Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
dobrus
post Mon, 02 Jan 2012 - 11:54
Post #201


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





ori regulator jest na 3 bary
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 02 Jan 2012 - 11:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aguirre
post Mon, 02 Jan 2012 - 16:35
Post #202


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





W m50b25 regulator jest 3,5 Bar a w m50b20 było 3,0 lub 3,5 zależnie od wersji.Tak wychodziło fabrycznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 02 Jan 2012 - 16:51
Post #203


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





tu jest w jakich modelach siedzi taki sam regulator jak 325 E36 93

http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=13531436110


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Mon, 02 Jan 2012 - 17:53
Post #204


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





kij tam z regulatorem, panowie a czy wał z automata E39 M52B28 jest taki sam jak w manualu ? bo zakładam że tak i czy taki sam jak w silniku z E39, bo zbieram części do strokera w E36 M50B25 manual i znalazłem silnik z E39 M52B28 automat, podejdzie ?
ja osobiście myśle ze tak ale nie rozibierałem tego silnika to nie wiem...
pozdro


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Mon, 02 Jan 2012 - 19:01
Post #205


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Taki sam.Trzeba tylko w wał nabić łożysko do wałka sprzęgłowego bo w automacie go nie ma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Mon, 02 Jan 2012 - 21:45
Post #206


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





ale to trzeba prasą czy młotek to ogarnie ?
i jeszcze jedno pytanie laika, jak się wyjmuje swożnie z tłoków ? są zawleczki jak w MZetce było?

aaa już sobie znalazłem, że są zawleczki druciane więc prosto, bo w C20NE oplowskim stwierdziłem że młotkiem treba to ogarniać a tłok średnio to znosi bo znalazłem gdzieś w garage stary korbowód i chciałem sprawdzić...


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Tue, 03 Jan 2012 - 07:02
Post #207


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Łożysko w wał młoteczkiem delikatnie bez problemu ogarniesz biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Tue, 03 Jan 2012 - 16:12
Post #208


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





jeszcze pare pytań,
zakładając używany wał nominalny z B28, zakładam zmienić panweki główne, a korbowodowe zostawć wraz z korbowodami swoimi nominalne, i zmienić pierścienie też na nominalne nowe i załozyć je na uzywane tłoki B28 ale tez nominalne, dobrze myśle czy rozleci mi się to wszystko ?
nie zakładam zrobić tym autem kolejnych 200 000 km więc nie bardzo mi się usmiecha honowaći ładować kase dalej w to to.

czy taki myk z część nowych a część używanych ma sens ?


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Tue, 03 Jan 2012 - 16:28
Post #209


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Na twoim miejscu założyłbym nowe panewki na korby i główne oraz nowe pierścienie.Wtedy masz pewność że będzie to latać jak należy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Tue, 03 Jan 2012 - 23:54
Post #210


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(Aguirre @ Tue, 03 Jan 2012 - 16:28) *
Na twoim miejscu założyłbym nowe panewki na korby i główne oraz nowe pierścienie.Wtedy masz pewność że będzie to latać jak należy.

heh..
no wiesz Twoja opcja jest najlepsza ale najbardziej kasochłonna a ja chce zrobić strokera dla ubogich biggrin.gif
jak rozpoznać że wał jest nominalny z B28 ? zmiezyć mikrometrem ? jaką powinien mieć średnice w miejscu korbowodu i w miejscu montowania panewek głównych ?

tłoki rozumiem, że jak niemają rys i innych przegotowań na osbie to się nadają ?


zbieram cześci i wiedze a na wiosne marzec/kwiecień planuje akcje bo musze kupić jeszcze ten podnośnik żurawiowy do wyciągnięcia silnika no i musi być wmiare pogoda żebydało się jeździć na codzień motocyklem bo zakładam że z tydzień mi to zajmie ;]

pozdro


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 04 Jan 2012 - 08:21
Post #211


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(Grand_ @ Tue, 03 Jan 2012 - 23:54) *
heh..
no wiesz Twoja opcja jest najlepsza ale najbardziej kasochłonna a ja chce zrobić strokera dla ubogich biggrin.gif

taak, faktycznie duzo wiecej kasy jak dołożysz niecałe 150zł na panewki korbowe i będziesz miał spokój.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 04 Jan 2012 - 10:06
Post #212


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





panewki na korby glyco : 150zl
-panewki głowne (mahle)od diesla 310zł

w moim temacie prawie teraz ten temat przerabiam, zerknij na fotki to ci bedzie latwiej.

jak nie maja rys to mozesz zostawic jak chcesz miec ubogo.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Thu, 05 Jan 2012 - 03:11
Post #213


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Masz racje K64 panewki na korby cza nabyć i nie piepszyć się 150 zł to żadna kasa wtym wypadku.
Dlaczego panewki główne od diesla ? M57B30 rozumiem ?
pierścienie jakiej firmy nabyć ? raczej w czeci zaopatruje się w IC bo mam dobre dojście..
np filter oleju knecht do M50 20 zł.

uszczelke pod głowice dopręzającą jest sens dawać niższą niż fabryka ?

dlaczego na goły blok nakleiłes uszczelkę odstojnika ?
( jebany odstojnik 2 razy już rozbierałem zmieniałem uszczelke i nadal się poci tak dość dość, dokręcałem równo 18nm wszystkie śrubki i nadal... nawet składałem na nowej uszczelce i na silikonie reinz'a i też tosamo co za gówniany patent.. )


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszon
post Sun, 08 Jan 2012 - 11:14
Post #214


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





Ja złożyłem na głównych z M52Tu z dawcy. Korbowe nominał nowe GLYCO. Pierscienie nominał nowe Gortze. Głowica splanowana 0,8mm i uszczelka głowicy 2,04mm.
Poskładane i się dociera. dopiero niecałe 200km zrobione.

