Shoutbox 0 nowych PW 


58 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Stroker - czyli podwyższanie pojemności - BMW
Grand_
post Sat, 17 Dec 2011 - 14:16
Post #161


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





właśnie o to pytam czy 2.5 zestrokerowane na 2.8 poza faktem że odrazu jest kolektor z M50 czyli największe flow ma jeszcze jakieś zalety ?
jak zachowuje się 2.8 strokerowane na głowicy z M50 na wyższych wzniosach ssącego wałeczka i podwójnych sprężynkach zaworowych i bez vanosa...
Czy to okazuje się zaletami dla 2.8 czy jeden pies i głowica z M52B28 daje taki sam efekt?

pozdro 600


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 17 Dec 2011 - 14:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dobrus
post Sat, 17 Dec 2011 - 14:20
Post #162


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





samo zwiekszenie pojemnosci w m50 nie bedzie jezdzilo tak dobrze jak seryjne 2.8, a juz na pewno nie tak dobrze jak 2.8 po modach wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barzini
post Sat, 17 Dec 2011 - 19:21
Post #163


User
Dołączył: Wed, 28 April 2010
Skąd: Killarney/Opole





CYTAT(k64 @ Sat, 17 Dec 2011 - 13:55) *
dobrze zrobiony stroker wcale nie bedzie lepszy od org 2,8 bo czemu by mial byc?

biggrin.gif Sorka ale siedzialem w tym e36 ze strokerem, bylismy razem na niejednym zlocie i przekonalem sie na wlasnej skorze ze moje zdrowe e46 328ci na dyfrze 3.15 nie mialo z nim najmniejszej szansy, a o standardowym e36 328 nawet nie wspomne.
Popatrz na filmik jak to sie zbiera z dolu w starciu z e39 m5.
Postaram sie ustawic z nim moja 330i i to nagrac, moze uda sie jeszcze w tym roku...
Chyba ze wszyscy tu staraja sie mi wmowic ze nie ma opcji zeby m50 ze strokerem tak jezdzilo jak jezdzi to z linka laugh.gif



--------------------
BMW KLUB DUBLIN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barzini
post Sat, 17 Dec 2011 - 19:23
Post #164


User
Dołączył: Wed, 28 April 2010
Skąd: Killarney/Opole





CYTAT(Grand_ @ Fri, 16 Dec 2011 - 12:30) *
kurde niemoge się zalogować na tym forum bkd bo tzeba być poleconym, a chciałem poczytać tamten temat..

ooops, nie zauwazylem tego. Zaraz wsyle Ci zaproszenie na pw. Sorka, zapomnialem o zmianach u nas wink.gif


--------------------
BMW KLUB DUBLIN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sat, 17 Dec 2011 - 23:07
Post #165


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





Barzini - to wytlumacz nam to, o co cię prosilem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 18 Dec 2011 - 00:03
Post #166


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(dobrus_m30 @ Sat, 17 Dec 2011 - 14:20) *
samo zwiekszenie pojemnosci w m50 nie bedzie jezdzilo tak dobrze jak seryjne 2.8, a juz na pewno nie tak dobrze jak 2.8 po modach wink.gif



ale czemuuu ?


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sun, 18 Dec 2011 - 00:43
Post #167


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





SAM stroker spowodoje ze bedzie to tylko 2,8L na zeliwnym bloku u nic więcej - nie piszmy tutaj o zmianach walkow, programu, strojeniu czy zmiana dyfra.

Grand_: glowice 2,8 m52 i 2,5 m50 nv sa takie same. (jesli chodzi o wydajnosc).

Barazini: twoje 2,8 to ciezki kloc ktory nie jedzie - masa e46 robi swoje (silnik możliwości ma te same identyczna moc i nM - stopien sprezania rowniez - tłoki te same 84mm).


