![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#741
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
Nie wiem czy ten zakład na makuszynskiego to dobry pomysł. Brat kiedyś pracował niedaleko w serwisie i ciekawe historie o nich opowiadał. Ale niech sie ktoś inny jeszcze wypowie w temacie.
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#742
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
+1
Ja kiedyś zawiozłem głowe od cc700 do "zabielenia" i dorobienie gwintu i szpilki trzymajacej wałek koników. Zebrali 1mm materiału;| a taką prostą sprawe jak przegwintowanie i dobór szpilki też zjebali. Szpilka krótsza od fabrycznej o ok. 3cm! i wujowy gwint... Niby pierdoły a dali dupy po całosci. Lepiej atakuj braci Kuś z takimi tematami;) -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#743
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
jakoś tych kusiów nie ogarniam, robiłem na makuszyńskiego już pare głowic i bloków od różnych wynalazków i zawsze było spoko i niedrogo.
W sumie papież koło wieliczki ten od głowic też spoko ale on nie robi bloków, a chciałem wszystko dać do jednych... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#744
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Jak chodzi o glowice to tylko papiez, ale tak jak piszesz robia tylko czapki.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#745
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
szybkie pytanko
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#746
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Podejdą, ale wtryski z m52b28 wystarczą do NA
-------------------- BMW - Freude am Fahren
|
|
|
![]()
Post
#747
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Seryjnie s52 miały wtryski te same co m52b28 (różowe) a w serii wychodziły z mocą 240ps i logiczne że wtryski w fabrycznym silniku nie chodziły na max. wydajności więc jeszcze jakaś rezerwa napewno jest.Myślę że do 250-260ps powinny śmiało styknąć przy regulatorze 3,5b
|
|
|
![]()
Post
#748
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
wiem, że pytanie nie trzyma poziomu, ale miałem rozkręone przez sprzedawce i zgłupiałem.
Wał + korby M54B30 - panewki ZAMEK DO ZAMKA ?? Panewki z M54B30 w bloku M50B25 też zamek do zamka ? panewka z podcięciem pod rozprowadzenie oleju idzie w blok czy w stopke czopu wału ?? ... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#749
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Na korbach są wybite numery z jednej strony,więc problem chyba z głowy.Zamek do zamka.
Panewka główna z rowkiem idzie z góry czyli od strony bloku.Dolna pozmianowa nie ma rowka aby przenieść większe obciążenia. |
|
|
![]()
Post
#750
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
i główne też zamek do zamka ??
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#751
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Dokładnie.
|
|
|
![]()
Post
#752
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Co ciekawe przy strokerze M50B30 blacha spasowała ta odgradająca lustro oleju od kręcącego się wału, nic nie zawadza ani o wał ani o korbowody przy kręceniu na sucho...
Ktoś zna oże dokładne wartości NM dokręcania stopek wału i korbowodów ? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#753
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Głowica :
Stage 1: 30-32Nm Stage 2: 90* Stage 3: 90* Podpory wału: Stage 1: 20-25Nm Stage 2: 47-53* Korbowody: Stage 1: 5Nm Stage 2: 20Nm+70* Pompa oleju do bloku: 22Nm Koło zamachowe: 113-130Nm Śruba centralna wału od strony rozrządu: 390-430Nm Łożyska wałków rozrządu: M6 = 10Nm M7 = 15Nm M8 = 20Nm Czujnik spalania stukowego do bloku: 20Nm Proszę ![]() -------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#754
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Dodam tylko że złożyłem swoje m52b30 na starych tulejach (bez honowania) i odpukać jest dobrze
![]() Dotarty na ostro ,3 zmiany olejów ,4 filtry.Silnik ani razu nie był na jałowym poodpaleniu.Praktycznie po 10km silnik już widział czerwone pole a po 30 już odcinki ![]() Zero dymka z wydechu ,jedynie co ,to przy pierwszym pałowaniu wypluł trochę oleju przez odmę. Teraz po ok 300km chlastów odma sucha,zero dymka z tłumika no a co do spalania oleju to wypowiem się za jakiś czas.Co do mocy względem poprzedniego 2,8 ,to jest dobrze ![]() |
|
|
![]()
Post
#755
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ja wiem, że to nie temat znowu o tym docieraniu, ale jakoś nigdy nie czułem tego. składasz ten silniczek sobie od zera śrubeczki i inne paneweczki a potem odpalasz i odcinka... bałbym się że się rozpadnie odrazu...
Ja jak poskładam do chyba jednak oldschool jak tłumaczą te wszystkie dziadki że pare godzin na wolnym obrocie.. Generalnie, ja swoje wszystkie klocki zawiosłem do Auto Szlif Sikorscy, honowanie planowanie, osiowanie docieranie zaworów, nowe panewki nowe pierścienie wszystkie, mycie polerowanie itd. ponad dwa koła wyszła sama orbóbka. do tego części wał tłoki i korby z M54B30 i już opłacalność składania całego strokera M50B30 staje pod dużym znakiem zapytania . Ale jest nikła nadzieja, że chociaż niby wiem co mam i bedzie wszystko dobrze i igła......... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#756
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Jak kręcę rozrusznikiem bez odpalania kilka razy, aby olej dotarł wszędzie, później odpalam, 1 minute na wolnych i już ogień. Oczywiście wymiana oleju i filtra za parę km.
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#757
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Najlepiej to swiece wykręcić , wtedy nie ma kompresji ,nie ma obciążenia na panewy ,rozrusznik kręci sporo szybciej i smarowanie pojawia się dużo wcześniej.
|
|
|
![]()
Post
#758
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
nieno to kręcenie rozrusznikiem standard, tez żeby magistrale olejowe sie odpowietrzyły itd, natomiast sam silnik poskładałem na oleju jakimś orlen do dwutaktów ;]
Tak, żeby nie chodzi na sucho podczas składania rozrządów itd to na każdą panewke i pierścionek troche oleju palcem, jakoś tak. Wiem że są do tego specjalne smary ale jakoś wole po swojemu.. -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#759
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie, a co do strokerów takich z 2.5 na 3.0 czy tam 3.2 ale bez ITB czy modziliście coś z puszkami filtra powietrza ? czy wystarcza im FLOW, skoro przy takim strokerze pojemność idzie o 1/6 w góre i obroty silnika w moim przypadku też poszły o 600rpm w góre, czy wystarcza silnikowi powietrza przez te fabryczną puszkę czy przepustnicę ? co jest wtedy wąskim gardłem w układzie dolotowym ?
Czy wszystkie te projekty kończą się stożkiem na wejściu i po sprawie ? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#760
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Według mnie przepustnica w m50 to średnio daje radę na wysokich RPM. Jak jest z puszką to już trzeba by sprawdzić z wakuometrem, jakie są wskazania z nią w dolocie i bez niej - wtedy będzie jasność 100%.
Ogólnie przy robieniu dolotu w NA podstawa ,jak dla mnie, to pomierzyć wakuometrem ciśnienia przy WOT i przy obciążeniu, całego układu, i później po usunięciu/wymianie jakiegoś elementu. Wtedy się dowiesz czy zmniejszyłeś opór ssania, a co za tym idzie czy zwiększyło się napełnienie cylindra. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 13:23 |