Aniolek
Fri, 06 Jan 2006 - 16:39
Subaru Impreza WRX a STI czyli co różni te modele.
Tylko prosze was nie pojećcie za bardzo po mnie za takie pytanie,zastanawiam sie nad kupnem WRX 2003 dlubnietego z zawiasem wydechem supersprinta itp.Tyle tylko ze mam drobne pytanka z racji tego ze nie znam sie na Subaru to pytam was.
Czy sa jakies istotne roznice w silniku miedzy WRX a STI (roznice poza tlokami , korbami oraz turbina),mam na mysli to czy sa ruznice w wytrzymalosci bloku,glowicy itp.Niechcialbym zeby sie okazalo ze silniki od WRX sa bleee bo maja slabe bloki czy cos.
Samochod ma byc przeznaczony do lansowania sie nie do powaznych wyscigow na 1/4mili aczkolwiek w bardzo niedalekiej przyszlosci okolice 400HP mam zamiar atakowac.
spoon
Fri, 06 Jan 2006 - 16:43
400KM w Subaru musi byc zakute, wiec skoro i tak bedziesz wymienial pol silnika, to WRX wyjdzie taniej niz STI.
marcin@klubsubaru.pl
Fri, 06 Jan 2006 - 17:59
Są istotne różnice.
STi można zrobić do 400 bez ruszania dołu i bez ruszania skrzyni. A WRXa nie.
Aniolek
Fri, 06 Jan 2006 - 22:21
Tak czy siak dól bedzie jak skala,tylko co z dyframi i skrzynią?
Marcin jak myslisz ile seryjne od WRX dadza dade?
ps.widze ze temat zoslal "cudownie" odblokowany co mnie naprawde cieszy bo o Subaru wiem bardzo malutko.
Shifty
Sat, 07 Jan 2006 - 02:48
Roznic jest sporo.
Ceny samochodow teraz mocno spadly i roznica jaka musisz zaplacic za STi a WRX jest niewielka
Wiec teoretycznie wyjdzie taniej kupi mocniejsze sti niz kupic tanszego wrx i dlubac go poziomu STi
FilipN
Sat, 07 Jan 2006 - 11:28
CYTAT("Shifty":2sgbrfoj)
Wiec teoretycznie wyjdzie taniej kupi mocniejsze sti niz kupic tanszego wrx i dlubac go poziomu STi
z tym, że On wcale nie chce "dłubać go do poziomu STi" tylko znacznie wyżej. Więc wymianie i tak ulegną tłoki, korby, etc. pytanie jest czy skrzynia i dyfry WRX to wytrzymają i czy blok silnika jest tak samo mocny
Shifty
Sat, 07 Jan 2006 - 11:36
CYTAT("FilipN":284g3tgw)
CYTAT("Shifty":284g3tgw)
Wiec teoretycznie wyjdzie taniej kupi mocniejsze sti niz kupic tanszego wrx i dlubac go poziomu STi
czy skrzynia i dyfry WRX to wytrzymają i czy blok silnika jest tak samo mocny
To juz napisal Marcin
Maptek Jacek
Sat, 07 Jan 2006 - 12:42
TYLKO STI jak planujesz 380 -400PS
a może us sti 25? warto się zastanowić na czym Ci zależy, jesli łatwy i przyjemny samochód ja bym wolał 25 ze wzgeldu na dostepność momentu obrotowego szczególnie przy niskich obrotach...
też mniejszymi nakładami osiągnać 360-370PS i 500Nm nisko , co jest lepsze od 450Nm wysoko i 390-400PS
2 tygodnie temu stroilismy STI 25 MY06 standard , tylko wymienione tłumik,downpipe i pompa
530Nm przy 3300obr/min 244 kW przy 5850obr/min , jak zeskanuje wykresiki będą dostępne na stronie
Aniolek
Sat, 07 Jan 2006 - 14:36
Dokladnie to zainteresowla mnie ta sztuka:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=80212128
Wlasciciel zapewnia ze szafe zamyka ale mocy dokladnej nie zna,jest po malowaniu(caly),oraz po uzupelnieniu jak dobze zrozumialem elementow po krazdziezy przez to prawdopodobnie byl malowany caly bo lakier to jakas mala domieszka kameleona, brakowala maska - zderzk itp.
