![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Gazowalne to? ![]() normalna utrata wartości. W tzw. markach premium to jest dopiero cyrk. 540i z 2017 kupujesz za 160-180 tysięcy, a nówka startuje od 350-400 koła ![]() W odniesieniu do Insignii, nie ma sensu używać argumentów merytorycznych, mierzalnych, bo za każdym razem da się Opla obronić. Trzeba po prostu powiedzieć - marka mi się nie podoba, wolę markę XX i tyle. To w zupełności wystarczy. BTW. też tak informacyjnie - Insignia ma tryby jazdy i różne nastawy amortyzatorów. W beemkach to się nazywa zawieszenie adaptacyjne EDC i wymaga dopłaty nawet w 540iX ![]() ![]() Z Oplem jest taki problem, że w większości przypadków był stosunkowo mało wyrazisty i mało ekscytujący. o, to jest bardzo fajny argument - taki subiektywny i nie dający się zmierzyć. Jak ktoś ma takie podejście do Opla, to nie ma sensu go do niego przekonywać. Takie zdanie powinno zakończyć dyskusję o Insignii i można przejść do innych marek ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
o, to jest bardzo fajny argument - taki subiektywny i nie dający się zmierzyć. Jak ktoś ma takie podejście do Opla, to nie ma sensu go do niego przekonywać. Takie zdanie powinno zakończyć dyskusję o Insignii i można przejść do innych marek ![]() I to myślę jest najlepsze w motoryzacji...emocje. Co odróżnia ją od innych dóbr materialnych jak pralka automatyczna czy telewizor, gdzie czyste parametry techniczne versus cena są na pierwszym miejscu. Gdyby było inaczej takie perełki jak 911, V12, czy choćby Mazda MX5 nie miałby prawa istnieć... -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
I to myślę jest najlepsze w motoryzacji...emocje. Co odróżnia ją od innych dóbr materialnych jak pralka automatyczna czy telewizor, gdzie czyste parametry techniczne versus cena są na pierwszym miejscu. to chyba nie słyszałeś rozmów fanboyów pralek, telewizorów, czy np. sprzętu audio domowego ![]() ![]() ![]() A jeśli mowa o emocjach, to wg mnie, emocji dostarcza sposób użytkowania auta. Można mieć Mazdę MX-5 i jeździć nią po bułki, wkurzając się, jak nisko trzeba się wślizgiwać do wnętrza, używając auta na codzień, jako zwykłego środka lokomocji, nie doświadczając żadnych emocji. A można mieć zwykłego tapczana w rodzaju Forda Mondeo ST i sobie jeździć nim na tor, pojeździć sobie na limicie. Można też sobie kupić VW California i objechać całą Europę, dostarczając sobie masę emocji. Albo być żoną piłkarza i jeździć sobie Ferrari do kosmetyczki w mieście, gdzie obowiązuje limit 20mph ![]() Motoryzacja niczym się nie różni od zbierania znaczków, numizmatyki, czy pszczelarstwa. Po prostu hobby - jedni je uwielbiają, inni nie rozumieją. My zdaje się rozumiemy ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Nie chodzi o cene zakupu tylko o kryteria wyboru. Fanboy pralek bedzie szukał tej o najlepszych parametrach technicznych. Przy wyborze samochodu niekoniecznie. Często właśnie te subiektywne, indywidualne oceny biorą górę i bardzo dobrze bo dzięki temu motoryzacja jest tak różnorodna i ciekawa.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Jak już idziemy w offtopy to:
moja siostra uważała że toyota jest gówniana bo sms na wyświetlaczu "przychodziły" 30 sekund później niż na telefonie ... żona mówi że jej KIA jest fajna bo nie ma tego garbu po środku co u mnie tylko płaską podłogę. A szwagierka twierdziła że w a klasie ma napęd na tył także czasy i wymagania się zmieniają a producenci za tym podążają -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
o, to jest bardzo fajny argument - taki subiektywny i nie dający się zmierzyć. Jak ktoś ma takie podejście do Opla, to nie ma sensu go do niego przekonywać. Takie zdanie powinno zakończyć dyskusję o Insignii i można przejść do innych marek ![]() Ja mam jeszcze jedną historyjkę o wartości Insigni ![]() ![]() ![]() -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Kto ma hopla ten ma Opla
![]() Ostanie dobre Ople to Kadett Gsi i następca - Astra. Ale te modele to juz dawno z huty trafiły w zbrojenia budynków w których mieszkamy ![]() -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Kupując nowe czy prawie nowe auto trzeba zawsze się liczyć z poważnym spadkiem wartości. I to niezależnie od marki, pomijam jakieś limitowane, poszukiwane egzemplarze.
