![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: z MSW ![]() |
Chciałem się od was dowiedzieć o zastosowanie hamulca "nożnego" w codziennej dość dynamicznej jeździe. Mianowicie o to czy należy hamować ze sprzęgłem powiedzmy redukując bezpośrednio z 5 ( czy 6) od razu na dwójkę przed zakrętem 90 stopni shamowawszy się do odpowiedniej prędkości. Czy może schodzić po koleji do niższych biegów hamując silnikiem i hamulcem naraz.
1.Jak się mają obydwie te techniki do zużycia elementów mechanicznych w aucie? 2.czy hamując auto silnikiem oszczędzimy na benzynie? P.s Jak było to prosze podać linka do tematu i skasować ( szukałem ale nieskutecznie) -------------------- http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Generalnie w sportowej jeździe biegi po kolei ale jak zwyke powolna skrzynia i bardzo dobrehamulce to można czasem coś przeskoczyć. w Spokojniejszej jeździe czasem nie ma sensu wszytskichi po kolei wbijać, ale to typowy powód demolowania synchronizatora dwójki że ludzie ją wbijają prosto z 4.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 January 2005 Skąd: ScyZZor'kowo ![]() |
CYTAT("fonstrompenar":362va66s) Chciałem się od was dowiedzieć o zastosowanie hamulca "nożnego" w codziennej dość dynamicznej jeździe. Mianowicie o to czy należy hamować ze sprzęgłem powiedzmy redukując bezpośrednio z 5 ( czy 6) od razu na dwójkę przed zakrętem 90 stopni shamowawszy się do odpowiedniej prędkości. Czy może schodzić po koleji do niższych biegów hamując silnikiem i hamulcem naraz.
1.Jak się mają obydwie te techniki do zużycia elementów mechanicznych w aucie? 2.czy hamując auto silnikiem oszczędzimy na benzynie? P.s Jak było to prosze podać linka do tematu i skasować ( szukałem ale nieskutecznie) Pierwsze primo - jak sobie wyobrażasz dojazd do zakrętu 90' - 80km/h na szóstym biegu AD.1 - Spróbuj dwa razy rozpędzić auto do 200km/h ,wcisnąć sprzęgło i jak najszybciej wyhamować do zera a zrób to samo za pomocą redukowania biegów i hamowania, potem wyjdź przed samochód i sprawdź tarcze a różnicę sam zobaczysz AD.2 - napewno tak ale kto na to patrzy ?? -------------------- Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Poznań/Wałcz ![]() |
CYTAT("Azrael":18op8pi9) ale to typowy powód demolowania synchronizatora dwójki że ludzie ją wbijają prosto z 4.
Czyli jak redukuje przy hamowaniu to powinienem z 4 do 2 przejść przez 3 nawet jeśli dwójka wchodzi swobodnie?? (nie wbijam przy redukcji dwójki na chama tylko czekam aż wskoczy jak zawsze). W moim przypadku nie hamuje z 200 tylko np. 100km/h |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Tak długo jak dajesz czas synchronizatorom to możesz zmieniać biegi z dowolnego na dowolny (z pominięciem wstecznego i sytuacji gdy silnik by przekroczył obroty maksymalne). Hamowanie silnikiem podczas, gdy naprawdę mocno hamujesz nie ma praktycznie znaczenia a nieumiejętna redukcja może ci wytrącić auto z balansu i spowodować kłopoty z opanowaniem go.
No i przy takim stylu jazdy nie wspominaj może o oszczędzaniu paliwa bo jak chcesz oszczędzić to po prostu jedź tak by ostro nie hamować. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: z MSW ![]() |
CYTAT("RafalW":2qj0kjhy) Tak długo jak dajesz czas synchronizatorom to możesz zmieniać biegi z dowolnego na dowolny (z pominięciem wstecznego i sytuacji gdy silnik by przekroczył obroty maksymalne). Hamowanie silnikiem podczas, gdy naprawdę mocno hamujesz nie ma praktycznie znaczenia a nieumiejętna redukcja może ci wytrącić auto z balansu i spowodować kłopoty z opanowaniem go.
