![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
nie lepiej zrobić swapa na 2.8 i mieć prostą perspektywe na 220-230 ps ? ostatnio te silniki mocno potanialy. po co chcesz zmieniac wtryski i podnosic cisnienie paliwa to nie ma najmniejszego sensu w tym przypadku przydaloby się to czymś wystroic, bez tego nie liczylbym na jakieś zadowalające (w stosunku do nakladu pracy) efekty kolektory wydechowe w m50 są jak najbardziej ok, nie maja jeszcze zwężanych kanalow tak jak w m52 własie pytam czy zakładac wtryski z 328 czy wystarczy zewnętrzny regulator.. wiesz swap na 2.8 to silnik wiązka ews i mój silnik który jest w bdb stanie musiałby isć na sprzedaż, dlatego zaintereesowałem się strokerem bo wydaje się to lepszą opcją i tańszą. Pytam bo brakuje mi wiedzy, tylko kolektory żeliwne z m50 są tak skonstruowane że jeden cylinder dmucha drugiemu troszke, w m52 te rurowe wydają się troszke mądrzej zrobione... reasumując swapa na M28 to tak 2500 do 3000zł, mechanike ogarnę sam ale koszty cześci kompletnego silika na swap no i zawsze coś wyskoczy.. a koszty strokera myśle że w 1500zł zamknę, jesli to tak można jak ja myśle bo nie rozbierałem nigdy silnika R6 bmw i niewiem co z czym jak poskładać na cześciach z b28 więc pytam -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
nie potrzebujesz ani wiekszych wtryskow ani regulatora, seria to spokojnie ogarnie
![]() kolektory z m50 sa na pewno lepsze niz te z m52, czesto sie je wlasnie przeklada do m52 i daja jakies tam przyrosty. Co do strokera to aby wycisnac z tego tyle co z seryjnego m52 2.8 bedziesz musial to wystroić wiec do kosztow dodaj 1000zl i masz juz cene swapa. inaczej to nie wiem czy uzyskasz wogole jakikolwiek przyrost. Nie znam nikogo kto robilby takiego strokera w PL. Jak robią wieksza pojemnosc to pod turbo z tego wzgledu ze m50 lepiej znosi presję niz m52. Uzytkownik o nicku Korona robil m50 2.8 pod turbo, mozesz go podpytać |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ja myślałem że to wręcz jeden z popularniejszych strokerów...
Wyczytałem też gdzieś że głowica z 2.5 M50 ma ostrzejsze wałki i podwujne sprężynki i generalnie jest lepsza niż Vanosowa M52 z 2.8 więc myślałem że z tego tytułu jakieś zyski będą, poprostu szkoda mi mojego silnika wywalać bo jest bdb, no ale dobre 2.8 go zleje ;] poczekamy może korona coś poradzi.. p.s apropo kosztów i strojenia to ostatnio w takiej jednej maździe robiliśmy z wolnossącego 1.8 1.8 T i żeby go wystroić zamiast kupić ecumastera, kupilismy... STAG'a ![]() -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
co do podwójnych sprężyn to prawda, w m52 bmw postawilo na redukcję mas pracujacych tak jak w m62 w stosunku do m60 i jest tam wiele zmian. jesli chodzi o wałki to nie sądzę aby 2.5 mialo ostrzejsze - oba silniki maja takie same srednice zaworow, wiec jesli juz to raczej w 2.8 wniosy powinny byc wieksze.
strojenie na LPG dobrza rzecz, w sumie to czemu nie - to w zasadzie troche jak swinia w benzynie ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Racja, nie ostrzejsze tylko wyższy wznios wałka ssącego - tak wyczytałem.
Wiesz w 2.8 teoretycznie wzniosy powinny być większe ale i teoretyczniei kolektor ssący też powinien być większy a nie był fabrycznie.. off top, tak tamta mazda czerwona tak.. Codo LPG to pomijając fakt ze zygać mi się chce jak czuje lpg i nienawidze tego paliwa, to fakt że nie na bęzynie był znaczny stuk a na gaziejeszcze długo dłuuuugo nie ( więcej okt ) no i faktycznie coś ala ecumaster ;] odpiszcie jeszcze ktoś odnośnie sensowności stroker'a pozdro -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
kolektor w 2.8 zostal celowo zwężony żeby to lepiej z dołu jechalo (choc i tak nie jedzie) i z powodow eko.
odpuścilbym tego strokera, niewiele tym można ugrać w n/a, w sumie to jesli mialbym zdrowe 325 to odpuścilbym tez swapa na 2.8 - średni to ma sens. Jeśli chcesz sie szybciej odpychac to proponowalbym zmiane dyfra na cos krotszego ![]() |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Właśnie silnik M50B25 NV ma większy wznios krzywki na ssącym i 240 stopni wałek.Także jak nie zakładasz vanosa to wałki zostaw swoje.
Ja robie teraz strokera m52b30 i wałek ssący zakładam od m54b30 bo jest podobny do tego z b25 NV jeśli chodzi o geometrię. |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
jaki koszt dorwania wału od M54b30 i z czego tłoki ?
znajomy dziś odkrył że jego "M52B28" ma żeliwny blok ![]() właśnie kolego dobrus M30 swap na 2.8 ma średni sens bo dużo kasy a mało zysku, ja bym chciał strokerem uzyskać ten sam zysk co w 2.8 za połowe tej kasy co swap by mniekosztował, bo zakładam kupić nominał tłoki urzywane do tego nowe pierścienie uszczelke pod głowice i poskładać to na tych samych panwekach korbowodowych i głównych. tylko poprostu zawsze chciałem mieć 2.8... zmiana dyfra odpada bo mam dużą głowę 3.15, szybszego już niema p&p no chyba że mała głowa ale to zmiana wału i półosi no ija go zajezdżę jeszcze tego samego dnia. Miałem chwile dyfer 3.91 z automata zeszperowany, ale bez 6cio biegowej skrzyni jazda tym na codzień to porażka ;] sprzedać i kupić coś szybszego to najpewniejsze rozwiązanie, ale wiesz to jest prosta droga a trzeba sobie troszke zycie utrudniać żeby było co robc wieczorami w warsztacie;] -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 28 April 2010 Skąd: Killarney/Opole ![]() |
Moim zdaniem dobrze wykonany stroker w m50 bije na leb kazde porobione m52b28 jak i nawet m54b30.
