Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Subaru Impreza WRX a STI czyli co różni te modele.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
Stron: 1, 2
Aniolek
Subaru Impreza WRX a STI czyli co różni te modele.

Tylko prosze was nie pojećcie za bardzo po mnie za takie pytanie,zastanawiam sie nad kupnem WRX 2003 dlubnietego z zawiasem wydechem supersprinta itp.Tyle tylko ze mam drobne pytanka z racji tego ze nie znam sie na Subaru to pytam was.

Czy sa jakies istotne roznice w silniku miedzy WRX a STI (roznice poza tlokami , korbami oraz turbina),mam na mysli to czy sa ruznice w wytrzymalosci bloku,glowicy itp.Niechcialbym zeby sie okazalo ze silniki od WRX sa bleee bo maja slabe bloki czy cos.

Samochod ma byc przeznaczony do lansowania sie nie do powaznych wyscigow na 1/4mili aczkolwiek w bardzo niedalekiej przyszlosci okolice 400HP mam zamiar atakowac.
spoon
400KM w Subaru musi byc zakute, wiec skoro i tak bedziesz wymienial pol silnika, to WRX wyjdzie taniej niz STI.
marcin@klubsubaru.pl
Są istotne różnice.
STi można zrobić do 400 bez ruszania dołu i bez ruszania skrzyni. A WRXa nie.
Aniolek
Tak czy siak dól bedzie jak skala,tylko co z dyframi i skrzynią?

Marcin jak myslisz ile seryjne od WRX dadza dade?

ps.widze ze temat zoslal "cudownie" odblokowany co mnie naprawde cieszy bo o Subaru wiem bardzo malutko.
Shifty
Roznic jest sporo.
Ceny samochodow teraz mocno spadly i roznica jaka musisz zaplacic za STi a WRX jest niewielka
Wiec teoretycznie wyjdzie taniej kupi mocniejsze sti niz kupic tanszego wrx i dlubac go poziomu STi
FilipN
CYTAT("Shifty":2sgbrfoj)
Wiec teoretycznie wyjdzie taniej kupi mocniejsze sti niz kupic tanszego wrx i dlubac go poziomu STi


z tym, że On wcale nie chce "dłubać go do poziomu STi" tylko znacznie wyżej. Więc wymianie i tak ulegną tłoki, korby, etc. pytanie jest czy skrzynia i dyfry WRX to wytrzymają i czy blok silnika jest tak samo mocny
Shifty
CYTAT("FilipN":284g3tgw)
CYTAT("Shifty":284g3tgw)
Wiec teoretycznie wyjdzie taniej kupi mocniejsze sti niz kupic tanszego wrx i dlubac go poziomu STi


czy skrzynia i dyfry WRX to wytrzymają i czy blok silnika jest tak samo mocny


To juz napisal Marcin
Maptek Jacek
TYLKO STI jak planujesz 380 -400PS
a może us sti 25? warto się zastanowić na czym Ci zależy, jesli łatwy i przyjemny samochód ja bym wolał 25 ze wzgeldu na dostepność momentu obrotowego szczególnie przy niskich obrotach...
też mniejszymi nakładami osiągnać 360-370PS i 500Nm nisko , co jest lepsze od 450Nm wysoko i 390-400PS
2 tygodnie temu stroilismy STI 25 MY06 standard , tylko wymienione tłumik,downpipe i pompa
530Nm przy 3300obr/min 244 kW przy 5850obr/min , jak zeskanuje wykresiki będą dostępne na stronie
Aniolek
Dokladnie to zainteresowla mnie ta sztuka:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=80212128

Wlasciciel zapewnia ze szafe zamyka ale mocy dokladnej nie zna,jest po malowaniu(caly),oraz po uzupelnieniu jak dobze zrozumialem elementow po krazdziezy przez to prawdopodobnie byl malowany caly bo lakier to jakas mala domieszka kameleona, brakowala maska - zderzk itp.

Bardzo chetnie bym zakupil STI 2500cm' ale roznica w cenia jest niebagatalna bo dochodzi do 45tys.zl a STI 2000cm' to 20tys.zl wydaje mi sie ze WRX + 20tys.zl bedzie fajniej zamiatal niz STI 265KM a Mitsubishi Lancer EVO 7-8 to cenowy kosmos.