Tylko pojawił sie jeden mały problem - drży silnik na wolnych. Od 1100rpm drgania ustają. Obrotami nie przebiera. Objaw podobny do wypadania zapłonu. Błedów brak.


--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sun, 08 Jan 2012 - 13:12
Post #215


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(Kruszon @ Sun, 08 Jan 2012 - 11:14) *
Ja złożyłem na głównych z M52Tu z dawcy. Korbowe nominał nowe GLYCO. Pierscienie nominał nowe Gortze. Głowica splanowana 0,8mm i uszczelka głowicy 2,04mm.
Poskładane i się dociera. dopiero niecałe 200km zrobione.

Tylko pojawił sie jeden mały problem - drży silnik na wolnych. Od 1100rpm drgania ustają. Obrotami nie przebiera. Objaw podobny do wypadania zapłonu. Błedów brak.
org uszczelka ma 1,75mm ... doliczajac planowanie glowicy + grubsza uszczelka niz seria doprezyles silnik o 0,50mm ~ a wiec 10,5:1 CR


co do dyrkotania to podmien cewki , wszystkie z innego samochodu, u mnie tak bylo.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszon
post Sun, 08 Jan 2012 - 13:40
Post #216


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





Ok spróbuje.
Na poprzednim silniku nie było to odczówalne. Z rok temu miałem podobny objaw i winnym okazała sie przepływka.

Pod koniec tygodnia podjadę na hamownie zobaczę co wypluje. Na chwilę obecną rożnica bardzo znacząca. Poza tym na LPG bedę mógł sie pobawic z mapą jeszcze.


--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 08 Jan 2012 - 14:13
Post #217


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(Kruszon @ Sun, 08 Jan 2012 - 11:14) *
Ja złożyłem na głównych z M52Tu z dawcy. Korbowe nominał nowe GLYCO. Pierscienie nominał nowe Gortze. Głowica splanowana 0,8mm i uszczelka głowicy 2,04mm.
Poskładane i się dociera. dopiero niecałe 200km zrobione.

Tylko pojawił sie jeden mały problem - drży silnik na wolnych. Od 1100rpm drgania ustają. Obrotami nie przebiera. Objaw podobny do wypadania zapłonu. Błedów brak.


dużo splanowales głowice to już MAX ile możnabyło z niej splanować ?
z czego strokerowałeś na co ?
jak docierasz ile km planujesz ?




Jedno mnie ciekawi, problem odważenia silnika, bo mając M50b25 robiąc strokera zakładam wał z 2.8 i tłoki z 2.8 ale pasuje dać swoje korby z M50 bo są mocniejsze, tylko teraz co z faktem że te korby są CIĘŻSZE niż fabryczne z 2.8 to zmienia przeciez odważenie układu korbowotłokowego, nie wpływa to negatywnie na zachowanie silnika ?



--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszon
post Sun, 08 Jan 2012 - 14:43
Post #218


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





Powiem nie wiem ile jest max dla tej głowicy. Kupiłem głowicę uzywke. Pozdjęciu było napisane na niej flamastrem 0.4mm. Dałem do ponownego planowania i tez 0.4mm zdjeli. Myslę ze jeszcze 0.2 dało by radę zdjąć.

Dawcą było M52TuB28 z E38. Biorcą M50B25 NV.Nie planuje Turbo więc cały układ tłokowo korbowy z M52 został.
Docieram na półsyntetyku normalnie jerzdząc. Nie kręce powyzej 4500rpm. Planuje z 300km tak zrobic. do tego pracował ok 2 godz na jałowym przed wyjazdem z garażu. Jak narazie nawet jedengo niebieskiego obłoku nie widziałem. Chwilowo nie mam katów wieć było by widoczne odrazu.
Pózniej planuje na 5W-50 Petronas-a go eksploatowac.

Juz sie z kumplem umówiłem na podmianę cewek. Jak to bedzie to to kupię nowe Mayla.


--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 08 Jan 2012 - 14:56
Post #219


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Ja też nie planuje turbo ale raczej dam korby z M50, mam tego chipa z allegro co nic nie zmienia poza przesunięciem odcinki na 7100rpm, to może na korbach z M50 się nie rozleci tak szybko ;]

honowałes blok? czy nominał tłoki i nowe pierścienie nominał ? panewki glyco ale od M57 diesla czy org ?

i ostatnie pytanko, mówisz że lepiej się odpycha? czuć że NM przybyło?

a i najważniejsze, stroiłeś to jakimś ecumajstrem ? czy fabryka z nadzieją że przepływka się połapie że więcej powietrza leci to większa będzie dawka paliwa ?

jak bawisz się w strojenie na gazie to pamietaj że valtec30 nie radzi sobie z M52B28, w fabrycznym aucie 193ps leci na granicy wydajności. pozdro


jak coś to mam uzywane cewki z M50 komplet, oddam w dobrej cenie.


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszon
post Sun, 08 Jan 2012 - 15:10
Post #220


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





Nie bez honowania. Wszystko w nominale. Panewki korbowe pod M50. A z diesla to raczej z TDS-a miały być.

Silnik który zmieniałem "wypluł" 181KM i 222Nm. Stoker jedzie lepiej od 2200rpm niz poprzednik od 4000. Zobaczymy co pokazą rolki. Poza tym chcę wrzucic wydech z katami zpowrotem. Ew zastapic jakimis tłumikami ich brak.


--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 15:10