![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Szukam czegoś niewielkiego na szybkie daily, po wstępnym rozpoznaniu biorę pod uwagę:
Audi S3 8Y BMW f40 M135i Honda Civic Type R FK8 Moje wymagania, to samochód rocznikowo nie straszy niż 2020 (oczywiście im młodszy, tym lepszy) i początkowo w kręgu zainteresowań były jedynie AWD i automat ale podobno Type R, to ośka inna niż wszystkie (ile w tym prawdy?) jeżeli chodzi o prowadzenie (tak, wiem-ze startu, czy na śliskim do S3, czy M135i nie ma podejścia), a że siedzi tam tylko manual, to cóż… Jeżeli chodzi o mody to raczej nic grubego w żadnym z tych samochodów nie planuję, std-wydech, IC i soft. W S3 stage 1 nawet na seryjnych gratach to już 380-400KM, w M135i ok 360KM, natomiast w Type R 380-390KM (pytanie czy jest w ogóle sens w FWD?). Zdążyłem się również zorientować, że w Type R trzeba zrobić IC oraz mod dotyczący osłony wysprzeglika i najlepiej dodatkowo zaizolować DP (tu pewnie od razu bym go wymienił bo nie są to duże pieniądze). Samochód będzie użytkowany głównie w mieście (80%) ale jakieś trasy też napewno się pojawią. Który i dlaczego, a może jakieś inne propozycje? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Ja bym w daily oski wykluczyl.
DSG ma laga na starcie z miejsca (bez LC) i potrafi to wkurzac. Redukcje w D tez są takie sobie, trzeba od razu zrobic program skrzyni, jest lepiej ale nie super. Ta skrzynia fajnie dziala jak sie jedzie pełnym ogniem, albo zamula po emerycku. Natomiast srodek jest sredni. BMW sobie tutaj lepiej radzi (trojka, x3) nie jechalem najnowszą jedynka ale pewnie dziala to jak w wiekszych modelach Audi najbardziej podatne na mody z tej trojki: IC+DP i masz 450KM, do tego PMAX i masz pod 500 -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Dzięki, czy +1 dla S3.
(Ja ogólnie ośki w ogóle nie brałem pod uwagę bo tak pewnie pojawiłoby się kręgu moich zainteresowań chociażby Megane RS Trophy ale podobno Type R to właśnie inna ośka, niż wszystkie i w zimie też daje radę. Przy tym to też trochę większe auto niż S3, czy M135i) Generalnie tak-Audi jest najbardziej podatne na mody i niskim kosztem można osiągnąć 450-500KM, a do tego sama eksploatacja to +/- połowa ceny tego, co M135i (oczywiście nie chodzi mi o paliwo, tylko ceny części) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
+1 dla audi za osiagi po modach i +1 dla bmw za skrzynie (pod warunkiem ze dziala jak w wiekszych modelach)
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Po Audi i M135i wiem czego się spodziewać ale z CTRem nigdy styczności nie miałem i nawet za bardzo nie mam się tym gdzie przejechać.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
CTR bym brał pod uwagę jeśli zamierzasz jeździć tym autem po torze, jest znacznie szybsze od pozostałych wymienionych.
Drugi plus to koszty utrzymania i bezawaryjność, znam osoby które jeżdżą FK8 po torach i na co dzień już kilka lat i zmieniają tylko opony, oleje i hamulce. Pali tyle co dwulitrowy diesel. Na minus, brak automatu, niska jakość materiałów wnętrza, odpustowy wygląd, dźwięk odkurzacza z głośników, gorsze wyposażenie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
po przejęciu Opla przez Stellantisa musieli wywalić Insignię, bo sprzedawała się dużo lepiej od głównego modelu Peugeota - 508. Poza tym, na wszystkich częściach Insigni było logo GM, więc był problem z częściami zapasowymi do ASO. pozwolę się nie zgodzić. Jak się tym interesowałem, to w Europie sprzedawała się zdaje się jak Skoda Superb. Na pewno była w TOP3 w tym segmencie. Tylko, że ten segment umarł i wszyscy przenieśli się do SUVów. Opel to obecnie Peugeot z odpowiednim znaczkiem. Insignia była ostatnim samochodem zaprojektowanym przez GM na cały świat - USA + Australia dostały jeszcze silnik V6. Wracając do 4x4 - wszystkie Insignie 4x4 miały w standardzie aktywną tylną oś, więc nie dziwne, że przechodzi testy rolek śpiewające. W dawnych czasach świetności forum, dawałem filmik z porównania Insignii do Audi A5 quattro, gdzie Audi na tle Opla wypadło fatalnie, to krzykacze mnie zagdakali, że to przecież Opel, więc nie może być dobry ![]() CTR ma najbardziej sportowy charakter, chociaż ja bym poszedł chyba w poprzedni model jeśli by mi się trafił w super stanie. Wsiadasz i czujesz, że to rajdówka. Do tego ten silnik jest mega oszczędny, jeżdząc przepisowo po Wawie zimą schodziłem poniżej 10 l/100 km. Ale przy ostrej jeździe to i tak było 13-14 l/100 km więc mega mało. Trakcji na śliskim ma za malo, żeby się ścigać ale szpera działa wybornie. Jak brać AWD to Audi. Ale mój przyjaciel ostatnio zmienił I30N na RS3. I o ile RS3 zap....la i pali mu mniej niż I30N, to już nie czuje tego fanu z zap...nia. Stan igła, ale chyba będzie sprzedawał. Wazna sprawa RS3 i nowe S3 mają wektorowanie, wiec i tryby drift. On nie ma w RS3 tego i to zabiera sporo frajdy. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Po torze chętnie bym polatał ale z braku czasu będzie to tylko pewnie "wanna be" więc załóżmy, że użytkowania na torze nie biorę pod uwagę lub będzie to na prawdę okazjonalne.