Co myslicie?
kanap4
To auto bedzie kosztowalo jeszcze troche ponad te 60 tys. zl.Zeby wyciagnac z niego 350-400KM, to czeka Cie dluga przeprawa.Co do roznicy miedzy STI a WRX, to fakt, ze za roznice w cenie zrobisz WRX'a szybszego niz STI, ale zeby zrobic ok 400km, to na bank wydasz wiecej kasy w WRX'ie niz w STI.Poza tym troszke niepokojace jest dla mnie to, ze autko bylo cale malowane. Nie twierdze, ze to szrot, ale miej na uwadze, ze moglo byc po przejsciach.
Ictus
wszyscy mowia ze taniej to taniej tamto...
ale ja tez bym sie chcial dowiedziec jakei so rozniece konstrukcjyjne miedzy WRX a STI
Aniolek
CYTAT("kanap4":e5jf8fee)
To auto bedzie kosztowalo jeszcze troche ponad te 60 tys. zl.Zeby wyciagnac z niego 350-400KM, to czeka Cie dluga przeprawa.Co do roznicy miedzy STI a WRX, to fakt, ze za roznice w cenie zrobisz WRX'a szybszego niz STI, ale zeby zrobic ok 400km, to na bank wydasz wiecej kasy w WRX'ie niz w STI.Poza tym troszke niepokojace jest dla mnie to, ze autko bylo cale malowane. Nie twierdze, ze to szrot, ale miej na uwadze, ze moglo byc po przejsciach.


Cena tego auta to 70k.pln moze troszke mniej.Jak zawsze nie nalezy ufac sprzedawcy i trzeba wszystko sprawdzic.
CZARNY
70k. pln za STi 2003r, to troche mało.
Azrael
Chciałby zauważyć że smaochód to nie tykko silnik. WRX np. nie ma hamulców.
Kubek
Ja to widze tak:
do 300KM lepiej WRX
do 400KM lepiej STi
powyzej 400KM lepiej WRX.
Shifty
Sa jeszcze 2 modele STi
2.0 i 2.5
zazwyczaj w wersji 2.5 sa akrywne dyfry
kanap4
Z tego co wiem to w wersji 2,5 (US-SPEC), zawsze sa aktywne dyfry - DCCD, w niektorych 2.0 zreszta tez - Solberg Edition.
Artic
podlacze sie do tematu i zapytam o roznice miedzy STi MY04 US-spec i EU-spec. Jakie roznice sa miedzy tymi autami i jak to sie przeklada na ewentualne kwestie serwisowo/naprawcze u nas w kraju.
Kwestie pojemnosci silnika i aktywnych dyfrow juz znam, ale jak z reszta osprzetu silnika, przeniesienia napedu, hamulcow, ukladu kierowniczego i innych mniej istotnych rzeczy...?
warp9
CYTAT("Artic":2cxzvux3)
podlacze sie do tematu i zapytam o roznice miedzy STi MY04 US-spec i EU-spec. Jakie roznice sa miedzy tymi autami i jak to sie przeklada na ewentualne kwestie serwisowo/naprawcze u nas w kraju.
Kwestie pojemnosci silnika i aktywnych dyfrow juz znam, ale jak z reszta osprzetu silnika, przeniesienia napedu, hamulcow, ukladu kierowniczego i innych mniej istotnych rzeczy...?


[url=http://www.airpowersystems.com.au/us_spec/subaru/sti/2004_sti.htm:2cxzvux3]Tutaj[/url:2cxzvux3] znajdziesz pare rzeczy w tym temacie. Ciekawa rzecza IMO jesli chodzi o roznice jest sprawa tlokow.
Azrael
IMO to google waszym przyjacielem. Auta różnią się prawie wsyztskim. Szpery, hamulce, zawias....
PrOsIaQ
oj dobra...

Zawsze lepiej STi jezeli nie budujemy dragstera, albo nie chcemy samochodu dla leniwej dziewczyny...

STi lepiej hamuje, i skreca, ma lepsze fotele i skrzynie, i dyfry, i 150 innych rzeczy...

jezeli zamierzasz jezdzic "nie tylko po prostej" i czerpac max radosc z jazdy i odnosisz wrazenie ze bedziesz mogl wykorzystac duzo z samochodu, to wez STi i tyle.
Artic
a jak wygladaja kwestie serwisowe US-spec u nas w kraju? dostepnosc czesci itp??
fonstrompenar
Na korzyść STi przemawia jeszcze to że mniej się nakręcisz kierą (ma lepszy lock to lock).
marcin@klubsubaru.pl
Nie ma problemu z częściami do US Spec.
Rzeczywiście - prawie zawsze lepiej STi.
tomoking
CYTAT("spoon":28r2kjkq)
400KM w Subaru musi byc zakute, wiec skoro i tak bedziesz wymienial pol silnika, to WRX wyjdzie taniej niz STI.