Nie wiem na ile gosc ktory pisales Barazini podlubal silnik "mechanicznie" procz zwiekszenia pojemnosci bo nie mam dostpeu do forum ale ja mysle ze:
dobry wałek i splanowanie bloku (seryjny tlok jest ok 1mm ponizej plaszczyzny bloku przy dołożeniu wału z m52 (2,8) - fabryka chciała zachować stopień sprężania 10:2 ,
kolektor dobry wydechowy i dobre strojenie napewno poprawi znacząco serie ale rakietą to nigdy nie będzie. (chociaż różnie poszczega się moc).
Same wałki już są tak drogie że eatona bym włożył prędzej i już by to latało lepiej niż m3.
Można też zrobić rozwiert jak u mnie na 2,998cm3 i to jeszcze większe rezlutaty da zapewne.

co do przełożen - to oczywiste jest że lepiej będzie auto przyspieszac na 3,45 niż na 4,15 . (zbyt mało mocy aby lepsze były długie przełożenia - sprawdzone).

Dopiero powyżej 400+ bez turbodziury tongue.gif i dobrym sliku będzie lepszym rozwiązaniem długie przełożenie - dlaczego oczywiste (1 bieg zbyt krótki - straty zucaniem biegów, 4bieg powinien konczyc cwiartke i mozliwa max predkosc oczywiscie)


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 18 Dec 2011 - 00:52
Post #168


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(k64 @ Sun, 18 Dec 2011 - 00:43) *
SAM stroker spowodoje ze bedzie to tylko 2,8L na zeliwnym bloku u nic więcej - nie piszmy tutaj o zmianach walkow, programu, strojeniu czy zmiana dyfra.

Grand_: glowice 2,8 m52 i 2,5 m50 nv sa takie same. (jesli chodzi o wydajnosc).

Barazini: twoje 2,8 to ciezki kloc ktory nie jedzie - masa e46 robi swoje (silnik możliwości ma te same identyczna moc i nM - stopien sprezania rowniez - tłoki te same 84mm).


Nie wiem na ile gosc ktory pisales Barazini podlubal silnik "mechanicznie" procz zwiekszenia pojemnosci bo nie mam dostpeu do forum ale ja mysle ze:
dobry wałek i splanowanie bloku (seryjny tlok jest ok 1mm ponizej plaszczyzny bloku przy dołożeniu wału z m52 (2,8) - fabryka chciała zachować stopień sprężania 10:2 ,
kolektor dobry wydechowy i dobre strojenie napewno poprawi znacząco serie ale rakietą to nigdy nie będzie. (chociaż różnie poszczega się moc).
Same wałki już są tak drogie że eatona bym włożył prędzej i już by to latało lepiej niż m3.
Można też zrobić rozwiert jak u mnie na 2,998cm3 i to jeszcze większe rezlutaty da zapewne.

co do przełożen - to oczywiste jest że lepiej będzie auto przyspieszac na 3,45 niż na 4,15 . (zbyt mało mocy aby lepsze były długie przełożenia - sprawdzone).

Dopiero powyżej 400+ bez turbodziury tongue.gif i dobrym sliku będzie lepszym rozwiązaniem długie przełożenie - dlaczego oczywiste (1 bieg zbyt krótki)


Czyli po stroku teoretycznie można osiągnąć to co ma dobre 2.8 na kolektorze z M50 czyli 210-215 ps i róznie niuta tak ?
zapewne przy okazji bym splanował głowice troszke dla podniesienia stopnia sprężania...
Ile mozna bezpiecznie splanować ? zakładając że teraz mam orginał nie ruszaną?

edit.
tu jest gość ze zestrokerowaną 323

http://www.racingforum.pl/BMW-328-e36-28-233-KM-t94489.html



chyba ładny winik, dla takiego efektu osobiście pchałbym się w strokera....


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sun, 18 Dec 2011 - 01:01
Post #169


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(Grand_ @ Sun, 18 Dec 2011 - 00:52) *
Czyli po stroku teoretycznie można osiągnąć to co ma dobre 2.8 na kolektorze z M50 czyli 210-215 ps i róznie niuta tak ?
zapewne przy okazji bym splanował głowice troszke dla podniesienia stopnia sprężania...
Ile mozna bezpiecznie splanować ? zakładając że teraz mam orginał nie ruszaną?


dokładnie.





głowicy raczej nie ruszaj, mi orginalna głowice najpierw 0,08 a pozniej 0,04 pociągli i poleciało po zaworach minimalnie.

