![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jeżeli uważacie, że ca 160k PLN za 4-5 letnie auto z przebiegiem rzędu 70-100tys km za samochód kosztujący, jako nowy lekko ponad 200k PLN (po odpowiednim rabacie oczywiście) to jest normalna, rynkowa cena, to świetnie. Ja jednak uważam inaczej-ok 40% , to normalny spadek wartości przy takich rocznikach i przebiegu ale też chciałbym, żeby moje przyszłe auto przez 5 lat i 100k km nalotu straciło na wartości tylko 20-25% ![]() @Borek123 na prawdę uważasz, że wyciągany próg, strzelone poduchy, uszkodzone zawieszenie, wahacz, skoszone felgi (dlatego są after market), ulepiony słupek C i pewnie jeszcze inne rzeczy, to jest drobnostka? Ja to bym się raczej zastanowił, czy ten samochód jest w ogóle prosty... No właśnie masz problem ze zrozumieniem, że przez ostatnie lata ceny nowych aut wystrzeliły do góry tak drastycznie, że porównywanie wartości na obecnym rynku do poprzedniej ceny zakupu nijak się nie ma do obecnej ceny. Popatrz, ile kosztuje nawet taka Toyota Yaris czy VW Golf. Teraz sobie powiedz ile kosztuje nowe RS3 - zakładam, że po rabacie 270-300k brutto? A nie 200 jak 5 lat temu. Prawda jest taka, że to, czy wg Ciebie auto jest tyle warte to jedno, a to jaka jest cena rynkowa to drugie co wielu wyżej słusznie zauważyło. Ja też uważam, że wiele aut nie jest warte swojej dzisiejszej ceny, ale kosztują tyle ile kosztują. I popieram kolegę wyżej, sam lakier 800 mikronów to nie jest nie wiadomo co, tylko po prostu przelakierowane auto. Jak dostaje zawias, poduchy itd. to już inna sprawa - co też nie znaczy, że złom, choć przy HH może tak być (szczególnie tych z wypożyczalni) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Nie mam z niczym problemu ale nie jestem idiotą, żeby za 4-5cio letnie auto z przebiegiem rzędu 80-100tys km płacić 20-25% mniej, niż za nowe. W takim sytuacji zdecydowanie wolałbym wynegocjować konkretny rabat i wziąć nowy samochód.
Zawsze jest tak, że ceny używanych samochód dyktuje rynek. Wanna be sprzedającego to jedno, realia to drugie, natomiast wanna be kupującego to trzecie, zazwyczaj realna kwota transakcyjna po środku... Wybacz ale drugi lakier to jest 300-400 mikronów, a nie 800... |
|
|
![]()
Post
#223
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
https://www.otomoto.pl/osobowe/uzywane/audi...xpanded%5D=true
Krotko mowiac mijasz sie z prawda. Widze nawet mlodsze roczniki i przebieg przez pol do tego co podales. Zalozmy, ze to nie sa smietniki. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#224
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
https://www.otomoto.pl/osobowe/uzywane/audi...xpanded%5D=true Krotko mowiac mijasz sie z prawda. Widze nawet mlodsze roczniki i przebieg przez pol do tego co podales. Zalozmy, ze to nie sa smietniki. Tylko te tutaj zaczynają się od 160 a budżet autora tematu jest 140. Ni jak nie pasuje. |
|
|
![]()
Post
#225
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Tylko te tutaj zaczynają się od 160 a budżet autora tematu jest 140. Ni jak nie pasuje. Moim zdaniem jedyne co w tym watku nie pasuje to oczekiwania vs rzeczywistosc. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#226
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
nie rozumiem tej dyskusji o cenach i tłumaczenia ile co powinno kosztowac. Ceny jakie są widac jak na dloni. Dodatkowo otomoto ma te ikony ponizej/powyzej sredniej wiec juz nawet nie trzeba sie starac zeby to okreslić.
