![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
A może slicka rajdowego na przód, chociaż trochę wąski, ale ma holo E
https://www.odsserwis.com/produkt/opony/sli...t01-195-50-r15/ -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Przejscie na tyle na nizszego crsa obnizy tyl i ustabilizuje go. Przod zostan przy a052. Duzo lepiej sie sprawdzi niz crs. Crs bedzie na przodzie duzo mniej przyczepny i nie dogrzejesz go. Myślałem jeszcze o a052 225/50/15 na przodzie, ale nawet jeśli mi się zmieści, to wyższa opona niż CRS 245/40/15 na tyle, w związku z tym przód auta uniesie się względem tyłu o jakieś 3cm -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#223
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
Myślałem jeszcze o a052 225/50/15 na przodzie, ale nawet jeśli mi się zmieści, to wyższa opona niż CRS 245/40/15 na tyle, w związku z tym przód auta uniesie się względem tyłu o jakieś 3cm 205/50 jest niższa od 225/50 o 1cm więc uniesie auto o połowę tej wartości 245/40 jest niższa od 225/50 o 3cm ale to znowu zmiana o połowę średnicy... nie mam pojęcia jak jeździ nankang (z ar1 nie byłem zadowolony) ale jeżeli fajnie klei to wg mojej teorii powinno pomóc -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#224
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Czyli zrobi się w sumie 2.5cm różnicy na wysokości pomiędzy osiami vs co jest teraz... auto powinny w tej sytuacji wrócić na wagi. Z drugiej strony nawet jak zamienię cały komplet na Nankanga to tył i tak pójdzie w dół o 1.5cm, więc i tak wagi by się przydały bo balans zmieni się dość istotnie.
To teraz pytanie, czy większe koło na przodzie w czymś przeszkadza... dałbym tego miękkiego Advana 225/50/15 na przód, a szerokiego Nankanga 245/40/15 na tył. -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#225
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
nie przeszkadza
a nawet poprawi o ile nie będziesz męczył wag -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#226
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Trzeba w ogóle ważyć (po przekątnych) po równej zmianie wysokości ? (jak i tak ciężkich elementów nie będziesz przestawiał zmieniając wyważenie przód / tył.
Zdaje się przekątne/corner sie nie powinny zmienić? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Trzeba w ogóle ważyć (po przekątnych) po równej zmianie wysokości ? (jak i tak ciężkich elementów nie będziesz przestawiał zmieniając wyważenie przód / tył. Zdaje się przekątne/corner sie nie powinny zmienić? tak mi się wydaje, gdyż przy zmianie wysokości, zmienia się też nacisk na każde z kół. Nankang CRS 245/40/15 pięknie weszła i ułożyła się na feldze 9". Oponą ma znacząca mniejszy obwód od A052 225/50/15. Wyraźnie twardsza mieszanka od a052, pomimo, że również TD200, ścianki twardsze no i sama opona cięższa, ale pomimo tego, mam wrażenie, że auto stało się zwinniejsze, ale może to efekt psychologiczny narazie. Na przodzie narazie zostawiłem używane, ale niezłe Advany 205/50/15. Zobaczymy jak taki zestaw się spisze. Docelowo na przód również powinien pojawić się Nankang 225/45/15, chyba, że wąski Advan się spisze i znowu będzie dostępny w rozsądnej cenie. Na zdjęciach Advan A052 225/50/15 vs Nankang CR-S 245/40/15 btw. Advany na sprzedaż, gdyby ktoś był zainteresowany, ale kto tu jeszcze jeździ na SEMI ![]() ![]() ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#228
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no ciekaw jestem teraz czasow.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#229
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Poniżej link do shorta YT z upalnej Silesi:
