![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Czas poprawiłem, ale nadal walczę z podsterownością.. zmniejszenie ciśnienia do 1.9-2.0b na tyle nie pomogło. Musiałem skręcać twardość tyłu do 50%, ale wtedy nadwozie mocno się buja. Widzę kilka opcji:
1. Zmiana geo i camber na tyle z powrotem z -3.5 na -3 2. Wymiana sprężyn na twardsze.. teraz mam 5/7, może przejść na 7/10 i amory zostawić na te 50% twardości. 3. Usztywnienie stabilizatorów i amory zostawić na te 50% twardości. Pytanie, to usztywnienie s]tylnego staba jeszcze nie pogłębi nadsterowności. Dzień skończony z czasem 1.00.14.. optimal 59.83s, więc jakiś tam progres zrobiony na starej oponie. -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Czytając co się dzieje to zasada jest taka że:
miękciejszy tył - więcej przyczepności więc szukaj w kątach, może faktycznie te 3,5 stopnia camberu na tyle powoduje takie zachowanie. Sama zbieżność kół też wiele wnosi do tematu. |
|
|
![]()
Post
#203
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
troche kolek nakreciles. olej sie nie grzal?
https://tor-lodz.pl/pliki/subpages/891006aa...96fe1f0c59c.pdf ja np u siebie na lodz zmiekczone mam amory przod tyl praktycznie na maks miekko. im biore twardziej tym mniej mam przyczpenosci i czasy gorsze. jakie masz zbieznosci przod tyl i kwsz? z jednej strony szukasz przyczepnsoci przodu a zdrugiej masz gwaltowna nadsterownosc. ja bym zrobil tak. -sprawdzic poduszki silnika czy sa wystarczajaco twarde (bujajacy sie silnik wprowadza gwaltowna nadsterownosc) - dal na tyle szersze nankangi crs i szersze fele. te fele co masz sa za waskie nawet do opon co masz teraz ( i z przodu i z tylu masz balon straszny, nie powinno to tak wygladac) . przy takim balonie opona bedzie sie wykladac i gwlatowna nadsterownosc bedzie sie pojawiac. dodatkowo crs ma sztywniejszy bok opony wzgledem miekkiego dosc a052 - sprawdzic napiecia wstepne na sprezynach tzn nie moze byc napiec wstepnych. sprezyna gwintu w rekach ma byc praktycznie luzna z 2mm scisnieta tylko. jak nie da sie obnizyc bez napinania sprezyny to kupic krotsze sprezyny o tej samej twardosci - dac bardziej zbiezny tyl w strone +30minut lacznie -dac bardziej rozbiezny przod w strone -40minut lacznie - co do katow tyl i przod meidzy -3 a -3''30" i patrzec na zuzycie opon jak sie ziuzywaja ktora krawedzia. jak rowno obecnie przod i tyl to katow nie ruszac. jak glownie wewnetrzna strona opony to isc w mniejszy negatyw. jak zewnetrzna to isc w wiekszy negatyw. - zwiekszyc kwsz w strone 5-7 stopni - jechac do mc garage i tam robic ustawienie geo na wagach ( da ci to conajmniej 1s w dol i poprawe stabilnosci przy przyspieszaniu i hamowaniu) -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#204
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
Czas poprawiłem, ale nadal walczę z podsterownością.. zmniejszenie ciśnienia do 1.9-2.0b na tyle nie pomogło. Musiałem skręcać twardość tyłu do 50%, ale wtedy nadwozie mocno się buja. Widzę kilka opcji: 1. Zmiana geo i camber na tyle z powrotem z -3.5 na -3 2. Wymiana sprężyn na twardsze.. teraz mam 5/7, może przejść na 7/10 i amory zostawić na te 50% twardości. 3. Usztywnienie stabilizatorów i amory zostawić na te 50% twardości. Pytanie, to usztywnienie s]tylnego staba jeszcze nie pogłębi nadsterowności. Dzień skończony z czasem 1.00.14.. optimal 59.83s, więc jakiś tam progres zrobiony na starej oponie. To ja Ci powiem pro tip ![]() Zdemontuj przedni stab - wtedy zyskujesz dużo trakcji na przodzie. Ja po montażu BC po pierwszych jazdach od razu go wypiąłem bo przód zupełnie się nie trzymał. |