No i przy takim stylu jazdy nie wspominaj może o oszczędzaniu paliwa bo jak chcesz oszczędzić to po prostu jedź tak by ostro nie hamować. Nie chodzi mi o oszczędzanie na benzynie tylko o sam fakt czy spalanie się zmienia. Ale interesuje mnie to co głównie dostaje po dupie podczas redukcji od najwyższego do naniższego biegu lub powiedzmy ww 2. -------------------- http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Spalanie się zmienia tylko teoretycznie bo w praktyce nie zauważysz różnicy.
Co do drugiego punktu to dostałeś już odpowiedź ode mnie i od Azraela. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: z MSW ![]() |
CYTAT("RafalW":3udl1tb8) Co do drugiego punktu to dostałeś już odpowiedź ode mnie i od Azraela. ... za co serdecznie wam dziękuje, zasłużyliście na pochwałę CYTAT Pierwsze primo - jak sobie wyobrażasz dojazd do zakrętu 90' - 80km/h na szóstym biegu
A kto Ci to powiedział Mówie o podjeżdżaniu do zakrętu hamując z prędkości rzędu 140-150. -------------------- http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 28 November 2003 Skąd: Kielce ![]() |
CYTAT("RafalW":2fy5tx92) Hamowanie silnikiem podczas, gdy naprawdę mocno hamujesz nie ma praktycznie znaczenia a nieumiejętna redukcja może ci wytrącić auto z balansu i spowodować kłopoty z opanowaniem go.
No i przy takim stylu jazdy nie wspominaj może o oszczędzaniu paliwa bo jak chcesz oszczędzić to po prostu jedź tak by ostro nie hamować. po pierwsze: i tu sie nie zgadzam, hamowanie silnikiem ma bardzo duże znaczenie przy ostrym hamowaniu. zauważ że powyżej pewnej prędkości, choćbyś wdepnął hamulec w podłogę to kół nie zblokujesz. dlaczego? ponieważ energia auta przekracza moc z jaką wytracają je hamulce, i tu można sporo pomóc silnikiem (jak założysz kiepskie opony to i przy 200 zblokujesz, ale mowimy o jezdzie sportowej czyli dobre gumy, a najczęsciej slicki) po drugie: zgadzam sie ze nieumiejetna zmiana biegow moze byc bardzo zgubna, ale tak jest ze wszystkim w jezdzie, tak samo nieumiejetne wciskanie gazu, sprzegla, czy krecenie kierownica... za to dobrze wykonane hamowaniem silnikiem powoduje powstanie naprężeń w dyferencjale które ograniczają jego swobodę, w skrócie daje to efekt "szpery", umozliwia to skuteczniejsze dohamowanie w zakrecie badz na nawierzchni o zmiennej przyczepnosci po trzecie: "kwestia ekonomii" , silniki z wtryskiem sterownym elektronicznie w momencie gdy jest zasprzeglony, a pedal gazu jest nie wcisniety, nie spalaja ani grama benzyny, to wlasnie dzieki temu hamowanie silnikiem jest skuteczne, obroty sa podtrzymywane przez uklad napedowy, a nie spalanie mieszanki, no ale w sumie dla takiej jazdy to tylko ciekawostka... z zalet mozna jeszce dopisac szybsza reakcje na wyjsciu (wystarczy tylko stope przelozyc na gaz, bieg juz jest wrzucony i zasprzeglony) a z wad to musze przyznac ze daje po dupie samochodowi, a szczegolnie jak sie w pospiechu reka omsknie na zly bieg ... raz zredukowalem ze 100kmh do jedynki (synchronizatory juz wyciurane i przepuscily, chociaz nie bez oporu, mialo byc trojka, ale w pospiechu....) skonczylo sie tak ze skrzynia sie rozsypala, co fajniesze, mocowania sie zgiely, a przy okazji silnik tez juz potem nie chodzil tak jak wczesniej, po miesiacu samochod poszedl na zlom |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