w Sobote zapowiada się równie upalny Ułęż... strach trochę o opony ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#230
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Poniżej link do shorta YT z upalnej Silesi: [video]https://youtube.com/shorts/_wbUdIGrCBw?si=ZAVAFqge67iWywG1[/video] https://youtube.com/shorts/_wbUdIGrCBw?si=ZAVAFqge67iWywG1 w Sobote zapowiada się równie upalny Ułęż... strach trochę o opony ![]() Noo, nie tylko o pony w takiej lampie i szczerym polu (choć chyba już tam budynek jest i woda ? j b dawno nie byłem, a kiedyś muszę bo się droga skróciła - S-ka powstała) A napisz jak na Silesii się wóz sprawował itp ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
No słabo jeszcze niestety.. ciągle walczę z niewchodzącą dwójką oraz sporą nadsterownością, na co nie pomogły za bardzo szersze opony na tyle. Na jednej z sesji rozkręcił mi się shifter, musiałem zjechać. Generalnie to był mój pierwszy raz na Silesii, ogromny upał, mało jeżdżenia, więc mocno zachowawcza jazda, szukanie nitki, którą do końca opanowałem. Jak poczułem się pewniej i była szansa zrobić lepsze czasy to znowu paliwo odcinało na dohamowaniach. Bardzo trudny dzień i wynik dużo poniżej oczekiwań. W każdej sesji właściwie coś, albo dwójka nie weszła, albo shiter się rozkręcił, albo paliwo odcinało, więc trudno mi się było skupić na ogarnięciu samej jazdy i toru. Muszę tam wrócić na trening, najlepiej z instruktorem, w jakiś spokojniejszy, chłodniejszy dzień. Poniżej link do onboardu, chociaż wolałbym, żeby nie ujrzał światła dziennego bo nie ma się czym chwalić. PB tego dnia udało się zejść na 2.05.90, gdyby nie odcinanie paliwa delta szła w okolice 2.04 co potwierdza optimal z RC, ale to nadal słaby wynik. Myślę, że to auto ma potencjał złamać 2m, pytanie czy kierownik ma
![]() Jeśli chodzi o temp. przy takim upale, temp. oleju max 122c temp. wody 108c więc lekko nie było, ale też bez dramatu. zamówiłem regulowane wahacze na tył, żeby łatwiej było geo ustawić i żeby nie było cienia wątpliwości, że camber bolty puszczają. W Sobotę zapowiada się równie upalny Ułęż, a po weekendzie auto wjeżdża na warsztat. Montaż wahaczy, wagi+geo na nowym setupie kół, plus wymiana linek od zmiany biegów - mam nadzieję, że to rozwiąże problem nieprecyzyjnej redukcji na 2 i 4 bieg i pozwoli się skupić na jeździe. https://youtu.be/8ps59zy-X2U -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#232
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
To juz na crsach z tylu? Predkosci na prostych masz dramatycznie niskie. To auto wogole nie ma mocy... Kolejna sprawa te zarzucanie przy redukcjach. Ustaw wagi to pomoze. Ewentualnie ciut wiecej zbieznosci tylu ale nie wiecej niz 30minut lacznie
Na zakretach jak gps pokazuje ok nie jest zle. 1,3g to starcza na 1m52 na silesi. Ale nie z takim rozpedzaniem jakbys 140 koni mial lub jakby hamulce trzymaly ciagle. 140 koni i mx5 predkosc na prostej wyzsza niz u Ciebie, a na drugiej prostej obaj macie po 170km/h. To jest dramat. Mx5 140koni kolo 1050kg. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Tak CRS z tyłu. Z tym brakiem mocy to czułem to zdecydowanie, ale nie wiem czy nie ze względu na panującą temp. ok 33c w cieniu. Jeśli chodzi o moc, to będzie dostrajać wszystko po wymianie wydechu na przelot.
-------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#234
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No właśnie, doładowania chyba nie lubią wysokich temperatur powietrza. Ale jak piszesz że i paliwo odcina to chyba z tego powodu raczej mocy nie ma.