Bardzo chetnie bym zakupil STI 2500cm' ale roznica w cenia jest niebagatalna bo dochodzi do 45tys.zl a STI 2000cm' to 20tys.zl wydaje mi sie ze WRX + 20tys.zl bedzie fajniej zamiatal niz STI 265KM a Mitsubishi Lancer EVO 7-8 to cenowy kosmos.
Co myslicie?
kanap4
Sat, 07 Jan 2006 - 14:48
To auto bedzie kosztowalo jeszcze troche ponad te 60 tys. zl.Zeby wyciagnac z niego 350-400KM, to czeka Cie dluga przeprawa.Co do roznicy miedzy STI a WRX, to fakt, ze za roznice w cenie zrobisz WRX'a szybszego niz STI, ale zeby zrobic ok 400km, to na bank wydasz wiecej kasy w WRX'ie niz w STI.Poza tym troszke niepokojace jest dla mnie to, ze autko bylo cale malowane. Nie twierdze, ze to szrot, ale miej na uwadze, ze moglo byc po przejsciach.
Ictus
Sat, 07 Jan 2006 - 14:56
wszyscy mowia ze taniej to taniej tamto...
ale ja tez bym sie chcial dowiedziec jakei so rozniece konstrukcjyjne miedzy WRX a STI
Aniolek
Sat, 07 Jan 2006 - 15:03
CYTAT("kanap4":e5jf8fee)
To auto bedzie kosztowalo jeszcze troche ponad te 60 tys. zl.Zeby wyciagnac z niego 350-400KM, to czeka Cie dluga przeprawa.Co do roznicy miedzy STI a WRX, to fakt, ze za roznice w cenie zrobisz WRX'a szybszego niz STI, ale zeby zrobic ok 400km, to na bank wydasz wiecej kasy w WRX'ie niz w STI.Poza tym troszke niepokojace jest dla mnie to, ze autko bylo cale malowane. Nie twierdze, ze to szrot, ale miej na uwadze, ze moglo byc po przejsciach.
Cena tego auta to 70k.pln moze troszke mniej.Jak zawsze nie nalezy ufac sprzedawcy i trzeba wszystko sprawdzic.
CZARNY
Sat, 07 Jan 2006 - 21:27
70k. pln za STi 2003r, to troche mało.
Azrael
Sat, 07 Jan 2006 - 21:44
Chciałby zauważyć że smaochód to nie tykko silnik. WRX np. nie ma hamulców.
Kubek
Sat, 07 Jan 2006 - 21:49
Ja to widze tak:
do 300KM lepiej WRX
do 400KM lepiej STi
powyzej 400KM lepiej WRX.
Shifty
Sat, 07 Jan 2006 - 23:51
Sa jeszcze 2 modele STi
2.0 i 2.5
zazwyczaj w wersji 2.5 sa akrywne dyfry
kanap4
Sun, 08 Jan 2006 - 00:59
Z tego co wiem to w wersji 2,5 (US-SPEC), zawsze sa aktywne dyfry - DCCD, w niektorych 2.0 zreszta tez - Solberg Edition.
Artic
Sun, 08 Jan 2006 - 01:34
podlacze sie do tematu i zapytam o roznice miedzy STi MY04 US-spec i EU-spec. Jakie roznice sa miedzy tymi autami i jak to sie przeklada na ewentualne kwestie serwisowo/naprawcze u nas w kraju.
Kwestie pojemnosci silnika i aktywnych dyfrow juz znam, ale jak z reszta osprzetu silnika, przeniesienia napedu, hamulcow, ukladu kierowniczego i innych mniej istotnych rzeczy...?
warp9
Sun, 08 Jan 2006 - 07:46
CYTAT("Artic":2cxzvux3)
podlacze sie do tematu i zapytam o roznice miedzy STi MY04 US-spec i EU-spec. Jakie roznice sa miedzy tymi autami i jak to sie przeklada na ewentualne kwestie serwisowo/naprawcze u nas w kraju.
Kwestie pojemnosci silnika i aktywnych dyfrow juz znam, ale jak z reszta osprzetu silnika, przeniesienia napedu, hamulcow, ukladu kierowniczego i innych mniej istotnych rzeczy...?
