![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Tu raczej ty upraszczasz. Asfalty i tory są podobne i nawet auta są ustawiane podobnie np. bardzo nisko.
Co innego jak auta są wysoko z dużym skokiem zawieszenia na dziury w polnych drogach. Chyba się zgodzisz, że to prawie dwa skrajne podejścia a zawsze najłatwiej się odwoływać do skrajności, nieprawdaż? -------------------- Rafal
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jednak doświadczenia między track-cars a rally-cars nie do końca się przenoszą. Parę sporów tym wywołałem na passionford.com ;-) Między innnymi przez to nieszczęsne jeżdżenie bokiem. No i to że na torze to nimają te 6 tłoczkowe hamulce 350mm czy coś które nie wiem po co im....
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Dla sportu im potrzebne, dla sportu...
Added after 1 minutes: Aaa i prosze o wyjasnienie o co chodzi z tymi twardościami sprężyn.... bo myslę o HRach i nie wiem jakie wybrac i wogóle co wybrać.. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Imtwardsze spręzyny tym szybszy transfer masy i lepsze "body control" ale koło słabiej podąża za dużymi dziurami i więcej destabilizuje się nadwozie na większych nierównościach. Jeszcze zależy jakie są z tym amorki zestawione. Ogólnie sprawa jest cholernie skomplikowana a dorbych źródel nie-marketingowych mało.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Ale numerki... o co chodzi w tych numerkach!
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
lbs/in - czyli ile trzeba przyłożyć funtów by sprężynka ugięła się o jeden cal.
Bilstein i H&R współpracują ze sobą. Np. twardsze sprężynki w moich PSS 9 z przodu są właśnie H&R (oryginalne też mogą być ale firmuje je Bilstein). -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
teraz rozumiem... dzięki!
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Pamiętaj, że jeszcze są sprężynki progresywne.
-------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("RafalW":13an83hx) Pamiętaj, że jeszcze są sprężynki progresywne. :-)
No właśnie, ale w coil-overs zwykle się widzi zwykłe...dlaczego?Przeiceż przy takich drogich zawiasach to żaden koszt. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
Rafal - TROCHE, to baaardzo malo powiedziane.
niestety nie mialem mozliwosci ustawic auta na tor... poza tym niestety nie byly nowe te opony i troche nierowno skatowane po jakims OS byly... |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Ludzie często nie lubią progresywnych bo trudniej niby wyczuć co się dzieje z autem. Sam nie mam opinii bo nigdy nie jeździłem na progresywnych (a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo). Jednak popularna jest opinia, że lepiej na liniowych ale tak naprawdę nie wiem czemu. Mi się wydaje, że bardzo ciekawe są sprężynki gdzie różne zwoje mają różne funkcje. Np w PSS 9 oprócz normalnych sprężyn masz jeszcze takie małe zwane "tender springs". Nie jestem nawet pewien dokładnie ich funkcji.
PrOsIaQ, Następnym razem postaraj się bardziej bo szkoda opon. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
tender/helper, pomocnicze par polonezzz...
funkcja np jest taka, ze wypycha kolo dalej niz normalna sprezyna gdy obciazenie jest znikome.(kiedy np prawie skaczemy) dajac choc troche przyczepnosci. Dobre rozwiazanie, bo umozliwia inny zakres pracy niz sprezyna glowna, ktora przez to moze miec inne parametry w innym zakresie, ktory nas najbardziej interesuje podczas jazdy. W praktyce nie przerabialem niestety. na ulice tez malo zastosowania widze. kiedys spotkalem sie z patentem zespawania dla celow przejscia przez BT helpera z główna sprezyna, tak zeby tworzyly jedna calosc... no wiem wiem.. musze sie porzadnie postarac! ale poczekam na kilka dni przed wyjazdem, zeby zobaczyc jaka bedzie pogoda jak bedzie deszcz, to wtedy dopiero zacznie sie myslenie co z tym zawiasem zrobic... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 03:10 |