Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> tuning silnika audi tt 180km na 250km:))
tery
post Sat, 13 Nov 2004 - 12:55
Post #61


drift freak
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: kterej.pl





CYTAT("Bullitt":2cvliex0)
Prawda jest taka, że nie ma 200 koni na k03... no chyba że ktoś walnie wałki, wydech, całą głowice itd. To się zgodzę. Ale sam chip to max 196- tyle jeszcze słyszałem z potwierdzonego źródła...

Pozatym nie można zrobic 13,9 turbo Vagiem mając okolice 200 koni- bo ja sam mając 240 koni robiłem 14,2


k03 czy k03s??

u mnie jest k03s, wydech DP 3 cale reszta 2,5 , program, MBC. na tym setupie wyszlo przy 17 psi 220 km. mozecie w to nie wierzyc ,jezeli ktos zaoferuje moge " za darmo" podjechac na inna hamownie zeby to zweryfikowac. na tym setupie + puste auto( wyjete wszystkie siedzenia oprocz kierowcy) + mocno srednie sliki = ET 13.9 KrystianCrx(biala ITR z karbonowa maska) jest swiadkiem bo przeciwko niemu padl ten czas w klasie Outlaw w Maslowie, na ostatniej eliminacji.Cale zawody byly okolice 14.0....

pozdrawiam


--------------------
_http://www.drifters.pl
_http://www.kterej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 13 Nov 2004 - 12:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Cavaas
post Sat, 13 Nov 2004 - 15:38
Post #62


Forum Killer
Dołączył: Sun, 31 August 2003
Skąd: Wrocław





sopot na twoim miejscu wogóle bym się nie wypowiadał, już na początku tego wątku wykazałeś się mega dużym poziomem wiedzy - wydech remus, itp itd ach no i nie zapominajmy instalacja lpg w tt + chip który ma dać nie wiadomo ile mocy..


--------------------
AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było
teraz- STI bug
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sopot
post Sat, 13 Nov 2004 - 15:55
Post #63


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: trójmiasto





to prawda nie jestes na moim miejscu i mam nadzieje ze nigdy nie bedziesz:)smile.gifsmile.gif

a co do chipa to nie pisalem nie wiadomo ile mocy ale 210km,ktore podaja firmy oferujace chip tuning wiec bredzisz....

oprocz tego niewiem co jest zlego w tlumikach remus chlopcze....

pozdrawiam fachowca z mega duzym poziomem wiedzy

Wysłany Sob Lis 13, 2004 16:58 pm:

CYTAT("filaj":3n1cuqeg)
CYTAT("sopot":3n1cuqeg)

czyli wedlug ciebie kto ma wiecej koni na papierze jest mocniejszy,a ja myslalem ze ten jest mocniejszy kto jest szybszy


Jak masz problemy z jezykiem polskim to nie nasz problem. Mocniejszy to ten co ma wiecej mocy. Szybszy...to chyba sam wiesz.


jak nie twoj problem to poco wogole cos piszesz na temat ortografi :)czy to forum ortograficzne???poza tym niewiem nawet co jest zle napisane....oprocz braku polskich znakow(niestety brak mi na to czasu:):)poza tym czy naprawde to takie wazne?)smile.gifsmile.gif

ok badz sobie "mocniejszy" i miej jak najwiecej koni.ja wole miec sto razy mniej koni i byc szybszy

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel20vt4
post Sat, 13 Nov 2004 - 16:34
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 September 2003
Skąd: Poznan





To super, najmocniejszego Leona 1.8 T na seryjnej turbinie ma chyba PiotrekS z Poznania bo 210KM po Chipie i zrobionym wydechu. Gartuluje Terry wyniku, naprawdę masz wyjątkowy silniczek w lekkim autku.

pozdrawiam


--------------------
Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
---------------------------
---------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Sat, 13 Nov 2004 - 17:09
Post #65


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("sopot":3u9sb4t3)
jak nie twoj problem to poco wogole cos piszesz na temat ortografi :)czy to forum ortograficzne???poza tym niewiem nawet co jest zle napisane....oprocz braku polskich znakow(niestety brak mi na to czasu:):)poza tym czy naprawde to takie wazne?)smile.gifsmile.gif


Czytac tez nie umiesz? Nie pisalem o ortografii. Dla mnie jest jasne co znaczy mocniejszy, a co szybszy i tego dotyczyla moja wzmianka o jezyki polskim.