CYTAT("Booyac":3k834i0k) po pierwsze: i tu sie nie zgadzam, hamowanie silnikiem ma bardzo duże znaczenie przy ostrym hamowaniu. zauważ że powyżej pewnej prędkości, choćbyś wdepnął hamulec w podłogę to kół nie zblokujesz. dlaczego? ponieważ energia auta przekracza moc z jaką wytracają je hamulce, To naucz się hamować albo napraw sobie hamulce. Przyczyną tego jest twój opór psychiczny przed wdepnięciem jak należy co jest powodem instalowania układów podnoszących ciśnienie w układzie podczas mocniejszego hamowania. Zaręczam ci, że tak naprawdę to im szybciej jedziesz tym łatwiej zablokować koła. CYTAT i tu można sporo pomóc silnikiem Nie ma co pomagać. Jak masz kiepskie hamulce to po prostu one ci padają z przegrzania i robisz co możesz by je odciążyć ale zwykle jedno mocne hamowanie nie powinno cię do tego zmusić. CYTAT (jak założysz kiepskie opony to i przy 200 zblokujesz, ale mowimy o jezdzie sportowej czyli dobre gumy, a najczęsciej slicki) Tak z ciekawości: Jeździłeś już na slickach? CYTAT za to dobrze wykonane hamowaniem silnikiem powoduje powstanie naprężeń w dyferencjale które ograniczają jego swobodę, w skrócie daje to efekt "szpery", umozliwia to skuteczniejsze dohamowanie w zakrecie badz na nawierzchni o zmiennej przyczepnosci
Podczas hamowania blokowanie się dyfrów jest szkodliwe. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Znajomy w wypożyczonym SC niechcący wbił jedynkę zamiast trójki (schodząc z 4) i nic się nie stało. Najwyraźniej zużycie synchronizatorów to nie kwestia jednorazowego "omsknięcia"...
Kiedyś słyszałem teorię, że warto częściej hamować silnikiem, bo mniej się zużywa paliwa. A Booyac rozwiał wszelkie wątpliwości dlaczego. Dzięki! |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 28 November 2003 Skąd: Kielce ![]() |
CYTAT("RafalW":3k7bb9vt) To naucz się hamować albo napraw sobie hamulce. Przyczyną tego jest twój opór psychiczny przed wdepnięciem jak należy co jest powodem instalowania układów podnoszących ciśnienie w układzie podczas mocniejszego hamowania. Zaręczam ci, że tak naprawdę to im szybciej jedziesz tym łatwiej zablokować koła. wierz mi troche kilometrow na torze poswiecilem na nauke jazdy, a z tym oporem psychicznym to wyjechales... CYTAT("RafalW":3k7bb9vt) Nie ma co pomagać. Jak masz kiepskie hamulce to po prostu one ci padają z przegrzania i robisz co możesz by je odciążyć ale zwykle jedno mocne hamowanie nie powinno cię do tego zmusić. nie chodzi tu o skutecznosc hamulcow ale o ich skutecznosc wzgledem przyczepnosci opon, kombinujac mozna uzyskac rozne efekty, ale ciagle pisze o tym co sie dzieje w rzeczywistych sytuacjach, temat jest o hamowaniu silnikiem, a nie zmeczeniu cieplnym hamulcow, przy okazji: mniejsze obciazenie termiczne to kolejny plus na rzecz pomagania sobie silnikiem CYTAT("RafalW":3k7bb9vt) Tak z ciekawości: Jeździłeś już na slickach? tak, mam kolegów, co lubią marnowac pieniadze CYTAT("RafalW":3k7bb9vt) Podczas hamowania blokowanie się dyfrów jest szkodliwe.
