![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Chyba ci umknęło że ma być z tego roku. Możesz i z zeszłego poszukać jak chcesz. Bo że siedmio letni kupi to wiem. a gdzie w temacie pisze ze ma byc maks roczny? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Już to chyba było wyjaśnione. Chodziło że As napisał "można mieć superba z tego roku" , tylko że mu chodziło o rok chryslera z ogłoszenia czyli 19 a nie bieżący.
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Kupiłem znowu X5, nie dla znaczka, nie dla prestiżu tylko dlatego, że są wygodne fotele, dobre światła, duży bagażnik i cicho w środku (o superbie nie można powiedzieć, że jest cicho.. wystarczy poczytać opinie użytkowników). Ale BMW 7 a nawet młoda BMW 5 są nawet wygodniejsze, mają równie dobre światła, bagażniki i ciszę w środku jak X5. Do tego wyraźnie lepiej jadą na autostradzie niz x5, szczególnie jak chodzi o osiągi ale i prowadzenie. Co do ciszy to nawet osobówki tych klas (BMW 5, 7) są cichsze w środku niż suvy. Chyba że wziąłeś nowe X5 z salonu a porównujemy do zardzewiałej e38 z 1 mln kilometrów, to wtedy X5 będzie cichsze i wygodniejsze. Mam w domu suva i doceniam te auta, ale nie powinno się tego tak fetyszyzować, że tylko SUV... a osobówki premium są beee. Co więcej miałem wiele lat temu X5 e53 3.0i m54 i fakt to są fajne auta, ale w momencie gdy zacząłem robić dużo tras autostradowych to zmieniłem na peugeota 607 i ten peugeot na autostrady był lepszy i był też bardziej cichy wewnątrz, oszczędniejszy, wygoda foteli podobna. |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
To jak 2.0 TSI nie jedzie to takie Durango rt tym bardziej. To kucnie nawet z 2.0 TDI, ale rozumiem że to inny typ auta i nie o osiągi tu chodzi. Mój 300C w AWD robi od 0-100 w 5.4s. Nie wiem czy w takim razie coś z tym A6 było nie tak bo wychodziło 8s. Nie chodzi mi też o zawrotne osiągi bo sie ścigam od świateł do świateł albo poganiam ludzi na lewym po autostradzie. Na autostradę wyskakuje z tempomatem 150 i czasem jak widzę wściekłą służbówkę z tyłu i tira z przodu to żeby nie wadzić dodam gazu, wyprzedze tira i tyle. Najbardziej do AWD i dużego momentu przyzwyczaiłem się w jeździe po mieście. Wiem, że jak wcisnę gaz to samochód przyspieszy, a nie będzie myślał zanim turbina się wkręci albo zacznie palić kapcia i gubić trakcję jak to w rwd. Dlatego też dłubiąc dla paru koncernów przy napędach stwierdziłem, że najlepszym następnym samochodem byłby elektryk ale wciąż nie ten budżet na model X, czy Y, że o Rivianie nie wspomnę ![]() masz świadomość, że to ma 300-350 litrów i 40-50kg ładowności? Moje baby by potrzebowały 2 takie na byle jaki wyjazd. Na palcach jednej ręki policzę ile razy to widziałem na samochodzie... W zupełności wystarczy. Przez psa nauczyliśmy się opytymalizować bagaże ![]() ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
W zupełności wystarczy. Przez psa nauczyliśmy się opytymalizować bagaże jak się boisz takich rzeczy, to z bagażnikiem na haku będziesz miał schizę jeszcze większą. To działa na zasadzie platformy na rowery, a więc jak coś wieziesz na haku, to patrząc w lusterka, widzisz nieustanne wahania swojego bagażu. Do tego naprawdę trzeba się przyzwyczaić.![]() ![]() ![]() Dodatkowo, jak coś instalujesz na hak, to w większości aut tracisz wielu asystentów, m.in. asystenta pasa ruchu, co w dłuższych trasach autostradowych jest irytujące. Jak masz bagażnik dachowy, to nie masz z tym problemu. A jeśli problemem jest do niego dostęp, to kupujesz składaną drabinkę z Bricomarche i boks masz na wysokości klatki piersiowej. Jak prawidłowo zamkniesz boks, to nie ma opcji, żeby się otworzył, bo pęd powietrza dociska pokrywę. Problem jest wtedy, jak załadujesz za wysoki ładunek i klapa jest częściowo otwarta, albo wiatr może się dostać pod spód. Ale to są marginalne przypadki i wynikają tylko z niedbalstwa użytkownika. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
