![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
pokaż mi takiego który złozył kompresor w e36 za 3 koła w jeden dzień na pałe i jeździ tym dziesiątki tysięcy km bezawaryjnie na codzień bez żadnych problemów... wielu jest takich uwierz, myslisz ze to jakas technologia z nasa? ![]() jak nie wierzysz to dolicz co jeszcze potrzebujesz do instalacji ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
wielu jest takich uwierz, myslisz ze to jakas technologia z nasa? ![]() jak nie wierzysz to dolicz co jeszcze potrzebujesz do instalacji ![]() znaczy wiesz, miałem jedno auto wolnossące i uturbiłem i powiem Ci no było na codzień ale średnio skuteczne to to . spalanie 30 wolnych obrotów brak, albo falowanie wieczne problemy z temperaturą. baaaaaaaaaaardzo dużo przeróbek wolnossący silnik ma kolektor ssący projektowany pod atmosfere, po doładowaniu go nigdy wszystkie cylindry nie są idealnie napełnianie ecumaster i ogarnięcie tego przez kogoś kto ma wmiare pojęcie to 1000zł a za tyle to ja pół strokera złoże. kompresor drugi tysiąc, wtryski się skończą odrazu więc zmiana. z wolnymi obrotami tez będą jaja więc przepływke przed kompresor, to się zamknie odrazu to cza ją zmienic robić mape na afr sondzie, to pasuje kupić sonde 1000zł albo ktoś Ci to ogarnie, ale to za kazdym razem cza do niego jeździć. po każdej zmianie. pompa paliwa też może nie ogarnąć to wolbrom czy bosch ewentualnie albo ubogo J-jetronic ale ta ostatnia wyje whuj nieda się jeździć normalnie. potem się urwie pasek napędzający ze dwa razy bo kompresor nie będzie w osi, potem rolka napinacza będzie szumieć i się urwie ujebie odrazu. nastepnie wyjdą ze trzy nieszczelności w dolocie i auto będzie gasło srało szarpało. no chyba że na samco złączkach czy innych fmic - 500zł. dolot z nierdzewki i spawanie tego tigiem, albo masz tiga profi za 3000zł albo zrobisz to sam za stówke migomatem i wygląda jak kupa z czornej stali i zardzewieje od środka bo to normalne. jak już skończysz się z tym uporywać to się wydmucha uszczelka pod głowicą bo ma 20 lat jak większość M50B25 więc musisz doliczyć koszt jej wymiany. z ostatnich bonusów to żaden mechanik nie dotknie takiego auta nawet z wymianą oleju bo powie że nihuja nic nie wie ob w " tatalogu nimają części do tego " więc robisz wszystko sam, ale nie każdy ma zaplecze mechaniczne warsztat itd. ' ja zdecydowałem się na strokera ( uturbiłem w sumie 3 auta jedno własnoręcznie i przy dwóch pomagałem " i powiem tak w strokerze mam tą nadzieje że auto będzie poprostu mocniejsze i niebędzie z tym żadnych problemów mianowicie nie będzie szarpało gasło jebało się itd. byłem moim autem w amsterdamie i zakładam że jak zrobie strokera to pojade tam jeszcze nieraz i się nie rozleci. a z kompresorem home made za 3 koła komplet to powiem Ci że bym sie nie wybierał bo lawety po autostradach drogie.... oczywiście mozna zrobić kompresor PROFI że przejedzie bardzo duzo i bezawaryjnie, ale to wedle mnie remont silnika, profi dolot, profi strojenie ( SA ) samco, komplet wskaźników proifi afr po jednym na kolektor wydechowy, ciśnienie oleju temp oleju ale taki projekt to kosztuje nie 3 a 15 koła raczej... to są tylko moje przypuszczenia takiego tuning-pesymisty, wiesz nie traktuj tego poważnie, bo wiem że masz duuużo większe doświadczenie w tuningu samochodów niż ja ale wiem tez że Twoje auto nie nadaje się do codziennej jazdy... pooprostu mnie nie stać żeby mieć mocną beemke - weckendowo i " normalne " auto na codzień, ,a chce wypośrodkować między troszke mocniejszym a nadal wpełni nadającym się do codziennej jazdy samochodem. pozatym od zawsze marzyłem o 328 a mam 325 pozdrooooooooo -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#243
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
wiesz co wydaje mi sie ze za duzo czytasz za malo robisz, te auta twoje uturbione to tylko na papierku.