Mi osobiście w tej marce brakuje wyrazistości i charakteru. Być może teraz pod skrzydłami największego konsorcjum motoryzacyjnego to się poprawi. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Kupując nowe czy prawie nowe auto trzeba zawsze się liczyć z poważnym spadkiem wartości. I to niezależnie od marki, pomijam jakieś limitowane, poszukiwane egzemplarze. Mi osobiście w tej marce brakuje wyrazistości i charakteru. Być może teraz pod skrzydłami największego konsorcjum motoryzacyjnego to się poprawi. Jak się pewnie domyślasz nie było to pierwsze auto i kontakt z rynkiem ![]() -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Roczny okres sprzedaży wyleczył go skutecznie z przygody z Oplem. niech zgadnę - auto za 150 koła na umowę k-s ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
niech zgadnę - auto za 150 koła na umowę k-s ![]() Wyobraź sobie że akurat z pełną fakturą 23%, nawet w leasing nikt tego g..... nie chciał -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Opla się użytkuje, a nie zarabia na nim
![]() Czy Lotus Omega, Calibra Turbo, Corsa czy Zafira OPC były nudne i bez wyrazu? Nie, zwyklaków jeździło tyle, że opatrzyło się. Osobiście wolę to niż vw i forda. |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Wyobraź sobie że akurat z pełną fakturą 23%, nawet w leasing nikt tego g..... nie chciał no to faktycznie badziew. Nie ma sensu dalej klepać w klawiaturę o Insignii ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
normalna utrata wartości. W tzw. markach premium to jest dopiero cyrk. 540i z 2017 kupujesz za 160-180 tysięcy, a nówka startuje od 350-400 koła ![]() To zależy jak to liczyć. Owszem dziś nowe 540i kosztuje 350-400 tysięcy złotych. Ale w momencie gdy było kupowane (2017 r.) kosztowało w granicach 230 tys zł. Więc strata nie jest aż tak potężna jak sugerujesz. |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
To zależy jak to liczyć. Owszem dziś nowe 540i kosztuje 350-400 tysięcy złotych. Ale w momencie gdy było kupowane (2017 r.) kosztowało w granicach 230 tys zł. Więc strata nie jest aż tak potężna jak sugerujesz. Niestety to się tak nie liczy. Jesteś w d.finansowo bardziej niż za starych czasów. |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
To zależy jak to liczyć. Owszem dziś nowe 540i kosztuje 350-400 tysięcy złotych. Ale w momencie gdy było kupowane (2017 r.) kosztowało w granicach 230 tys zł. Więc strata nie jest aż tak potężna jak sugerujesz. Ale w 2017 4 letnie nie kosztowało ~ 170tys tylko odpowiednio mniej. Wracając do ofert Opla z linków: ładne auto, trzeba się przymierzyć, pojeździć i jak pasuje to brać, ale tańszy egzemplarz jeśli nie jest potłuczony. Tylko nie wiem ile to pali, bo poprzednia generacja z 2.0T paliła jak smok - przynajmniej ta która była w rodzinie. A właściciel dbał pedantycznie, głaskał pedał, szukał przyczyny i nic to nie dało, Haldexa też nie mógł ogarnąć - namęczył się żeby to legendarne Torque Vectoring ![]() Z kolei chrześniak 3 lata jeździ podstawowym modelem 1.9CTDi (nie ma tam Bose, Brembo, Head Up, 4x4 itd - jakiś wybrakowany egzemplarz) i nic się nie psuje, nie narzeka. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
