![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
ori regulator jest na 3 bary
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
W m50b25 regulator jest 3,5 Bar a w m50b20 było 3,0 lub 3,5 zależnie od wersji.Tak wychodziło fabrycznie.
|
|
|
![]()
Post
#203
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
tu jest w jakich modelach siedzi taki sam regulator jak 325 E36 93
http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=13531436110 -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#204
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
kij tam z regulatorem, panowie a czy wał z automata E39 M52B28 jest taki sam jak w manualu ? bo zakładam że tak i czy taki sam jak w silniku z E39, bo zbieram części do strokera w E36 M50B25 manual i znalazłem silnik z E39 M52B28 automat, podejdzie ?
ja osobiście myśle ze tak ale nie rozibierałem tego silnika to nie wiem... pozdro -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#205
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Taki sam.Trzeba tylko w wał nabić łożysko do wałka sprzęgłowego bo w automacie go nie ma.
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
ale to trzeba prasą czy młotek to ogarnie ?
i jeszcze jedno pytanie laika, jak się wyjmuje swożnie z tłoków ? są zawleczki jak w MZetce było? aaa już sobie znalazłem, że są zawleczki druciane więc prosto, bo w C20NE oplowskim stwierdziłem że młotkiem treba to ogarniać a tłok średnio to znosi bo znalazłem gdzieś w garage stary korbowód i chciałem sprawdzić... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#207
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Łożysko w wał młoteczkiem delikatnie bez problemu ogarniesz
![]() |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
jeszcze pare pytań,
zakładając używany wał nominalny z B28, zakładam zmienić panweki główne, a korbowodowe zostawć wraz z korbowodami swoimi nominalne, i zmienić pierścienie też na nominalne nowe i załozyć je na uzywane tłoki B28 ale tez nominalne, dobrze myśle czy rozleci mi się to wszystko ? nie zakładam zrobić tym autem kolejnych 200 000 km więc nie bardzo mi się usmiecha honowaći ładować kase dalej w to to. czy taki myk z część nowych a część używanych ma sens ? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#209
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Na twoim miejscu założyłbym nowe panewki na korby i główne oraz nowe pierścienie.Wtedy masz pewność że będzie to latać jak należy.
|
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Na twoim miejscu założyłbym nowe panewki na korby i główne oraz nowe pierścienie.Wtedy masz pewność że będzie to latać jak należy. heh.. no wiesz Twoja opcja jest najlepsza ale najbardziej kasochłonna a ja chce zrobić strokera dla ubogich ![]() jak rozpoznać że wał jest nominalny z B28 ? zmiezyć mikrometrem ? jaką powinien mieć średnice w miejscu korbowodu i w miejscu montowania panewek głównych ? tłoki rozumiem, że jak niemają rys i innych przegotowań na osbie to się nadają ? zbieram cześci i wiedze a na wiosne marzec/kwiecień planuje akcje bo musze kupić jeszcze ten podnośnik żurawiowy do wyciągnięcia silnika no i musi być wmiare pogoda żebydało się jeździć na codzień motocyklem bo zakładam że z tydzień mi to zajmie ;] pozdro -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#211
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#212
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
panewki na korby glyco : 150zl
-panewki głowne (mahle)od diesla 310zł w moim temacie prawie teraz ten temat przerabiam, zerknij na fotki to ci bedzie latwiej. jak nie maja rys to mozesz zostawic jak chcesz miec ubogo. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Masz racje K64 panewki na korby cza nabyć i nie piepszyć się 150 zł to żadna kasa wtym wypadku.
Dlaczego panewki główne od diesla ? M57B30 rozumiem ? pierścienie jakiej firmy nabyć ? raczej w czeci zaopatruje się w IC bo mam dobre dojście.. np filter oleju knecht do M50 20 zł. uszczelke pod głowice dopręzającą jest sens dawać niższą niż fabryka ? dlaczego na goły blok nakleiłes uszczelkę odstojnika ? ( jebany odstojnik 2 razy już rozbierałem zmieniałem uszczelke i nadal się poci tak dość dość, dokręcałem równo 18nm wszystkie śrubki i nadal... nawet składałem na nowej uszczelce i na silikonie reinz'a i też tosamo co za gówniany patent.. ) -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#214
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Ja złożyłem na głównych z M52Tu z dawcy. Korbowe nominał nowe GLYCO. Pierscienie nominał nowe Gortze. Głowica splanowana 0,8mm i uszczelka głowicy 2,04mm.
