![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Drogo to dopiero będzie po nowym roku.
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/n...epi,nId,7835260 No i należy pamiętać o nowych obowiązkowych systemach bezpieczeństwa które podnoszą cenę auta. https://automarket.pl/blog/wyposazenie-i-bu...-r?is_company=0 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
nie chce tu robic doktoratu z sily nabywczej i cen samochodow. Generalnie celem porowania bylo pokazanie ze wszystko turbo zdrożalo a nie tylko golf. Natomiast odnoszac sie do powyzszego wpisu to porownanie jest troche zakrzywione. Ceny samochodow najwiecej zdrozaly w czasie epidemii czyli ostatnie 5 lat a nie 14. srednie zarobki poszly gwaltownie do gory w podobnym okresie ale glownie przez podnoszenie placy minimalnej. Tyle ze ktos kto zarabia minimalna albo srednia to jezdzi 20 letnim passatem a nie nowka za 200 albo 300k A manager w corpo ktory zarabial 40k 5 lat temu dzisiaj nie zarabia 80k, tylko 45k. W 100% się zgadzam. Ta "średnia" wynagrodzenia w Polsce to jest o kant d..., bo powoli znika klasa średnia i te cyfry są mocno zakrzywione. |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Zgadzam się z tym, co piszecie ale to dyskusja na inny wątek…
Wracając do tematu-dostałem dobrą ofertę na g21 330xi i teraz pytanie-sam soft to ca 300KM, czy podobnie, jak w przypadku S3 8Y samym DP i IC idzie tu ugrać coś sensownego, czy wymiana tych gratów, to będzie tylko sztuka dla sztuki i za powiedzmy 5k PLN zyskam 20-30KM? Filmik z wymianą turbo widziałem ale to już grubsze koszta, a nie o to mi chodzi. W grę wchodzi tylko wydech + IC, jeżeli oczywiście jest sens… |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Za bardzo kombinujesz, S3 tutaj wychodzi lepiej bo startuje z innego pułapu mocowego niz to BMW. Nie wiem czy szukasz czegos na gwarancji, czy wszystko Ci jedno. Bo jakbys jednak chcial jezdzic seria, nawet tylko przez jakis czas, wiadomo o co chodzi.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Zgadzam się z tym, co piszecie ale to dyskusja na inny wątek… Wracając do tematu-dostałem dobrą ofertę na g21 330xi i teraz pytanie-sam soft to ca 300KM, czy podobnie, jak w przypadku S3 8Y samym DP i IC idzie tu ugrać coś sensownego, czy wymiana tych gratów, to będzie tylko sztuka dla sztuki i za powiedzmy 5k PLN zyskam 20-30KM? Filmik z wymianą turbo widziałem ale to już grubsze koszta, a nie o to mi chodzi. W grę wchodzi tylko wydech + IC, jeżeli oczywiście jest sens… IC wodny - działa dobrze i nie ma sensu wymieniać, DP da max 20-30 koni extra. |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Zgadzam się z tym, co piszecie ale to dyskusja na inny wątek… Wracając do tematu-dostałem dobrą ofertę na g21 330xi i teraz pytanie-sam soft to ca 300KM, czy podobnie, jak w przypadku S3 8Y samym DP i IC idzie tu ugrać coś sensownego, czy wymiana tych gratów, to będzie tylko sztuka dla sztuki i za powiedzmy 5k PLN zyskam 20-30KM? Filmik z wymianą turbo widziałem ale to już grubsze koszta, a nie o to mi chodzi. W grę wchodzi tylko wydech + IC, jeżeli oczywiście jest sens… Od 2021 jedyny soft w G20 to wysłanie sterownika do Femto. Inaczej tylko boks typu Racechip, a to daje ca. 290 km. |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Akurat oferta, którą dostałem na g21 to rocznik 2020, ofertą się zainteresowałem bo cena jest dobra i znikomy przebieg-47tys km. W kwestii blokady ECU, to gadałem z Raptownym i sterowniki są zablokowane od 06.2020 w górę i wtedy, to już średnio opłacalny biznes nawet sam soft bo odblokowanie to koszt ok 4k pln.
Dzięki za info, wychodzi więc na to, że soft + DP to okolice 320-330KM, czyli w zasadzie pułap, gdzie S3 startuje bo z tego, co wyczytałem to są bonusy w serii i one hamują się na +/- 330-340KM. W kwestii poszukiwań, to oczywiście-chciałbym jak najmłodsze, najlepiej na gwarancji i jeszcze z pakiem serwisowym ale czy takie znajdę, to inna kwestia. To, że jakąś tam chwilę pojeżdżę serią absolutnie mi nie przeszkadza. |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Akurat oferta, którą dostałem na g21 to rocznik 2020, ofertą się zainteresowałem bo cena jest dobra i znikomy przebieg-47tys km. W kwestii blokady ECU, to gadałem z Raptownym i sterowniki są zablokowane od 06.2020 w górę i wtedy, to już średnio opłacalny biznes nawet sam soft bo odblokowanie to koszt ok 4k pln. Dzięki za info, wychodzi więc na to, że soft + DP to okolice 320-330KM, czyli w zasadzie pułap, gdzie S3 startuje bo z tego, co wyczytałem to są bonusy w serii i one hamują się na +/- 330-340KM. W kwestii poszukiwań, to oczywiście-chciałbym jak najmłodsze, najlepiej na gwarancji i jeszcze z pakiem serwisowym ale czy takie znajdę, to inna kwestia. To, że jakąś tam chwilę pojeżdżę serią absolutnie mi nie przeszkadza. Tylko że przedliftowe G20 już trochę trąci sandałem...... |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Tzn mi akurat w przedliftowym g20/21 nic nie przeszkadza, bardziej trąci dla mnie sandałem przedliftowe g30, które swego czasu też brałem pod uwagę (zrezygnowałem po pierwsze bo tak duże auto nie jest mi potrzebne, a po drugie budżet nie puszał mnie na jakikolwiek sensowny motor, czyli min 3.0) ale Twoje stwierdzenie utwierdza mnie tylko w przekonaniu, że S3 8Y będzie lepszym wyborem-świeża buda, świeże wnętrze i w serii moc, jak w BMW po podstawowych modach + potencjał na więcej niewielkim kosztem.