[url=http://www.airpowersystems.com.au/us_spec/subaru/sti/2004_sti.htm:2cxzvux3]Tutaj[/url:2cxzvux3] znajdziesz pare rzeczy w tym temacie. Ciekawa rzecza IMO jesli chodzi o roznice jest sprawa tlokow.
Azrael
Sun, 08 Jan 2006 - 12:09
IMO to google waszym przyjacielem. Auta różnią się prawie wsyztskim. Szpery, hamulce, zawias....
PrOsIaQ
Sun, 08 Jan 2006 - 12:41
oj dobra...
Zawsze lepiej STi jezeli nie budujemy dragstera, albo nie chcemy samochodu dla leniwej dziewczyny...
STi lepiej hamuje, i skreca, ma lepsze fotele i skrzynie, i dyfry, i 150 innych rzeczy...
jezeli zamierzasz jezdzic "nie tylko po prostej" i czerpac max radosc z jazdy i odnosisz wrazenie ze bedziesz mogl wykorzystac duzo z samochodu, to wez STi i tyle.
Artic
Sun, 08 Jan 2006 - 14:21
a jak wygladaja kwestie serwisowe US-spec u nas w kraju? dostepnosc czesci itp??
fonstrompenar
Sun, 08 Jan 2006 - 15:28
Na korzyść STi przemawia jeszcze to że mniej się nakręcisz kierą (ma lepszy lock to lock).
marcin@klubsubaru.pl
Sun, 08 Jan 2006 - 21:59
Nie ma problemu z częściami do US Spec.
Rzeczywiście - prawie zawsze lepiej STi.
tomoking
Thu, 09 Feb 2006 - 13:29
CYTAT("spoon":28r2kjkq)
400KM w Subaru musi byc zakute, wiec skoro i tak bedziesz wymienial pol silnika, to WRX wyjdzie taniej niz STI.
WRX nigdy nie wyjdzie taniej niz STi .... przerobilem na wlasnej skorze
hwojtek
Thu, 09 Feb 2006 - 15:34
CYTAT("Maptek Jacek":u146keyf)
też mniejszymi nakładami osiągnać 360-370PS i 500Nm nisko , co jest lepsze od 450Nm wysoko i 390-400PS
Co za bluźnierstwo...
Stare przysłowie wyczynowo jeżdżących pszczół mówi: "lepiej jest rozwijać duży moment na wysokich obrotach niż na niskich, ponieważ wtedy możemy zrobić użytek ze skrzyni biegów".
[url=http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=17584:u146keyf]Więcej na forum "Kompendium wiedzy"[/url:u146keyf].
Azrael
Thu, 09 Feb 2006 - 15:38
Wojtek - może inaczej, take coś jest wygodniejsze do jazdy po ulicy i ścigania dla pryjemności, no i jest łatwiejsze dla kierowcy. Oczywiscie zależy o jakiej skali laga mowa przy tej drugiej opcji.
hwojtek
Thu, 09 Feb 2006 - 15:52
CYTAT("Azrael":21bsnwtl)
Wojtek - może inaczej, take coś jest wygodniejsze do jazdy po ulicy
Po mieście w korkach.
Albo ciągnąc przyczepę kempingową w górach
Azrael
Thu, 09 Feb 2006 - 15:53
z wózkiem na wakacje
Kubek
Thu, 09 Feb 2006 - 22:49
Do roznych wyscigow, pasuja rozne charakterystyki silnika. Przykladowo w takich KJS'ach lepej miec troche momentu w srodkowym zakresie, samochody WRC maja podobnie. Z kolei na cwierc mili, albo na torach z szybkimi zakretami to lepiej miec wiecej momentu pod koniec zakresu obrotow.
Azrael
Thu, 09 Feb 2006 - 22:54
Kubek akurat przykłąd WRC jest słaby Bo tam musiałbyś zamienić przyczyne i skutek.