Poskładane i się dociera. dopiero niecałe 200km zrobione. Tylko pojawił sie jeden mały problem - drży silnik na wolnych. Od 1100rpm drgania ustają. Obrotami nie przebiera. Objaw podobny do wypadania zapłonu. Błedów brak. -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#215
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Ja złożyłem na głównych z M52Tu z dawcy. Korbowe nominał nowe GLYCO. Pierscienie nominał nowe Gortze. Głowica splanowana 0,8mm i uszczelka głowicy 2,04mm. org uszczelka ma 1,75mm ... doliczajac planowanie glowicy + grubsza uszczelka niz seria doprezyles silnik o 0,50mm ~ a wiec 10,5:1 CRPoskładane i się dociera. dopiero niecałe 200km zrobione. Tylko pojawił sie jeden mały problem - drży silnik na wolnych. Od 1100rpm drgania ustają. Obrotami nie przebiera. Objaw podobny do wypadania zapłonu. Błedów brak. co do dyrkotania to podmien cewki , wszystkie z innego samochodu, u mnie tak bylo. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Ok spróbuje.
Na poprzednim silniku nie było to odczówalne. Z rok temu miałem podobny objaw i winnym okazała sie przepływka. Pod koniec tygodnia podjadę na hamownie zobaczę co wypluje. Na chwilę obecną rożnica bardzo znacząca. Poza tym na LPG bedę mógł sie pobawic z mapą jeszcze. -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#217
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ja złożyłem na głównych z M52Tu z dawcy. Korbowe nominał nowe GLYCO. Pierscienie nominał nowe Gortze. Głowica splanowana 0,8mm i uszczelka głowicy 2,04mm. Poskładane i się dociera. dopiero niecałe 200km zrobione. Tylko pojawił sie jeden mały problem - drży silnik na wolnych. Od 1100rpm drgania ustają. Obrotami nie przebiera. Objaw podobny do wypadania zapłonu. Błedów brak. dużo splanowales głowice to już MAX ile możnabyło z niej splanować ? z czego strokerowałeś na co ? jak docierasz ile km planujesz ? Jedno mnie ciekawi, problem odważenia silnika, bo mając M50b25 robiąc strokera zakładam wał z 2.8 i tłoki z 2.8 ale pasuje dać swoje korby z M50 bo są mocniejsze, tylko teraz co z faktem że te korby są CIĘŻSZE niż fabryczne z 2.8 to zmienia przeciez odważenie układu korbowotłokowego, nie wpływa to negatywnie na zachowanie silnika ? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Powiem nie wiem ile jest max dla tej głowicy. Kupiłem głowicę uzywke. Pozdjęciu było napisane na niej flamastrem 0.4mm. Dałem do ponownego planowania i tez 0.4mm zdjeli. Myslę ze jeszcze 0.2 dało by radę zdjąć.
Dawcą było M52TuB28 z E38. Biorcą M50B25 NV.Nie planuje Turbo więc cały układ tłokowo korbowy z M52 został. Docieram na półsyntetyku normalnie jerzdząc. Nie kręce powyzej 4500rpm. Planuje z 300km tak zrobic. do tego pracował ok 2 godz na jałowym przed wyjazdem z garażu. Jak narazie nawet jedengo niebieskiego obłoku nie widziałem. Chwilowo nie mam katów wieć było by widoczne odrazu. Pózniej planuje na 5W-50 Petronas-a go eksploatowac. Juz sie z kumplem umówiłem na podmianę cewek. Jak to bedzie to to kupię nowe Mayla. -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#219
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ja też nie planuje turbo ale raczej dam korby z M50, mam tego chipa z allegro co nic nie zmienia poza przesunięciem odcinki na 7100rpm, to może na korbach z M50 się nie rozleci tak szybko ;]
honowałes blok? czy nominał tłoki i nowe pierścienie nominał ? panewki glyco ale od M57 diesla czy org ? i ostatnie pytanko, mówisz że lepiej się odpycha? czuć że NM przybyło? a i najważniejsze, stroiłeś to jakimś ecumajstrem ? czy fabryka z nadzieją że przepływka się połapie że więcej powietrza leci to większa będzie dawka paliwa ? jak bawisz się w strojenie na gazie to pamietaj że valtec30 nie radzi sobie z M52B28, w fabrycznym aucie 193ps leci na granicy wydajności. pozdro jak coś to mam uzywane cewki z M50 komplet, oddam w dobrej cenie. -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#220
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Nie bez honowania. Wszystko w nominale. Panewki korbowe pod M50. A z diesla to raczej z TDS-a miały być.
Silnik który zmieniałem "wypluł" 181KM i 222Nm. Stoker jedzie lepiej od 2200rpm niz poprzednik od 4000. Zobaczymy co pokazą rolki. Poza tym chcę wrzucic wydech z katami zpowrotem. Ew zastapic jakimis tłumikami ich brak. -------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 15:10 |