Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  « < 2 3 4  
Reply to this topicStart new topic
> Cisnienie oleju w 100 letnim zabytku
RADEK1985
post Mon, 30 Dec 2024 - 20:56
Post #61


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Sołtyk ja tylko miałem sugestie o tych nacieciach jak masz tak pisac sarkastycznie to lepiej nic nie pisz :smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 30 Dec 2024 - 20:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
flapjck1
post Mon, 30 Dec 2024 - 22:35
Post #62


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(RADEK1985 @ Mon, 30 Dec 2024 - 15:34) *
chodzi ci pod wzgledem czystosci ? czy ogonie budowa bo jezeli chodzi o budowe to jest bardzo podobobna do warszawy m20 a jezeli o czystosc to ja go rozberałem to szok tyle syfu



nieee jaki ksztalt

ksztalt komory determinuje maksymalne wyprzedzenie zaplonu i stad pytanie

ps: nie mam pojecia jaki ksztalt jest w warszawie, nawet dolniak od pobiedy mi sie placze po szopie ale zupelnie nie pamietam jaka tam glowica jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 30 Dec 2024 - 23:39
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





CYTAT(flapjck1 @ Mon, 30 Dec 2024 - 10:52) *
Skoda żyje?


Ano żyje, nawet w tym roku odpalałem. Muszę tylko pompę sprzęgłową wymienić sad.gif

o 2 z tego co wiem w poziejszysz wersjach gdzie jest zaplon na kopułce juz nie ma zadnego przyspieszacza (na podcisnienie )raczej nie było wogole teraz zie zastanawiam jak ten zaplon zamontuje ile ustawic stopni zaplon przed gmp czy ustwawic go

Nicht fersztejen, jeszcze nasz kraj jest na mapie, pisz w rodzimym języku, łatwiej będzie coś doradzić smile.gif Poważnie.

Nie wiem czy się zrozumieliśmy - chodziło mi o odśrodkowy przyspieszacz zapłonu (np. 2 stalowe półksiężyce wewnątrz ap.zapłonowego obracające o pewien kąt krzywkę zapłonową). Być może tam jest takie rozwiązanie. A więc wtedy zapłon jest jednak zmienny, w zależności od obrotów. I dobrze by było to zachować.
W motocyklach M72 (dolniak, 2 cylindry, 750ccm, średnica cylindra 78mm skok 78mm) zapłon jest regulowany ręcznie dźwignią na kierownicy - 2 pozycje (opóźniony, przyśpieszony). Opóźniony do odpalania (by nie kopało w kopniak) jest na 0mm przed GMP a przyspieszony do normalnej jazdy: 6mm przed GMP (wydaje się sporo ale komora spalania jak to w dolniaku jest dość długa).

Myślę, że z w/w informacji będzie mógł coś wykorzystać porównując swoją pojemność z pojemnością M72 i jej średnicą/skokiem tłoka.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Tue, 31 Dec 2024 - 14:28
Post #64


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Teorie teoriami, a i tak pewnie skończy się na ustawieniu zapłonu na czuja. Pamiętacie co robiło się, gdy ktoś nie miał lampy? Raz ciut w lewo aparatem, raz ciut w prawo, i jazda próbna. Zostawało ustawienie, przy którym sinik najlepiej pracował. Nieraz potem sprawdzałeś lampą i nie było czego poprawiać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Tue, 31 Dec 2024 - 15:02
Post #65


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





czasami sie nie da ustawic na słuch zapłonu tak miałem w warszawie dopiero lampa ustawiłem smile.gif

Do kolegi Rudiger przesyłam ci foto aparatu zapłonowego ktory był montowany w pozniejszych wersjach mojego wynalazku ja tam przyspieszacza odsrodkowego nie widze smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 31 Dec 2024 - 16:17
Post #66


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(soltyk @ Tue, 31 Dec 2024 - 14:28) *
Teorie teoriami, a i tak pewnie skończy się na ustawieniu zapłonu na czuja. Pamiętacie co robiło się, gdy ktoś nie miał lampy? Raz ciut w lewo aparatem, raz ciut w prawo, i jazda próbna. Zostawało ustawienie, przy którym sinik najlepiej pracował. Nieraz potem sprawdzałeś lampą i nie było czego poprawiać.



teraz jest jeszcze gorzej, paliwa ze spirytem powoduja ze krecisz krecisz i nic sie nie zmienia, potem na hamowni wychodzi ze przykladowo max wyprzedzenie zaplonu 20 stopni daje tylko jakis symboliczny 1 kon mocy mniej niz ksiazkowe 30 stopni, i jedyne co sie zmienia drastycznie to EGT smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Tue, 31 Dec 2024 - 18:09
Post #67


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Ogolnie to chyba sie cofamy do czasów początku motoryzajcji w latach 30 paliwo to były szczyny nie ma co sie oszukiwać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Tue, 31 Dec 2024 - 19:59
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





CYTAT(soltyk @ Tue, 31 Dec 2024 - 14:28) *
Teorie teoriami, a i tak pewnie skończy się na ustawieniu zapłonu na czuja. Pamiętacie co robiło się, gdy ktoś nie miał lampy? Raz ciut w lewo aparatem, raz ciut w prawo, i jazda próbna. Zostawało ustawienie, przy którym sinik najlepiej pracował. Nieraz potem sprawdzałeś lampą i nie było czego poprawiać.


