korby z M54, blok z M50 żeliwo, ogrągły, nie jajowaty i po honowaniu i wszystkie pierścienie nowe uszczelniacze też.
I zrobiłem 4500km - spalania oleju nie zaobserwowano... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#836
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
A spalanie oleju w m54b30 nie było przypadkiem spowodowane jakąś wadą uszczelniaczy zaworowych, po chyba 2004 fabryka to poprawiła.
Jaki jest + gazu na linkę względem potencjometru że Krisu rozmyśla nad podniesieniem pojemności o 0,2 litra??? |
|
|
![]()
Post
#837
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Panowie kolega składa właśnie M52B28 na gratach z M54B30 (tłoki, korby, wał). Głowica i blok wydają się nominalne, ale nie jest pewny. Potwierdzi ktoś jego wyliczenia?
- objętość niecki w tłoku i cylindra w GMP 11ml (tłok ma około 2mm do krawędzi w GMP); - objętość komory spalania w głowicy 40ml; - grubość uszczelki pod głowicę po ściśnięciu 1,25mm; Wychodzi na to, że trzeba zebrać 2,5mm (głowicę 0,5mm i blok 2mm), by uzyskać stopień sprężania 11,17:1, dobrze chłopak pomierzył i policzył? Jak dla mnie brzmi sensownie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#838
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
po co zbierać skoro można założyć tłoki z b28 żeby doprężyć? z tego co pamiętam bo dawno to było to coś około 12.5 wyszło.
|
|
|
![]()
Post
#839
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Na pewno głowica ma pojemność 40ml w m50 ma 30,5ml a wydają się podobne.
Ile pojemności ma sam tłok m54b30. Wychodzi mi że tłok powinien być 1,88mm poniżej bloku a to daje 10,5ml czy tłok ma tylko 0,5ml ? Po włożeniu kompletu powinien być stopień sprężania fabryczny 10,5:1, a po zebraniu 2,5mm 13,89:1. Panowie kolega składa właśnie M52B28 na gratach z M54B30 (tłoki, korby, wał). Głowica i blok wydają się nominalne, ale nie jest pewny. Potwierdzi ktoś jego wyliczenia? - objętość niecki w tłoku i cylindra w GMP 11ml (tłok ma około 2mm do krawędzi w GMP); - objętość komory spalania w głowicy 40ml; - grubość uszczelki pod głowicę po ściśnięciu 1,25mm; Wychodzi na to, że trzeba zebrać 2,5mm (głowicę 0,5mm i blok 2mm), by uzyskać stopień sprężania 11,17:1, dobrze chłopak pomierzył i policzył? Jak dla mnie brzmi sensownie. -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#840
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
To jest pewne info? Bo może się mylę ale tłok z 2,8 będzie wystawał 1,62mm ponad blok.
po co zbierać skoro można założyć tłoki z b28 żeby doprężyć? z tego co pamiętam bo dawno to było to coś około 12.5 wyszło. -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:08 |