Frolik: po przesiadce z E53 na F15 też stwierdziłem, że e53 jest średnie w trasy
![]() ![]() V8 bardziej kulturalnie i liniowo będzie oddawać moc niż mały silnik turbo. |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Wiesz co jest najciekawsze w BMW F15 względem F10 czy G30? Maglownica w F15 kosztuje w ASO 22 tys. zł jeśli pod maską jest 3-litrówka
![]() Ale to tak OT, bo robiliśmy niedawno materiał o maglach ZF i mi się skojarzyło (jak ktoś ma w ogóle problem z tymi maglami BMW to polecam gości z naszego materiału https://dailydriver.pl/porady/technika/uszk...i-regeneracja/) |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiesz co jest najciekawsze w BMW F15 względem F10 czy G30? Maglownica w F15 kosztuje w ASO 22 tys. zł jeśli pod maską jest 3-litrówka ![]() Jedno i drugie abstrakcyjne ceny jak dla mnie, za jedną część. F15 na pewno super samochód, niestety nigdy nie testowałem. Z tymże warto zauważyć, że f11 w bdb stanie da się kupić za 40-50 tysięcy (jasne słabsze silniki), a F15 to chyba poziom powyzęj 150 tysięcy złotych... Zatem f15 można by porównać z na maxa wypasionym g30 540i/530d (cenowo). Ważny wniosek z tego wątku, żeby dobierać auta pod swoje potrzeby i wymagania. Ktoś będzie bardziej zadowolony z F15, ktoś z g30, w innych przedziałach cenowych komuś bardziej e53 a komuś peugeot 607 przypasuje..... |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
Akurat pomiędzy f11 i f15 nie ma dużej różnicy cenowej - za podobny rocznik około 5-10k różnicy.
Problem maglownicy znam - do mojego modelu chyba koło 14tyś (śmiejcie się ale b47 ![]() Zagłębiałem się ostatnio w ten temat maglownicy - rozwiązanie podobne do maszyn numerycznych - tam śruba i nakrętka jest smarowana regularnie - w BMW do maglownicy idzie 17g smaru na całą maglownicę - wystarczy, że smar ucieknie spod nakrętki. No ale producent podaje, że smar jest dożywotni - jak olej w automacie ![]() Proces regeneracji - na linii montażowej pas napędzający jest ustawiany na częstotliwość drgań. Czy ktoś tak robi? Oglądałem kilka f11: do 60k w większości są straszne ulepy wymagające nakładów finansowych, do 100 idzie coś już znaleźć ale trzeba być cierpliwym. A jak wchodzimy w pułap cenowy 120 to przebieramy w f11 i f15. G30 za coś ciekawego to trzeba dobrze ponad 150+ przyszykować, za 150 można pewne 518d kupić z welurami w środku ![]() |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Mój 300C w AWD robi od 0-100 w 5.4s. Nie wiem czy w takim razie coś z tym A6 było nie tak bo wychodziło 8s. Nie chodzi mi też o zawrotne osiągi bo sie ścigam od świateł do świateł albo poganiam ludzi na lewym po autostradzie. Na autostradę wyskakuje z tempomatem 150 i czasem jak widzę wściekłą służbówkę z tyłu i tira z przodu to żeby nie wadzić dodam gazu, wyprzedze tira i tyle. Najbardziej do AWD i dużego momentu przyzwyczaiłem się w jeździe po mieście. Wiem, że jak wcisnę gaz to samochód przyspieszy, a nie będzie myślał zanim turbina się wkręci albo zacznie palić kapcia i gubić trakcję jak to w rwd... Nie wiem co to za silnik był w tym A6. Poniżej 8 do 100 zejdzie nawet 2.0 TSI 190 koni. https://youtu.be/eJ8PiDikTOc Tylko jak zależy ci na trakcji i natychmiastowym odejściu to faktycznie 4x4. W takiej skodzie fwd to na śliskim trzeba się pieścić z gazem bo inaczej mielonka i skakanie przodu. Z rwd było o niebo lepiej. Jak miałem e61, fakt że słabsze to tam koła były przyspawane do asfaltu w porównaniu ze skodą. |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
4 strona i nie padła jeszcze insignia