Przy dolniaku kręcenie zapłonem na ucho nie daje wprost efektów - tu wszystko przebiega jakby wolniej, bardziej miękko, mniej konkretnie.


Tak na tym foto nie widać przyspieszacza - tylko palec i przerywacz. Ale z reguły przyspieszacz jest schowany niżej (w Junaku też widać tylko przerywacz a reszta jest wewnątrz). Spójrz na foto poniżej - to aparat od Skody 110R - na górze jest tłoczony talerzyk z przerywaczem a dopiero poniżej jest przyspieszacz osadzony na wałku aparatu. Także musisz zrobić badanie organoleptyczne i zajrzeć głębiej smile.gif

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-part9/r147.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Wed, 01 Jan 2025 - 12:41
Post #69


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Kolego Rudiger ja wiem jak jest zbudowany aparat zaplonowy i jak dziala smile.gif ten aparat na 99%.9 nie ma przyspieszacza znalazłem jeszcze fotki ktore to potwierdzaja nie wiem czy to pisałem ale maksymalna predkosc obrotowa silnika to 2.200 rpm ::0





Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Wed, 01 Jan 2025 - 12:47
Post #70


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





chce zmienic iskrownik na aparat ponieważ iskrownik jest bardzo problemowy i awaryjny z wiedzy ktora mam to z upływem czasu potrafi sie rozmagnesowac
chyba u mnie tak jest bo musiałem zmniejszyć przerwy do 0.4 zebym mogł normalnie jezdzic jeszcze te posrane szczotki ogolnie to jak przejde na iskrownik pozneij sie zajme dawka paliwa mam sonde szerokopasmową a wiem zakładam na wydech i wio smile.gif troche zabawy bedzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Wed, 01 Jan 2025 - 17:15
Post #71


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





buszujac po forach znałazłem troche informacji jak ustawic zaplon jest to instrukcja do bardzo podobonego silnika smile.gif

Witam,
Musisz mieć również znak TDC (górny martwy punkt) na kole zamachowym.
W takim przypadku fizycznie ustaw silnik w górnym martwym punkcie – na przykład używając pręta wbitego w otwór świecy zapłonowej – a kiedy silnik znajdzie się w tym położeniu, wykonaj znak na skrzyni korbowej naprzeciwko znaku GMP na kole zamachowym.
Aby ruszyć do przodu wystarczy cofnąć się do znaku WSZYSTKIE (dokładniej cofnąć się i minąć ten znak, a następnie powoli ruszyć do przodu do tego znaku, aby nadrobić partie) lub jak powiedział Seb cofnąć się o 6 zęby. (Koło zamachowe ze 120 zębami, więc jeden ząb reprezentuje 3 stopnie, a przesunięcie wynosi 18 stopni).
Dzień dobry.
Laurenta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Thu, 02 Jan 2025 - 20:13
Post #72


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Rzeczywiście wygląda jakby zapłon był na sztywno. Ty tam masz zdaje się 1600ccm, ja ci podałem przykład motocykla 750ccm - podobna pojemność cylindra będzie. Ja bym zrobił tak - oznacz na kole zamachowym GMP (Górny Martwy Punkt) dla pierwszego cylidra. Oznacz na kole 6mm przed GMP, 5mm przed GMP i 4mm przed GMP. Ustaw zapłon na 6mm i zobacz co się będzie działo. Najwyżej opóźnisz na 5mm przed GMP lub 4mm.
Jeśli masz zdjętą głowicę to najwygodniej takie pomiary robi się czujnikiem zegarowym


Lewe foto
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...in05/slon93.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Thu, 02 Jan 2025 - 21:26
Post #73


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





wszystko ładnie ale czujnik zegarowy odpadac zę dlatego ze wejscie na swiece jest pod kątem gdzie zeby złapac punkt trzeba użyć kawałek szprychy np z tego jak juz ustawisz gorny punkt to trzeba i cofasz 6 zebów na wiencu przd gmp wtedy 18 stopni czyli 3mm przed gmp
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  « < 2 3 4
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:30