Rada albo blok planujesz albo ciensza uszczelka pod głowice (na zamowienie do 200zł) (seryjna 1,74mm) , zrobisz 1,40mm i juz bedzie mniej wiecej 10:5 CR.

A tak naprawde to wez wloz przekladke,kup moje gt35 , dmuchnij 1 bara i bedzie ponad 400 i pozamiatasz m6 hamanna laugh.gif









--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 18 Dec 2011 - 01:08
Post #170


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(k64 @ Sun, 18 Dec 2011 - 01:01) *
dokładnie.





głowicy raczej nie ruszaj, mi orginalna głowice najpierw 0,08 a pozniej 0,04 pociągli i poleciało po zaworach minimalnie.

Rada albo blok planujesz albo ciensza uszczelka pod głowice (na zamowienie do 200zł) (seryjna 1,74mm) , zrobisz 1,40mm i juz bedzie mniej wiecej 10:5 CR.

A tak naprawde to wez wloz przekladke,kup moje gt35 , dmuchnij 1 bara i bedzie ponad 400 i pozamiatasz m6 hamanna laugh.gif


miałem, przerabiałem miałem escorta 1.8 T dmuchałem 0,6bara, pozyczyłem kumplom naprzejazd do roboty i dali się przejechać takemu gościowi, a tamten dmuchnął nim na winkliu na wprost i w słup biggrin.gif
oddał mi na lawecie i reszte przelewem...


tak serio to chce podnieść troche moc ale przy tym zachować w pełni urzyteczność auta -zdarza mi się jechać moją e36 dwa kraje dalej i wiesz zaczne się bawić w turbo i kompresory to się rozleci odrazu a tak robiąc stroka i przy okazji remont zakładma że przejedzie jeszcze kilkadziesiąt tyś bez większych problemów...

wiesz jak jest mocno pomodzone auto nie nadaje się do codziennej jazdy.


podro600


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 18 Dec 2011 - 16:32
Post #171


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(k64 @ Sun, 18 Dec 2011 - 00:43) *
co do przełożen - to oczywiste jest że lepiej będzie auto przyspieszac na 3,45 niż na 4,15 . (zbyt mało mocy aby lepsze były długie przełożenia - sprawdzone).

a nie na odwrót? Przecież 4,15 to krótsze przełożenie i będzie lepsze przyspieszenie przy małej mocy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 18 Dec 2011 - 17:00
Post #172


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





na moście 3.91 jeździłem w M50B25 i pierwsze trzy biegi robisz wrażenie ale cza bardzo szybko mieszać i poprostu trzeba to ogarniać w 100% bo inaczej auto na długim moście Cię zleje...
V max chyba 180 ;]


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kali___
post Sun, 18 Dec 2011 - 18:02
Post #173


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





Ja w swoim M50B25 mam strokera na B28, Blok żeliwo , korba B25nv, tłoki M52B25 płaskie , głowica nv na podwójnej sprężynie, dopasowane kanały do uszczelek lekko liźnięta ok 0,03mm. Blok honowany , planowany (nie pamiętam dokładnie ile ,ale tłoki praktycznie na równo z płaszczyzną bloku) uszczelka 1,75, barany TAT dalej x pipe następnie 2x 45mm środek z e34 2,5 dalej 2x 45mm i koniec seria z e30 2,5. Dolot simota w carbonie. Kostka w kompie z podniesioną odcinką na 7100.
i wyszło tak :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...2f4d775be9.html

Edit:
Zapomniałem napisać że wtryski z B28 i wymienione w silniku praktycznie wszystko , panewki , pierscienie , zimery, uszczelki , prowadnice , zawory , sonda...itd
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 18 Dec 2011 - 18:35
Post #174