Ze swojego doswiadczenia powiem ze zawsze sortuje od najdrozszych i nie schodze ponizej gornych 20-30% rozpietosci ceny (oczywiscie tak na oko) Szkoda mi czasu na ogladanie ulepow albo na liczenie na zyciowego farta ze ktos akurat sprzedaje tanio bo nie ma czasu sie bujac i jednoczesnie żaden handlarz tego przede mną nie wyczaił zeby kupic i sprzedaz za miesiac za 10k drozej. A co do lakieru to jak chce sie miec pewnosc ze nic nie bylo bite to musi byc oryginał a jak sie zaczyna szpachla to wchodzimy w rozkminy czy ktos zahaczył o donnice (jak moja zona ostatnio i trzeba wyciagac prog) czy zahaczył o drzewo i trzeba prostowac banana. Oczywiscie mozna rozkrecac i ogladac co bylo robione ale ... to czas i koszty i ryzyko ze ktos był dobrym czarodziejem od szykowania ulepow. Ciekawe czy przejecie leasingu nie jest gwarancją dobrej historii. Zakładam, że tam nikt sie nie buja i w razie bum to albo ASO albo całka. Ale moze sie myle? -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#228
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Mylisz się, już trafiłem na „ulepione perełki” od pierwszych właścicieli, którzy chcieli oddać leasing…
Obecnie niewiele da się ukryć, tym bardziej jeżeli ktoś ma możliwość prześwietlenia auta na wylot i sprawdzenia historii, nie tylko w ASO, autoDNA/carvertikal itp ale również poza granicami PL. Ceny są, jakie są, rynek również i jak dobrze zauważyłeś dyskusja zmierza do nikąd bo przekonywanie, że za 5cio letnie auto, trzeba zapłacić 160k PLN bo „to tyle kosztuje” nie ma sensu. To, że nowe auta podrożały, to wiadomo ale czasy mamy takie, że będą drożały nadal i niedługo dojdziemy do absurdalnej sytuacji, że 2-3 letnia używka w ogóle nie straci na wartości, tylko dlatego, że nówka obecnie jest ileś tam % droższa, niż 2-3 lata wcześniej… |
|
|
![]()
Post
#229
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Mylisz się, już trafiłem na „ulepione perełki” od pierwszych właścicieli, którzy chcieli oddać leasing… leasingodawca zgodził się na naprawę auta w szopie? a co do cen to kupilem 9 miesieczną octavie w 2015 roku za 78k, w 2023 sprzedałem ja za 48k a podobne chodziły wtedy po 40-42k. I z nikim nie wchodzilem w dyskusje ile to ona rocznie ma tracic itp itd. Wziąłem średnią z otomoto dodałem te 8k do 49k bo była z polskiego salonu, 130k przebiegu cały lakier ori. I tyle w temacie. Strata wartosci 30k w 8 lat - absurdalne? Matematycznie tak, a jednak to historia prawdziwa. Dodam ze sprzedalem pierwszemu który oglądał. Serio, liczenie ze ktoś tanio sprzeda dobry samochód to proszenie się o rok szukania a potem i tak zejście z oczekiwań. Ceny dyktuje rynek a nie wywody na temat ile co powinno kosztowac. Płacenie 15k za metr mieszkania na obrzeżach Warszawy tez jest dla mnie absurdalne, tylko ze deweloperzy maja w dupie moje zdanie na ten temat. Bo jak nie ja to kupi ktoś inny. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#230
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
...Ceny są, jakie są, rynek również i jak dobrze zauważyłeś dyskusja zmierza do nikąd bo przekonywanie, że za 5cio letnie auto, trzeba zapłacić 160k PLN bo „to tyle kosztuje” nie ma sensu... Zerknąłem na 5 letnie na OtoMoto i rocznik 2019 staruje od 110 tysięcy także 5 letnie faktycznie powinieneś znaleźć taniej niż te160k. |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Mamy 16.12 więc jako 5cio letnie, to ja traktuję auto z 2020 r, natomiast 2019, to model 8V więc nic dziwnego, że są tańsze.
@As_, zgadza się ale Ty kupiłeś 9cio miesięczne auto i od swojej kwoty zakupu miałeś spadek wartości na poziomie 38,5%, a od wartości nowej pewnie jakieś 50-60% albo lepiej i to jest jak najbardziej ok. Tak, czy inaczej, szkoda dywagacji bo to temat na inny wątek i dzięki za pomoc. Chciałem S3 8Y, a kupię to, co znajdę pewne, bezwypadkowe i w odpowiednich pieniądzach. |
|
|
![]()
Post
#232
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Wybacz ale drugi lakier to jest 300-400 mikronów, a nie 800... Wybaczam, bo widać, że masz słabe pojęcie. Kolega Ci już pisał, że jak masz tylne nadkole z wgnieceniem to wyciągasz spotterem i delikatnie wchodzi szpachla, wtedy masz te 800 mikronów, a Ty mówisz tylko o przemalowaniu. Powodzenia w szukaniu, gdzie 160 tys. to dla Ciebie 25% taniej niż 300 (za nowe RS3), a 800 mikronów wyznacza złom : ) |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
@PatLove Nie przejmuj się miałczeniem tego "job twoju mać" specjalisty. Nie takie mądrości tu już głosił, dla niego miarą grubości szpachli jest lico jego podlaskiej Dolores.
