Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> technika hamowania
Bullitt
post Sun, 10 Apr 2005 - 02:51
Post #61


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("fonstrompenar":1yka98yc)
Potrzebuje wiedzieć czy na takim torze jak Kielce przykładowo dużo zyskam przy zmianie w górę / redukcji biegów nie wciskając sprzęgła do końca- ryzykując missgear i rozpieprzenie czegoś. Czy to w ogóle ma sens takie wciskanie cząstkowe sprzęgła?


Według mnie nie zyskasz wcale, albo bardzo nie wiele. Szkoda skrzyni (synchro).


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Apr 2005 - 02:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 04:29
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("fonstrompenar":1gl2cx0y)
Potrzebuje wiedzieć czy na takim torze jak Kielce przykładowo dużo zyskam przy zmianie w górę / redukcji biegów nie wciskając sprzęgła do końca- ryzykując missgear i rozpieprzenie czegoś. Czy to w ogóle ma sens takie wciskanie cząstkowe sprzęgła?



Nie bardzo wiem w czym by to miało pomóc.

Added after 1 minutes:

CYTAT("MarcinMK":1gl2cx0y)
CYTAT
ale to typowy powód demolowania synchronizatora dwójki że ludzie ją wbijają prosto z 4.


Przyklad jedziesz na 4ce widzisz ze z jakiegos powodu bedziesz musial sie zatrzymac, prosta droga, wrzucac odrazu luz - to tez demoluje synchronizator? (niewiem pytam z ciekawosci)



Proponuję zastanowić się jak działa synchronizator i po co jest. Coo innego wyrzucenie na luz a co innego szybka redukcja z 4 na 2 przy pełnym hamowaniu w sporcie.

Added after 58 seconds:

CYTAT("RedKivi":1gl2cx0y)
CYTAT("Azrael":1gl2cx0y)

Zdziwiłbyś się. Zarówno Octavia WRC jak i Cordoba WRC występowały z ABS.

Ale te wurce to za dużo nie ugrały w historii sportu samochodowego, chociaż pamiętam wyścigowego Escorta Federowicza który miał jakiś 7-stopniowy regulowany ABS.


Wyścigi to inna para kaloszy - tam ABSy się sprawdzały a w większości serii ich po prostuz akazano, rzeczywiście nie były to najlepsze WURCe ale jednak wyczynowe auta na najwyższym poziomie.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChEsTeR_N
post Sun, 10 Apr 2005 - 11:54
Post #63


Frequent User
Dołączył: Sun, 01 February 2004
Skąd: z za Winkla





Darksmile ale LFB uzywasz raze, z gazem aby wywolac pewne oczekiwane zachowanie samochodu. A nie po to zeby wytracic predkość, chociaz na bardzo sliskiej nawierzchni hamuje sie lewą i przy okazji wciska gaz prawą aby nie nastapiło zblokowanie.
A tak na marginesie to mam naprawde gdzies ortografie. Nie to sie tutaj liczy. I w dup..e mam czy komus to przeszkadza czy nie.


--------------------
АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 13:36
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("ChEsTeR_N":2evv0dgs)
Darksmile ale LFB uzywasz raze, z gazem aby wywolac pewne oczekiwane zachowanie samochodu.



LFB używa się jak najbardziej również bez gazu - np w samochodach czteronapędowych.


CYTAT
A tak na marginesie to mam naprawde gdzies ortografie. Nie to sie tutaj liczy. I w dup..e mam czy komus to przeszkadza czy nie.


Tylko że niektórzy ludzie mogą zacząć mieć w d.... to co piszesz.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzegscvan
post Sun, 10 Apr 2005 - 13:47
Post #65


Forum Homee
Dołączył: Tue, 26 November 2002
Skąd: poznan





kurcze
czy to jest forum poprawnej polszczyzny czy motoryzacyjne ?
IMO Jezyk ma byc zrozumialy a nie koniecznie poprawny.