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





no i ja chce tak jak Ty tylko zamiast planowania zrobie cieńszą uszczelke pod głowice. a powiedz mi jak Ci to jeździ chodzi o wyważenie bo wiesz wał od M52 jest wywazany z korbami od M50 a przecie układ na korbach od M50 jest taki że one są cięzsze niż te od m52 nie zmienia to nic w pracy silnika ?

pozdro600


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kali___
post Sun, 18 Dec 2011 - 18:59
Post #175


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





Ja nic takiego nie zauważyłem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barzini
post Sun, 18 Dec 2011 - 19:36
Post #176


User
Dołączył: Wed, 28 April 2010
Skąd: Killarney/Opole





k64 to kilka z rzeczy ktore byly robione w jego 329:
CYTAT
- tloki kute 85mm, pierscienie - JE Pistons
- korbowody
- wal korboy od silnika M52B28
- lekko ostrzejsze walki rozrzadu - dbilas
- obrobka bloku,
- obrobka glowicy i kolektorow, dolotu,
- wydech kompletny od glowicy - kolektory rurowe, katalizatory sportowe
- drobne zmiany konfiguracyjne hardware, inny soft,
- moment obrotowy 307 Nm (tutaj myslalem ze bedzie troszke lepiej, no ale nie jest)
- moc maksymalna 246 KM w zakresie od 6 do 7 tys. obr/min.
- odcinka przy 7200 obr.min - ciagnie do samego konca

Szkoda ze wlasciciel zabiegany i nie moze sie wypowiedziec sam na ten temat... Oto jego wykres http://img179.imageshack.us/img179/9115/scan0001ep.jpg

CYTAT(dobrus_m30 @ Sat, 17 Dec 2011 - 23:07) *
Barzini - to wytlumacz nam to, o co cię prosilem.

Juz Ci k64 wytlumaczyl powyzej wink.gif

CYTAT(k64 @ Sun, 18 Dec 2011 - 00:43) *
... ale rakietą to nigdy nie będzie.

W porownaniu z Twoim to na pewno nie, ale jako m50 N/A sklasyfikowal bym go jako "szybki" wink.gif


--------------------
BMW KLUB DUBLIN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Mon, 19 Dec 2011 - 13:51
Post #177


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





k64 z calym szacunkiem - ale nie widzę tego by przy niemal tej samej mocy auto z dyfrem o przelozeniu wiekszym o prawie 1 bylo wolniejsze wink.gif mialem e30 z 2.8 i eksperymentowalem tam z roznymi dyframi - na krotszych przyspieszenie bylo zdecydowanie lepsze. moze tak jest w przypadku doladowanych aut o sporych mocach, ale raczej nie przypadku 200km n/a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barzini
post Mon, 19 Dec 2011 - 18:01
Post #178


User
Dołączył: Wed, 28 April 2010
Skąd: Killarney/Opole





dobrus m30 - startowales kiedys z miejsca czyms odelzonym z moca powyzej 200 koni i przelozeniem powyzej 4?


--------------------
BMW KLUB DUBLIN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Mon, 19 Dec 2011 - 18:40
Post #179


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





panowie moj blad ! oczywiscie ze miedzy 3,45 (dosyc krotki) a mega dlugim z 1,8tds - 2,94?) (taki teraz mam) to na nie kozysc dlugiego przy malej mocy. za blad przepraszam zeby ktos nie cudowal nie potrzebnie, sprawdzilem 4 rozne warianty (zmieniajac rowniez moc)


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barzini
post Mon, 19 Dec 2011 - 19:14
Post #180


User
Dołączył: Wed, 28 April 2010
Skąd: Killarney/Opole





Ustawilem sie z wlascicelem tej m50b29 na kreske, takze bedziecie mieli czarno na bialym jak to jedzie w porownaniu z wybebeszona 330i (232 kuca i 355Nm)
Dodam jeszcze ze swoja 330i kilka razy zrobilem porobiona e36 328 (dave f induction kit, kolektor m50, wydech m3, zmiana programu, szpera m3 3.45) ja bylem na 2.93 i 3.07 - takze nie jest to typowy ciezki klocek.


--------------------
BMW KLUB DUBLIN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

58 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 01:51