|
|
|
![]()
Post
#234
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Wybaczam, bo widać, że masz słabe pojęcie. Kolega Ci już pisał, że jak masz tylne nadkole z wgnieceniem to wyciągasz spotterem i delikatnie wchodzi szpachla, wtedy masz te 800 mikronów, a Ty mówisz tylko o przemalowaniu. Powodzenia w szukaniu, gdzie 160 tys. to dla Ciebie 25% taniej niż 300 (za nowe RS3), a 800 mikronów wyznacza złom : ) Proponuję czytać, ze zrozumieniem... Napisałem, że 800 mikronów, to nie tylko drugi lakier, a 160k PLN, to nie 25% taniej z 300k PLN za RS3 (o którym nie wiem po co tu w ogóle mowa?), tylko od 204k PLN, za które to 204k PLN można wyrwać fabrycznie nowe S3 specjalnie się nie targując. |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
@PatLove Nie przejmuj się miałczeniem tego "job twoju mać" specjalisty. Nie takie mądrości tu już głosił, dla niego miarą grubości szpachli jest lico jego podlaskiej Dolores. Nie przejmuję się, jak w 2015r szukałem f10, to też wszyscy pukali się w głowę i życzyli powodzenia, ostatecznie wziąłem 16sto miesięczny samochód bezpośrednio z centrali BMW w Monachium, który miał iść na premium selection i zapłaciłem jakieś 30-35k pln mniej, niż za ulepione sztuki powystawiane w PL. |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
@PatLove Nie przejmuj się miałczeniem tego "job twoju mać" specjalisty. Nie takie mądrości tu już głosił, dla niego miarą grubości szpachli jest lico jego podlaskiej Dolores. Na poziomie odpowiedź, raczyłeś przeczytać wątek? Co jest niezgodne z faktami, że śmiesz używać słowa miałczenie albo "nie takie już mądrości" ? "jego podlaskiej Dolores" - dno ju-by, dno.... Proponuję czytać, ze zrozumieniem... Napisałem, że 800 mikronów, to nie tylko drugi lakier No kolega Ci napisał, że to "deczko"szpachli na boku, to nadal jest normalna procedura naprawy nawet w ASO po parkingówce, ale ok ![]() a 160k PLN, to nie 25% taniej z 300k PLN za RS3 (o którym nie wiem po co tu w ogóle mowa?), tylko od 204k PLN, za które to 204k PLN można wyrwać fabrycznie nowe S3 specjalnie się nie targując. Ok, jeżeli S3 jest za 204 to ja bym nawet nie szukał nic za 120-140 skoro to śmietniki po francuskich jeźdzcach. Albo podnosisz pułap albo warto zrezygnować, bo cenę dyktuje rynek i tego nie przeskoczysz, ew. trafisz na jakąś fartowną szybką okazję. |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Oj, czepiłeś się tych 800 mikronów, a nie w tym rzecz...
Akurat w tym konkretnym egzemplarzu był próg, strzelone poduchy itd. Gdybym miał podnieść budżet, to zostawiłbym te wszystkie hh w spokoju i szukał g20/21 M340i albo G42 M240i. |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie przejmuję się, jak w 2015r szukałem f10, to też wszyscy pukali się w głowę i życzyli powodzenia, ostatecznie wziąłem 16sto miesięczny samochód bezpośrednio z centrali BMW w Monachium, który miał iść na premium selection i zapłaciłem jakieś 30-35k pln mniej, niż za ulepione sztuki powystawiane w PL. Obrona szpachlowanych na 800 mikronów aut to nieudolne usprawiedliwienie stanu swoich cukiereczków. No przecież nikt nie zginął/nie odniósł obrażeń powyżej 7 dni, to nie wypadek. Dobrze, że nie dajesz sobie wmówić, że utratę wartości liczy się od ceny nowego auta w chwili zakupu 5-latka. Co za bzdura, trzeba być wybitnie odklejonym żeby głosić takie teorie. Trzeba szukać a nie brać co popadnie i nie słuchać takich mędrców jak forumowy "Brylant". |
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
Myślę, że warto zastanowić się jaka jest szansa trafienia na okazję, ile czasu to zajmie i gra jest warta zachodu - czasu i pieniędzy, nerwów poświęconych na poszukiwania. W niektórych przypadkach może być łatwiej i szybciej zarobić różnicę do auta o wyższej cenie, niż bawić się w poszukiwania.
Btw. Skoro poruszamy temat małej utraty wartości w przypadku 5 letniego audi, to warto sprawdzić jakie są ceny Typerów X gen z roku np 2019, które jako nowe kosztowały 158k zł. |
|
|
![]()
Post
#240
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Type R, to akurat marny przykład bo to odosobniony przypadek, podobnie jak Lancer EVO, Clio V6, BMW M1. Audi S3 nie ma i nigdy nie będzie miało takiej legendy, która będzie budowała cenę, to zwykle „S”, które nigdy nie będzie „religią”.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 22:07 |