To zależy jak to liczyć. Owszem dziś nowe 540i kosztuje 350-400 tysięcy złotych. Ale w momencie gdy było kupowane (2017 r.) kosztowało w granicach 230 tys zł. Więc strata nie jest aż tak potężna jak sugerujesz. utratę wartości liczy się względem dzisiejszej ceny, a nie sprzed 6 lat. Co ci z tego, że auto sprzedasz za niewiele mniej niż kupiłeś 6 lat temu, jak dziś do takiego samego nowego auta będziesz musiał dołożyć 200-250 tysięcy. Utrata wartości jest z nami cały czas, inflacja nieco ją wypaczyła, ale to nie zmienia faktu, że auta dalej tracą na wartości. 2017 Grand Cherokee 3,6 kosztuje w granicach 120 tysięcy. Dziś nowy Grand Cherokee (2.0 ![]() ![]() ![]() Straty nie są duże tylko w jednym przypadku - jak auto kupiłeś 5-6 lat temu i nie zamierzasz go sprzedać ![]() W tym miejscu warto dodać, że jak 6 lat temu kupowałeś takie 520d za 200 tysięcy, to ubezpieczenie płaciłeś od wartości 200 tysięcy. Jak dziś takie samo auto kupujesz za 300 tysięcy, to ubezpieczenie płacisz od 300 tysięcy. Wzrost składki co najmniej o 50% plus dodatki na inflację. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Niestety to się tak nie liczy. Jesteś w d.finansowo bardziej niż za starych czasów. Ale faktycznie w kieszeni przy takim porównaniu jakie tu robimy, ubyło 60-70 tysiecy. Względem ceny nowego, względem ceny tego co zapłaciłem FAKTYCZNIE. Co z tego że teraz taki kosztuje 400 tysiecy, skoro dałem za niego 230 tysiecy? Mnie on kosztował 230 a dziś sprzedaje za 170. Co mnie to że nowy kosztuje 400 tysiecy. nie muszę iść kupować takiego samego nowego. Bowiem fizycznie straciłem 60-70 tysięcy i to sie liczy. Oczywiście trzymajac te kwotę (230 tys na przyklad) przez ten czas też byłbym stratny, ale na wartości pieniądza (ale nie o tym mówimy tutaj). |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Gazowalne to? ![]() EDIT: ok może kwestia przebiegu, ale nawet te z mniejszym nalotem deprecjacja dość znaczna: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...n-ID6Ff6FX.html Wtrysk bezpośredni. Możliwe, ale nie tanie. Spalanie też nie jest jakieś astronomiczne 8-13l. Tylko dla każdego to oznacza coś innego. Za to na plus silnik na Twinscrollu, mała turbo dziura, płaski moment. Od 1,800rpm jedzie. Podstawowe turbo mody dla tego 250-260 i łapiesz 330-350KM i ponad 500NM. Tylko nie mam pojęcia ile wytrzyma skrzynia, napęd. Silniki te są bez jakichś fuck upów, nie ma LSPI, części dość tanie. Rozrząd na łańcuchu, czyli standardowo teraz jak dzwoni to do wymiany. |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Ale faktycznie w kieszeni przy takim porównaniu jakie tu robimy, ubyło 60-70 tysiecy. Względem ceny nowego, względem ceny tego co zapłaciłem FAKTYCZNIE. Co z tego że teraz taki kosztuje 400 tysiecy, skoro dałem za niego 230 tysiecy? Mnie on kosztował 230 a dziś sprzedaje za 170. Co mnie to że nowy kosztuje 400 tysiecy. nie muszę iść kupować takiego samego nowego. Bowiem fizycznie straciłem 60-70 tysięcy i to sie liczy. Oczywiście trzymajac te kwotę (230 tys na przyklad) przez ten czas też byłbym stratny, ale na wartości pieniądza (ale nie o tym mówimy tutaj). Przy założeniu że sprzedajesz samochód po to żeby kupić nowy to działa to tak: 2017 zakup - 200k 2022 sprzedaż - 100k; Zakup nowego 250k => 150 trzeba dołożyć do wymiany na nowy 2027 sprzedaż - 150k; Zakup nowego 300k => 150 trzeba dołożyć do wymiany na nowy a scenariusz raz na 5 lat kupujesz nowy jest dosyć rozsądnym założeniem. Bo raczej nie sprzedajesz po to żeby kupić skuter a resztę przepić. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 21:51 |