Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 4 5 6  
Reply to this topicStart new topic
> technika hamowania
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 22:44
Post #101


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Tu raczej ty upraszczasz. Asfalty i tory są podobne i nawet auta są ustawiane podobnie np. bardzo nisko.
Co innego jak auta są wysoko z dużym skokiem zawieszenia na dziury w polnych drogach. Chyba się zgodzisz, że to prawie dwa skrajne podejścia a zawsze najłatwiej się odwoływać do skrajności, nieprawdaż?


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 11 Apr 2005 - 22:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Azrael
post Mon, 11 Apr 2005 - 22:56
Post #102


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Jednak doświadczenia między track-cars a rally-cars nie do końca się przenoszą. Parę sporów tym wywołałem na passionford.com ;-) Między innnymi przez to nieszczęsne jeżdżenie bokiem. No i to że na torze to nimają te 6 tłoczkowe hamulce 350mm czy coś które nie wiem po co im....


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Mon, 11 Apr 2005 - 23:05
Post #103


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Dla sportu im potrzebne, dla sportu...

Added after 1 minutes:

Aaa i prosze o wyjasnienie o co chodzi z tymi twardościami sprężyn.... bo myslę o HRach i nie wiem jakie wybrac i wogóle co wybrać..


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 11 Apr 2005 - 23:08
Post #104


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Imtwardsze spręzyny tym szybszy transfer masy i lepsze "body control" ale koło słabiej podąża za dużymi dziurami i więcej destabilizuje się nadwozie na większych nierównościach. Jeszcze zależy jakie są z tym amorki zestawione. Ogólnie sprawa jest cholernie skomplikowana a dorbych źródel nie-marketingowych mało.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Mon, 11 Apr 2005 - 23:16
Post #105


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Ale numerki... o co chodzi w tych numerkach!


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 23:19
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





lbs/in - czyli ile trzeba przyłożyć funtów by sprężynka ugięła się o jeden cal.
Bilstein i H&R współpracują ze sobą. Np. twardsze sprężynki w moich PSS 9 z przodu są właśnie H&R (oryginalne też mogą być ale firmuje je Bilstein).


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Mon, 11 Apr 2005 - 23:29
Post #107


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





teraz rozumiem... dzięki!


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Mon, 11 Apr 2005 - 23:39
Post #108


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Pamiętaj, że jeszcze są sprężynki progresywne.


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Tue, 12 Apr 2005 - 00:05
Post #109


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("RafalW":13an83hx)
Pamiętaj, że jeszcze są sprężynki progresywne. :-)


No właśnie, ale w coil-overs zwykle się widzi zwykłe...dlaczego?Przeiceż przy takich drogich zawiasach to żaden koszt.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Tue, 12 Apr 2005 - 01:24
Post #110


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





Rafal - TROCHE, to baaardzo malo powiedziane.
niestety nie mialem mozliwosci ustawic auta na tor...

poza tym niestety nie byly nowe te opony i troche nierowno skatowane po jakims OS byly...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RafalW
post Tue, 12 Apr 2005 - 05:11
Post #111


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Ludzie często nie lubią progresywnych bo trudniej niby wyczuć co się dzieje z autem. Sam nie mam opinii bo nigdy nie jeździłem na progresywnych (a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo). Jednak popularna jest opinia, że lepiej na liniowych ale tak naprawdę nie wiem czemu. Mi się wydaje, że bardzo ciekawe są sprężynki gdzie różne zwoje mają różne funkcje. Np w PSS 9 oprócz normalnych sprężyn masz jeszcze takie małe zwane "tender springs". Nie jestem nawet pewien dokładnie ich funkcji.

PrOsIaQ,
Następnym razem postaraj się bardziej bo szkoda opon.


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Tue, 12 Apr 2005 - 15:55
Post #112


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





tender/helper, pomocnicze par polonezzz...
funkcja np jest taka, ze wypycha kolo dalej niz normalna sprezyna gdy obciazenie jest znikome.(kiedy np prawie skaczemy) dajac choc troche przyczepnosci. Dobre rozwiazanie, bo umozliwia inny zakres pracy niz sprezyna glowna, ktora przez to moze miec inne parametry w innym zakresie, ktory nas najbardziej interesuje podczas jazdy.
W praktyce nie przerabialem niestety.
na ulice tez malo zastosowania widze.

kiedys spotkalem sie z patentem zespawania dla celow przejscia przez BT helpera z główna sprezyna, tak zeby tworzyly jedna calosc...

no wiem wiem.. musze sie porzadnie postarac! ale poczekam na kilka dni przed wyjazdem, zeby zobaczyc jaka bedzie pogoda jak bedzie deszcz, to wtedy dopiero zacznie sie myslenie co z tym zawiasem zrobic...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 4 5 6
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 03:10