![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Nie wiem co to za silnik był w tym A6. Poniżej 8 do 100 zejdzie nawet 2.0 TSI 190 koni. https://youtu.be/eJ8PiDikTOc Tylko jak zależy ci na trakcji i natychmiastowym odejściu to faktycznie 4x4. W takiej skodzie fwd to na śliskim trzeba się pieścić z gazem bo inaczej mielonka i skakanie przodu. Z rwd było o niebo lepiej. Jak miałem e61, fakt że słabsze to tam koła były przyspawane do asfaltu w porównaniu ze skodą. No z video to wynika też 7+ przy pomiarze licznikowym. Akurat przyspieszenie 0-100 to tam jakiś sobie punkt odniesienia na sucho, ale już sama jazda to też co innego. W A6 bardzo mi się podobała przestrzeń w środku, lubię siedzieć nisko, na pewno wnętrze było o niebo lepsze jeśli chodzi o estetykę w porównaniu z moparami, prowadził się też bardzo przyjemnie ale w Durango/Jeepie (jest takie określenie): Nie czułem tej prędkości. Może przez fakt, że w A6 silnik małolitrażowy i krecił się wysoko. Samochód jak to samochód jeździło się poprawnie ale brakowało w porównaniu z 300C: AWD, momentu i bagażnika (dostałem sedana bo nie było żadnego kombi w segmencie E). Dlatego jakbym miał rozważać to coś mocniejszego jak 3.0TFSI tylko nie znam zupełnie tych samochodów ![]() W okolicy znalazłem komis w którym mają A6 Avant, V90 tylko "podwyższone" crosscountry i kilka Durango/GC na placu. Może jutro podskoczę i uda się porównać/przetestować 4 strona i nie padła jeszcze insignia ![]() ComboBreaker ![]() Z Oplem mam taki problem jak z Toyotą z dużym przebiegiem ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
To jest to najsłabsze 2.0 TSI 190 koni. Od niego nawet diesel w superbie jest mocniejszy i szybszy. W a6 są chyba mocniejsze choć audi pewnie więcej waży.
Jak zwykle to kwestia wyboru czy fajniejsze ale starsze auto, czy nowsze ale bardziej paździeż. Takie TSI jak z filmiku parę miesięcy temu były poniżej 160 nowe. |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Bierz Grand Cherokee po lifcie 5.7 Hemi + LPG.
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 May 2017 ![]() |
Subiektywnie w V90 bagażnik nie jest jakiś nadzwyczaj przepastny. W212 czy Insignia II wydawały mi się pojemniejsze.
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
4 strona i nie padła jeszcze insignia ![]() Insignia tymi autami, co tu są opisywane, wyciera podłogę, mieli na proszek. Ale autor i tak chce styranego Jeepa, więc nie ma sensu wspominać ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Bagażnik w V90 nie urywa dupy.
A takie coś? https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz...a-ID6EWRnW.html Pies na kanapie, a dzieci w bagażniku ![]() Zdarzają się też e500 -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Jeśli spalanie ma mniejsze znaczenie to może obejrzeć coś w stylu Armada Y62/Infiniti QX80 ? W takim budżecie będą to auta ok 2017 roku z sensownymi przebiegami, da się ustrzelić auto sprowadzone na mienie albo lekko uszkodzone. Mechanicznie proste i bardzo niezawodne, w środku duże, v8 o pojemności 5.6 jest połączone ze skrzynią 7G i robi 0-100 w 5.9s. Gdybym tylko miał dużego psa lub inną wymówkę żeby kupić taki samochód
![]() -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
No i dzień idealny trafiłem żeby potestować. Śniegu spadło, paraliż na mieście niby nie było gdzie pocisnąć ale żona stwierdziła, że DD lepszy. Audi niby słynne quatro, Volvo skandynawskie korzenie, a tańczyły na śniegu. W domu mam stromy podjazd, specjalnie znalazłem podjazd do sprawdzenia i myślałem ze taki kloc jak durango po prostu zsunie się z górki, a jako jedyny podjechał i zjechał. Warunki może na max 10 dni w roku ale zona stwierdziła ze będzie mnie z łóżka targać żebym jej wjechał i wyjechał jak kupimy audi albo volvo. Żeby nie było cała 3ka na wielosezonowych, chociaż Volvo chyba miało zimowe pirelli
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Dobra zimówka to podstawa, wtedy możesz miarodajnie oceniać możliwości napędu. Moja kobieta Allroad'em wyciąga czasem busa załadowanego 1,5t jak zgubię trakcję na leśnej drodze. Zawsze skutecznie.
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 15:32 |