WRX nigdy nie wyjdzie taniej niz STi .... przerobilem na wlasnej skorze
hwojtek
CYTAT("Maptek Jacek":u146keyf)
też mniejszymi nakładami osiągnać 360-370PS i 500Nm nisko , co jest lepsze od 450Nm wysoko i 390-400PS


Co za bluźnierstwo...
Stare przysłowie wyczynowo jeżdżących pszczół mówi: "lepiej jest rozwijać duży moment na wysokich obrotach niż na niskich, ponieważ wtedy możemy zrobić użytek ze skrzyni biegów".

[url=http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=17584:u146keyf]Więcej na forum "Kompendium wiedzy"[/url:u146keyf].
Azrael
Wojtek - może inaczej, take coś jest wygodniejsze do jazdy po ulicy i ścigania dla pryjemności, no i jest łatwiejsze dla kierowcy. Oczywiscie zależy o jakiej skali laga mowa przy tej drugiej opcji.
hwojtek
CYTAT("Azrael":21bsnwtl)
Wojtek - może inaczej, take coś jest wygodniejsze do jazdy po ulicy


Po mieście w korkach.
Albo ciągnąc przyczepę kempingową w górach
Azrael
z wózkiem na wakacje
Kubek
Do roznych wyscigow, pasuja rozne charakterystyki silnika. Przykladowo w takich KJS'ach lepej miec troche momentu w srodkowym zakresie, samochody WRC maja podobnie. Z kolei na cwierc mili, albo na torach z szybkimi zakretami to lepiej miec wiecej momentu pod koniec zakresu obrotow.
Azrael
Kubek akurat przykłąd WRC jest słaby Bo tam musiałbyś zamienić przyczyne i skutek.


Z resztą się zgadzam.
hwojtek
To wyłącznie kwestia ilości przełożeń. W 6-biegowym STi naprawdę wystarczy kombinacji, żeby pojechać mając moment wysoko. Jedynka i dookoła słupka
Kubek
Jak masz czas przejezdu w granicach 40 sekund to bedzie duza roznica gdy bedziesz musial dodatkow dwa razy machnac lewarkiem.
hwojtek
A po co machać, skoro mogę jechać cały czas 5000-8000rpm?
k-meal
CYTAT("hwojtek":2fyth10y)
[url=http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=17584:2fyth10y]Więcej na forum "Kompendium wiedzy"[/url:2fyth10y].


CYTAT
Przepraszamy, ale tylko moderatorzy mogą czytać tematy na tym forum
hwojtek
O fuck, przepraszam.

Chodziło o to: http://vettenet.org/torquehp.html
k-meal
co to za tajne podforum macie?

a link naprawde super - polecam!
hwojtek
Jak będzie tam wystarczająca ilość materiału, to będzie dla wszystkich...
shodan
Aniolek, chyba nikt nie odpowiedzial na twoje pytanie.
To moze ja sprobuje, czym roznia sie te samochody (na korzysc STi)?

Wnetrze:
- fotele obszyte niebieska Alcantara ze znakiem STi
- obrotomierz na srodku ze znakiem STi
- tylna kanapa sie nie kladzie, tylko podlokietnik z dziura (to jest akurat wada)
- mala kierownica (od wersji MY03)

Zewnatrz:
- inne ksztalty zderzakow, progow
- wyzszy wlot na masce
- wysokie skrzydlo (od modelu MY03 w standardzie)

Mechanika i elektronika:
- tloki wzmacniane molibdenem
- kute korbowody
- inne zawory ssace/wydechowe
- zmienne fazy rozrzadu
- wieksza turbina
- wiekszy IC + spryskiwacz
- brak precata w up-pipie
- inna puszka koncowa z pojedyncza koncowka ze znakiem STi
- utwardzona buda o 20%
- skrzynia 6MT
- utwardzony zawias KYB z wkladami bilsteina zamontowany "upside-down" czyli lekka czescia do dolu, bazujac na specyfikacji szutrowego zawiasu z WRC
- Nowy ECU
- Dyfry - z przodu i z tylu LSD Suretrac
- Centralny mechaniczny lub DCCD-A (od MY05 w standardzie)
- Quick rack kierownicy 2,5 lock-to-lock

Uff tyle mi na razie przychodzi do glowy..

I moze dostane pochwale za takiego ladnego i rzeczowego posta?
Kubek
CYTAT("shodan":2jf1n2il)
- utwardzona buda o 20%

W ktorym miejscu dokladnie i w jaki sposob?
CYTAT("hwojtek":2jf1n2il)
A po co machać, skoro mogę jechać cały czas 5000-8000rpm?

Nie mozesz.
hwojtek
CYTAT("Kubek":3led2856)
CYTAT("hwojtek":3led2856)
A po co machać, skoro mogę jechać cały czas 5000-8000rpm?

Nie mozesz.