CYTAT
ok badz sobie "mocniejszy" i miej jak najwiecej koni.ja wole miec sto razy mniej koni i byc szybszy

pozdrawiam


Nie dyskutuje co lepsze-szybszy czy mocniejszy. Nie o tym pisalem.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTO
post Sat, 13 Nov 2004 - 17:19
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Czechowice-Dziedzice





CYTAT("pawel20vt4":3gfdnmmc)
Ostatnio do znajomego mechanika przszedł tz "ojciec rodziny" i chciał podnieść moc w swoim Pasacie 1.8T 150KM, obdzwonił firmy i podobno w

MTM powiedzieli 196 KM i 340 NM po Chipie
Otinger 215 KM i 320 NM

Jestem w szoku, dlaczego robia tak ludzi w balona ??? i to znane firmy

pozdrawiam


kolego sam stroiłem 1.8T w skodzie i 196km wypluła hamownia po drugim podejsciu do programu wiec nie widze niczego dziwnego, ani też robienie ludzi w balona.
co to drugiej firmy to sie nie wypowiadam.


--------------------
DIGITUN.PL
605-443-665
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 13 Nov 2004 - 18:52
Post #67


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie wiem co to jest K03s... szczerze powiedziawszy....

To jakś hybryda?

czy co? Bo ja mówiłem o k03...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tery
post Sat, 13 Nov 2004 - 19:06
Post #68


drift freak
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: kterej.pl





CYTAT("Bullitt":aybpzsj0)
Nie wiem co to jest K03s... szczerze powiedziawszy....

To jakś hybryda?

czy co? Bo ja mówiłem o k03...


chyba nie jestem najlepsza osoba do wyjasniania ale sprobuje
k03 byla montowana w 150/156 natomiast k03s byla w 180'tkach troszke sie od siebie roznia...
tutaj zdjecia :
po lewej eS'ka



takie bylo wejscie/wyjscie* ktore zmienilismy na troche inne * niepotrzebne skreslic... niestety nie znam sie na tyle ;(



mysle ze np. Art moglby bardziej pociagnac temat k03/k03s

sory ze sie zabieram za tlumaczenie nie majac za duzej wiedzy w temacie...staram sie choc troche przyblizyc temat.

pzdr


--------------------
_http://www.drifters.pl
_http://www.kterej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobik
post Sat, 13 Nov 2004 - 19:07
Post #69


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Wrocek





K03s to K03 wsadzane do 180tek, wizualnie różni się wyjściem z ślimaka ma tam jeszcze taką bańkę jakby zgrubienie, poprawcie mnie jeśli coś pominąłem.

tery byłeś szybciej


--------------------
Jetronik employee

>>Tu byłem<<
Ninja

EVO(A Honda Hunter & V8 Eater)


<b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sopot
post Sat, 13 Nov 2004 - 22:06
Post #70


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: trójmiasto





CYTAT("filaj":109d2p2d)
Czytac tez nie umiesz? Nie pisalem o ortografii. Dla mnie jest jasne co znaczy mocniejszy, a co szybszy i tego dotyczyla moja wzmianka o jezyki polskim.


Nie dyskutuje co lepsze-szybszy czy mocniejszy. Nie o tym pisalem.


trzymajac sie jezyka ok teoretycznie mocniejszy to wiecej koni to logiczne,ale to jest forum streetracingowe nie jezykowe wiec dla mnie mocniejszy to znaczy szybszy i taki co osiaga lepszy czas,ale jak ty wolisz inaczej to prosze bardzo

smile.gifsmile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sun, 14 Nov 2004 - 00:51
Post #71


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Cholera.... ale rozumiem, że AR, TRIM ten sam? różnią się tylko "fajką"?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sopot
post Sun, 14 Nov 2004 - 02:28
Post #72


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: trójmiasto





mam takie pytanko

piszecie ze z silnika 1.8 turbo 150km poprzez chipa mozna osiagnac max 195 km

a z silnika 180km tez max 195km,ze nigdy nie wyjdzie 210km

czyli z tego wynika czy silnik ma 150km czy 180km efekt chipa bedzie taki sam czyli te powiedzmy 195km????

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sun, 14 Nov 2004 - 10:37
Post #73


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Tak bedzie- bo te silniki z fabryki różnią się tylko mapą w kompie.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tery
post Sun, 14 Nov 2004 - 11:12
Post #74


drift freak
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: kterej.pl





"W 150KM jest k03 a w 180KM jest k03s. K03s ma kolko kompresora od k04 - i z tad jej ciut wieksze mozliwosci."
taki cytat znalazlem w sieci.
Co do roznic silnikowych :