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
To ja Ci powiem pro tip ![]() Zdemontuj przedni stab - wtedy zyskujesz dużo trakcji na przodzie. Ja po montażu BC po pierwszych jazdach od razu go wypiąłem bo przód zupełnie się nie trzymał. ale ja nie mam problemu z przodem tylko z tyłem ![]() Czytając co się dzieje to zasada jest taka że: miękciejszy tył - więcej przyczepności więc szukaj w kątach, może faktycznie te 3,5 stopnia camberu na tyle powoduje takie zachowanie. Sama zbieżność kół też wiele wnosi do tematu. No i to się oczywiście zgadza.. zmiękczam tylne amory i tył zaczyna się uspokajać, tylko body zaczyna rolować na boki za bardzo troche kolek nakreciles. olej sie nie grzal? https://tor-lodz.pl/pliki/subpages/891006aa...96fe1f0c59c.pdf ja np u siebie na lodz zmiekczone mam amory przod tyl praktycznie na maks miekko. im biore twardziej tym mniej mam przyczpenosci i czasy gorsze. jakie masz zbieznosci przod tyl i kwsz? z jednej strony szukasz przyczepnsoci przodu a zdrugiej masz gwaltowna nadsterownosc. ja bym zrobil tak. -sprawdzic poduszki silnika czy sa wystarczajaco twarde (bujajacy sie silnik wprowadza gwaltowna nadsterownosc) - dal na tyle szersze nankangi crs i szersze fele. te fele co masz sa za waskie nawet do opon co masz teraz ( i z przodu i z tylu masz balon straszny, nie powinno to tak wygladac) . przy takim balonie opona bedzie sie wykladac i gwlatowna nadsterownosc bedzie sie pojawiac. dodatkowo crs ma sztywniejszy bok opony wzgledem miekkiego dosc a052 - sprawdzic napiecia wstepne na sprezynach tzn nie moze byc napiec wstepnych. sprezyna gwintu w rekach ma byc praktycznie luzna z 2mm scisnieta tylko. jak nie da sie obnizyc bez napinania sprezyny to kupic krotsze sprezyny o tej samej twardosci - dac bardziej zbiezny tyl w strone +30minut lacznie -dac bardziej rozbiezny przod w strone -40minut lacznie - co do katow tyl i przod meidzy -3 a -3''30" i patrzec na zuzycie opon jak sie ziuzywaja ktora krawedzia. jak rowno obecnie przod i tyl to katow nie ruszac. jak glownie wewnetrzna strona opony to isc w mniejszy negatyw. jak zewnetrzna to isc w wiekszy negatyw. - zwiekszyc kwsz w strone 5-7 stopni - jechac do mc garage i tam robic ustawienie geo na wagach ( da ci to conajmniej 1s w dol i poprawe stabilnosci przy przyspieszaniu i hamowaniu) Olej grzeje się do ok 115c, mam chłodnicę Oleju. Temp. płynu chłodzącego max 100c. Co do poduszek silnika, mam nowe OEM, mogę włożyć wkładki utwardzające. Felgi, które mam na tyle 9" na 225" napewno nie są za wąskie.. dla 245 mogą być ciut za wąskie, ale też bez dramatu. Ciągle myślę o tym nankangu 245 na tył i advanie 225 na przód. felgi 8/9". Natomiast mogę mieć problem, żeby je zmieścić bez rolowania nadkoli. Zuzycie opon to tak jak w A052, bardziej zewnętrza strona co bym nie robił. Geo do przemyślenia na pewno. Tył mam teraz zbieżny na 26m, -3.5camber, przód rozbieżny 8m -3camber KWSW nawet nie wiem, maks co udało się osiągnąć na tulejach SuperPro (+1 stopień vs OEm). jeszcze co do sztywności sprężyn, teraz mam 5/7kg można by pomyśleć o zmianie w kierunku 7/10 i wtedy zluzować staby. Także: geo, szersze opony, springi... taki plan. No i wymienić wydech, żeby odblokować mapę.. teraz jest przycięty do 211KM. -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#206
|
|
User Dołączył: Thu, 20 June 2019 ![]() |
