![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
właśnie o to pytam czy 2.5 zestrokerowane na 2.8 poza faktem że odrazu jest kolektor z M50 czyli największe flow ma jeszcze jakieś zalety ?
jak zachowuje się 2.8 strokerowane na głowicy z M50 na wyższych wzniosach ssącego wałeczka i podwójnych sprężynkach zaworowych i bez vanosa... Czy to okazuje się zaletami dla 2.8 czy jeden pies i głowica z M52B28 daje taki sam efekt? pozdro 600 -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
samo zwiekszenie pojemnosci w m50 nie bedzie jezdzilo tak dobrze jak seryjne 2.8, a juz na pewno nie tak dobrze jak 2.8 po modach
![]() |
|
|
![]()
Post
#163
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 28 April 2010 Skąd: Killarney/Opole ![]() |
dobrze zrobiony stroker wcale nie bedzie lepszy od org 2,8 bo czemu by mial byc? ![]() Popatrz na filmik jak to sie zbiera z dolu w starciu z e39 m5. Postaram sie ustawic z nim moja 330i i to nagrac, moze uda sie jeszcze w tym roku... Chyba ze wszyscy tu staraja sie mi wmowic ze nie ma opcji zeby m50 ze strokerem tak jezdzilo jak jezdzi to z linka ![]() -------------------- BMW KLUB DUBLIN
|
|
|
![]()
Post
#164
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 28 April 2010 Skąd: Killarney/Opole ![]() |
kurde niemoge się zalogować na tym forum bkd bo tzeba być poleconym, a chciałem poczytać tamten temat.. ooops, nie zauwazylem tego. Zaraz wsyle Ci zaproszenie na pw. Sorka, zapomnialem o zmianach u nas ![]() -------------------- BMW KLUB DUBLIN
|
|
|
![]()
Post
#165
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Barzini - to wytlumacz nam to, o co cię prosilem.
|
|
|
![]()
Post
#166
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
samo zwiekszenie pojemnosci w m50 nie bedzie jezdzilo tak dobrze jak seryjne 2.8, a juz na pewno nie tak dobrze jak 2.8 po modach ![]() ale czemuuu ? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
SAM stroker spowodoje ze bedzie to tylko 2,8L na zeliwnym bloku u nic więcej - nie piszmy tutaj o zmianach walkow, programu, strojeniu czy zmiana dyfra.
Grand_: glowice 2,8 m52 i 2,5 m50 nv sa takie same. (jesli chodzi o wydajnosc). Barazini: twoje 2,8 to ciezki kloc ktory nie jedzie - masa e46 robi swoje (silnik możliwości ma te same identyczna moc i nM - stopien sprezania rowniez - tłoki te same 84mm). Nie wiem na ile gosc ktory pisales Barazini podlubal silnik "mechanicznie" procz zwiekszenia pojemnosci bo nie mam dostpeu do forum ale ja mysle ze: dobry wałek i splanowanie bloku (seryjny tlok jest ok 1mm ponizej plaszczyzny bloku przy dołożeniu wału z m52 (2,8) - fabryka chciała zachować stopień sprężania 10:2 , kolektor dobry wydechowy i dobre strojenie napewno poprawi znacząco serie ale rakietą to nigdy nie będzie. (chociaż różnie poszczega się moc). Same wałki już są tak drogie że eatona bym włożył prędzej i już by to latało lepiej niż m3. Można też zrobić rozwiert jak u mnie na 2,998cm3 i to jeszcze większe rezlutaty da zapewne. co do przełożen - to oczywiste jest że lepiej będzie auto przyspieszac na 3,45 niż na 4,15 . (zbyt mało mocy aby lepsze były długie przełożenia - sprawdzone). Dopiero powyżej 400+ bez turbodziury ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
