![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#301
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Jeśli chłodnica ze zintegrowanym zbiorniczkiem to ma znaczenie na szybkość nagrzewania.Wczoraj zmieniałem u siebie wadliwą chłodnicę i teraz full temperaturę uzyskuje po przejechaniu 3 kilometrów a nie jak na tej wadliwej po 5 kilometrach.Jeśli ktoś wie jak działa obieg w m50/m52 to wie o co chodzi.
Można to łatwo sprawdzić ale skoro nie ma znaczenia to po co ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#302
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
ja mam jeszcze ciekawiej już druga chłodnica mi wybuchła... znaczy zrobiła się z niej taka mała bombka na dole i zaczęła przepuszczać, na lączeniach, a silnik nigdy ale to nigdy nie miał na wskaźniku więcej niż pół temp.
ciekawe zjawisko.... ale to nie wisco -sprawne 100% może poprostu hujowe chłodnice miałem czzy cuś, z ostatnią pękniętą ale tak że na postoju lał się strumyk z niej przejechałem 180km, tylko że było -22 to jak stawałem popatrzeć pod maske to chłodnica była lodowatawięc raczej wiele pływnu przez nią nie płynęło no i nie było ciśnienia. Natomiast tez zauwazyłem że pod zmianie chłodnicy na szczelną i po odpowietrzeniu od nowa, samochód się znacznie szybciej nagrzewa do temperatury roboczejale jakto poprzeć teorią to niewiem... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#303
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Aquirre, możesz to rozwinąć? mam u siebie w e38 chlodnice ze zintegrowanym zbiorniczkiem (chyba), na czym polega roznica w dzialaniu tego ukladu w porownaniu do takiego z osobnym zbiorniczkiem?
|
|
|
![]()
Post
#304
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Z tego co zauważyłem to w chłodnicy ze zintegrowanym zbiorniczkiem część małego obiegu idzie przez chłodnicę z lewej strony tam gdzie zbiorniczek.
Płyn idzie otworami do przelewu i odpowietrzenia.Moja chłodnica jako tani zamiennik miała niestety niewłaściwe otwory i chłodnica mimo że termostat był zamknięty robiła się do połowy gorąca właśnie od strony zbiorniczka.Zaraz po jej założeniu latem zauważyłem że silnik dłużej się nagrzewa. Dwa dni temu założyłem chłodnicę ze zbiorniczkiem zewnętrznym i problem znikł.Przelew jest zaraz nad przewodem głównym i płyn przez chłodnicę nie płynie na małym obiegu.Możliwe że zależy to od wykonania danego zamiennika chłodnicy.Ale jest to fakt że w moim przypadku tak było. |
|
|
![]()
Post
#305
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Kruszon działałes coś z autem jakie obecnie wyniki hamowni ?
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#306
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Jak na razie tylko km przybywa. Na pomieszanym paliwie 92 i 95 było 205KM - 265Nm.
Na wspawanie czekaja katy e39 M52B28 i chwilowo na tyle. Nie mam weny narazie pozdr. -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#307
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Panowie jakie wtryski zapodać do strokera M52B30?
Mam seryjne od 2,8 te różowe oraz jakieś większe Boscha 240 cc.Seryjne 2,8 mają chyba 210cc. Nie będą za duże 240cc? Wałki rozrządu będą z większymi kątami 240 i 244 stopnie. |
|
|
![]()
Post
#308
|
|
User Dołączył: Tue, 17 January 2012 ![]() |
Według mnie wystarzą wtryski z b28 potrzebujesz tylko mocniejszego regulatora cisnienia paliwa. Seryjnie w m52b28 jest chyba 3 bary, przy 3.5 wydajność wtrysków wzrasta do 230cc, na moje oko powinno styknąć.
-------------------- E46 Turbo
|
|
|
![]()
Post
#309
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
No tak tylko wtryski 240cc leżą na półce a w regulator trzeba zainwestować.Więc na jedno wyjdzie.
Zastanawia mnie tylko fakt że wczoraj przeglądałem etk i M3 US ma wtryski jak M52b25 czyli jakieś 180cc i robi 240 KM. |
|
|
![]()
Post
#310
|
|
User Dołączył: Tue, 17 January 2012 ![]() |
Według tej strony http://bmwfans.info/parts/catalog/13641703819/ S52 ma wtryski z m52b28.
-------------------- E46 Turbo
|
|
|
![]()
Post
#311
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Przy montażu zewnętrzneo regulatora ciśnienia paliwa, macie jakiś patent na przedziurawienie fabrycznego regulatora czy zostawiacie go ?
