![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Sorki, rzeczywiście pośpiech nie robi dobrze mojej zrozumiałości od czasu do czasu. W każdym razie są ludzie którzy tak jeżdżą na synchronizowanych na torze więc mogą także na kłowych.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Nie w każdej skrzyni daje się wypiąć bieg bez sprzęgła, nawet siłując się z nią, to jest tak zakleszczony, że niestety. W moich poprzednich francuzach było to możliwe, w Nissanie już nie.
A powiedźcie, po co oszczędzać czas na wybijaniu biegu bez sprzęgła podczas hamowania, czemu to ma służyć. Rozumiem jak ktoś chce maksymalnie opóźnić hamowanie i szuka odpowiedniej techniki, to tu jest różnie w rajdach inaczej w wyścigach inaczej. Czasami lepiej jest auto narzucić lekko, i albo wejść w zakręt z już delikatnie ustawionym autem (chodź na ulicy tego się nie poleca). Chyba mimo wszystko najlepszą techniką jest agresywne dohamowanie biegami. P.S. Prosiaq, co do avatar'ku, to masz do nich 3 pozostałe...to ma być przepis na Poznań. -------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Dr Red Devil":3h276d3t) Nie w każdej skrzyni daje się wypiąć bieg bez sprzęgła, nawet siłując się z nią, to jest tak zakleszczony, że niestety. W moich poprzednich francuzach było to możliwe, w Nissanie już nie.
Jeszcze nie spotkałem takiego gdzie się nie dało. Jesteś pewien że się nie da? Może kiedyś dasz spróbować? -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Kuba, jedynie czwórka, jak się dobrze trafi z prędkością obrotową, to daje się wypiąć, reszta nie ma bata. No z drugiej strony, nie sprawdzałem, co jest mocniejsze, moja ręka, czy lewarek zmiany biegów...
P.S. coś mi się wydaje, że najszybciej zobaczymy się na Bemowie, coś mi ten rok nie sprzyja w wolne chwile, ale na koniec kwietnia, początek maja będę miał już samochód zrobiony, to może i lepiej. -------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Biegi powinno się wyjmować bez żadnej siły. W momencie ujęcia gazu, nie jak już auto skasuje luzy w napędzie tylko właśnie w tym momencie.
Na Bemowie to raczej nie -> I eliminacja MPRC -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
W audi po odjęciu gazu wyjmuję bez problemu... W BMW już nie... Ki diabeł??
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Bullitt":3gdx7fli) W audi po odjęciu gazu wyjmuję bez problemu... W BMW już nie... Ki diabeł??
To może tak jak sa skrzynie które potrafią chrupać przy zamianie biegu przy małych obrotach - bodajże Getrag w Suprze... -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
hmm... generalnie w paru skrzyniach w ktorych mam doswiadczenie wiekszych problemow z jezdzeniem bez sprzegla nie ma czy to wgore czy w dol...
ale mimo ze potrafie zrobic tak ze przy hamowaniu w momencie kopa w gaz zredukowac bieg, co trwa faktycznie malo, to tego nie robie... zazwyczaj niestety zmiana na szybko (tzn z kopa) a nie spokojna z wyrownaniem obrotow itd. skutkuje delikatniutkim chrr a co do "dodawania" "ujmowania" gazu do zmiany biegu to przeciez w calej zabawie nie uzywania sprzegla, chodzi o to aby nie bylo transferu momentu przez zeby - tylko wtedy poradzi sobie skrzynia bez wysprzeglania i zgrzytania. wiec czy bedzie to bujniecie gazem czy odpuszczenie wielkiego znaczenia nie ma, tylko zalezy od sytuacji... Michal - ten slick (faktycznie w kpl. z pozostalymi 3) to przezyl zeszly lipiec - jak sie przyjzysz widac druty. Tak wygladala opona 3 okrazenia ostrzejszej jazdy po zrobieniu mojego najlepszego czasu wtedy, na koniec dnia, i chocby z tego wnioskowac mozna, ze juz w czasie tamtego przejazdu nie byla w najlepszej kondycji (co czuc niestety tez bylo)... Nie wiem czy na najblizsze jazdy nie zaloze normalnych opon, i jeszcze pomodle się o deszcz , to sprobujemy sie poslizgac |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Redukcja bez sprzęgła jest po prostu szybsza i płynniejsza ale trzeba utrafiać z obrotami.