a to ciekawe... możesz napisać dlaczego tak uważasz?? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
CYTAT("Booyac":2n6sy4g5) wierz mi troche kilometrow na torze poswiecilem na nauke jazdy, a z tym oporem psychicznym to wyjechales... Najwyraźniej z jakiś powodów twoje doświadczenia różnią się od moich, większości moich znajomych, jak i wielu publikacji..... CYTAT nie chodzi tu o skutecznosc hamulcow ale o ich skutecznosc wzgledem przyczepnosci opon, kombinujac mozna uzyskac rozne efekty, ale ciagle pisze o tym co sie dzieje w rzeczywistych sytuacjach W rzeczywistej sytuacji depczę po hamulcach przy sporej prędkości i spokojnie mogę zablokować koła. I nawet nie mówię tutaj o wdepnięciu w stylu panicznego kopnięcia bo coś nagle wyskoczyło przed maskę. CYTAT tak, mam kolegów, co lubią marnowac pieniadze I kupują gumy po to byś mógł sobie je pozdzierać? CYTAT a to ciekawe... możesz napisać dlaczego tak uważasz??
Zastanów się najpierw po co są LSD i dlaczego z przodu wkłada się LSD typu torque sensing. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 28 November 2003 Skąd: Kielce ![]() |
CYTAT("RafalW":3jmiidzm) Najwyraźniej z jakiś powodów twoje doświadczenia różnią się od moich, większości moich znajomych, jak i wielu publikacji..... w jakiej publikacji wyczytałeś że mam opór psychiczny przed hamowaniem, chyba 2 posty wyżej? CYTAT("RafalW":3jmiidzm) W rzeczywistej sytuacji depczę po hamulcach przy sporej prędkości i spokojnie mogę zablokować koła. I nawet nie mówię tutaj o wdepnięciu w stylu panicznego kopnięcia bo coś nagle wyskoczyło przed maskę. tak żeby już mieć pewność na 100% wziąlem na sprawdzenie e34 525, z przodu tarcza 302mm wentylowana, z tyłu 300mm niewentylowana, opony continental conti eco contact, przod 205/55 15", tył 225/55 15", przy hamowaniu ze 160kmh (opony rozgrzane, hamulce mimochodem tez) na czystym czarnym asfalcie abs wchodzi przy zejsciu do ok. 100 kmh, przy hamowaniu z silnikiem nie wlacza sie w ogole, nie wiem czy to nie przypadkiem elektronika rozlacza abs gdy jest zasprzeglony silnik, ale wydaje mi sie ze nie... nie wiem co rozumiesz przez "spora predkosc" ale jesli mozesz zblokowac kola przy 160kmh+ z kopniecia (jak dla mnie kosmos), to tylko pogratulowac hamulcow, a moze trzeba popracowac nad przyczepnosc opona-asfalt, ale co tam, kłócić się nie zamierzam CYTAT("RafalW":3jmiidzm) I kupują gumy po to byś mógł sobie je pozdzierać? hehe, chciałbym, ale nie, raczej po to żeby uzyskać lepszy wynik na zawodach, chyba po to sa.... teraz wiosna, zobaczymy kto bedzie na treningi przyjezdzal na intermediatach, a jak ktos ma takie glupie szczescie jak ja to i dwa komplety profi slickow moga czasem wpasc za free CYTAT("RafalW":3jmiidzm) Zastanów się najpierw po co są LSD i dlaczego z przodu wkłada się LSD typu torque sensing.
