![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Ja bym wszedł w STI bez dwóch zdań. Niezależnie od finalnego setupu
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Uwaga odgrzewamy, po co zakladac nowy temat
![]() Shodan w poscie #39 bardzo ladnie opisał. Dodatkowo doslowanie chwile temu @radzio_gsi wrzucił super film na YT Pytanie jest takie, roznica w WRX a STI to około 30k PLN. Chyba każdy się zgodzi, że kupowanie WRX-a i robienie z niego STI to słaby pomysl. Co jednak jak ktoś chce iśc ciut dalej? Nie wiem czy jest sens brania STI, aby potem i tak wrzucic duzy hamulec, wieksze staby, calkiem mozliwe ze zmiana na full zamkniety blok. Kurcze dylemat straszny ![]() Kobieta zgadza sie na auto, które ma mieć 4 drzwi i teraz musze kombinowac. Od siebie wolę mniej wydać na początku, a potem sporo włożyć w auto, bo raczej seria mało kiedy zadowala ![]() |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk ![]() |
Uwaga odgrzewamy, po co zakladac nowy temat ![]() Shodan w poscie #39 bardzo ladnie opisał. Dodatkowo doslowanie chwile temu @radzio_gsi wrzucił super film na YT Pytanie jest takie, roznica w WRX a STI to około 30k PLN. Chyba każdy się zgodzi, że kupowanie WRX-a i robienie z niego STI to słaby pomysl. Co jednak jak ktoś chce iśc ciut dalej? Nie wiem czy jest sens brania STI, aby potem i tak wrzucic duzy hamulec, wieksze staby, calkiem mozliwe ze zmiana na full zamkniety blok. Kurcze dylemat straszny ![]() Kobieta zgadza sie na auto, które ma mieć 4 drzwi i teraz musze kombinowac. Od siebie wolę mniej wydać na początku, a potem sporo włożyć w auto, bo raczej seria mało kiedy zadowala ![]() Po prostu sobie to przelicz. Napęd w WRXie jest z gównolitu i to jest najistotniejsza różnica względem STI. Skrzynia, półosie, dyfer, zwrotnice + sterownik do DCCD to leciutko licząc 15k dobrze szperając bez roboty oczywiście i żadnego serwisu skrzyni ani heblów na inny rozstaw szpilek. Co do silnika? Na duże moce i tak trzeba to zamykać więc tutaj dowolność. Nie wiem w jakie moce celujesz ale osprzęt z STI (wtryski itp) zamkną się szybko więc tak czy siak aftermarket. Wg mnie kupić STI z uwalonym motorem za dobre pieniądze to najlepsza opcja. |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Dzieki.
W miedzyczasie zrobilem maly rozeznanie i w sumie mam dwie konklucje. Fajna opcja dla mnie na klasyka jest GT, a potem na spokojnie dorzucenie gratow z STi/aftermarket Druga to kupno STI ciut nowszego. Tyle mi wyszlo z Subaru ![]() |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 10 May 2008 Skąd: inąd ![]() |
Kupując GT-ka musisz liczyć że na wstępie ~10-15k wydasz na blacharkę. Chyba że kupisz już gdzieś zrobionego, ale to już 35k+
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk ![]() |
Plus jeśli chodzi o GTeka to zamknięty komp więc albo stand alone, albo świnia, albo przeróbka poliftowego kompa np w eculabsie żeby to w ogóle wystroić
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Gt po 99 nie jest programowalny?
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Jaka jest realna wytrzymałość napędu z wrx?
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Zależy od rocznika, po bodaj '04 jest mocniejszy.
