Subaru Impreza WRX a STI czyli co różni te modele. |
Subaru Impreza WRX a STI czyli co różni te modele. |
Sat, 11 Feb 2006 - 12:42
Post
#41
|
|
test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd |
CYTAT("Kubek":3led2856) CYTAT("hwojtek":3led2856) A po co machać, skoro mogę jechać cały czas 5000-8000rpm? Nie mozesz. Kto to powiedział? -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 11 Feb 2006 - 12:42
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 11 Feb 2006 - 14:35
Post
#42
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 |
Nikt nic nie mowil, tor jest tak ustawiony.
|
|
|
Sat, 11 Feb 2006 - 18:05
Post
#43
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 01 February 2003 Skąd: Inowroclaw |
CYTAT("shodan":3i6gc0al) Aniolek, chyba nikt nie odpowiedzial na twoje pytanie.
To moze ja sprobuje, czym roznia sie te samochody (na korzysc STi)? Wnetrze: - fotele obszyte niebieska Alcantara ze znakiem STi - obrotomierz na srodku ze znakiem STi - tylna kanapa sie nie kladzie, tylko podlokietnik z dziura (to jest akurat wada) - mala kierownica (od wersji MY03) Zewnatrz: - inne ksztalty zderzakow, progow - wyzszy wlot na masce - wysokie skrzydlo (od modelu MY03 w standardzie) Mechanika i elektronika: - tloki wzmacniane molibdenem - kute korbowody - inne zawory ssace/wydechowe - zmienne fazy rozrzadu - wieksza turbina - wiekszy IC + spryskiwacz - brak precata w up-pipie - inna puszka koncowa z pojedyncza koncowka ze znakiem STi - utwardzona buda o 20% - skrzynia 6MT - utwardzony zawias KYB z wkladami bilsteina zamontowany "upside-down" czyli lekka czescia do dolu, bazujac na specyfikacji szutrowego zawiasu z WRC - Nowy ECU - Dyfry - z przodu i z tylu LSD Suretrac - Centralny mechaniczny lub DCCD-A (od MY05 w standardzie) - Quick rack kierownicy 2,5 lock-to-lock Uff tyle mi na razie przychodzi do glowy.. I moze dostane pochwale za takiego ladnego i rzeczowego posta? I tak wlasnie powinny wygladac wypowiedzi na forum,poprostu scisle na temat. -------------------- Wicemistrz Polski w klasie turbo 2004.
S4 takie tam zwykłe |
|
|
Sat, 11 Feb 2006 - 21:35
Post
#44
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 April 2003 Skąd: stolnica |
CYTAT("Kubek":3kkv4arp) W ktorym miejscu dokladnie i w jaki sposob?
To jest pytanie do producenta. -------------------- "(...) Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
Shodan has evolved... |
|
|
Sat, 11 Feb 2006 - 21:45
Post
#45
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 |
CYTAT("shodan":1qjlopxh) CYTAT("Kubek":1qjlopxh) W ktorym miejscu dokladnie i w jaki sposob? To jest pytanie do producenta. Myslalem ze wiesz skoro piszesz. Skad masz ta informacje? Bo z tego co ja wiem to madwozie WRX'a i STi jest identyczne. Z tlokami tez sie nie zgadza, bo STi 2.0 w Europie mial do konca kute tloki, a w Japoni w wersi V8 byly odlewane z domieszka silikonu. |
|
|
Sun, 12 Feb 2006 - 00:03
Post
#46
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 April 2003 Skąd: stolnica |
CYTAT("Kubek":kza6ud0d) Myslalem ze wiesz skoro piszesz. Skad masz ta informacje? Nie jestem inzynierem, swoje informacje opieram na opisach technicznych STi - mam pelna dokumentacje techniczna tego samochodu. CYTAT("Kubek":kza6ud0d) Bo z tego co ja wiem to madwozie WRX'a i STi jest identyczne. Mylisz sie. W STi sa dodatkowe belki poprzeczne, np za tylnymi kanapami. Mam gdzies opisy, poszperam jesli cie to tak interesuje. CYTAT("Kubek":kza6ud0d) Z tlokami tez sie nie zgadza, bo STi 2.0 w Europie mial do konca kute tloki, a w Japoni w wersi V8 byly odlewane z domieszka silikonu.
To mnie sie nie zgadza. "The piston crown thickness has been increased again to cope with the increased thermal loadings created by higher combustion temperatures and pressures. A solid slipper-type skirt with molybdenum coating is used to minimise friction." Moje informacje pochodza z: - Impreza WRX STi MY02 Detailed Technical Description - Impreza WRX STi MY02 Service Manual CD Podaj swoje źródło informacji, skoro twoje dane odbiegaja od informacji podanych przez producenta w oficjalnych manualach serwisowych. -------------------- "(...) Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
Shodan has evolved... |
|
|
Sun, 12 Feb 2006 - 00:22
Post
#47
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa |
Shodan z ostatniego tekstu nie wynika czy są kute czy odlewane.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
Sun, 12 Feb 2006 - 00:40
Post
#48
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 |
CYTAT("shodan":1d0ws376) CYTAT("Kubek":1d0ws376) Bo z tego co ja wiem to madwozie WRX'a i STi jest identyczne. Mylisz sie. W STi sa dodatkowe belki poprzeczne, np za tylnymi kanapami. Mam gdzies opisy, poszperam jesli cie to tak interesuje. Poszukaj, moze jakies zdjecia itp. Co do tlokow, to tam chyba tylko posze ze pierscienie sa powlekane jakas substancja powierzchownie. O kutych tlokach w euro-spec wyczytalem na angielskim forum Subaru. |
|
|
Sun, 12 Feb 2006 - 20:54
Post
#49
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 April 2003 Skąd: stolnica |
Ok, nie bede sie sprzeczal - jak odgrzebie troche materialow, to wrzuce na forum - jesli kogos to interesuje..