eee, jak nie umiesz odpowiedziec to nie odpowiadaj, a nie wykrecaj sie zmiana tematu/odbijaniem pytania |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Poznań/Wałcz ![]() |
CYTAT("Booyac":3ifob8wm) ale wydaje mi sie ze nie... nie wiem co rozumiesz przez "spora predkosc" ale jesli mozesz zblokowac kola przy 160kmh+ z kopniecia (jak dla mnie kosmos), to tylko pogratulowac hamulcow, a moze trzeba popracowac nad przyczepnosc opona-asfalt, ale co tam, kłócić się nie zamierzam
Jakiś czas temu miałem właśnie "okazje" kopnięcia w hamulec przy 160km/h i od razu zadziałał ABS. To właśnie mnie nauczyło że najpierw trzeba hamować delikatnie by dociążyć przednią oś a dopiero po chwili wcisnąć pedał do oporu żeby nie zblokować kół. Dodam że autem była Laguna II z oponkami 225/45/17 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
CYTAT("Booyac":2el94xpt) ![]() Nie konkretnie ty ale zdecydowana większość kierowców. Proponuję choćby "Going Faster" Skipa Barbera. CYTAT przy hamowaniu ze 160kmh (opony rozgrzane, hamulce mimochodem tez) na czystym czarnym asfalcie abs wchodzi przy zejsciu do ok. 100 kmh A kolega domel321 dał radę. CYTAT przy hamowaniu z silnikiem nie wlacza sie w ogole Dziwne, bo jeśli hamowanie silnikiem ma pomagać to moment na kołach powinien być większy. CYTAT nie wiem co rozumiesz przez "spora predkosc" Przynajmniej odcięcie na czwórce co daje jakieś 160 km/h. CYTAT ale jesli mozesz zblokowac kola przy 160kmh+ z kopniecia (jak dla mnie kosmos), to tylko pogratulowac hamulcow, Z kopnięcia da się zawsze zablokować chyba, że hamulce nadają się do wymiany. Wtedy zawieszenie nie ma czasu na reakcję i przód blokuje się z dużą łatwością. CYTAT a moze trzeba popracowac nad przyczepnosc opona-asfalt Zwykle dochodzę większość aut właśnie podczas hamowania. Także chyba mam lepiej niż reszta. CYTAT eee, jak nie umiesz odpowiedziec to nie odpowiadaj, a nie wykrecaj sie zmiana tematu/odbijaniem pytania
Chętnie ci odpowiem ale najpierw chciałem wiedzieć ile ty wiesz. Zauważ, że hamulce są już "rozdzielone" na koła. Blokowanie się dyfrów tylko temu przeszkadza. Wiesz czym się różnią LSD speed sensing i torque sensing? I dlaczego te pierwsze z przodu to porażka? -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Booyac":1b91t3d8) po pierwsze: i tu sie nie zgadzam, hamowanie silnikiem ma bardzo duże znaczenie przy ostrym hamowaniu. zauważ że powyżej pewnej prędkości, choćbyś wdepnął hamulec w podłogę to kół nie zblokujesz. dlaczego? ponieważ energia auta przekracza moc z jaką wytracają je hamulce, i tu można sporo pomóc silnikiem (jak założysz kiepskie opony to i przy 200 zblokujesz, ale mowimy o jezdzie sportowej czyli dobre gumy, a najczęsciej slicki) Tak było jak się jeździło DFami w rajdach i małkersami. Współczesne samochody sportowe blokują koła przy każdej prędkości. Co więcej nawte mojje auto przy stosunkowo słabych hamulcach i zdecydowanie ZA DUżYCH kołach w serii (duże ze względu na homologacje A-grupy) blokuje koła aż za łatwo. CYTAT za to dobrze wykonane hamowaniem silnikiem powoduje powstanie naprężeń w dyferencjale które ograniczają jego swobodę, w skrócie daje to efekt "szpery", umozliwia to skuteczniejsze dohamowanie w zakrecie badz na nawierzchni o zmiennej przyczepnosci Nie słyszałęm jeszcze o tym żeby otwarty dyfer się blokował przy przekazywaniu momentu "w drugą stronę". Nawet jeżeli to zablokowanie jednego koła to nic fajnego. CYTAT z zalet mozna jeszce dopisac szybsza reakcje na wyjsciu (wystarczy tylko stope przelozyc na gaz, bieg juz jest wrzucony i zasprzeglony)
A to można jechać w zakręcie na luzie? Myslałem że w każdej szkole biją za to po łapach. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 26 November 2002 Skąd: poznan ![]() |
panowie kurde
czy wy chcecie sobie cos udowodnic ? albo nauczyc przez internet kogos jazdy ciut szybszej od tej po gazete ? Jest wiele technik jazdy i wlasciwa jest tylka ta ktora daje efekt przy danym aucie i danym kierowcy i takie jest moje zdanie dziekuje ... -------------------- czołg sprzedany
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jest wiele właściwych stylów (nawet w F1 jest ich kilka), ale jest też wiele bzdurnych/niewłaściwych.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Grzegscvan, ale tak w sumie to o co ci chodzi?
-------------------- Rafal
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 21:36 |