SAM stroker spowodoje ze bedzie to tylko 2,8L na zeliwnym bloku u nic więcej - nie piszmy tutaj o zmianach walkow, programu, strojeniu czy zmiana dyfra. Grand_: glowice 2,8 m52 i 2,5 m50 nv sa takie same. (jesli chodzi o wydajnosc). Barazini: twoje 2,8 to ciezki kloc ktory nie jedzie - masa e46 robi swoje (silnik możliwości ma te same identyczna moc i nM - stopien sprezania rowniez - tłoki te same 84mm). Nie wiem na ile gosc ktory pisales Barazini podlubal silnik "mechanicznie" procz zwiekszenia pojemnosci bo nie mam dostpeu do forum ale ja mysle ze: dobry wałek i splanowanie bloku (seryjny tlok jest ok 1mm ponizej plaszczyzny bloku przy dołożeniu wału z m52 (2,8) - fabryka chciała zachować stopień sprężania 10:2 , kolektor dobry wydechowy i dobre strojenie napewno poprawi znacząco serie ale rakietą to nigdy nie będzie. (chociaż różnie poszczega się moc). Same wałki już są tak drogie że eatona bym włożył prędzej i już by to latało lepiej niż m3. Można też zrobić rozwiert jak u mnie na 2,998cm3 i to jeszcze większe rezlutaty da zapewne. co do przełożen - to oczywiste jest że lepiej będzie auto przyspieszac na 3,45 niż na 4,15 . (zbyt mało mocy aby lepsze były długie przełożenia - sprawdzone). Dopiero powyżej 400+ bez turbodziury ![]() Czyli po stroku teoretycznie można osiągnąć to co ma dobre 2.8 na kolektorze z M50 czyli 210-215 ps i róznie niuta tak ? zapewne przy okazji bym splanował głowice troszke dla podniesienia stopnia sprężania... Ile mozna bezpiecznie splanować ? zakładając że teraz mam orginał nie ruszaną? edit. tu jest gość ze zestrokerowaną 323 http://www.racingforum.pl/BMW-328-e36-28-233-KM-t94489.html chyba ładny winik, dla takiego efektu osobiście pchałbym się w strokera.... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Czyli po stroku teoretycznie można osiągnąć to co ma dobre 2.8 na kolektorze z M50 czyli 210-215 ps i róznie niuta tak ? zapewne przy okazji bym splanował głowice troszke dla podniesienia stopnia sprężania... Ile mozna bezpiecznie splanować ? zakładając że teraz mam orginał nie ruszaną? dokładnie. głowicy raczej nie ruszaj, mi orginalna głowice najpierw 0,08 a pozniej 0,04 pociągli i poleciało po zaworach minimalnie. Rada albo blok planujesz albo ciensza uszczelka pod głowice (na zamowienie do 200zł) (seryjna 1,74mm) , zrobisz 1,40mm i juz bedzie mniej wiecej 10:5 CR. A tak naprawde to wez wloz przekladke,kup moje gt35 , dmuchnij 1 bara i bedzie ponad 400 i pozamiatasz m6 hamanna ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#170
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
dokładnie. głowicy raczej nie ruszaj, mi orginalna głowice najpierw 0,08 a pozniej 0,04 pociągli i poleciało po zaworach minimalnie. Rada albo blok planujesz albo ciensza uszczelka pod głowice (na zamowienie do 200zł) (seryjna 1,74mm) , zrobisz 1,40mm i juz bedzie mniej wiecej 10:5 CR. A tak naprawde to wez wloz przekladke,kup moje gt35 , dmuchnij 1 bara i bedzie ponad 400 i pozamiatasz m6 hamanna ![]() miałem, przerabiałem miałem escorta 1.8 T dmuchałem 0,6bara, pozyczyłem kumplom naprzejazd do roboty i dali się przejechać takemu gościowi, a tamten dmuchnął nim na winkliu na wprost i w słup ![]() oddał mi na lawecie i reszte przelewem... tak serio to chce podnieść troche moc ale przy tym zachować w pełni urzyteczność auta -zdarza mi się jechać moją e36 dwa kraje dalej i wiesz zaczne się bawić w turbo i kompresory to się rozleci odrazu a tak robiąc stroka i przy okazji remont zakładma że przejedzie jeszcze kilkadziesiąt tyś bez większych problemów... wiesz jak jest mocno pomodzone auto nie nadaje się do codziennej jazdy. podro600 -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#171
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#172
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
na moście 3.91 jeździłem w M50B25 i pierwsze trzy biegi robisz wrażenie ale cza bardzo szybko mieszać i poprostu trzeba to ogarniać w 100% bo inaczej auto na długim moście Cię zleje...