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Dodam, że jako zwolennik BMW to jednak S3 ma w sobie więcej sportowego zacięcia - a taki jest nawet tytuł tematu. G31 nawet po modach na 300+ to bardziej dupowóz, aczkolwiek bardzo przyjemny.
Również uważam, że ładne skonfigurowane G21 nawet przed liftem jest ładnym autem i daleko mu do trącającym sandałem. |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Warto pamiętać starą maksymę że kombi są mniej zajechanie niż sedan/coupe [BMW]
Ładne te G. Nie trąci h.... jak to nowe auta mają. Jako fan Mercedesów też widzę potencjał w S3 które jest autem do wszystkiego jednak ![]() -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
g20 nie licząc m340i i m3, to ogólnie dupowoz, jakby na to nie patrzeć. Nie przekreśliłem ostatecznie tego samochodu ale znacznie bliżej mi jednak do s3.
|
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
S3 bedzie dobrym wyborem, to zalezy jeszcze ile bedzie osob podrozowalo, seria 3 to kawal samochodu, raczej dla kogos 2+2. Jesli chodzi o Audi to bolaczek nie ma wiekszych z tego co obserwowalem. Chyba najczesciej pojawiajaca sie usterka jest zwiazana z dzwignia przelaczania biegow. Inny temat to czasami dziwne zachowania elektroniki przy niskich czy wysokich temp. Nie jest to jednak nic co woz unieruchamia. Natomiast wolalbym miec na to gwarancje.
Na silnik nikt nie marudzil, na skrzynie tez nie, zawieszenie ok, hamulce - ze sa podatne na rdze. To chyba tyle, a reszta wiadomo, mozna trafic lepiej/gorzej i miec odpowiednio mniej/wiecej powodow do narzekania. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
To nie ma być auto rodzinne, tylko moje daily, a nawet gdyby nas naszło na wyjazd nim gdziekolwiek, to przy konfiguracji 2+1 myśle, ze damy rade.
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Zwracajcie uwagę na stan akumulatora, 70% aut które robie na elektrykę/elektronikę ma "jednak" słaby już akumulator.
*Brać na grubych płytkach (3 lata gwarancji) *Podładować pod dobrym prostownikiem raz/dwa razy w roku. *Zwrócić uwagę na taki który umie zrobić gęstość elektrolitu 1.28 *Kontrolować minimalna wartość napięcia przy rozruchu minimum +10.5V (Poniżej 10V czujniki oszukują komputer) -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Mi ostatnio słaby akumulator wywalił moduł komfortu (M3 E92). Co ciekawe był w kolejce do wymiany przy okazji, nie trzeba było doładowywać ale się stało : ) Teraz jak symptomy w innych autach są to zmieniam od razu, nie czekam do kolejnego serwisu olejowego etc.
I nie prostownik tylko ładowarka, prostowniki to trochę nie te czasy ![]() |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Mi ostatnio słaby akumulator wywalił moduł komfortu (M3 E92). Co ciekawe był w kolejce do wymiany przy okazji, nie trzeba było doładowywać ale się stało : ) Teraz jak symptomy w innych autach są to zmieniam od razu, nie czekam do kolejnego serwisu olejowego etc. I nie prostownik tylko ładowarka, prostowniki to trochę nie te czasy ![]() W Mercedesach lubi wywalić moduł ESP/ABS BMW moduły komfortu (Podgrzewanie foteli, masaże) [pobierające największy prąd] -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Myślę, że w 2-3 letnim samochodzie aku nie będzie jeszcze problemem, aczkolwiek cudowny system start-stop (który ja akurat od razu dezaktywuje bo mnie wkurza) potrafi nawet w takim czasie zabić baterie.
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Myślę, że w 2-3 letnim samochodzie aku nie będzie jeszcze problemem, aczkolwiek cudowny system start-stop (który ja akurat od razu dezaktywuje bo mnie wkurza) potrafi nawet w takim czasie zabić baterie. W nowych BMW (miękka hybryda) nie ma już przycisku Start-Stop, da się wykodować w sofcie ale na gwarancji nie zawsze wolno grzebać. Takie to czasy. Ja też w każdym aucie mam to ogarnięte, by po uruchomieniu system był wyłączony. |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
A jak ma się w tych całych dywagacjach 330e?
Właśnie trafiłem na filmik 410KM/700Nm oczywiście w parze z elektrykiem i może to będzie też jakaś opcja? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 11:43 |