"no chyba że na samco złączkach czy innych fmic - 500zł." skad ty kurw* te ceny bierzesz? "pompa paliwa też może nie ogarnąć to wolbrom czy bosch " - jak pisalem wyzej, za duzo czytasz za malo robisz, tyle odemnie. Milego strokerowania n/a. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#244
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Grand uturbił na 100% jedno auto i nawet jezdzilo bo widziałem
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
nie wierze w kompresor/turbo za 3 koła które jeździ równie bezawaryjnie i sprawnie, jak dobrze zestrokerowane bmw ;] też za 3 koła.
co docen samco, pamiętam że dałem 460zł za komplet na moje auto, bo cośtam było dwa redukcyjne, dwa zwykłe dwa redukcyjne 90stopni takie dłuższe i pare silikonów do wskaźniczków, fakt że to było dwa lata temu... co do czytania i robienia, to właśnie czytam mało a robie dużo ale w bmw mam niewiele do powiedzenia, więcej siedziałem w fordach. pompa paliwa nie wiem na ile jest wydajna w E36, ale do mazd i do forda odrazu musieliśmy montować odpowiednio walbro 255 i Ke-jetronic bo siadało ciśnienie strasznie na pełnym otwarciu wtryskiwaczy, i kolektory rózowe ;] jakbym za 3 koła był w stanie załozyc kompresor i jeździć w pełni bezawaryjnie to bym się nie piepszył w żadne strokerowanie bo stosunek km/zł jest najlepszy przy doładowywaniu silnika, to proste. Tylko to dużo modyfikacji... dobrus_m30 czy Ty to może niejaki Maciek.. ? Ej złożyć turbo można nie w jeden weckend a w jeden wieczór takie mamy ogarnięcie w maździe to nie problem wyspawać kolektory i poskładać to to wystroić na sekwencji i jeźdzć, zrobiliśmy tak kidyś tam, ale autko nie nadawało się na codzień bo zwsze coś do poprawki było... i koszt turbo 400zł i póxniej intercooler 100zł ( od E36 ) i troche druta w migomacie ;] ale to się nadaje jako autko na nocne i do podenerwowania ludzi po wsi, a nie do jazdy po świecie pozdro i bez napinki panowie ;] -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#246
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
dobrus M30, znam dobrze bukowno , z tamtad pochodzicie ?
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Grand, wczas sie skapłeś
![]() Artix ja jestem z Katowic, a kolega Yeżozwierz ktory czasem tez tu pisze pochodzi z Bukowna. ![]() |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
ok , ja zanim wyjechalem mieszkalem w Olkuszu .
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
dobrus_M30 Ty mendo
![]() pamiętam Twoje legendarne 328i na opolskich blachach które mi zmieniło pogląd na BMW ![]() miałeś 217 koni i coś 260nm w projekcie na hamowni, mam skormną nadzieje kiedys pobić ten wynik ![]() -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
e tam, bany mialem tylko na FEFKu
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Swap na M52B28 taniej nie wyjdzie. I jak tak ogladam wykresy z hamowni to momentu do serii w wiekszosci brakuje.
Takie pytanko czy dól od silnika N54B30 jest taki sam jak z M54B30? -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
jak ogarniecie spece auto yeza to wpadnijcie do mnie Z MOJĄ KASĄ ZA SILNIK ;]
dobra koniec OT -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#253
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
User Dołączył: Sun, 01 November 2009 ![]() |
Nie wiem jak w N54, ale mam rozebrane N52 i zakladam ze jest podobne jedno do drugiego. Wiec przedewszystkim rozni sie srednica tloka, w M52 masz 84mm, w N52 masz 85mm, w N54 chyba tez. Co do wału korbowego to czujnik polozenia walu masz chyba w bloku, miedzy ostatnia a przedostatnia korba jak dobrze pamietam, wiec trzeba bylo by jakos wywalic ten wieniec, po za tym jak chcesz krasek to moge ci uzyczyc walu korbowego do przymiarki jak masz blok od M50/M52, wtedy bedzie widac czarno na bialym.
|
|
|
![]()
Post
#255
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Nie wiem jak w N54, ale mam rozebrane N52 i zakladam ze jest podobne jedno do drugiego. Wiec przedewszystkim rozni sie srednica tloka, w M52 masz 84mm, w N52 masz 85mm, w N54 chyba tez. Co do wału korbowego to czujnik polozenia walu masz chyba w bloku, miedzy ostatnia a przedostatnia korba jak dobrze pamietam, wiec trzeba bylo by jakos wywalic ten wieniec, po za tym jak chcesz krasek to moge ci uzyczyc walu korbowego do przymiarki jak masz blok od M50/M52, wtedy bedzie widac czarno na bialym. Średnica tłoka to nie problem. Zawsze można dać blok do honowania. Zresztą jest pare silników z tłokami od IS-a (też 85mm) Czesiek dzisiaj dzwonił żeby blok wziąć do pomiarów. W moim wale z M52Tu też impulsator był na wałe pod czujnik w bloku - ale wszystko jest P&P. Wracając do sedna - Założyłem dziś fioletowe wtryski z B28 i ..... kicha. Auto nie jedzie już tak dobrze od samego dołu. Jest różnica wyżej - od 3500rpm. A do tego pół dnia jazdy, kasowania adaptacji etc i falowanie na wolnych. Jutro założę z M30B35 czyli tylko 193cc. Więć jak ktoś szuka to sprzedam 210cc z listwą z M52. -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
a nie lepiej już iść krok dajek i ecumastera deta 3 zapodać za te 550 zł i zacząć się bawić w strojenie ?
