Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
lukey
post Fri, 27 Jun 2014 - 21:18
Post #741


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Nie wiem czy ten zakład na makuszynskiego to dobry pomysł. Brat kiedyś pracował niedaleko w serwisie i ciekawe historie o nich opowiadał. Ale niech sie ktoś inny jeszcze wypowie w temacie.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Jun 2014 - 21:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pan. B
post Fri, 27 Jun 2014 - 22:06
Post #742


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





+1
Ja kiedyś zawiozłem głowe od cc700 do "zabielenia" i dorobienie gwintu i szpilki trzymajacej wałek koników.
Zebrali 1mm materiału;| a taką prostą sprawe jak przegwintowanie i dobór szpilki też zjebali.
Szpilka krótsza od fabrycznej o ok. 3cm! i wujowy gwint...
Niby pierdoły a dali dupy po całosci.
Lepiej atakuj braci Kuś z takimi tematami;)


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 28 Jun 2014 - 00:51
Post #743


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





jakoś tych kusiów nie ogarniam, robiłem na makuszyńskiego już pare głowic i bloków od różnych wynalazków i zawsze było spoko i niedrogo.

W sumie papież koło wieliczki ten od głowic też spoko ale on nie robi bloków, a chciałem wszystko dać do jednych...


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 28 Jun 2014 - 09:25
Post #744


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Jak chodzi o glowice to tylko papiez, ale tak jak piszesz robia tylko czapki.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czaqqR
post Sat, 05 Jul 2014 - 02:20
Post #745


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 June 2012





szybkie pytanko smile.gif czy wtryski z m54b30 podejdą p&p do listwy z m50 ? i czy jest sens i duża różnica jeżeli mam założone fioletowe z m52b28 . pacjent to 3.0 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartus
post Mon, 07 Jul 2014 - 12:18
Post #746


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Szczecin





Podejdą, ale wtryski z m52b28 wystarczą do NA


--------------------
BMW - Freude am Fahren
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Mon, 07 Jul 2014 - 15:57
Post #747


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Seryjnie s52 miały wtryski te same co m52b28 (różowe) a w serii wychodziły z mocą 240ps i logiczne że wtryski w fabrycznym silniku nie chodziły na max. wydajności więc jeszcze jakaś rezerwa napewno jest.Myślę że do 250-260ps powinny śmiało styknąć przy regulatorze 3,5b
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Tue, 08 Jul 2014 - 20:50
Post #748


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





wiem, że pytanie nie trzyma poziomu, ale miałem rozkręone przez sprzedawce i zgłupiałem.

Wał + korby M54B30 - panewki ZAMEK DO ZAMKA ??

Panewki z M54B30 w bloku M50B25 też zamek do zamka ? panewka z podcięciem pod rozprowadzenie oleju idzie w blok czy w stopke czopu wału ??

...


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Tue, 08 Jul 2014 - 22:00
Post #749


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Na korbach są wybite numery z jednej strony,więc problem chyba z głowy.Zamek do zamka.
Panewka główna z rowkiem idzie z góry czyli od strony bloku.Dolna pozmianowa nie ma rowka aby przenieść większe obciążenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Wed, 09 Jul 2014 - 01:24
Post #750


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





i główne też zamek do zamka ??


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Wed, 09 Jul 2014 - 08:34
Post #751


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Dokładnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Thu, 17 Jul 2014 - 19:37
Post #752


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Co ciekawe przy strokerze M50B30 blacha spasowała ta odgradająca lustro oleju od kręcącego się wału, nic nie zawadza ani o wał ani o korbowody przy kręceniu na sucho...

Ktoś zna oże dokładne wartości NM dokręcania stopek wału i korbowodów ?


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KonradGT
post Thu, 17 Jul 2014 - 19:47
Post #753


Super User
Dołączył: Wed, 29 September 2010
Skąd: Warszawa





Głowica :
Stage 1: 30-32Nm
Stage 2: 90*
Stage 3: 90*

Podpory wału:
Stage 1: 20-25Nm
Stage 2: 47-53*

Korbowody:
Stage 1: 5Nm
Stage 2: 20Nm+70*

Pompa oleju do bloku:
22Nm

Koło zamachowe:
113-130Nm

Śruba centralna wału od strony rozrządu:
390-430Nm

Łożyska wałków rozrządu:
M6 = 10Nm
M7 = 15Nm
M8 = 20Nm

Czujnik spalania stukowego do bloku:
20Nm

Proszę wink.gif


--------------------
E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sat, 19 Jul 2014 - 11:19
Post #754