Fakt, jak w aucie coś dolega to ani przyjemność ani wyniki, a jak jeszcze upał ... Ale takie frycowe przy "nowym" aucie, nowym torze to nie jest rzadka sprawa. Co do tej nadsterowności przy redukcji to przynajmniej tu https://youtu.be/8ps59zy-X2U?t=26 to mi się zdaje że po prostu za wczesna redukcja na początku nie końcu hamowania i/lub brak podbicia gazu po redukcji, w lekkim aucie (innym pewnie też) zblokowuje tylne koła (skądś to znam... ;-/ ) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
U mnie nie ma doładowania
![]() ![]() Co do nadsterowności podczas do hamowania to się zgadzam, strzelam ze sprzęgła bo nie umiem robić między gazów, ale to akurat potrafię wykorzystać, żeby auto ustawić w zakręcie. Natomiast mam dużo nadsterownowci bez dotykania hamulca i sprzęgła niestety. To będziemy korygować we wtorek. A miedzygazy, a właściwie ich brak mam zamiar rozwiązać DBW po sezonie. -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Wolnossak ale jedzie jak 140 koni w mx5. Ileto mr2 wazy? 1400kg? Bo przy 192 koniach to chyba tyle musialoby wazyc by jechalo podobnie do 140konnej mx5 1050kg. Jestes w stanie porownac prekosci z silesi na silniku ktory miales poprzednio?
A jak wrazenia po przejsciu z a052 na crs? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Kurcze coś pomieszalem bo o kompresorze kiedyś pisałeś ale stanęło na N A
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
U mnie nie ma doładowania ![]() ![]() Co do nadsterowności podczas do hamowania to się zgadzam, strzelam ze sprzęgła bo nie umiem robić między gazów, ale to akurat potrafię wykorzystać, żeby auto ustawić w zakręcie. Natomiast mam dużo nadsterownowci bez dotykania hamulca i sprzęgła niestety. To będziemy korygować we wtorek. A miedzygazy, a właściwie ich brak mam zamiar rozwiązać DBW po sezonie. Generalnie wielu z nas ma (nie wszyscy , ale ja się też na tym łapię) że jeździmy na codzień i w takim użytku redukcję się czesto robi na początku hamowania i niczemu to nie szkodzi przy drogowych turlających się warunkach. A torowo jednak trzeba hamuj hamuj hamuj hamuj i na końcu hamowania dopiero redukcja najlepiej z podbiciem . Niby się wie ale w ferworze i gdy sie tyle dzieje .. Ja też od początku jazdy Westfieldem z tą nadsterownością walczę (tzn tą zwykłą, nie z powodu złej redukcji) - jakimiś sprawami które pomagały było - gruba zbierzenośc na tyle , popsucie przyczepności przodui, a ostatnio - złagodzenie dodawania gazu na przelożeniu linki gazu na przepustnicę - przy początkowym ruchu pedału - mniejsze procentowo otwieranie niż przy dalszym położeniu. Z DBW to chyba ogromne pole do regulacji , z linką trochę ograniczone ale mimo to coś daje to na DBW na pewno wiele więcej można tu porobić. A najlepjej jeszcze (albo na początku) dobrze podpięty RaceTSC jak masz czujniki ABS to odpada Ci kombinowanie z ich dokładnością, mocowaniami , ekranowaniem itd. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Wolnossak ale jedzie jak 140 koni w mx5. Ileto mr2 wazy? 1400kg? Bo przy 192 koniach to chyba tyle musialoby wazyc by jechalo podobnie do 140konnej mx5 1050kg. Jestes w stanie porownac prekosci z silesi na silniku ktory miales poprzednio? A jak wrazenia po przejsciu z a052 na crs? Może za wolno wychodzę z zakrętu, albo jednak opona za szeroka i tak gigantyczny opór stawia. -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#240
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Chyba nie (opór opony) ja z podobną mocą 190+ i 240 oponami z tyłu i aerodynamika cegły miałem coś 190+ (198? Z pamięci ) na końcu prostej tej dłuższej. Może i też za szerokie te moje inna sprawa .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 15:45 |