Z resztą się zgadzam.
hwojtek
Fri, 10 Feb 2006 - 10:15
To wyłącznie kwestia ilości przełożeń. W 6-biegowym STi naprawdę wystarczy kombinacji, żeby pojechać mając moment wysoko. Jedynka i dookoła słupka
Kubek
Fri, 10 Feb 2006 - 12:59
Jak masz czas przejezdu w granicach 40 sekund to bedzie duza roznica gdy bedziesz musial dodatkow dwa razy machnac lewarkiem.
hwojtek
Fri, 10 Feb 2006 - 14:36
A po co machać, skoro mogę jechać cały czas 5000-8000rpm?
k-meal
Fri, 10 Feb 2006 - 17:23
CYTAT("hwojtek":2fyth10y)
[url=http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=17584:2fyth10y]Więcej na forum "Kompendium wiedzy"[/url:2fyth10y].
CYTAT
Przepraszamy, ale tylko moderatorzy mogą czytać tematy na tym forum
hwojtek
Fri, 10 Feb 2006 - 17:29
O fuck, przepraszam.
Chodziło o to:
http://vettenet.org/torquehp.html
k-meal
Fri, 10 Feb 2006 - 18:55
co to za tajne podforum macie?
a link naprawde super - polecam!
hwojtek
Fri, 10 Feb 2006 - 19:54
Jak będzie tam wystarczająca ilość materiału, to będzie dla wszystkich...
shodan
Fri, 10 Feb 2006 - 22:10
Aniolek, chyba nikt nie odpowiedzial na twoje pytanie.
To moze ja sprobuje, czym roznia sie te samochody (na korzysc STi)?
Wnetrze:
- fotele obszyte niebieska Alcantara ze znakiem STi
- obrotomierz na srodku ze znakiem STi
- tylna kanapa sie nie kladzie, tylko podlokietnik z dziura (to jest akurat wada)
- mala kierownica (od wersji MY03)
Zewnatrz:
- inne ksztalty zderzakow, progow
- wyzszy wlot na masce
- wysokie skrzydlo (od modelu MY03 w standardzie)
Mechanika i elektronika:
- tloki wzmacniane molibdenem
- kute korbowody
- inne zawory ssace/wydechowe
- zmienne fazy rozrzadu
- wieksza turbina
- wiekszy IC + spryskiwacz
- brak precata w up-pipie
- inna puszka koncowa z pojedyncza koncowka ze znakiem STi
- utwardzona buda o 20%
- skrzynia 6MT
- utwardzony zawias KYB z wkladami bilsteina zamontowany "upside-down" czyli lekka czescia do dolu, bazujac na specyfikacji szutrowego zawiasu z WRC
- Nowy ECU
- Dyfry - z przodu i z tylu LSD Suretrac
- Centralny mechaniczny lub DCCD-A (od MY05 w standardzie)
- Quick rack kierownicy 2,5 lock-to-lock
Uff tyle mi na razie przychodzi do glowy..
I moze dostane pochwale za takiego ladnego i rzeczowego posta?
Kubek
Sat, 11 Feb 2006 - 02:26
CYTAT("shodan":2jf1n2il)
- utwardzona buda o 20%
W ktorym miejscu dokladnie i w jaki sposob?
CYTAT("hwojtek":2jf1n2il)
A po co machać, skoro mogę jechać cały czas 5000-8000rpm?
Nie mozesz.
hwojtek
Sat, 11 Feb 2006 - 12:42
CYTAT("Kubek":3led2856)
CYTAT("hwojtek":3led2856)
A po co machać, skoro mogę jechać cały czas 5000-8000rpm?
Nie mozesz.
Kto to powiedział?
Kubek
Sat, 11 Feb 2006 - 14:35
Nikt nic nie mowil, tor jest tak ustawiony.
Aniolek
Sat, 11 Feb 2006 - 18:05
CYTAT("shodan":3i6gc0al)
Aniolek, chyba nikt nie odpowiedzial na twoje pytanie.
To moze ja sprobuje, czym roznia sie te samochody (na korzysc STi)?