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#312
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
nie musisz, ale ja poprostu wywalilem orginalny , zaspawalem plytka stalowa szczelnie, zamienilem przewody na dole tak aby doplyw byl z tylu (od strony podszybia) , a z przodu (przy chlodnicy) byl odplyw (tam latwiej gdzies umocowac sportowy regulator) .
pozdrawiam k64 -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#313
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
tak też zrobie, tylko cza tę listwe szczelnie tigiem pospawać...
ważyłem ostatnio swoje auto - 1380 KG ( w pełni uliczny, codzienny setup ) musze wywalić z 80kg jak chce żeby to jakkolwiek pojechało, mam nadzeje że alu blok jest lżejszy od żeliwa z 20-30 kg... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#314
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Jest lżejszy o 25 kilogramów.
|
|
|
![]()
Post
#315
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Uruchomiłem w końcu swojego strokera m52b30.Wtryski z m52b28tu okazały się odpowiednie.Założyłem z m54b30 ale były za duże.Korekty szły sporo na minus.Narazie bez strojenia około 240KM.Wydaje mi się że nawet nieźle.
|
|
|
![]()
Post
#316
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Masz jakieś wykresy?Rozumiem że blok z b28.Z czym był największy problem przy tym strokerze?
|
|
|
![]()
Post
#317
|
|
User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Bielawa ![]() |
Witam Dużo osób robi stroker: blok m50b25nv z walem i tłokami z m52b28 i z korbami m50b25nv i wtedy mamy CR ~8,5, ale znalazłem też projekt gdzie zamiast tłoków z m52b28 były tłoki z m54b30 i CR też był niby 8,5, ale jak to możliwe jak tłoki z m54b30 są (z tego co wiem) niższe od tych z m52b28 o około 4mm. To jak to możliwe że jest taki sam CR?? I jeszcze jedno pytanko : przeglądnąłem wszystkie strony tego tematu i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: czy trzeba coś przerabiać (tłoki, blok itp.) żeby do m50b25 bez vanos włożyć wał z m54b30, tłoki również z m54b30 i korby z m50b25 bez vanos ?? Ktoś już takie pytanie zadał na którejś stronie tego tematu, ale nikt nie odpowiedział. pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#318
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Witam, przeglądnąłem wszystkie strony tego tematu i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: czy trzeba coś przerabiać (tłoki, blok itp.) żeby do m50b25 bez vanos włożyć wał z m54b30, tłoki również z m54b30 i korby z m50b25 bez vanos ?? Ktoś już takie pytanie zadał na którejś stronie tego tematu, ale nikt nie odpowiedział. I jeszcze jedno pytanko: Dużo osób robi stroker: blok m50b25nv z walem i tłokami z m52b28 i z korbami m50b25nv i czy w tym przypadku wszystko pasuje bez przeróbek? pozdrawiam w przypadku ad,2 jest tak jak piszesz, wszystko pasuje idealnie, korby możesz tak jak piszesz a możesz z m52b28 1x vanos. są lżejsze ale i mniej wytrzymałe zato. Najprostrzy chyba ze strokerów w BMW. pozdro -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#319
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
CYTAT Witam, przeglądnąłem wszystkie strony tego tematu i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: czy trzeba coś przerabiać (tłoki, blok itp.) żeby do m50b25 bez vanos włożyć wał z m54b30, tłoki również z m54b30 i korby z m50b25 bez vanos ?? Ktoś już takie pytanie zadał na którejś stronie tego tematu, ale nikt nie odpowiedział. I jeszcze jedno pytanko: Dużo osób robi stroker: blok m50b25nv z walem i tłokami z m52b28 i z korbami m50b25nv i czy w tym przypadku wszystko pasuje bez przeróbek? pozdrawiam bez obrobki bloku nie załozysz korbowodow m50b25nv z wałem m54b30 . -------------------- usunieto sygnature komercyjną
|
|
|
![]()
Post
#320
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Odkopie temat. Jak wygląda temat głowic? Czym różnią się czapki od M50B25Vanos i NV, M52B28 i M52TUB28, M54B30. Obecność i ilość Vanos'ów jest oczywista;) Jak wyglądają przepływy tych głowic czy np. czapka z m52b28 siada na blok M50 NV i na odwrót? Czy wszystkie głowice z Vanos'em miały pojedyncze sprężyny zaworowe?
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 05:23 |