Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Toyota MR2 ZW30 (Spyder) 1ZZ+
jackkpl
post Sun, 07 May 2023 - 21:58
Post #61


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(KarolMR2 @ Sun, 07 May 2023 - 21:49) *
a macie może TVSa na sprzedaż? smile.gif

dlaczego akurat TVS? Czy nie jest od dedykowany do większych silników oraz mocy? dlaczego nie Rotrex?

Rotrex ok ,ale koszt ok 10k PLN. Używane są w ogóle w obiegu?
Tvs1320 ok 1000 do tego obcięcie (Borys) ok 1000.
Pisz na PW


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 07 May 2023 - 21:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
KarolMR2
post Sun, 07 May 2023 - 22:00
Post #62


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Tego M62 mam własnie od Borisa.

Dlaczego nie Rotrex? zawsze mnie ta sprężarka podniecała.


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Sun, 07 May 2023 - 22:04
Post #63


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Wiem, Rotrex drogi, ale jest też kompaktowy, lekki, wymaga mniej przeróbek wydechu, w sumie wystarczyłoby jeden runner przerobić, a nie budować nowy kolektor. No i chyba bezpiecznieszy nieco dla internali? używki są dwie.. jedna za 4500 druga za 7500, same sprzężarki. Stan niewiadomy.


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Mon, 08 May 2023 - 03:20
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(KarolMR2 @ Sun, 07 May 2023 - 23:00) *
Dlaczego nie Rotrex? zawsze mnie ta sprężarka podniecała.


Śrubowe/roots są o wiele "szczelniejsze"(w rozumieniu lepszego budowania doładowania w tym samym silniku z kompresora Procharger M vs Eaton TVS) od niższych obrotów porównując do odśrodkowych(te są sprawniejsze górą). Oczywiście dużo zależy od doboru wydajności do pojemności i oczekiwanego doładowania.
W polskich warunkach TVS1320 jest najrozsądniejszym wyborem do mocy 300-400km:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 08 May 2023 - 08:26
Post #65


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(KarolMR2 @ Sun, 07 May 2023 - 22:04) *
Wiem, Rotrex drogi, ale jest też kompaktowy, lekki, wymaga mniej przeróbek wydechu, w sumie wystarczyłoby jeden runner przerobić, a nie budować nowy kolektor. No i chyba bezpiecznieszy nieco dla internali? używki są dwie.. jedna za 4500 druga za 7500, same sprzężarki. Stan niewiadomy.

Bezpieczniejszy dlatego, że nie ma ciosu z dołu.
Jeśli bym coś miał robić od 0 i nie patrzył na koszty, to wziąłbym rotrexa albo inny odśrodkowy. Ale taka zabawka jak sam pisałeś to 5-7k pln w niewiadomym stanie. Do tego pompa oleju i chłodnica (bo rotrex wymaga zewnętrznego chłodzenia).
Mi łatwiej pociąc i pospawać seryjny kolektor, ale może dlatego, że mam dostęp do TIGa i umiem coś tam narysować w 3d.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Mon, 08 May 2023 - 08:49
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





pamiętam że kolega chwalił kompresory z mini....
ja rozumiem ekonomiczne konie z doładowania ale to mówimy o bezpiecznym (w miarę?) poziomie 220-240? koni w 1zz....
jak już zaczynamy rozmawiać o kuciu itp. to K24 wraca jako idealne rozwiązanie


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Mon, 08 May 2023 - 10:38
Post #67


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Zgadza się.. mówimy o bezpiecznym dla seryjnego 1ZZ 220KM.

A wiecie może jaka różnica będzie w praktyce pomiędzy Rotrexem C30-84 i C30-94? wiem, że 84 kreci się do 12k a 94 do 10k, z tego co znalazłem w necie, 94 ma większy potencjał, ale jest jeszcze bardziej leniwa z dołu. Nowy 94 CCW (wyjście w odwrotnym kierunku) jest dostępny w PL od ręki.


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Mon, 08 May 2023 - 15:15
Post #68


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





Daj sobie siana z Rotrexem czy innym odśrodkowym kompresorem... Na prawdę, miałem w dwóch autach.
Te konie z papieru nie przekładają się na cyfry na drodze/torze. Trzeba ciągle iść po obrotach, a żeby to robić to trzeba mieć zajebiście ciasno zestopniowaną skrzynie. To ze środka obrotów nie wstaje, a tam gdzie ma najwięcej mocy zatrzymuje Cie odcinka.