-------------------- "(...) Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
Shodan has evolved... |
|
|
Sun, 12 Feb 2006 - 21:39
Post
#50
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 |
Wiadomo ze interesuje.
|
|
|
Mon, 13 Feb 2006 - 20:36
Post
#51
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 January 2004 Skąd: Z garażu |
Interesuje.
|
|
|
Mon, 13 Feb 2006 - 23:01
Post
#52
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 April 2003 Skąd: stolnica |
W 2002 roku subaru wprowadzilo wzmocniona konstrukcje w stosunku do poprzedniej wersji nadwozia. Mowa tu o WRX-ie.
The body structure now incorporates Subaru's "Ring Shaped Reinforcing" technology that makes use of three separate rings within the body that add to its structural rigidity. The result, according to Subaru, is a 147 per cent increase in torsional rigidity (twist) and an 82 per cent increase in flexural (bending) stiffness. On top of that, Subaru says, the rings improve the dispersion of energy-and therefore occupant protection-in a collision. Torsional Rigidity (Nm^2): GDA: 5.48 x 10^6 GC8: 2.21 x 10^6 Difference: 147% Flexural Rigidity (Nm/rad2): GDA: 3.91 x 10^6 GC8: 2.14 x 10^6 Difference: 82% W STi od tego samego roku: Flexural Rigidity (Nm/rad2): GDA: 3.91 x 10^6 GDB: 4.48 x 10^6 Difference: 14,5% A wiec nie 20%, jak napisalem wczesniej a 14,5%. Aha i do tego przy STi podawana jest taka informacja: Percentage of galvanised body sheet metal - 67% A teraz pochwale prosze Szukam jeszcze rysunkow technicznych, jak znajde to wrzuce. Ciekawe rzeczy mozna wyczytac, np czy ktos wie, ze w STi sila kompresji/reboundu przedniego amortyzatora mierzona w N @ 0,3 m/s wynosi 807/2552 ? pozdr! -------------------- "(...) Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
Shodan has evolved... |
|
|
Mon, 13 Feb 2006 - 23:38
Post
#53
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 |
Skad wzioles dane dla STI?
|
|
|
Mon, 13 Feb 2006 - 23:40
Post
#54
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 April 2003 Skąd: stolnica |
CYTAT("Kubek":tdpsku8w) Skad wzioles dane dla STI?
Z dokumentacji, o ktorej pisalem wczesniej - manuale serwisowe. Tam sa wszystkie dane, jakie mozna sobie wyobrazic, tylko trzeba sie przez nie przekopac. -------------------- "(...) Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
Shodan has evolved... |
|
|
Tue, 14 Feb 2006 - 18:32
Post
#55
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 01 February 2003 Skąd: Inowroclaw |
LOL,ja bym bardzo chcial takie cudo o mim SI WRX --- MY2003.
ps.nawet bym kupil wypalona plytke na ten temat. -------------------- Wicemistrz Polski w klasie turbo 2004.
S4 takie tam zwykłe |
|
|
Wed, 15 Feb 2006 - 15:47
Post
#56
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 09 January 2003 Skąd: Olsztyn |
Manual do WRX'a: http://www.extreme-machines.nl/manual02.htm
Na plytce tez mam pelnego manuala,takze moge Ci sprzedac |
|
|
Wed, 15 Feb 2006 - 23:04
Post
#57
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 01 February 2003 Skąd: Inowroclaw |
aaaaa to to mam, tylko sie tak gleboko n ie zglebialem
-------------------- Wicemistrz Polski w klasie turbo 2004.
S4 takie tam zwykłe |
|
|
Mon, 31 Oct 2011 - 07:00
Post
#58
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno |
Sory za taki odkop ale patrzac na allegro widze ze sa niby sti 2.0 i 2.5 ?? Jesli tak to ktory silnik wybrac ? ma miec kurewski moment i sporo mocy w planie...
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Mon, 31 Oct 2011 - 22:38
Post
#59
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
2.0, a jeśli ma być taaaaaki motur, to 2.2 closed deck (ino że to rarytas).
2.5 ma problemy ze uszczelkami pod głowicami wynikające z kiepskiej sztywności bloku/tulei. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Tue, 01 Nov 2011 - 12:14
Post
#60
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
Chcesz iść w mega moce, to tylko 2.2 zamknięty + stroker 2.35 - pokręcisz to wysoko i przyjmie z 600PS...
-------------------- www.time4rally.pl
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 08:21 |