![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("fonstrompenar":1yka98yc) Potrzebuje wiedzieć czy na takim torze jak Kielce przykładowo dużo zyskam przy zmianie w górę / redukcji biegów nie wciskając sprzęgła do końca- ryzykując missgear i rozpieprzenie czegoś. Czy to w ogóle ma sens takie wciskanie cząstkowe sprzęgła?
Według mnie nie zyskasz wcale, albo bardzo nie wiele. Szkoda skrzyni (synchro). -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("fonstrompenar":1gl2cx0y) Potrzebuje wiedzieć czy na takim torze jak Kielce przykładowo dużo zyskam przy zmianie w górę / redukcji biegów nie wciskając sprzęgła do końca- ryzykując missgear i rozpieprzenie czegoś. Czy to w ogóle ma sens takie wciskanie cząstkowe sprzęgła? Nie bardzo wiem w czym by to miało pomóc. Added after 1 minutes: CYTAT("MarcinMK":1gl2cx0y) CYTAT ale to typowy powód demolowania synchronizatora dwójki że ludzie ją wbijają prosto z 4. Przyklad jedziesz na 4ce widzisz ze z jakiegos powodu bedziesz musial sie zatrzymac, prosta droga, wrzucac odrazu luz - to tez demoluje synchronizator? (niewiem pytam z ciekawosci) Proponuję zastanowić się jak działa synchronizator i po co jest. Coo innego wyrzucenie na luz a co innego szybka redukcja z 4 na 2 przy pełnym hamowaniu w sporcie. Added after 58 seconds: CYTAT("RedKivi":1gl2cx0y) CYTAT("Azrael":1gl2cx0y) Zdziwiłbyś się. Zarówno Octavia WRC jak i Cordoba WRC występowały z ABS. Ale te wurce to za dużo nie ugrały w historii sportu samochodowego, chociaż pamiętam wyścigowego Escorta Federowicza który miał jakiś 7-stopniowy regulowany ABS. Wyścigi to inna para kaloszy - tam ABSy się sprawdzały a w większości serii ich po prostuz akazano, rzeczywiście nie były to najlepsze WURCe ale jednak wyczynowe auta na najwyższym poziomie. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla ![]() |
Darksmile ale LFB uzywasz raze, z gazem aby wywolac pewne oczekiwane zachowanie samochodu. A nie po to zeby wytracic predkość, chociaz na bardzo sliskiej nawierzchni hamuje sie lewą i przy okazji wciska gaz prawą aby nie nastapiło zblokowanie.
A tak na marginesie to mam naprawde gdzies ortografie. Nie to sie tutaj liczy. I w dup..e mam czy komus to przeszkadza czy nie. -------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("ChEsTeR_N":2evv0dgs) Darksmile ale LFB uzywasz raze, z gazem aby wywolac pewne oczekiwane zachowanie samochodu. LFB używa się jak najbardziej również bez gazu - np w samochodach czteronapędowych. CYTAT A tak na marginesie to mam naprawde gdzies ortografie. Nie to sie tutaj liczy. I w dup..e mam czy komus to przeszkadza czy nie.
Tylko że niektórzy ludzie mogą zacząć mieć w d.... to co piszesz. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 26 November 2002 Skąd: poznan ![]() |
kurcze
czy to jest forum poprawnej polszczyzny czy motoryzacyjne ? IMO Jezyk ma byc zrozumialy a nie koniecznie poprawny. -------------------- czołg sprzedany
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Na takim poziomie nie chce mi się dyskutować.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
ja w sprawie uslizgu przy redukcji..., jak gwaltownie puscisz sprzeglo i roznica w obrotach jest duza, to nawet powiedzmy silnik 1,2 na seryjnej oponie malego samochodu jest w stanie na mokrym przyblokowac kola...
ale tak... jezeli jest potwornie slisko i powoli zwalniasz i obroty powoli schodza, silnik moze dzialac antyposlizgowo... ale to rzadkie sytuacje raczej... choc sie zdarzaja. hmm... a piekny kawal ciala zmienilem na cos mniej kontrowersyjnego |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Zasadniczo jak jest skrzynia kłowa, to w ogóle można sobie pozwolic na wyłączne hamowanie LFB.
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("RedKivi":1qe7z9u3) Zasadniczo jak jest skrzynia kłowa, to w ogóle można sobie pozwolic na wyłączne hamowanie LFB.
Nie wiem jak w N-kach z kłówką, ale w WRCach prawie nie hamują prawą. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Raczej ze względu na trwałość wspomnianej przekładni kłowej raczej na mocnych redukcjach sie uzywa sprzęgła.Zalety dog-boxa wykorzystuje sie w biciu w górę.
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeżlei Rafał W na synchronizowanej skrzyni mżeprawie nie używac sprzęga do redukcji to nie rozumiem dlaczego by nie dało się bić biegów w dół za pomocą kopnięć w gaz. Ale kłówka nie jeździłem i po prostu nie mam doświadczeń.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Na synchronizowanej to bez problemu sie zmienia biegi bez sprzęgła.Tylko trwa to bardzo długo.
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Przy redukcjach długo? Dlaczego?
Łup (w gaz) i klik (lewarek). To samo chyba można całkem zdrowo stosować w kłówce.? -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
ja tam wole ze sprzeglem... nei widze powodow aby z niego nie korzystac....
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zajęta noga często jest powodem, chociaż ja tego nie robię.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
CYTAT("Azrael":cynnfzm9) Przy redukcjach długo? Dlaczego?
Łup (w gaz) i klik (lewarek). To samo chyba można całkem zdrowo stosować w kłówce.? Bieg wyjąć sie da przy ujmowaniu gazu.W momencie przechodzenia przez "luz" trzeba dodać gazu i wepchnąć żądany bieg.I tu zaleznie od róznicy prędkości trzeba czekać długo lub krotko.Żaden zysk czasowy, lepiej juz dac półsprzegła... |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zaraz ale rpzeciez zmieniamy na hamownaiu w dół biegi czyli już mamy bez gazu i można wyjmować. Hmm ciekaw jestem jak to faktycznie ludzie róbią na kłówce.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
CYTAT("Azrael":2je3z9qt) Zaraz ale rpzeciez zmieniamy na hamownaiu w dół biegi czyli już mamy bez gazu i można wyjmować. Hmm ciekaw jestem jak to faktycznie ludzie róbią na kłówce.
Ale ja mówie o hamowaniu typu: ujęcie gazu i jeszcze miedzygazy pomiedzy kolejnymi redukcjami.Ciezko wyjac bieg bez odpuszczenia gazu.to jest taka sekwencja: puszczasz gaz i ciagniesz lewar.Tylko wtedy bieg wyjdzie. |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Czegoś nie rozumiem - czy mój opis się niby różni od Twojego? Bo chyba sie nie rozumiemy.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
CYTAT("Azrael":aww9zjb7) Zaraz ale rpzeciez zmieniamy na hamownaiu w dół biegi czyli już mamy bez gazu i można wyjmować
Chyba w tym miejscu cie nie do konca zrozumiałem.Ale teraz juz ok. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 09:25 |