Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> technika hamowania
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 20:38
Post #81


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Sorki, rzeczywiście pośpiech nie robi dobrze mojej zrozumiałości od czasu do czasu. W każdym razie są ludzie którzy tak jeżdżą na synchronizowanych na torze więc mogą także na kłowych.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Apr 2005 - 20:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dr Red Devil
post Sun, 10 Apr 2005 - 20:40
Post #82


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Nie w każdej skrzyni daje się wypiąć bieg bez sprzęgła, nawet siłując się z nią, to jest tak zakleszczony, że niestety. W moich poprzednich francuzach było to możliwe, w Nissanie już nie.

A powiedźcie, po co oszczędzać czas na wybijaniu biegu bez sprzęgła podczas hamowania, czemu to ma służyć. Rozumiem jak ktoś chce maksymalnie opóźnić hamowanie i szuka odpowiedniej techniki, to tu jest różnie w rajdach inaczej w wyścigach inaczej. Czasami lepiej jest auto narzucić lekko, i albo wejść w zakręt z już delikatnie ustawionym autem (chodź na ulicy tego się nie poleca). Chyba mimo wszystko najlepszą techniką jest agresywne dohamowanie biegami.

P.S. Prosiaq, co do avatar'ku, to masz do nich 3 pozostałe...to ma być przepis na Poznań.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 20:44
Post #83


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Dr Red Devil":3h276d3t)
Nie w każdej skrzyni daje się wypiąć bieg bez sprzęgła, nawet siłując się z nią, to jest tak zakleszczony, że niestety. W moich poprzednich francuzach było to możliwe, w Nissanie już nie.



Jeszcze nie spotkałem takiego gdzie się nie dało. Jesteś pewien że się nie da? Może kiedyś dasz spróbować?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Sun, 10 Apr 2005 - 20:58
Post #84


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Kuba, jedynie czwórka, jak się dobrze trafi z prędkością obrotową, to daje się wypiąć, reszta nie ma bata. No z drugiej strony, nie sprawdzałem, co jest mocniejsze, moja ręka, czy lewarek zmiany biegów...

P.S. coś mi się wydaje, że najszybciej zobaczymy się na Bemowie, coś mi ten rok nie sprzyja w wolne chwile, ale na koniec kwietnia, początek maja będę miał już samochód zrobiony, to może i lepiej.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 21:02
Post #85


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Biegi powinno się wyjmować bez żadnej siły. W momencie ujęcia gazu, nie jak już auto skasuje luzy w napędzie tylko właśnie w tym momencie.


Na Bemowie to raczej nie -> I eliminacja MPRC


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Mon, 11 Apr 2005 - 01:40
Post #86


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





W audi po odjęciu gazu wyjmuję bez problemu... W BMW już nie... Ki diabeł??


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 11 Apr 2005 - 01:59
Post #87


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Bullitt":3gdx7fli)
W audi po odjęciu gazu wyjmuję bez problemu... W BMW już nie... Ki diabeł??


To może tak jak sa skrzynie które potrafią chrupać przy zamianie biegu przy małych obrotach - bodajże Getrag w Suprze...


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Mon, 11 Apr 2005 - 11:15
Post #88


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





hmm... generalnie w paru skrzyniach w ktorych mam doswiadczenie wiekszych problemow z jezdzeniem bez sprzegla nie ma czy to wgore czy w dol...
ale mimo ze potrafie zrobic tak ze przy hamowaniu w momencie kopa w gaz zredukowac bieg, co trwa faktycznie malo, to tego nie robie... zazwyczaj niestety zmiana na szybko (tzn z kopa) a nie spokojna z wyrownaniem obrotow itd. skutkuje delikatniutkim chrr

a co do "dodawania" "ujmowania" gazu do zmiany biegu to przeciez w calej zabawie nie uzywania sprzegla, chodzi o to aby nie bylo transferu momentu przez zeby - tylko wtedy poradzi sobie skrzynia bez wysprzeglania i zgrzytania. wiec czy bedzie to bujniecie gazem czy odpuszczenie wielkiego znaczenia nie ma, tylko zalezy od sytuacji...

Michal - ten slick (faktycznie w kpl. z pozostalymi 3) to przezyl zeszly lipiec - jak sie przyjzysz widac druty.
Tak wygladala opona 3 okrazenia ostrzejszej jazdy po zrobieniu mojego najlepszego czasu wtedy, na koniec dnia, i chocby z tego wnioskowac mozna, ze juz w czasie tamtego przejazdu nie byla w najlepszej kondycji (co czuc niestety tez bylo)...

Nie wiem czy na najblizsze jazdy nie zaloze normalnych opon, i jeszcze pomodle się o deszcz , to sprobujemy sie poslizgac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 19:32
Post #89


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Redukcja bez sprzęgła jest po prostu szybsza i płynniejsza ale trzeba utrafiać z obrotami.