Z tego co rozumiem powyżej 400Nm robi się ryzykownie Chociaż ludzie z Subaru już mają nie do końca po kolei w głowie, bo często jak głębiej podrążysz, to "bezawaryjne, żadnych problemów" oznacza u nich "no robiłem dwa razy UPG i raz mi pękł tłok ale tyle to nic" ![]() |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Opinia jest taka, ze skrzynia 5mt nie zniesie strzelania ze sprzegla, niezaleznie jaki by to moment nie byl. Traktowana lagodnie, to tak jak ludzie pisali wczesniej, 400Nm wydaje sie byc granica bezpieczenstwa, ale zalezy od stanu skrzyni (chociaz widzialem przypadki, ze i 500Nm wytrzymywala przez jakis czas skrzynia z hawka). Dla wlasnego zdrowia psychicznego, chcac isc w mody, lepiej miec 6mt
![]() |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Opinia jest taka, ze skrzynia 5mt nie zniesie strzelania ze sprzegla, niezaleznie jaki by to moment nie byl. Traktowana lagodnie, to tak jak ludzie pisali wczesniej, 400Nm wydaje sie byc granica bezpieczenstwa, ale zalezy od stanu skrzyni (chociaz widzialem przypadki, ze i 500Nm wytrzymywala przez jakis czas skrzynia z hawka). Dla wlasnego zdrowia psychicznego, chcac isc w mody, lepiej miec 6mt ![]() Hawk ma mocniejsze skrzynie niż wcześniejsze WRXy. Wiadomo że STI lepsze, ale to minimum 30 tys zł różnicy za auto w takim samym stanie. Wszystko zalezy od tego do czego auto ma służyć, pod jakie moce. Silnik seryjny EJ257 znosi sporo więcej niż seryjny EJ255 . Są EJ257 które maja 250 tys km i jeżdzą na seryjnej UPG nie mówiąc o tłokach. W EJ255 to raczej nie możliwe. Ale w tych autach w 99% stan zależy od poprzedników właścicieli. Niestety nie są tak pancerne jak Merc W124. |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Są EJ257 które maja 250 tys km i jeżdzą na seryjnej UPG nie mówiąc o tłokach. W EJ255 to raczej nie możliwe. Tak ściśle akademicko to możliwe w 04-05 foresterze i w pierwszym wypuście legacy GT, ale to trochę oszustwo, bo ten pierwszy ej255 ma głowice i tłoki takie jak w 257 ![]() WRX niestety dostał już ten gorszy silnik |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak ściśle akademicko to możliwe w 04-05 foresterze i w pierwszym wypuście legacy GT, ale to trochę oszustwo, bo ten pierwszy ej255 ma głowice i tłoki takie jak w 257 ![]() WRX niestety dostał już ten gorszy silnik Tak, słuszna uwaga. Forester przedlift i Legacy GT przedlift maja silnik nazwany EJ255, ale mechanicznie jest to jednostka EJ257, czyli taka jaką znamy z STI. Prawdopodobnie zaważyły na takim nazewnictwie kwestie marketingowe - głupio żeby jakiś zwykły Forester czy Legacy miały silnik taki jak TOP OF THE TOP Impreza STI. Więc włozyli ten sam silnik, z innym turbo i nazwali go inaczej. Zastanawiając sie nad WRXem można zatem też rozważyć Legacy GT. Silnik nieco trwalszy, siedzenia lepsze jak WRX, wyposazenie bogatsze, wygląd kwestia gustu. Ceny Legacy GT tez raczej nizśze niz równoletniego WRX. |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
User Dołączył: Thu, 28 March 2019 ![]() |
Skrzynia z wrx'a i gt to jest niestety nieporozumienie, moja przy seryjnym kompie troche wytrzymala, po delikatnym remapie, czyli tyle co pozwolił seryjny słupek i wtryski w gt'ku przedlificie (czyli mało) skończyła się po jednym upalaniu
![]() |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk ![]() |
Tak ściśle akademicko to możliwe w 04-05 foresterze i w pierwszym wypuście legacy GT, ale to trochę oszustwo, bo ten pierwszy ej255 ma głowice i tłoki takie jak w 257 ![]() WRX niestety dostał już ten gorszy silnik Wiesz co jest najśmieszniejsze w tym wszystkim? Że jaki by to nie był motor on i tak padnie jeśli jest seryjny. Chyba, że kierownik ograniczy się do wyjazdów do kościoła. Trochę upalania, raz smok zassie minimalnie powietrza i panewka stuka. Mam masę znajomych posiadaczy WRX/STi i na prawdę, przez remont przechodził każdy. Przy całej mojej sympatii do marki i bokserów te silniki to po prostu gówno i tyle. To nie jest JZ, który przy przebiegu 300k turbisz i znosi bez zająknięcia 450KM, niestety. Ja kupiłem WRXa z włoch, totalna seria nieruszona w żadnym aspekcie, 160k nalotu, po kupnie serwis, oleje, filtry, cewki, świece i wszystko co eksploatacyjne. Motor chodził gładziutko i cicho. Wysrał panewkę przy drugim przejeździe na 4 biegu podczas strojenia... Gdybym dziś szukał Imprezy to bym szukał w dwóch opcjach, albo z padniętym motorem albo od kogoś kogo znam i wiem, że motor jest zrobiony dobrze. |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
U mnie 3 lata WRX, ponad 8 lat Legacy GT, panewki i UPG seryjne w obu.
Niektórzy potrafią W124 300d zniszczyć w miesiąc.... |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
U mnie '05 FXT 2.5 już 180 tysięcy zrobił. Tylko jak spoglądnę w książkę serwisową to przy 90k jest tajemniczy wpis "wymiana bloku silnika", ale to pewnie pechowo trafiłem
![]() |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk ![]() |
Oczywiście Panowie żeby nie było, seryjny WRX dbany spokojnie pojeździ te 250k jak ktoś używa tego po prostu jako auta na codzień do cywilnej jazdy. Ja mam tutaj na myśli korzystanie z Imprezy jak z Imprezy
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 22:39 |