--------------------
czołg sprzedany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 13:52
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Na takim poziomie nie chce mi się dyskutować.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Sun, 10 Apr 2005 - 18:10
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





ja w sprawie uslizgu przy redukcji..., jak gwaltownie puscisz sprzeglo i roznica w obrotach jest duza, to nawet powiedzmy silnik 1,2 na seryjnej oponie malego samochodu jest w stanie na mokrym przyblokowac kola...

ale tak... jezeli jest potwornie slisko i powoli zwalniasz i obroty powoli schodza, silnik moze dzialac antyposlizgowo... ale to rzadkie sytuacje raczej... choc sie zdarzaja.

hmm... a piekny kawal ciala zmienilem na cos mniej kontrowersyjnego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 10 Apr 2005 - 19:01
Post #68


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Zasadniczo jak jest skrzynia kłowa, to w ogóle można sobie pozwolic na wyłączne hamowanie LFB.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 19:04
Post #69


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("RedKivi":1qe7z9u3)
Zasadniczo jak jest skrzynia kłowa, to w ogóle można sobie pozwolic na wyłączne hamowanie LFB.



Nie wiem jak w N-kach z kłówką, ale w WRCach prawie nie hamują prawą.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 10 Apr 2005 - 19:06
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Raczej ze względu na trwałość wspomnianej przekładni kłowej raczej na mocnych redukcjach sie uzywa sprzęgła.Zalety dog-boxa wykorzystuje sie w biciu w górę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 19:22
Post #71


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Jeżlei Rafał W na synchronizowanej skrzyni mżeprawie nie używac sprzęga do redukcji to nie rozumiem dlaczego by nie dało się bić biegów w dół za pomocą kopnięć w gaz. Ale kłówka nie jeździłem i po prostu nie mam doświadczeń.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 10 Apr 2005 - 19:31
Post #72


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Na synchronizowanej to bez problemu sie zmienia biegi bez sprzęgła.Tylko trwa to bardzo długo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 19:38
Post #73


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Przy redukcjach długo? Dlaczego?

Łup (w gaz) i klik (lewarek). To samo chyba można całkem zdrowo stosować w kłówce.?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Sun, 10 Apr 2005 - 19:42
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





ja tam wole ze sprzeglem... nei widze powodow aby z niego nie korzystac....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 19:50
Post #75


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Zajęta noga często jest powodem, chociaż ja tego nie robię.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 10 Apr 2005 - 19:58
Post #76


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT("Azrael":cynnfzm9)
Przy redukcjach długo? Dlaczego?

Łup (w gaz) i klik (lewarek). To samo chyba można całkem zdrowo stosować w kłówce.?

Bieg wyjąć sie da przy ujmowaniu gazu.W momencie przechodzenia przez "luz" trzeba dodać gazu i wepchnąć żądany bieg.I tu zaleznie od róznicy prędkości trzeba czekać długo lub krotko.Żaden zysk czasowy, lepiej juz dac półsprzegła...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 20:02
Post #77


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Zaraz ale rpzeciez zmieniamy na hamownaiu w dół biegi czyli już mamy bez gazu i można wyjmować. Hmm ciekaw jestem jak to faktycznie ludzie róbią na kłówce.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 10 Apr 2005 - 20:12
Post #78


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT("Azrael":2je3z9qt)
Zaraz ale rpzeciez zmieniamy na hamownaiu w dół biegi czyli już mamy bez gazu i można wyjmować. Hmm ciekaw jestem jak to faktycznie ludzie róbią na kłówce.

Ale ja mówie o hamowaniu typu: ujęcie gazu i jeszcze miedzygazy pomiedzy kolejnymi redukcjami.Ciezko wyjac bieg bez odpuszczenia gazu.to jest taka sekwencja: puszczasz gaz i ciagniesz lewar.Tylko wtedy bieg wyjdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 10 Apr 2005 - 20:28
Post #79


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Czegoś nie rozumiem - czy mój opis się niby różni od Twojego? Bo chyba sie nie rozumiemy.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 10 Apr 2005 - 20:35
Post #80


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT("Azrael":aww9zjb7)
Zaraz ale rpzeciez zmieniamy na hamownaiu w dół biegi czyli już mamy bez gazu i można wyjmować

Chyba w tym miejscu cie nie do konca zrozumiałem.Ale teraz juz ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 09:25