właściwie to trzeba chyba wywalić fabryczny ABS, zamontować sportowy korektor z rozdzielaczem siły hamowania. Może dołożyć kontrolę trakcji RACE TCS co może przy okazji pełnić funkcję ABSu? nie wiem.. nie rozpoznałem jeszcze tematu hamulców. Pewnie po sezonie się tym zajmę. Coś czuję, że będę jednak szukał upgrade OEMowych zacisków.. coś co wejdzie w felgę 15"... podobno zaciski z Clio RS wchodzą w 15" i są lekkie. wywalanie abs w mr2 to powinien być pierwszy mod ... ice mode jest tu normą .. oczywiście wyciągniecie bezpiecznika jeszcze bardziej pogarsza sprawę. Trzeba wyrzucić serwo wtedy ma to prawo działać Na pewno mk3 nie jest już taka nieprzewidywalna, znacznie lepiej się prowadzi. Krótszy rozstaw osi, niższa masa od mk2 aż o ok 150kg, ale nadal to dość wymagające w prowadzeniu auto. Jeździ bardzo precyzyjnie i jest bardzo przyczepna... do czasu aż przegniesz pałę, wtedy trzeba wcześnie i szybko reagować, znaczniej trudniej ją opanować niż klasyczne RWD, masa za plecami wyciąga. Ja w tej chwili mam torsena ale Quaife, ze wstępnym spięciem i generalnie ta szpera mocniej spina niż OEM i różnica vs OEM jest kolosalna. W ciasnych zakrętach, gdy dodaje gazu dokręca mocno przodem do środka zakrętu, wręcz się wgryza, zupełnie jakbym miał tylną oś skrętną. Natomiast bardzo mocno reaguje też na odpuszczenie gazu, momentalnie prostuje auto. Tutaj mowa o ciasnych i wolnych zakrętach. Na długich i szybkich jeszcze nie miałem okazji pojeździć. Generalnie jak trafisz z setupem zawieszenia i ciśnień, auto w zakrętach jest mega zwinne, neutralne i posłuszne. Idzie za ręką. Dużo szybsze i lepiej przygotowane do sportu auto nie raz czują mój oddech w zakręcie.. niestety sytuacja zmienia się na prostej... przynajmniej z 1zz, zobaczymy teraz z 2zz, chociaż nie można powiedzieć, że ten silnik to jakiś game changer. prowadzi się za ręką do czasu tp 1.45 SR 1.50 poniżej tego trzeba się bardzo nagimnastykować żeby pojechać szybciej . mr2 jest bardzo trudne do ustawienia troche kolek nakreciles. olej sie nie grzal? https://tor-lodz.pl/pliki/subpages/891006aa...96fe1f0c59c.pdf ja np u siebie na lodz zmiekczone mam amory przod tyl praktycznie na maks miekko. im biore twardziej tym mniej mam przyczpenosci i czasy gorsze. jakie masz zbieznosci przod tyl i kwsz? z jednej strony szukasz przyczepnsoci przodu a zdrugiej masz gwaltowna nadsterownosc. ja bym zrobil tak. -sprawdzic poduszki silnika czy sa wystarczajaco twarde (bujajacy sie silnik wprowadza gwaltowna nadsterownosc) - dal na tyle szersze nankangi crs i szersze fele. te fele co masz sa za waskie nawet do opon co masz teraz ( i z przodu i z tylu masz balon straszny, nie powinno to tak wygladac) . przy takim balonie opona bedzie sie wykladac i gwlatowna nadsterownosc bedzie sie pojawiac. dodatkowo crs ma sztywniejszy bok opony wzgledem miekkiego dosc a052 - sprawdzic napiecia wstepne na sprezynach tzn nie moze byc napiec wstepnych. sprezyna gwintu w rekach ma byc praktycznie luzna z 2mm scisnieta tylko. jak nie da sie obnizyc bez napinania sprezyny to kupic krotsze sprezyny o tej samej twardosci - dac bardziej zbiezny tyl w strone +30minut lacznie -dac bardziej rozbiezny przod w strone -40minut lacznie - co do katow tyl i przod meidzy -3 a -3''30" i patrzec na zuzycie opon jak sie ziuzywaja ktora krawedzia. jak rowno obecnie przod i tyl to katow nie ruszac. jak glownie wewnetrzna strona opony to isc w mniejszy negatyw. jak zewnetrzna to isc w wiekszy negatyw. - zwiekszyc kwsz w strone 5-7 stopni - jechac do mc garage i tam robic ustawienie geo na wagach ( da ci to conajmniej 1s w dol i poprawe stabilnosci przy przyspieszaniu i hamowaniu) jak będzie słuchać tego to nigdy szybko nie pojedzie ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#207
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
rozbieznosc przodu 8 minut lacznie to malo.