CYTAT("TJwasiak na seatracing.pl":29g897iw)
Wszystkie różnice na podstawie ETKI Seat update 74. Skupiłem się na silnikach 1.8 montowanych w Leonach MY 2004 (wolnossące AGN i APG oraz turbodoładowane AUQ, ARY, AMK i BAM). W niedalekiej przyszłości mam zamiar uzupełnić tą listę o pozostałe silniki 1.8 (najpierw wykorzystywane w Seatach, później ogólnie wszystkie poprzeczne 1.8 VAG montowane w Golfach, A3, TT, Octaviach, Leonach, Toledach, Ibizach, Cordobach, Alhambrach itd.).
Jeśli chodzi o budowę, można wyróżnić praktycznie 3 grupy silników: AGN i APG (różnią się głowicą i układem dolotowym), AUQ i ARY (tak naprawdę to nie wiem czym się różnią - mechanicznie to ten sam silnik), AMK i BAM (znów mechanicznie identyczne).
Blok silnika: każda z w/w grup ma inny.
Natrysk oleju na denka tłoków inny jest w silnikach wolnossących niż doładowanych.
Miska olejowa - jak natrysk oleju na denka tłoków.
Ogranicznik fali olejowej - AMK i BAM mają inny niż AGN, APG, AUQ i ARY.
Głowica - APG ma taką samą jak ARY i AUQ (chociaż już kompletna głowica z zaworami i wałkami rozrządu jest inna w ARY/AUQ niż w APG), AMK i BAM mają inną.
Pokrywa rozrządu - doładowane mają inną niż N/A.
Wał korbowy jest identyczny.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej - inaczej rozwiązane w poszczególnych grupach, chociaż silniki doładowane mają podobnie.
Tłumik drgań skrętnych wału korbowego jest inny w AMK/BAM.
Koło zamachowe (ze względu na sprzęgło - wolnossące 215mm, doładowane podobnie jak 2.8 240mm) jest inne w wolnossących i doładowanych.
Korbowody są inne w każdej z w/w grup.
Śruby stopy korbowodu są takie same w AGN, APG, BAM i AMK, natomiast AUQ i ARY mają inne.
Pierścienie oporowe oraz panewki wału korbowego są identyczne.
Panewki stopy korbowodu - w AGN i APG są identyczne (tzn. 8 szt. takich samych), natomiast w doładowanych silnikach występują odrębnie górne i dolne (AUQ i ARY mają inne niż BAM i AMK)
Tłoki są różne w każdej z grup silników.
Pierścienie tłokowe są identyczne w AGN, APG, AUQ i ARY, jedynie BAM i AMK mają inne.
Wałki ssące i wydechowe (podobnie jak zawory wydechowe) - inne są w wolnossących, inne w doładowanych. W AMK i BAM występują inne sprężyny zaworowe.
Kompletny filtr powietrza (tzn. obudowa wraz z wkładem) jest inny w każdej z grup (APG i AGN mają różne !!!) chociaż wkład filtra jest identyczny. Przepływomierz - APG ma inny niż AGN, AUQ i ARY mają identyczne, BAM i AMK również. Inne są opaski na przewodach, przewody powietrzne i doprowadzenie powietrza do puszki filtra.
Kolektory ssące są różne dla każdej z grup silników.
Rozdzielacze paliwa oraz wtryskiwacze również są różne dla każdej grupy silników.
Regulator ciśnienia jest identyczny.
Różne są przewody paliwowe.
Przepustnica - w AGN występowały 2 rodzaje (zależnie czy z czy bez tempomatu), w APG jeszcze inna, w doładowanych taka sama.
Instalacja podciśnienia inna w AUQ/ARY oraz BAM/AMK.
Pompa wody jest taka sama, chociaż różne są układy chłodzenia.
Chłodnica wody w AGN i APG jest taka sama jak w dieslach na pompie VP, natomiast w autach z automatyczną skrzynią biegów/klimatyzacją/wzmocnionym układem chłodzenia jest taka sama jak w silnikach AUQ i ARY. Tak czy inaczej ma 650x414mm. W silnikach BAM i AMK chłodnica jest taka sama jak w silnikach 2.3 i 2.8 (650x420mm).
Oczywistym jest że występują różnice w turbosprężarkach i intercoolerze(-ach) - AUQ/ARY ma inaczej niż BAM/AMK.
Dodatkowo w autach z silnikami BAM i AMK inaczej jest rozwiązane zawieszenie silnika (m. in. inne są poduszki silnika).


mam nadzieje ze to troche pomoze w temacie

pzdr

Wysłany Nie Lis 14, 2004 12:15 pm:

Jako ze temat dotyczy tuningu na 250 km to pozwole sobie rowniez wkleic kolejny cytat Tj'a


