Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 40 41 42 43 44 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
Pan. B
post Sat, 21 Feb 2015 - 12:29
Post #821


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





W tłoku już jest niecka na 14ml. Frezując tłok osłabisz go.
Jak złożysz to na kanapce to jest ryzyko że nie zapniesz łańcucha rozrządu. Trzeba też dorobić uszczelkę pokrywy łańcucha rozrządu.
Krótsze korby od Korony nie wchodzą w grę??
Edit: Wał z m42b18 nie jest dużym wydatkiem, warto to przemyśleć.
Korby z czego macie? m42 czy m50b25 vanos? Jeśli te pierwsze to to pomyślcie o korbach z m50 są mocniejsze.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 21 Feb 2015 - 12:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Blacha
post Sat, 21 Feb 2015 - 16:44
Post #822


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Korby m50, co do osłabienia tłoka to na początek powiększe i "wycentruje" te nieckę tak więlc to go nie powinno osłabić a zyskam trochę pojemności a ile... strzykawka i pomierze. Policzyliśmy że podniesienie głowicy o 2mm = 14ml czyli tłok ma już 14ml a ja będę się starał osiągnięcia 24ml. Zawsze po obróbce mogę się jeszcze pokusić o ich wzmocnienie powłoką
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Tue, 06 Oct 2015 - 23:39
Post #823


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





M50B30 troche pomodzone w E36 1370kg.

Z okazji rocznicy pierwszego odpalenia mojego strokera i po roku bezawaryjnej jazdy
sklepałem S3 2008 rok o 5 długości ;]
bez strojenia, nadal program z 2.8


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Wed, 07 Oct 2015 - 09:30
Post #824


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





Grand, Ty masz bordowego sedana? A s3 czarne? Bo chyba Was widziałem jak wracałem dupowozem do domu parę dni temu...

Gratki wyniku wink.gif będziesz stroił? U kogo?


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Wed, 07 Oct 2015 - 14:57
Post #825


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Tak, bordowe i tak czarne, stroje chyba u G-rad'a w WWA.
a gdzie nas widziales ?


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Wed, 07 Oct 2015 - 15:59
Post #826


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





Tak mi się wydawało, że to nie było przypadkowe spotkanie tongue.gif Widziałem Was na Łowińskiego... Ale staliście spokojnie na poboczu... Jakbym jechał swoim touringiem, to pewnie bym zajechał, zapytać co to za akcja biggrin.gif


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kapic
post Sun, 25 Oct 2015 - 10:44
Post #827


Rookie
Dołączył: Mon, 02 January 2012





witam ja też mam strokera 3.0 baza to 320 e36 sedan m-pakiet mody to:
wał, korby i tłoki m54b30
głowica m52b28 splanowana 0.4mm stopień wynosi 10.6
wałek ssacy m54b30
wtryski m52b28
guma, przepływka, puszka filtra m52b28
cały wydech m52b28

zawieszenie m pakiet
amortyzatory sachs advantage
przód tuleje wachaczy i poduszki mcpersonów m3 3.0
tył tuleje wachaczy głównych m3 3.2 po dwa unibale, tuleje wózka m3 3.2 stabilizator 20mm m3 3.2
hamulce e46 328 300mm przód 296mm tył
felgi m contour 17/8 et 35, 17/9 et45
opony 225/45 255/40

reszta m52b20

wymiata nieżle ale sprzęgło pada smile.gif

w planach:
kolektor m50b25
big bore throttle body http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...ing-w-Pics!!
kolektor wydechowy baran jeszcze nie wiem jaki
sprzęgło m52b28 albo jakies inne
komp od m52b28 bo ma sterowanie przepustnicą wydechu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Fri, 22 Jan 2016 - 11:08
Post #828


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





Panowie mam pytanie- idzie w m52tub28 zrobić stroker na 3.0 z użyciem gratów z m54b30??


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Fri, 22 Jan 2016 - 11:47
Post #829


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Tak P&P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Fri, 22 Jan 2016 - 12:08
Post #830


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(Aguirre @ Fri, 22 Jan 2016 - 11:47) *
Tak P&P


Dzięki, a hamowal ktoś taki zestaw?

Bo w sumie do m52tu większość gratów z m54b30 pasuje, stroker do tego kolektor ssący, wałki też... Uzbroić to w barany, np. schmiedmanna, zrobić porządny dolot +program... Czego można się spodziewać ?? 250 w zasięgu, czy nie ma szans?