Jak dla mnie w MR2 ze względu na umiejscowienie silnika nic nie pasuje lepiej jak turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 09 May 2023 - 01:02
Post #69


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Kurcze, jak jest opcja czegoś wolnossącego do tego auta w wydaniu Hondy , wobec tych pewnych problemów z doładowaniem , po co komplikować fajne bezobsługowe niezawodne auto? Icki sricki egt bary szczelności ciasnota dostęp serwisowy.. po co .Mało na forum perypetii doladowaniowych? Już na etapie wyboru tyle rozkminamia. 7 , 10 tys plus robota i poprawki. Kurde ile przyzwoitych opon klocków , godzin za kółkiem trackdayow w fotelu itp tego co ważne i przyjemne.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 09 May 2023 - 05:38
Post #70


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





dokaldnie. wolnossace k20/24 wsadzac 250 kunia 8800 obrotow i upalac przez kolejne 10 lat bezproblemowo.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Tue, 09 May 2023 - 08:58
Post #71


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 09 May 2023 - 01:02) *
Kurcze, jak jest opcja czegoś wolnossącego do tego auta w wydaniu Hondy , wobec tych pewnych problemów z doładowaniem , po co komplikować fajne bezobsługowe niezawodne auto? Icki sricki egt bary szczelności ciasnota dostęp serwisowy.. po co .Mało na forum perypetii doladowaniowych? Już na etapie wyboru tyle rozkminamia. 7 , 10 tys plus robota i poprawki. Kurde ile przyzwoitych opon klocków , godzin za kółkiem trackdayow w fotelu itp tego co ważne i przyjemne.


Dokładnie tak. W aucie do amatorskiego upalania im prościej tym lepiej.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Tue, 09 May 2023 - 08:58
Post #72


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





CYTAT(Kunis @ Mon, 08 May 2023 - 15:15) *
Daj sobie siana z Rotrexem czy innym odśrodkowym kompresorem... Na prawdę, miałem w dwóch autach.
Te konie z papieru nie przekładają się na cyfry na drodze/torze. Trzeba ciągle iść po obrotach, a żeby to robić to trzeba mieć zajebiście ciasno zestopniowaną skrzynie. To ze środka obrotów nie wstaje, a tam gdzie ma najwięcej mocy zatrzymuje Cie odcinka.

Jak dla mnie w MR2 ze względu na umiejscowienie silnika nic nie pasuje lepiej jak turbo.


Dlatego rozważam nadal 2ZZ, wbrew wszystkim miłośnikom K-serii. Zawsze będzie czas ją doładować.

Andrzej.. a czy Ty nie byłeś przypadkiem na IDC w Kielcach 3 Maja?


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 09 May 2023 - 09:12
Post #73


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Byłem i 3go i 2go , i widziałem srebrną MR2 zastanawiałem się czy to nie z Forum bo przecież za wiele takich nie ma ! ale nie chodziłem za wiele bo z synem jeździłem , cvały czas coś. przesiadania się, itd


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Tue, 09 May 2023 - 09:30
Post #74


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





No tak.. następnym razem będę Cię łapał w takim razie smile.gif ale na IDC to pewnie Kielce we Wrześniu dopiero, bo na Silesie nie dam rady.





--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 09 May 2023 - 09:37
Post #75


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





19 - 20 jest też w Kielcach i w podobnej forumle Classicautocup, 19go trening od 16tej, 20go zawody, tyle że pewnie więcej aut będzie to może być 5 przejazdów tylko.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Tue, 09 May 2023 - 09:49
Post #76


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Wiem wiem.. tyle, że ja wolę jednak TA niż takie RallySprinty czy SuperOSy. Jest więcej jeżdżenia, czas na analizę, poznanie nitki i poprawki. Więcej KM na torze, więc nauki.


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 09 May 2023 - 10:13
Post #77


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Jedno i drugie ma plusy i minusy, ale IDC było przecież w identycznej - SuperOS'owej formule, jak CAC. Sporo kilometrów to trening ma być przed CAC dzień wcześniej tylko bez lasu i krótszy niż był przed IDC. No jest sporo tych imprez, wszystkiego się nie objedzie wink.gif


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Tue, 09 May 2023 - 12:30
Post #78


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





[quote name='KarolMR2' date='Tue, 09 May 2023 - 08:58' post='1393281']
Dlatego rozważam nadal 2ZZ, wbrew wszystkim miłośnikom K-serii. Zawsze będzie czas ją doładować.

Och Karol zaczynasz się miotać....
Kunis miał na myśli że jak doładowanie to turbo bardzo ładnie wchodzi ze względu na wydechowy kolektor od tyłu ale rozumiem że charger też chcecie włożyć od tyłu

więc jak doładowanie to doładować 1zz i myśleć jak to chłodzić
jak swap to K serię

osobiście myślałbym nad zakupem zw30 z 2gr


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Tue, 09 May 2023 - 13:32
Post #79


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





tak.. błądzę.. żebyś wiedział Wojtek smile.gif już mi to spać nie daje

p.s. potrzebuję drugiego komplety tylnych dokładek biggrin.gif


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 09 May 2023 - 17:17
Post #80


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Ale z K serią chodzi o to, że to wybór zdroworozsądkowy - ja nie twierdzę, że to silnik idealny, bo takich nie ma, ale to co wyjdzie z dmuchanego 1ZZ będzie w K20 seryjnym motorem bez ruszania czegokolwiek, a w 2ZZ pewnie wymaga też niemałego nakładu środków - plus droga do modów jest długa i szeroka, a jeśli przy swapie wliczasz remont to w robisz od razu K24/20 i masz hmm 270-280KM? I gratów do dołożenia nie braknie. I przede wszystkim know-how u nas jest na innym poziomie w porównaniu do 1ZZ czy 2ZZ... A IMO to ma bardzo duże znaczenie gdyby coś zaczęło generować problemy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 02:05