Tym razem popatrzyłem troszkę (w sumie na prośbę Artura) na różnice między silnikiem AUQ (180KM) i silnikami Cupry R (AMK - 210KM i BAM - 225KM).
Sprawa wygląda tak:
- regulator ciśnienia paliwa jest taki sam we wszystkich silnikach 1.6 i 1.8 (037 133 035 C)
- rozdzielacz paliwa (to urządzonko w które "włożony" jest regulator ciśnienia) jest różne: w wersjach 180KM (06A 133 681 cool.gif i 210/225KM (06A 133 681 E)
- wtryskiwacze: w silnikach AJQ i APP (do końca roku modelowego 2000) - 06A 906 031 S; w silnikach APP (od roku modelowego 2001), ARY, AUQ - 06A 906 031 BA; BAM i AMK - 06A 906 031 BC
Odnośnie skrzyń biegów - jako że w Cuprze poza skrzynią FZQ występuje również FML porównałem mechanizm zmiany biegów. Sam mechanizm jest różny w tych skrzyniach (FZQ: 02Q 301 230 B, FML - składa się z dwóch elementów: 02Q 301 231 B, 02Q 301 233 N), ale raczej nie to powoduje inny skok lewarka... Jedyną różnicą między Top Sport'em a Cuprą R z tą samą skrzynią biegów (FZQ) jest "dźwignia przełączająca - przód": 1J0 711 051 H (wszystkie skrzynie 6 biegowe poza Cuprą) i 8N0 711 051 B (Cupra R, Audi S3, Audi TT Quattro oraz Audi TT "ośka" 6 biegowa od modelu roku 2001 o końcówce VINu powyżej 060000 ).

Nadkole od Audi TT (to z wentylacją IC'a) prawe - w Golfie wymaga przeróbki, nie wiem jak w Leonie - 8N0 821 172 B.

Schowek na okulary w miejsce uchwytu kierowcy (nad drzwiami) - napewno pasuje do Golfa/Bory: 1J0 857 465 - warianty kolorystyczne: Y20 - szary, 8YS - beżowy...

pzdr


--------------------
_http://www.drifters.pl
_http://www.kterej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sun, 14 Nov 2004 - 17:54
Post #75


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Pamiętaj, że to że różnią się numery w etce- to wcale nie znaczy, że są to różne elementy....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Carlito
post Sun, 14 Nov 2004 - 23:32
Post #76


Super User
Dołączył: Fri, 14 February 2003
Skąd: Trójmiasto





K03s to k03 sport tu jest link do porównania k03 vs. k03 sport vs. k04

http://www.greedspeed.com/articles/arti ... ng%2C+1999

Nie wszystkie 180 konne silniki VAG miały k03 sport. TT do 2001 roku miała k03, po 2001 nie wiem. Teoretycznie chip z k03 sport może dać max 209 koni w rzeczywistości trochę trudniej o tą wartość.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Artic
post Mon, 15 Nov 2004 - 00:02
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Warszawa





k03s ma nieco wiekszy wiatrak od k03 - kiedys mialem nawet zapisane te wymiary, ale jako ze pominalem rzezbe z tymi turbinami to dane te okazaly sie zbedne.

Na k03s samym programem idzie wykrecic 200KM przy ok 1,1bara ale duzo zalezy od samej turbiny i jej checi do trzymania cisnienia w wyzszych zakresach obrotow. Najczescie wychodza jednak moce w okolicach 195-198KM.

Po zrobieniu wydechu i kilku dupereli osiagnie sie moc nawet 220KM (jak w przypadku Terrego) badz nawet ciut wiecej ( jedno takie autko juz jezdzi).

Caavas jesli nadal w to nie wierzysz to trudno. Zrob program u jakiegos tjunera i stan na kresce z tym autkiem. Notabene jest to Golf wiec nie bedzie mozna zrzucic winy na wage autek bo i Leon i VW waza ok 1300kg....

PS Zapomnialbym dodac ze pojawialy sie takze 1.8T 150KM na k03s..
Artic


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cavaas
post Mon, 15 Nov 2004 - 12:40
Post #78


Forum Killer
Dołączył: Sun, 31 August 2003
Skąd: Wrocław





spoko, rozumiem że w moim aucie jest k03S?
auto rocznik 2002.
wydech i dolot mam zrobiony, soft też.
w peaku ładuje 1,1bara.
na hamowni wyszło 299nm i 185 koni przy temperaturze 32 stopnie, czyli z tego co wiem parę koni można sobie doliczyć..
a od zrzucania winy jestem daleki..


--------------------
AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było
teraz- STI bug
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Artic
post Mon, 15 Nov 2004 - 13:05
Post #79


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Warszawa





tak masz k03s. Temperatura pomiaru stosunkowo wysoka wiec mozna stwierdzic ze przy ok 20 stopniach bedziesz mial z 10KM wiecej.

PS Kto pisał program??

Artic


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leon20vt
post Mon, 15 Nov 2004 - 19:15
Post #80


Forum Homee
Dołączył: Thu, 07 November 2002
Skąd: Wrocław





Adam : wpadniesz do mnie to zobaczymy ile w normalnych warunkach Ci KM wychodzi .


--------------------
http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 08 August 2025 - 14:44