to mnie zasmuciłeś tym, że kurde autko nie poradziło sobie z większymi wtryskami, skracając automatycznie czasy, a powyżej 4750 była różnica na plus ? ( wtedy wtryskiwacze są całkowicie otwarte ) Co do stroka to dziś troszke podziałałem jeszcze na starymB25 i załozyłem lżejsze koło z B28 heh tak z nudów zawsze to te 0,75 kg mniej na wale (stare koło ~3,3 nowe koło ~2,6 ) tylko trzeba mimośród przełozyć dwa gwinty dalej bo M52 ma w innym miejscu wycięcie na wale - klin niż M50 Mam pytanie odnośnie odstojnika czy pasują zamiennie te od M50B25 do bloku alu M52B28 ? bo optycznie widze ze jedno z nich ma taki jakiś zaworek na sobie ? wewnątrz w miejscu gdzie jest kanał a raczej komora olejowa, to jest żeby olej nie wracał do misy ? i czy w miejscu gdzie jest wyjście na olej to vanosa do głowicy w M52 taki węzyk obok, jesli dam zaślepke a w niej nagwintuje otwór pod czujnik temperatury oleju to będzie mi to działać ? jest tam cyrkulacja oleju ? bo jak tak patrze na oko to powinna być bo tam jest wyjście do filtra ale może coś pomyliłem.. odnośnie pytańczemu tak, to wymyśliłem że podmienie tylko blok i złoże na alu bloku głowice od M50B25 NV i zrobię M50B28 bo kupiłem słupek bez głowicy chyba w niezłym stanie ostatnie pytanie CZY JEST SENS DOPRĘŻAĆ SILNIK PRZEZ SPLANOWANIE GŁOWICY ? głowice mam nominał blok tez, blok zakładam przeszlifować tak tylko setne cześci mm żeby się upewnić że jest równy bo to jestak aluminiak, uszczelke pod głowice planuje VictorReinz 1,75mm chyba ma grubości tak jak fabryczna. i teraz ponoć głowice jak pisał K64 mozna splanować o 0,8 mm i już dojdzie do zaworów więc nie chciał bym tak drastycznie planować ;] ale naprzykład 0,5-0,55 mm jest sens ? są jakies wymierne korzyści pozatym że głowica nie bedzie nadawała się do kolejnego planowania póxniej jakby trzeba kiedyś tam jeszcze rozbierać.. czy w M52B28 splanowanie przekłada się na wzrost nm czy ps. albo na inny przebieg krzywych ? pozdro -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Podobno ECU 413 z Vanosa sobie radza z wtrysakami.
Wedle wyliczeń ja ma delikatnie dopręzony. Bo głowica 0.8mm splanowana i uszczelka 2,04mm. Co daje 10.5 w stosunku do 10.2 fabrycznego. Jak za mocno dopręzysz moze stukowe sie pojawić. -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Splanowałem kiedyś blok o 1mm (lub o 1,2mm nie pamiętam), korby i wał b28, uszczelka 2,05. Poprawa była, ale trzeba było dbać o oktany lub cofnąć zapłon. Moim zdaniem lepiej splanować blok, bo to mniej deficytowy towar w stosunku głowicy m50b25nv
![]() |
|
|
![]()
Post
#259
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
tylko nie chce przegiąć z planowaniem bo mi się łańcuch rozrządu zrobi za długi ;]
Kruszon a TY masz boscha tego 403 ? i czemu planowałeś głowice 0,8mm czyli do zera ? dająć wyższą uszczelke, nie lepiej było głowice splanować o 0,5 i dać uszczelke 1,73 ? pozdro -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Grand mam kompa 403.
Ale chyba mam winnego braku adaptacji i falowania. Jutro potwierdzę ale pompa paliwa mi sie wysr.... Założyłem wtryski z B35 193cc. I silnik po paru kilometrach nie chodził na wszystkich. Po czym cięzko pali i gasnie jak sie nie trzyma gazu. Na LPG ok. Nie miałem już checi po 21 do garazu wracac zeby dziś potwierdzic. Z głowicą wyszło tak: miałem B25 po zerwaniu łańcucha. Za 400zł kupiłem głowice uzywkę (sam demontowałem) i okazała sie ze była po wymianie zaworów i miała flamasterem napisane 0.4. Dałem do sprawdzenia i znowu poszła w dół o 0.4mm. - mam prawie na styk z zaworami. Ot i tak wyszło. Mam zapasowy korpus bez zaworów i nie sprzedaje hehe. Zawsze można dac głowice z Vanosa i zmienic zawory, prowadnice i sprezyny. -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:40 |