W sumie polowałem na swapa m3US, ale może to jest jakaś alternatywa?? (m54b30 nie chce)


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 22 Jan 2016 - 13:54
Post #831


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Na strokerze, wałkach, ssaku z M54, baranach i remapie możesz zawadzić o okolice 250KM.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Fri, 22 Jan 2016 - 14:45
Post #832


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





W zasadzie po takich zabiegach masz m54b30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Fri, 22 Jan 2016 - 14:57
Post #833


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(Aguirre @ Fri, 22 Jan 2016 - 14:45) *
W zasadzie po takich zabiegach masz m54b30


Tylko z przepustnicą na linke i nie żrące oleju... wink.gif


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Fri, 22 Jan 2016 - 22:14
Post #834


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





No przepustnica jest na plus ale po zapodaniu tłoków z m54 konsumpcja oleju wzrośnie biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 23 Jan 2016 - 02:24
Post #835


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Stroker - Ja mam tłoki wał i korby z M54, blok z M50 żeliwo, ogrągły, nie jajowaty i po honowaniu i wszystkie pierścienie nowe uszczelniacze też.
I zrobiłem 4500km - spalania oleju nie zaobserwowano...


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Sat, 23 Jan 2016 - 10:18
Post #836


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





A spalanie oleju w m54b30 nie było przypadkiem spowodowane jakąś wadą uszczelniaczy zaworowych, po chyba 2004 fabryka to poprawiła.
Jaki jest + gazu na linkę względem potencjometru że Krisu rozmyśla nad podniesieniem pojemności o 0,2 litra???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 23 Jan 2016 - 18:32
Post #837


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Panowie kolega składa właśnie M52B28 na gratach z M54B30 (tłoki, korby, wał). Głowica i blok wydają się nominalne, ale nie jest pewny. Potwierdzi ktoś jego wyliczenia?
- objętość niecki w tłoku i cylindra w GMP 11ml (tłok ma około 2mm do krawędzi w GMP);
- objętość komory spalania w głowicy 40ml;
- grubość uszczelki pod głowicę po ściśnięciu 1,25mm;

Wychodzi na to, że trzeba zebrać 2,5mm (głowicę 0,5mm i blok 2mm), by uzyskać stopień sprężania 11,17:1, dobrze chłopak pomierzył i policzył? Jak dla mnie brzmi sensownie.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 23 Jan 2016 - 22:57
Post #838


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





po co zbierać skoro można założyć tłoki z b28 żeby doprężyć? z tego co pamiętam bo dawno to było to coś około 12.5 wyszło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek_P
post Sun, 24 Jan 2016 - 07:44
Post #839


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





Na pewno głowica ma pojemność 40ml w m50 ma 30,5ml a wydają się podobne.
Ile pojemności ma sam tłok m54b30.
Wychodzi mi że tłok powinien być 1,88mm poniżej bloku a to daje 10,5ml czy tłok ma tylko 0,5ml ?
Po włożeniu kompletu powinien być stopień sprężania fabryczny 10,5:1, a po zebraniu 2,5mm 13,89:1.


CYTAT(Mis @ Sat, 23 Jan 2016 - 18:32) *
Panowie kolega składa właśnie M52B28 na gratach z M54B30 (tłoki, korby, wał). Głowica i blok wydają się nominalne, ale nie jest pewny. Potwierdzi ktoś jego wyliczenia?
- objętość niecki w tłoku i cylindra w GMP 11ml (tłok ma około 2mm do krawędzi w GMP);
- objętość komory spalania w głowicy 40ml;
- grubość uszczelki pod głowicę po ściśnięciu 1,25mm;

Wychodzi na to, że trzeba zebrać 2,5mm (głowicę 0,5mm i blok 2mm), by uzyskać stopień sprężania 11,17:1, dobrze chłopak pomierzył i policzył? Jak dla mnie brzmi sensownie.



--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek_P
post Sun, 24 Jan 2016 - 07:46
Post #840


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





To jest pewne info? Bo może się mylę ale tłok z 2,8 będzie wystawał 1,62mm ponad blok.

CYTAT(hz10 @ Sat, 23 Jan 2016 - 22:57) *
po co zbierać skoro można założyć tłoki z b28 żeby doprężyć? z tego co pamiętam bo dawno to było to coś około 12.5 wyszło.



--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 40 41 42 43 44 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:08