Kto to powiedział?
Kubek
Nikt nic nie mowil, tor jest tak ustawiony.
Aniolek
CYTAT("shodan":3i6gc0al)
Aniolek, chyba nikt nie odpowiedzial na twoje pytanie.
To moze ja sprobuje, czym roznia sie te samochody (na korzysc STi)?

Wnetrze:
- fotele obszyte niebieska Alcantara ze znakiem STi
- obrotomierz na srodku ze znakiem STi
- tylna kanapa sie nie kladzie, tylko podlokietnik z dziura (to jest akurat wada)
- mala kierownica (od wersji MY03)

Zewnatrz:
- inne ksztalty zderzakow, progow
- wyzszy wlot na masce
- wysokie skrzydlo (od modelu MY03 w standardzie)

Mechanika i elektronika:
- tloki wzmacniane molibdenem
- kute korbowody
- inne zawory ssace/wydechowe
- zmienne fazy rozrzadu
- wieksza turbina
- wiekszy IC + spryskiwacz
- brak precata w up-pipie
- inna puszka koncowa z pojedyncza koncowka ze znakiem STi
- utwardzona buda o 20%
- skrzynia 6MT
- utwardzony zawias KYB z wkladami bilsteina zamontowany "upside-down" czyli lekka czescia do dolu, bazujac na specyfikacji szutrowego zawiasu z WRC
- Nowy ECU
- Dyfry - z przodu i z tylu LSD Suretrac
- Centralny mechaniczny lub DCCD-A (od MY05 w standardzie)
- Quick rack kierownicy 2,5 lock-to-lock

Uff tyle mi na razie przychodzi do glowy..

I moze dostane pochwale za takiego ladnego i rzeczowego posta?


I tak wlasnie powinny wygladac wypowiedzi na forum,poprostu scisle na temat.
shodan
CYTAT("Kubek":3kkv4arp)
W ktorym miejscu dokladnie i w jaki sposob?


To jest pytanie do producenta.
Kubek
CYTAT("shodan":1qjlopxh)
CYTAT("Kubek":1qjlopxh)

W ktorym miejscu dokladnie i w jaki sposob?


To jest pytanie do producenta.

Myslalem ze wiesz skoro piszesz. Skad masz ta informacje? Bo z tego co ja wiem to madwozie WRX'a i STi jest identyczne.
Z tlokami tez sie nie zgadza, bo STi 2.0 w Europie mial do konca kute tloki, a w Japoni w wersi V8 byly odlewane z domieszka silikonu.
shodan
CYTAT("Kubek":kza6ud0d)
Myslalem ze wiesz skoro piszesz.
Skad masz ta informacje?


Nie jestem inzynierem, swoje informacje opieram na opisach technicznych STi - mam pelna dokumentacje techniczna tego samochodu.

CYTAT("Kubek":kza6ud0d)
Bo z tego co ja wiem to madwozie WRX'a i STi jest identyczne.


Mylisz sie. W STi sa dodatkowe belki poprzeczne, np za tylnymi kanapami.
Mam gdzies opisy, poszperam jesli cie to tak interesuje.

CYTAT("Kubek":kza6ud0d)
Z tlokami tez sie nie zgadza, bo STi 2.0 w Europie mial do konca kute tloki, a w Japoni w wersi V8 byly odlewane z domieszka silikonu.


To mnie sie nie zgadza.
"The piston crown thickness has been increased again to cope with the increased thermal loadings created by higher combustion temperatures and pressures. A solid slipper-type skirt with molybdenum coating is used to minimise friction."

Moje informacje pochodza z:
- Impreza WRX STi MY02 Detailed Technical Description
- Impreza WRX STi MY02 Service Manual CD

Podaj swoje źródło informacji, skoro twoje dane odbiegaja od informacji podanych przez producenta w oficjalnych manualach serwisowych.


Azrael
Shodan z ostatniego tekstu nie wynika czy są kute czy odlewane.
Kubek
CYTAT("shodan":1d0ws376)
CYTAT("Kubek":1d0ws376)

Bo z tego co ja wiem to madwozie WRX'a i STi jest identyczne.


Mylisz sie. W STi sa dodatkowe belki poprzeczne, np za tylnymi kanapami.
Mam gdzies opisy, poszperam jesli cie to tak interesuje.

Poszukaj, moze jakies zdjecia itp.

Co do tlokow, to tam chyba tylko posze ze pierscienie sa powlekane jakas substancja powierzchownie. O kutych tlokach w euro-spec wyczytalem na angielskim forum Subaru.
shodan
Ok, nie bede sie sprzeczal - jak odgrzebie troche materialow, to wrzuce na forum - jesli kogos to interesuje..
Kubek
Wiadomo ze interesuje.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.