PrOsIaQ, która to guma? Czyżby przednia? Chyba ci negatywu brakuje trochę. BTW: W sobotę odebrałem moje autko i muszę przyznać, że jest odmienione na plus. Jeszcze muszę pojechać na tor by w pełni móc się wypowiedzieć (a to pewnie dopiero w czerwcu się stanie) ale pierwsze testy pokazują, że jest dobrze. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Skrobnij kiedyś przy okazji co dokładnie pozmieniałeś i na czym polegają różnice in plus i in minus :-)
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
1 Zawias PSS 9 ze zmodyfikowanymi sprężynami z przodu (450/360)
2 Noltec race camber plates 3 Whiteline ALK kit Dodatkowo nie związane z zawieszeniem: 1 5 i 6 bieg na krótsze JDM 2 Cusco rear LSD 3 hamulce (nowe tarcze i rebuld przednich zacisków z DS2500 all around) Geometria miała być ustawiona następująco (nie weryfikowałem jeszcze): toe 0 all around camber -2.5 / -1.2 max caster z przodu wysokość mniej więcej jaka była (corner eighting zrobię później) Autko prawie się nie przechyla w zakrętach czy hamowaniu, przód w końcu trzyma nieźle. Balans auta stanowczo przesunął się w dobrym kierunku. Z pobieżnych przejażdżek jedynym sposobem na wymuszenie understeer było postawienie kółek w poprzek zakrętu. W wolnych zakrętach brakuje mi rąk ale nie były brane na max (na ulicy nie da się za bardzo). Tylny dyfer czuć, że działa w odróżnieniu od OEM. Biegi są wyraźnie lepiej dobrane bo autko nie ma nagłej dziury w przyspieszeniu po przejściu z 4 na 5 i zmiana jest miła i szybka. Więcej napiszę jak w końcu dam radę potestować. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Brzmi bardzo fajnie, tylko mam wątpliwości co do Tych Twoich sprężyn, strasznie twarde masz.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Wcale ich nie odczuwam jako strasznie twarde. Tak naprawdę to odczucia mam lepsze niż na poprzednich a w sobotę miałem ponad 800 mil do przejechania jednym cięgiem.
Pamiętaj, że sama twardość sprężyn nie mówi tak naprawdę za wiele. Jestem pewien, że zostało wyeliminowane denerwujące "galopowanie" samochodu w kilku miejscach gdzie mnie nękało. Ogólnie zaczynam być ostrożnie zadowolony. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Martwi mnie raczej to w tym kontekście że nie umiem sobie wytłumaczyć dlaczego track cars -> Fordy mają z przodu 250, maks 300 a u Ciebie aż tyle. Aż taka różnica w masie?
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Ford wygląda jakby miał znacznie lżejszy przód. A znowu F1 nie ma wcale zawieszenia a jest jeszcze lżejsza.
-------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ford ma lepszy rozkład masy, to na pewno, ale mimo wsyztsko w sumie znacznie mniej tych LBSów wychodzi. Ponoc N-kowe rajdówki mają zwykle około 320/250 albo na bardziej nierowne nawet 250/200 czy 200/180. Zważywzy że auto takie ak moje ma wnętrze to mzna odrobinę dołożyć ale to nadal mniej znacznie niż u Ciebie.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Nie jeżdżę tym autem na rajdy a raczej po asfaltach. Dziury mi wybiera nieźle bez bólu w tyłku a bardzo szybko reaguje na wszelkie zmiany balansu.
Moje poprzednie były 257/217 i znany ci gość skomentował, że to za miękkie nawet na szutry. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie wiem dlaczego w niektórych krajach jak słyszą rallye - to sobie rajd Cypru wyobrażaja albo Paryż - Dakar, mnie San Remo i Korsyka sa bliższe pasjami :-)
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Ale ten człowiek to polski rajdowiec na emigracji znający różnych Sobków itp itd
Chyba już wiesz o kim mowa? -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiem wiem o kim mowa :-) Ja mówię o Twoim wyrażenieu które jest podobne do znajomych angoli - oni albo tor albo szuter nie rozumieją nic pośrodku ;-)
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 17:32 |