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Dodam tylko że złożyłem swoje m52b30 na starych tulejach (bez honowania) i odpukać jest dobrze wink.gif
Dotarty na ostro ,3 zmiany olejów ,4 filtry.Silnik ani razu nie był na jałowym poodpaleniu.Praktycznie po 10km silnik już widział czerwone pole a po 30 już odcinki cool.gif .Po ok 60km auto upalane i tak już przejechałem z 300km i narazie wszystko ok.
Zero dymka z wydechu ,jedynie co ,to przy pierwszym pałowaniu wypluł trochę oleju przez odmę. Teraz po ok 300km chlastów odma sucha,zero dymka z tłumika no a co do spalania oleju to wypowiem się za jakiś czas.Co do mocy względem poprzedniego 2,8 ,to jest dobrze smile.gif mimo iż teraz mam przełożenie 3,15 a wtedy 4,27.Narazie jestem bardzo zadowolony , a jeszcze czeka dolot s50 i strojenie .Aby tylko już nic się nie wysrało ale chyba już nie powinno po tylu km upalania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 20 Jul 2014 - 12:29
Post #755


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Ja wiem, że to nie temat znowu o tym docieraniu, ale jakoś nigdy nie czułem tego. składasz ten silniczek sobie od zera śrubeczki i inne paneweczki a potem odpalasz i odcinka... bałbym się że się rozpadnie odrazu...
Ja jak poskładam do chyba jednak oldschool jak tłumaczą te wszystkie dziadki że pare godzin na wolnym obrocie..

Generalnie, ja swoje wszystkie klocki zawiosłem do Auto Szlif Sikorscy, honowanie planowanie, osiowanie docieranie zaworów, nowe panewki nowe pierścienie wszystkie, mycie polerowanie itd. ponad dwa koła wyszła sama orbóbka.
do tego części wał tłoki i korby z M54B30 i już opłacalność składania całego strokera M50B30 staje pod dużym znakiem zapytania .


Ale jest nikła nadzieja, że chociaż niby wiem co mam i bedzie wszystko dobrze i igła.........



--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 20 Jul 2014 - 17:41
Post #756


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Jak kręcę rozrusznikiem bez odpalania kilka razy, aby olej dotarł wszędzie, później odpalam, 1 minute na wolnych i już ogień. Oczywiście wymiana oleju i filtra za parę km.


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sun, 20 Jul 2014 - 22:26
Post #757


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Najlepiej to swiece wykręcić , wtedy nie ma kompresji ,nie ma obciążenia na panewy ,rozrusznik kręci sporo szybciej i smarowanie pojawia się dużo wcześniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Mon, 21 Jul 2014 - 00:50
Post #758


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





nieno to kręcenie rozrusznikiem standard, tez żeby magistrale olejowe sie odpowietrzyły itd, natomiast sam silnik poskładałem na oleju jakimś orlen do dwutaktów ;]
Tak, żeby nie chodzi na sucho podczas składania rozrządów itd to na każdą panewke i pierścionek troche oleju palcem, jakoś tak.

Wiem że są do tego specjalne smary ale jakoś wole po swojemu..


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 17 Aug 2014 - 00:33
Post #759


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Panowie, a co do strokerów takich z 2.5 na 3.0 czy tam 3.2 ale bez ITB czy modziliście coś z puszkami filtra powietrza ? czy wystarcza im FLOW, skoro przy takim strokerze pojemność idzie o 1/6 w góre i obroty silnika w moim przypadku też poszły o 600rpm w góre, czy wystarcza silnikowi powietrza przez te fabryczną puszkę czy przepustnicę ? co jest wtedy wąskim gardłem w układzie dolotowym ?
Czy wszystkie te projekty kończą się stożkiem na wejściu i po sprawie ?



--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 17 Aug 2014 - 00:43
Post #760


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Według mnie przepustnica w m50 to średnio daje radę na wysokich RPM. Jak jest z puszką to już trzeba by sprawdzić z wakuometrem, jakie są wskazania z nią w dolocie i bez niej - wtedy będzie jasność 100%.

Ogólnie przy robieniu dolotu w NA podstawa ,jak dla mnie, to pomierzyć wakuometrem ciśnienia przy WOT i przy obciążeniu, całego układu, i później po usunięciu/wymianie jakiegoś elementu. Wtedy się dowiesz czy zmniejszyłeś opór ssania, a co za tym idzie czy zwiększyło się napełnienie cylindra.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 13:23