![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Sołtyk ja tylko miałem sugestie o tych nacieciach jak masz tak pisac sarkastycznie to lepiej nic nie pisz :
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
chodzi ci pod wzgledem czystosci ? czy ogonie budowa bo jezeli chodzi o budowe to jest bardzo podobobna do warszawy m20 a jezeli o czystosc to ja go rozberałem to szok tyle syfu nieee jaki ksztalt ksztalt komory determinuje maksymalne wyprzedzenie zaplonu i stad pytanie ps: nie mam pojecia jaki ksztalt jest w warszawie, nawet dolniak od pobiedy mi sie placze po szopie ale zupelnie nie pamietam jaka tam glowica jest |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Skoda żyje? Ano żyje, nawet w tym roku odpalałem. Muszę tylko pompę sprzęgłową wymienić ![]() o 2 z tego co wiem w poziejszysz wersjach gdzie jest zaplon na kopułce juz nie ma zadnego przyspieszacza (na podcisnienie )raczej nie było wogole teraz zie zastanawiam jak ten zaplon zamontuje ile ustawic stopni zaplon przed gmp czy ustwawic go Nicht fersztejen, jeszcze nasz kraj jest na mapie, pisz w rodzimym języku, łatwiej będzie coś doradzić ![]() Nie wiem czy się zrozumieliśmy - chodziło mi o odśrodkowy przyspieszacz zapłonu (np. 2 stalowe półksiężyce wewnątrz ap.zapłonowego obracające o pewien kąt krzywkę zapłonową). Być może tam jest takie rozwiązanie. A więc wtedy zapłon jest jednak zmienny, w zależności od obrotów. I dobrze by było to zachować. W motocyklach M72 (dolniak, 2 cylindry, 750ccm, średnica cylindra 78mm skok 78mm) zapłon jest regulowany ręcznie dźwignią na kierownicy - 2 pozycje (opóźniony, przyśpieszony). Opóźniony do odpalania (by nie kopało w kopniak) jest na 0mm przed GMP a przyspieszony do normalnej jazdy: 6mm przed GMP (wydaje się sporo ale komora spalania jak to w dolniaku jest dość długa). Myślę, że z w/w informacji będzie mógł coś wykorzystać porównując swoją pojemność z pojemnością M72 i jej średnicą/skokiem tłoka. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Teorie teoriami, a i tak pewnie skończy się na ustawieniu zapłonu na czuja. Pamiętacie co robiło się, gdy ktoś nie miał lampy? Raz ciut w lewo aparatem, raz ciut w prawo, i jazda próbna. Zostawało ustawienie, przy którym sinik najlepiej pracował. Nieraz potem sprawdzałeś lampą i nie było czego poprawiać.
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
czasami sie nie da ustawic na słuch zapłonu tak miałem w warszawie dopiero lampa ustawiłem
![]() Do kolegi Rudiger przesyłam ci foto aparatu zapłonowego ktory był montowany w pozniejszych wersjach mojego wynalazku ja tam przyspieszacza odsrodkowego nie widze ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Teorie teoriami, a i tak pewnie skończy się na ustawieniu zapłonu na czuja. Pamiętacie co robiło się, gdy ktoś nie miał lampy? Raz ciut w lewo aparatem, raz ciut w prawo, i jazda próbna. Zostawało ustawienie, przy którym sinik najlepiej pracował. Nieraz potem sprawdzałeś lampą i nie było czego poprawiać. teraz jest jeszcze gorzej, paliwa ze spirytem powoduja ze krecisz krecisz i nic sie nie zmienia, potem na hamowni wychodzi ze przykladowo max wyprzedzenie zaplonu 20 stopni daje tylko jakis symboliczny 1 kon mocy mniej niz ksiazkowe 30 stopni, i jedyne co sie zmienia drastycznie to EGT ![]() |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Ogolnie to chyba sie cofamy do czasów początku motoryzajcji w latach 30 paliwo to były szczyny nie ma co sie oszukiwać