V max chyba 180 ;] -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 April 2006 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Ja w swoim M50B25 mam strokera na B28, Blok żeliwo , korba B25nv, tłoki M52B25 płaskie , głowica nv na podwójnej sprężynie, dopasowane kanały do uszczelek lekko liźnięta ok 0,03mm. Blok honowany , planowany (nie pamiętam dokładnie ile ,ale tłoki praktycznie na równo z płaszczyzną bloku) uszczelka 1,75, barany TAT dalej x pipe następnie 2x 45mm środek z e34 2,5 dalej 2x 45mm i koniec seria z e30 2,5. Dolot simota w carbonie. Kostka w kompie z podniesioną odcinką na 7100.
i wyszło tak : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...2f4d775be9.html Edit: Zapomniałem napisać że wtryski z B28 i wymienione w silniku praktycznie wszystko , panewki , pierscienie , zimery, uszczelki , prowadnice , zawory , sonda...itd |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
no i ja chce tak jak Ty tylko zamiast planowania zrobie cieńszą uszczelke pod głowice. a powiedz mi jak Ci to jeździ chodzi o wyważenie bo wiesz wał od M52 jest wywazany z korbami od M50 a przecie układ na korbach od M50 jest taki że one są cięzsze niż te od m52 nie zmienia to nic w pracy silnika ?
pozdro600 -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#175
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 April 2006 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Ja nic takiego nie zauważyłem
![]() |
|
|
![]()
Post
#176
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 28 April 2010 Skąd: Killarney/Opole ![]() |
k64 to kilka z rzeczy ktore byly robione w jego 329:
CYTAT - tloki kute 85mm, pierscienie - JE Pistons - korbowody - wal korboy od silnika M52B28 - lekko ostrzejsze walki rozrzadu - dbilas - obrobka bloku, - obrobka glowicy i kolektorow, dolotu, - wydech kompletny od glowicy - kolektory rurowe, katalizatory sportowe - drobne zmiany konfiguracyjne hardware, inny soft, - moment obrotowy 307 Nm (tutaj myslalem ze bedzie troszke lepiej, no ale nie jest) - moc maksymalna 246 KM w zakresie od 6 do 7 tys. obr/min. - odcinka przy 7200 obr.min - ciagnie do samego konca Szkoda ze wlasciciel zabiegany i nie moze sie wypowiedziec sam na ten temat... Oto jego wykres http://img179.imageshack.us/img179/9115/scan0001ep.jpg Barzini - to wytlumacz nam to, o co cię prosilem. Juz Ci k64 wytlumaczyl powyzej ![]() ... ale rakietą to nigdy nie będzie. W porownaniu z Twoim to na pewno nie, ale jako m50 N/A sklasyfikowal bym go jako "szybki" ![]() -------------------- BMW KLUB DUBLIN
|
|
|
![]()
Post
#177
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
k64 z calym szacunkiem - ale nie widzę tego by przy niemal tej samej mocy auto z dyfrem o przelozeniu wiekszym o prawie 1 bylo wolniejsze
![]() |
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 28 April 2010 Skąd: Killarney/Opole ![]() |
dobrus m30 - startowales kiedys z miejsca czyms odelzonym z moca powyzej 200 koni i przelozeniem powyzej 4?
-------------------- BMW KLUB DUBLIN
|
|
|
![]()
Post
#179
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
panowie moj blad ! oczywiscie ze miedzy 3,45 (dosyc krotki) a mega dlugim z 1,8tds - 2,94?) (taki teraz mam) to na nie kozysc dlugiego przy malej mocy. za blad przepraszam zeby ktos nie cudowal nie potrzebnie, sprawdzilem 4 rozne warianty (zmieniajac rowniez moc)
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#180
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 28 April 2010 Skąd: Killarney/Opole ![]() |
Ustawilem sie z wlascicelem tej m50b29 na kreske, takze bedziecie mieli czarno na bialym jak to jedzie w porownaniu z wybebeszona 330i (232 kuca i 355Nm)
Dodam jeszcze ze swoja 330i kilka razy zrobilem porobiona e36 328 (dave f induction kit, kolektor m50, wydech m3, zmiana programu, szpera m3 3.45) ja bylem na 2.93 i 3.07 - takze nie jest to typowy ciezki klocek. -------------------- BMW KLUB DUBLIN
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 01:51 |