Grand, polecam Ci rzucic okiem na projekt znajomego z klubu http://bkd-fani.pl/forum/viewtopic.php?t=36&start=0 Wszystko jest ladnie opisane na pierwszej stronie. M50b25 vanos N/A = 246 km, 307 Nm A TUTAJ na filmiku widac jak zamiata e36 m54b30 na wysokim przelozeniu (4 z hakiem) A TUTAJ kolejny filmik, na 0:30 vs e36 m3 3.0 i na 3:06 vs e39 m5. -------------------- BMW KLUB DUBLIN
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
kurde niemoge się zalogować na tym forum bkd bo tzeba być poleconym, a chciałem poczytać tamten temat..
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Moim zdaniem dobrze wykonany stroker w m50 bije na leb kazde porobione m52b28 jak i nawet m54b30. Grand, polecam Ci rzucic okiem na projekt znajomego z klubu http://bkd-fani.pl/forum/viewtopic.php?t=36&start=0 Wszystko jest ladnie opisane na pierwszej stronie. M50b25 vanos N/A = 246 km, 307 Nm A TUTAJ na filmiku widac jak zamiata e36 m54b30 na wysokim przelozeniu (4 z hakiem) A TUTAJ kolejny filmik, na 0:30 vs e36 m3 3.0 i na 3:06 vs e39 m5. dziwne to. m54b30 ma 231ps, tylko 15ps mniej a dodajac do tego tak krokie przelozenie (4,10) to powinno byc znacznie szybsze od 246km na dyfrze z M3 ktory ma przelozenie 3,23 (opis na youtube) wiec duuzooo dluzsze. Do tego na drugim filmie objezdza M3 ktore ma 286ps i takie samo przelozenie. jakim cudem ? |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
opony, start, waga, umiejętności kierowcy... dużo czynników wpływa na wynik końcowy; takie kto kogo objechał to dla mnie bujanie w obłokach troszke, hamownia jest wmiare miarodajna a wyścigi wyścigami.
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
dziwne to. m54b30 ma 231ps, tylko 15ps mniej a dodajac do tego tak krokie przelozenie (4,10) to powinno byc znacznie szybsze od 246km na dyfrze z M3 ktory ma przelozenie 3,23 (opis na youtube) wiec duuzooo dluzsze. Do tego na drugim filmie objezdza M3 ktore ma 286ps i takie samo przelozenie. jakim cudem ? Przecietne M3 3.0 ma około 240 koni i często przerywa dośc mocno w pewnym zakresie obrotów - zreszta dotyczy to wielu aut. Innymi słowy - stare samochody nie zawsze mają swoją serię, a wrecz prawie zawsze jej nie mają.. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
my tu gadu gadu a temat strokera zszedł na bok, wypowie się ktoś kto to robił w M50B25 ? jakie realne zyski/ straty ?
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 28 April 2010 Skąd: Killarney/Opole ![]() |
wypowie się ktoś kto to robił w M50B25 ? jakie realne zyski/ straty ? A przejrzales temat ktory zlinkowalem? Masz tam wyniki z rolek przed i po. Napisz do niego na pw, podejrzewam ze podzieli sie wiedza. Co do wyscigow to wrzucilem te filmiki jako pogladowe, aby zobaczyc jak to idzie. -------------------- BMW KLUB DUBLIN
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Jasło ![]() |
A przejrzales temat ktory zlinkowalem? Masz tam wyniki z rolek przed i po. Napisz do niego na pw, podejrzewam ze podzieli sie wiedza. Co do wyscigow to wrzucilem te filmiki jako pogladowe, aby zobaczyc jak to idzie. kurde niemoge się zalogować na tym forum bkd bo tzeba być poleconym, a chciałem poczytać tamten temat.. |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
akurat hamownie podwoziowe są niezbyt miarodajne jesli chodzi o porownywanie mocy silnikow, start M3 mialo lepszy na filmiku, pozniej dopiero zostaje w tyle , wyglada mi na oko na nie wiecej niz 220ps wiec co to za M3
![]() |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
nie przesadzacie troche piszac ze m3 dostanie baty od strokera? .
dobrze zrobiony stroker wcale nie bedzie lepszy od org 2,8 bo czemu by mial byc? roznice beda tylko w bloku silnika (te same wysokosci). Nawet jak ktos zmieni stopien sprezania na wyzszy (w NA) i pobawi sie zaplonem to bez przesady ale zbyt duzo nie podciągnie. ale ja sie nie znam. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
nie przesadzacie troche piszac ze m3 dostanie baty od strokera? . dobrze zrobiony stroker wcale nie bedzie lepszy od org 2,8 bo czemu by mial byc? roznice beda tylko w bloku silnika (te same wysokosci). Nawet jak ktos zmieni stopien sprezania na wyzszy (w NA) i pobawi sie zaplonem to bez przesady ale zbyt duzo nie podciągnie. ale ja sie nie znam. +1 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 12:21 |