PrOsIaQ,
która to guma? Czyżby przednia? Chyba ci negatywu brakuje trochę.

BTW:
W sobotę odebrałem moje autko i muszę przyznać, że jest odmienione na plus. Jeszcze muszę pojechać na tor by w pełni móc się wypowiedzieć (a to pewnie dopiero w czerwcu się stanie) ale pierwsze testy pokazują, że jest dobrze.


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 11 Apr 2005 - 19:35
Post #90


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Skrobnij kiedyś przy okazji co dokładnie pozmieniałeś i na czym polegają różnice in plus i in minus :-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 20:47
Post #91


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





1 Zawias PSS 9 ze zmodyfikowanymi sprężynami z przodu (450/360)
2 Noltec race camber plates
3 Whiteline ALK kit

Dodatkowo nie związane z zawieszeniem:

1 5 i 6 bieg na krótsze JDM
2 Cusco rear LSD
3 hamulce (nowe tarcze i rebuld przednich zacisków z DS2500 all around)

Geometria miała być ustawiona następująco (nie weryfikowałem jeszcze):
toe 0 all around
camber -2.5 / -1.2
max caster z przodu
wysokość mniej więcej jaka była (corner eighting zrobię później)

Autko prawie się nie przechyla w zakrętach czy hamowaniu, przód w końcu trzyma nieźle. Balans auta stanowczo przesunął się w dobrym kierunku. Z pobieżnych przejażdżek jedynym sposobem na wymuszenie understeer było postawienie kółek w poprzek zakrętu. W wolnych zakrętach brakuje mi rąk ale nie były brane na max (na ulicy nie da się za bardzo).
Tylny dyfer czuć, że działa w odróżnieniu od OEM.
Biegi są wyraźnie lepiej dobrane bo autko nie ma nagłej dziury w przyspieszeniu po przejściu z 4 na 5 i zmiana jest miła i szybka.

Więcej napiszę jak w końcu dam radę potestować.


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 11 Apr 2005 - 21:40
Post #92


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Brzmi bardzo fajnie, tylko mam wątpliwości co do Tych Twoich sprężyn, strasznie twarde masz.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 21:48
Post #93


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Wcale ich nie odczuwam jako strasznie twarde. Tak naprawdę to odczucia mam lepsze niż na poprzednich a w sobotę miałem ponad 800 mil do przejechania jednym cięgiem.
Pamiętaj, że sama twardość sprężyn nie mówi tak naprawdę za wiele. Jestem pewien, że zostało wyeliminowane denerwujące "galopowanie" samochodu w kilku miejscach gdzie mnie nękało. Ogólnie zaczynam być ostrożnie zadowolony.


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 11 Apr 2005 - 21:50
Post #94


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Martwi mnie raczej to w tym kontekście że nie umiem sobie wytłumaczyć dlaczego track cars -> Fordy mają z przodu 250, maks 300 a u Ciebie aż tyle. Aż taka różnica w masie?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 21:55
Post #95


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Ford wygląda jakby miał znacznie lżejszy przód. A znowu F1 nie ma wcale zawieszenia a jest jeszcze lżejsza.


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 11 Apr 2005 - 22:00
Post #96


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Ford ma lepszy rozkład masy, to na pewno, ale mimo wsyztsko w sumie znacznie mniej tych LBSów wychodzi. Ponoc N-kowe rajdówki mają zwykle około 320/250 albo na bardziej nierowne nawet 250/200 czy 200/180. Zważywzy że auto takie ak moje ma wnętrze to mzna odrobinę dołożyć ale to nadal mniej znacznie niż u Ciebie.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 22:18
Post #97


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Nie jeżdżę tym autem na rajdy a raczej po asfaltach. Dziury mi wybiera nieźle bez bólu w tyłku a bardzo szybko reaguje na wszelkie zmiany balansu.
Moje poprzednie były 257/217 i znany ci gość skomentował, że to za miękkie nawet na szutry.


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 11 Apr 2005 - 22:21
Post #98


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Nie wiem dlaczego w niektórych krajach jak słyszą rallye - to sobie rajd Cypru wyobrażaja albo Paryż - Dakar, mnie San Remo i Korsyka sa bliższe pasjami :-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 22:36
Post #99


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Ale ten człowiek to polski rajdowiec na emigracji znający różnych Sobków itp itd
Chyba już wiesz o kim mowa?


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 11 Apr 2005 - 22:38
Post #100


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Wiem wiem o kim mowa :-) Ja mówię o Twoim wyrażenieu które jest podobne do znajomych angoli - oni albo tor albo szuter nie rozumieją nic pośrodku ;-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 17:32