Wnetrze:
- fotele obszyte niebieska Alcantara ze znakiem STi
- obrotomierz na srodku ze znakiem STi
- tylna kanapa sie nie kladzie, tylko podlokietnik z dziura (to jest akurat wada)
- mala kierownica (od wersji MY03)
Zewnatrz:
- inne ksztalty zderzakow, progow
- wyzszy wlot na masce
- wysokie skrzydlo (od modelu MY03 w standardzie)
Mechanika i elektronika:
- tloki wzmacniane molibdenem
- kute korbowody
- inne zawory ssace/wydechowe
- zmienne fazy rozrzadu
- wieksza turbina
- wiekszy IC + spryskiwacz
- brak precata w up-pipie
- inna puszka koncowa z pojedyncza koncowka ze znakiem STi
- utwardzona buda o 20%
- skrzynia 6MT
- utwardzony zawias KYB z wkladami bilsteina zamontowany "upside-down" czyli lekka czescia do dolu, bazujac na specyfikacji szutrowego zawiasu z WRC
- Nowy ECU
- Dyfry - z przodu i z tylu LSD Suretrac
- Centralny mechaniczny lub DCCD-A (od MY05 w standardzie)
- Quick rack kierownicy 2,5 lock-to-lock
Uff tyle mi na razie przychodzi do glowy..
I moze dostane pochwale za takiego ladnego i rzeczowego posta?
I tak wlasnie powinny wygladac wypowiedzi na forum,poprostu scisle na temat.
shodan
Sat, 11 Feb 2006 - 21:35
CYTAT("Kubek":3kkv4arp)
W ktorym miejscu dokladnie i w jaki sposob?
To jest pytanie do producenta.
Kubek
Sat, 11 Feb 2006 - 21:45
CYTAT("shodan":1qjlopxh)
CYTAT("Kubek":1qjlopxh)
W ktorym miejscu dokladnie i w jaki sposob?
To jest pytanie do producenta.
Myslalem ze wiesz skoro piszesz. Skad masz ta informacje? Bo z tego co ja wiem to madwozie WRX'a i STi jest identyczne.
Z tlokami tez sie nie zgadza, bo STi 2.0 w Europie mial do konca kute tloki, a w Japoni w wersi V8 byly odlewane z domieszka silikonu.
shodan
Sun, 12 Feb 2006 - 00:03
CYTAT("Kubek":kza6ud0d)
Myslalem ze wiesz skoro piszesz.
Skad masz ta informacje?
Nie jestem inzynierem, swoje informacje opieram na opisach technicznych STi - mam pelna dokumentacje techniczna tego samochodu.
CYTAT("Kubek":kza6ud0d)
Bo z tego co ja wiem to madwozie WRX'a i STi jest identyczne.
Mylisz sie. W STi sa dodatkowe belki poprzeczne, np za tylnymi kanapami.
Mam gdzies opisy, poszperam jesli cie to tak interesuje.
CYTAT("Kubek":kza6ud0d)
Z tlokami tez sie nie zgadza, bo STi 2.0 w Europie mial do konca kute tloki, a w Japoni w wersi V8 byly odlewane z domieszka silikonu.
To mnie sie nie zgadza.
"The piston crown thickness has been increased again to cope with the increased thermal loadings created by higher combustion temperatures and pressures. A solid slipper-type skirt with molybdenum coating is used to minimise friction."
Moje informacje pochodza z:
- Impreza WRX STi MY02 Detailed Technical Description
- Impreza WRX STi MY02 Service Manual CD
Podaj swoje źródło informacji, skoro twoje dane odbiegaja od informacji podanych przez producenta w oficjalnych manualach serwisowych.
Azrael
Sun, 12 Feb 2006 - 00:22
Shodan z ostatniego tekstu nie wynika czy są kute czy odlewane.
Kubek
Sun, 12 Feb 2006 - 00:40
CYTAT("shodan":1d0ws376)
CYTAT("Kubek":1d0ws376)
Bo z tego co ja wiem to madwozie WRX'a i STi jest identyczne.
Mylisz sie. W STi sa dodatkowe belki poprzeczne, np za tylnymi kanapami.
Mam gdzies opisy, poszperam jesli cie to tak interesuje.
Poszukaj, moze jakies zdjecia itp.
Co do tlokow, to tam chyba tylko posze ze pierscienie sa powlekane jakas substancja powierzchownie. O kutych tlokach w euro-spec wyczytalem na angielskim forum Subaru.
shodan
Sun, 12 Feb 2006 - 20:54
Ok, nie bede sie sprzeczal - jak odgrzebie troche materialow, to wrzuce na forum - jesli kogos to interesuje..
Kubek
Sun, 12 Feb 2006 - 21:39
Wiadomo ze interesuje.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.