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Teorie teoriami, a i tak pewnie skończy się na ustawieniu zapłonu na czuja. Pamiętacie co robiło się, gdy ktoś nie miał lampy? Raz ciut w lewo aparatem, raz ciut w prawo, i jazda próbna. Zostawało ustawienie, przy którym sinik najlepiej pracował. Nieraz potem sprawdzałeś lampą i nie było czego poprawiać. Przy dolniaku kręcenie zapłonem na ucho nie daje wprost efektów - tu wszystko przebiega jakby wolniej, bardziej miękko, mniej konkretnie. Tak na tym foto nie widać przyspieszacza - tylko palec i przerywacz. Ale z reguły przyspieszacz jest schowany niżej (w Junaku też widać tylko przerywacz a reszta jest wewnątrz). Spójrz na foto poniżej - to aparat od Skody 110R - na górze jest tłoczony talerzyk z przerywaczem a dopiero poniżej jest przyspieszacz osadzony na wałku aparatu. Także musisz zrobić badanie organoleptyczne i zajrzeć głębiej ![]() http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-part9/r147.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Kolego Rudiger ja wiem jak jest zbudowany aparat zaplonowy i jak dziala
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
chce zmienic iskrownik na aparat ponieważ iskrownik jest bardzo problemowy i awaryjny z wiedzy ktora mam to z upływem czasu potrafi sie rozmagnesowac
chyba u mnie tak jest bo musiałem zmniejszyć przerwy do 0.4 zebym mogł normalnie jezdzic jeszcze te posrane szczotki ogolnie to jak przejde na iskrownik pozneij sie zajme dawka paliwa mam sonde szerokopasmową a wiem zakładam na wydech i wio ![]() |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
buszujac po forach znałazłem troche informacji jak ustawic zaplon jest to instrukcja do bardzo podobonego silnika
![]() Witam, Musisz mieć również znak TDC (górny martwy punkt) na kole zamachowym. W takim przypadku fizycznie ustaw silnik w górnym martwym punkcie – na przykład używając pręta wbitego w otwór świecy zapłonowej – a kiedy silnik znajdzie się w tym położeniu, wykonaj znak na skrzyni korbowej naprzeciwko znaku GMP na kole zamachowym. Aby ruszyć do przodu wystarczy cofnąć się do znaku WSZYSTKIE (dokładniej cofnąć się i minąć ten znak, a następnie powoli ruszyć do przodu do tego znaku, aby nadrobić partie) lub jak powiedział Seb cofnąć się o 6 zęby. (Koło zamachowe ze 120 zębami, więc jeden ząb reprezentuje 3 stopnie, a przesunięcie wynosi 18 stopni). Dzień dobry. Laurenta |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Rzeczywiście wygląda jakby zapłon był na sztywno. Ty tam masz zdaje się 1600ccm, ja ci podałem przykład motocykla 750ccm - podobna pojemność cylindra będzie. Ja bym zrobił tak - oznacz na kole zamachowym GMP (Górny Martwy Punkt) dla pierwszego cylidra. Oznacz na kole 6mm przed GMP, 5mm przed GMP i 4mm przed GMP. Ustaw zapłon na 6mm i zobacz co się będzie działo. Najwyżej opóźnisz na 5mm przed GMP lub 4mm.
Jeśli masz zdjętą głowicę to najwygodniej takie pomiary robi się czujnikiem zegarowym Lewe foto http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...in05/slon93.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
wszystko ładnie ale czujnik zegarowy odpadac zę dlatego ze wejscie na swiece jest pod kątem gdzie zeby złapac punkt trzeba użyć kawałek szprychy np z tego jak juz ustawisz gorny punkt to trzeba i cofasz 6 zebów na wiencu przd gmp wtedy 18 stopni czyli 3mm przed gmp
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:30 |