mozesz dac minus 20 na poczatek. zbieznosc tylu bym zostawil tak jak masz. ja u siebie przy 400kg przod 600 tyl z kierowca mam sprezyny 8kg przod i 10kg tyl i przod uwazam jest ciut za twardy a tyl ok. wiec te 7/10 moze byc w porzadku. co do opon to sie nie zgadzam. uwazam ze masz za waskie fele i nie patrzylbym na to jakiej sa srednicy ale jak opona a052 sie uklada na feldze. widac straszny balon i albo te felgi nie maja rzeczywiscie 9 i 8 cali albo moze pprzy 15calach i takiej wysokosci opony tez trzeba dac wiecej. nie wiem. balon widac straszny i to nie pomaga ani w wlasnie podwijaniu i zuzywaniu sie czesci zewnetrznej opony ani w stabilnosci i probie lapania tylu. moim zdaniem musisz wsadzic jak masz 9 to 10 na ten rozmiar co masz a jak chcesz przejsc z tylem szerzej to jeszcze szerzej z fela. na moje to masz z tylu 7,5 cala jak na tym siedzi 225 a052 i nie wiecej. chyba ze patrze na niewialsciwe zdjecie i niewlasciwe felgi ![]() ja przy 245 na 9' mam mniejszy balon niz ty na 9 i 225. cos tu jest nie tak. sprawdz na pewno czy masz na feldze wybite 9'' bo moze sprzedawca oszukal. ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
No pewnie, że niewłaściwe zdjęcie.. to jeszcze Federal na OZ Ultraleggera 15x7J.. 3 lata temu
![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#209
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Kurczę... z nadsterownością... sorki, mój błąd
![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#211
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ok. To masz opcje. Obnizyc tyl, dac miekszy na amorach tyl, obnizyc cisnienie z tylu, dac zbieznosc przodu w 0, dac zbieznosc tylu w +30, wyjac stab z tylu jak jest, sprawdzic luzy z tylu w zawiasie,sprawdzic tylne zaciski czy odpuszczaja.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#212
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jak masz, a masz przecież , seryjne czujniki ABS i ich okablowanie, to aż się prosi o Race TCS. Mając już czujniki to względnie proste jest dołożenie. I masz auto drogowe gdzie możesz kalibrować ile wlezie na drogach. Ja miałem i wywaliłem w pewnym momencie bo mam dokładane tarcze i czujniki eksperymentalne i coś szwankowaly, a nie mogłem sobie za bardzo pozwolić na kręcenie się po drogach z laptopem , zbieraniem danych itd . Ale może jak będzie czas wrócę jakoś porządniej do tych czujników się przykładajac...
Co do przechylania się budy (po zmiękczeniu na różne sposoby tyłu dla zwiększenia jego przyczepności) to w czym to przechylanie tak w zasadzie przeszkadza? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
zawias sztywny, nowe poli SuperPRO
Ciśnienie na tyle zmniejszyłem z 2.1-2.2 na 1.95-2.0 stab z tyłu ustawiony jest na 2/4 sztywności tył 'zmiękczam' do 50% wtedy przestaje uciekać -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#214
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Czyli reaguje dobrze. Wiec o co chodzi? Problem rozwiazany. No ja u siebie nie mam staba z tylu.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#215
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
A jest jakiś filmik z zewnątrz lub ze środka, żeby zobaczyć dokładnie w których momentach masz problemy z autem ? Ogólnie lekka nadsterowność to może być zaleta i jak zniwelujesz to, to możesz robić gorsze czasy. No i piszesz coś o starej oponie, to bez sensu tez szukać w geometrii jak po zmianie na nowe bądź inne opony, ci się to wszystko rozjedzie.
|
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
dokladnie.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#217
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Filmiku nie mam, bo znowu kamerka odmówiła posłuszeństwa niestety :/
Chodzi o to, że jak przestawiam tylne amortyzatory bardziej w kierunku soft, tył przestaje uciekać, ale też budą zaczyna mi za bardzo na boki pracować przy szybkiej zmianie kierunku. Mógłbym to pewnie stabem zniwelować, ale znowu utwardzenie staba spowoduje większą nerwowość na tyle, a już nie raz słyszałem sugestię, żeby staba się pozbyć. Do tej pory mi on nie przeszkadzał przy ustawieniu również amortyzatorów na 100% hard, ale może ta szeroka felga tak na wpłynęła, plus większy camber. Mogę spróbować z ustawić staba na 1/4, w tej chwili ustawiony jest na 2/4 twardości, albo wywalić staba i wjechać ze springami 7/10 zamiast 5/7 Gorzej sprawa ma się z oponami. Mam nowy komplet a052 na tył, ale w tym roku w PL w ogóle nie ma A052 w rozmiarach na 15", więc chyba muszę przejść na tego CRSa, a te Advany 225 na tył chyba zwrócić i przejść na CRSa. Advan szerokość ratio wysokość 205 0.5 102.5 225 0.5 112.5 CRS szerokość ratio wysokość 225 0.45 101.25 245 0.4 98 -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
Pomysł z odpięciem staba bardzo dobry. Na wolnych torach będzie na duży plus z przyczepnością.
Ale fakt, że całe te kombinowanie jak opona słaba to o kant dupy rozbić ![]() |
|
|
![]()
Post
#219
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Przejscie na tyle na nizszego crsa obnizy tyl i ustabilizuje go. Przod zostan przy a052. Duzo lepiej sie sprawdzi niz crs. Crs bedzie na przodzie duzo mniej przyczepny i nie dogrzejesz go.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#220
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Nie ma A052 na 15” w tym roku, a przód mi się kończy… więc dupa.. muszą chyba te tylne advany 225/50/15 sprzedać i zamówić komplet CRsow
![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 05:03 |