Co do kosztów utrzymania, to widzę, że same podstawowe części eksploatacyjne mają bardzo zbliżone ceny jeżeli chodzi o CTRa i S3, czego nie można już powiedzieć o M135i... Spalanie w dużej mierze zależy od sposobu użytkowania, jak w każdym samochodzie ale tak, słyszałem o tym, że CTR potrafi spalić zaskakująco mało, jak na swoją moc i możliwości, w S3 liczę się z tym, że będzie min. jakieś 20% więcej. Tu dochodzimy do sedna-nie wiem czy chce mi się przy założeniu daily użytkowanego głównie w mieście użerać wachlowaniem manualem w korkach i FWD zimową porą. CTR wpadł mi do głowy tylko i wyłącznie dlatego, że od kilku osób słyszałem opinie, że z innymi ośkami nie ma wiele wspólnego i to zupełnie "inny wymiar" FWD, aczkolwiek prawda jest taka, że sam ośki (czy to FWD, czy RWD), ani manuala nie miałem już od jakichś 10 lat... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Wazna sprawa RS3 i nowe S3 mają wektorowanie, wiec i tryby drift. On nie ma w RS3 tego i to zabiera sporo frajdy. Budżet jaki założyłem puszcza mnie na S3 8Y tylko z początku produkcji-2020/2021, a więc przedliftowe, a tam jest zwykły haldex 6 gen bez wektorowania, które weszło dopiero po lifcie, czyli od 03.2024. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
No to najrozsądniejszy wybór to będzie audi S3 (Boże, jak to brzmi
![]() https://dailydriver.pl/porady/technika/co-t...plitter-w-audi/ |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Jak to brzmi? Rozsądnie-niewielkie auto, głównie do miasta, w AWD, automacie i potencjale na 450KM+ stosunkowo małym kosztem. Zdaję sobie sprawę, że S3 jest trochę "nudne" ale brzmi to po prostu rozsądnie...
No ja też brałbym z wektorowaniem ale budżet rzędu 140k PLN brutto nie puści mnie na 8Y po lifcie nawet po najlepszym rabacie. Gdyby nie budżet, to rozważałbym pewnie w ogóle coś nieco większego pokroju G20/21 M340i albo S4 B9 ale niestety... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
2.0 tsi mi w bardzo dynamicznej trasie wciąga 10L, 12L to jazda z butem w podłodze i 270km/h gdzie się da.
B48 paliło mi 3-4 litry więcej. Potencjał silnika na modyfikacje o wiele mniejszy (tak naprawdę ten seryjny wynik w m135i to już końcówka możliwości, a w s3 dopiero początek). W BMW subiektywnie jest o wiele przyjemniejszy środek i wykończenie. Także jak najbardziej, S3 jest najbardziej rozsądnym wyborem tutaj ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Jasne, b58 to zupełnie inna bajka ale teraz budżet jest sztywny (musi zostać jeszcze na podstawowy, duży serwis itd) ale jest szansa, że w perspektywie 3-4 lat będzie wymiana na RS/pure M więc myślę, że wytrzymam tyle czasu z taką przedliftową S3 8Y dłubniętą na 400KM+.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Może A35 AMG? Edition 1 będzie fajnie wyposażona, chociaż potencjał znacznie mniejszy niż w S3. Za to ogólnie auto jest fajne dość o ile ma się świadomość, że to nie ten sam silnik co w 45.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Patrzyłem ale Mercedes jakoś do mnie nie przemawia…
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Jak to brzmi? Rozsądnie-niewielkie auto, głównie do miasta, w AWD, automacie i potencjale na 450KM+ stosunkowo małym kosztem. Zdaję sobie sprawę, że S3 jest trochę "nudne" ale brzmi to po prostu rozsądnie... No ja też brałbym z wektorowaniem ale budżet rzędu 140k PLN brutto nie puści mnie na 8Y po lifcie nawet po najlepszym rabacie. Gdyby nie budżet, to rozważałbym pewnie w ogóle coś nieco większego pokroju G20/21 M340i albo S4 B9 ale niestety... Za 180 tys. zł była ostatnio S3 sedan. Ale poszła (taniej niż testowana Octavia RS ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Nówka za 180k PLN?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Alfa Giulia?
Honda lubi to ![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Miałem CLA35 Edition1, wprawdzie mało nim jeździłem po ssanie na wynajmowanie było na ten model w 2019 takie, że nie miałem kiedy, ale był idiotoodporny. Całkę miał przy 41 000km wypożyczalnianego przebiegu i problem był tylko z bujającym się fotelem kierowcy i szumiącymi uszczelkami szyb lub panoramy.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 22:31 |