![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: trójmiasto ![]() |
mam pytanie.
prawdopodobnie moja turbina jest na wykonczeniu i chcialbym chyba ja wymienic(audi tt 180km,99rok).mam mozliwosc kupna turbiny za grosze od passata 2002r.czy turbo z tego paska bedzie pasowac do audi tt??? i jeszcze jedno.czy jest sens wymiany znowu na k03 czy lepiej juz kupic k04 zeby nie siadla,bo podobno k03 to bardzo slaba turbosprezarka?? pozdr |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Turbo ZAWSZE wymienia się na większe, jeśli nadarza się okazja
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: trójmiasto ![]() |
ok ale czy cos mi to da jak wymienie samo turbo na k04,bo k04 jest drozsze?
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
sens wymiany na k04 jest zawsze:wiecej mocy!!! a co do trwałości to sie nie orientuje..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: trójmiasto ![]() |
ile bedzie wiecej mocy jak wymienie tylko turbine na k04?
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Jak na moje to nie mozna wymienic turbiny na wieksza i pozostawic seryjnego programu tzn tego dostosowanego do mniejszego turbo. musi byc remap ECU albo najlepiej wystrojenie jakiejś świnki.przyrost?hmm z nowym wydechem i FMIC by było pewnie jakies 230-240KM mocy.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
A jak na moje to można. Mapa jest elastyczna, bo to jest mapa zależności między ciśnieniem doładowania, flow'em, obciążeniem silnika, wychyleniem pedału gazu i Bóg wie czym tam jeszcze a nie na sztywno wbite wartości, że jak flow jest taki a nie inny, ciśnienie takie a nie inne, to zapłon ma być wtedy a wtedy a dawka paliwa taka a taka - komputer ma po to taką mapę, żeby w zależności od zestawu wszystkich czynników, które na niego wpływają, dobrać optymalne parametry. Nieco większe turbo będzie w stanie spokojnie ogarnąć, po prostu dwa-trzy parametry będą inne niż w serii. ECU ma swoją tolerancję, i to dość dużą.
Jakby to było tak sztywne, to wymiana intercoolera na większy powodowałaby od razu konieczność remapu. Albo seryjnego filtra na stożek. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
CYTAT("sopot":1841wke3) mam pytanie.
prawdopodobnie moja turbina jest na wykonczeniu i chcialbym chyba ja wymienic(audi tt 180km,99rok).mam mozliwosc kupna turbiny za grosze od passata 2002r.czy turbo z tego paska bedzie pasowac do audi tt??? i jeszcze jedno.czy jest sens wymiany znowu na k03 czy lepiej juz kupic k04 zeby nie siadla,bo podobno k03 to bardzo slaba turbosprezarka?? pozdr nie bedzie pasowac choć niektóre amotory znajomemu oferowali przełożenie z audi tt do A4 |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
no tak, ale jak cisnienie doładowania wzrosnie dosc znacznie to nie bede sie pojawialy na seryjnym ECU błędy?komp jest elastyczny, ale chyba nie az tak bardzo.Bardzo mozliwe ze masz racje, ale zawsze byloby lepiej zestroic to wszystko swinka, da nam to lepszy efekt. i bedzie baza do dalszych modyfikacji
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Wrocek ![]() |
Z doświadczenia wiem, że bez mapy K04 nie zabangla jak trzeba, max uber ladderung zrobi swoje, a jazda w trybie awaryjnym nie należy do najżwawszych , ogólnie jeśli robić, to wszystkie potrzebne elementy, albo nie bawić się w wieksze turbiny, widziałem co się dzieje z K04 na seryjnym SMICu !! turbina zrobiła się biała i zapaliły się rury dolotowe i osłony termiczne , właścicielowi to nie przeszkadzało powiedział, że już tak miał !!
-------------------- Jetronik employee
>>Tu byłem<< Ninja EVO(A Honda Hunter & V8 Eater) <b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b> |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
drift freak Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: kterej.pl ![]() |
nie wiem sopot czy sobei zdajesz z tego sprawe, pisze to tylko dla przypomnienia zeby zmienic na k04 musisz to zrobic z kolektorem....a zeby mialo rece i nogi to wtrsyki ,Ic, wydech, nowa mapa...ale jak cie stac to jak najbardziej bym sie za to bral...z reszta chyba ja tez pojde w slady bobika i bedzie nastepna Ibi na k04 za jakis czas
pzdr -------------------- _http://www.drifters.pl
_http://www.kterej.pl |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: trójmiasto ![]() |
wiem wiem tylko nie oto mi teraz chodzi.
chodzi o to ze chcialbym tylko zmienic turbo na nowsze i niewiem czy znowu kupowac k03 jaka jest seryjnie i sie psuje czy lepiej kupic juz k04? wiem ze przy k04 musze wymienic razem z kolektorem,ale oprocz turbo i kolektora juz nic nie chce wymieniac.i jak lepiej jest kupic k04 to czy bedzie dzilac bez przerabiania dodatkowych rzeczy(oprocz kolektora)? |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
jak powiedzielismy wczesniej:bez elektroniki, FMIC i wydechu nie bedzie dzialac...wiec uzbieraj troche kaski i zrób kompletny zestaw, napewno bedziesz zadowolny z wydanych pieniedzy, ktore niestety nie bede małe
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
CYTAT("bobik":2haoqhax) Z doświadczenia wiem, że bez mapy K04 nie zabangla jak trzeba, max uber ladderung zrobi swoje
A to zmniejszyć ciśnienia nie łaska? Ludzie, przecież ciśnienie doładowania jest mniej istotne od airflow ... -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Wrocek ![]() |
CYTAT("hwojtek":3hwfpjcy) CYTAT("bobik":3hwfpjcy) Z doświadczenia wiem, że bez mapy K04 nie zabangla jak trzeba, max uber ladderung zrobi swoje A to zmniejszyć ciśnienia nie łaska? Ludzie, przecież ciśnienie doładowania jest mniej istotne od airflow ... a mi się coś wydaje, ze ja w innym celu tą turbinę tam wsadziłem , ale przyznac trzeba że 0.5b z K03 i 0.5b z pełnego upgradu K04 to całkiem dwa różne 0.5b -------------------- Jetronik employee
>>Tu byłem<< Ninja EVO(A Honda Hunter & V8 Eater) <b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b> |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
CYTAT("bobik":3cb5larg) ale przyznac trzeba że 0.5b z K03 i 0.5b z pełnego upgradu K04 to całkiem dwa różne 0.5b
Ano właśnie. Podniesienie ciśnienia doładowania pozwala ominąć ograniczenia fabrycznego flow turbosprężarki, które sprawiają, że przy danym ciśnieniu kompresor nie przetłacza większej masy powietrza niż flow pozwala. Jak każda gąska wie, lepiej mieć taką samą ilość powietrza przy mniejszym ciśnieniu doładowania, niż przy większym Przekłada się to na: lepiej mieć turbo z dobrym airflow, niż ze złym. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 08 August 2025 - 11:23 |