![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
No jak auto jeszcze nie wyprute to nie ma za bardzo miejsca na swirpot, ale może faktycznie w baku coś zamontować. Trzeba pomyśleć zimową porą
![]() ![]() Andrzej... widzimy się 28go na Poznaniu? ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale to nie ma 15x15cm na swirl pota?
https://fmic.pl/164004-swirl-pot-z-gniazdem...c-pomp-1-3.html -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
O, to jeszcze mniejszy niż ja stosowałem , i on jest do zanurzeniowej pompy do tego, więc nie trzeba zewnętrznej jak ja mam - kompaktowo , schludnie to wygląda.
Ja stosowałem tego typu : https://www.swagier.com/uklad-paliwowy/119-...ift-kjs-14.html , z zewnętrzną pompą paliwa. No ale mam dużo miejsca. Teraz bym pewnie próbował takiego jak Jacek pokazał. Na Poznań to nieee , 4 dni w plecy żeby liczyć na loterię czy puszczą/zdejmą czy nie, albo ciągle myśleć jadąc - czym się wyholuję jak wylecę z toru - bo tor nie zapewnia wyciągania z krzaków? Na Jastrząb i Kielce nie mam kiedy jeździć ile bym chciał . Zimno już, dzień krótki, z torami koniec w tym roku, chce jeszcze przed solą na drogach poturystykować i nacieszyć się drogowym Westfieldem. Zresztą Poznań to za szybko tak naprawdę , teraz na tym leśnym odcinku Kielc zamiast do przodu patrzyłem jak blisko są bandy jak mnie majtnęło przy zmianie biegu ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Ale to nie ma 15x15cm na swirl pota? https://fmic.pl/164004-swirl-pot-z-gniazdem...c-pomp-1-3.html Rozumiem, że w komorze silnika to słaby pomysł? Może w samym baku dałoby się coś takiego zamontować? Inaczej będę musiał to upchnąć gdzieś za plecami ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
O, to jeszcze mniejszy niż ja stosowałem , i on jest do zanurzeniowej pompy do tego, więc nie trzeba zewnętrznej jak ja mam - kompaktowo , schludnie to wygląda. Ja stosowałem tego typu : https://www.swagier.com/uklad-paliwowy/119-...ift-kjs-14.html , z zewnętrzną pompą paliwa. No ale mam dużo miejsca. Teraz bym pewnie próbował takiego jak Jacek pokazał. Na Poznań to nieee , 4 dni w plecy żeby liczyć na loterię czy puszczą/zdejmą czy nie, albo ciągle myśleć jadąc - czym się wyholuję jak wylecę z toru - bo tor nie zapewnia wyciągania z krzaków? Na Jastrząb i Kielce nie mam kiedy jeździć ile bym chciał . Zimno już, dzień krótki, z torami koniec w tym roku, chce jeszcze przed solą na drogach poturystykować i nacieszyć się drogowym Westfieldem. Zresztą Poznań to za szybko tak naprawdę , teraz na tym leśnym odcinku Kielc zamiast do przodu patrzyłem jak blisko są bandy jak mnie majtnęło przy zmianie biegu ![]() No tak... ciepło nie będzie, ale może mokro też nie. Ja mam zamiar tam zamknąć sezon i mam nadzieję, że tym razem bez przykrych zdarzeń ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
U mnie i w niejednym kitkarze są w komorach, tylko raczej po drugiej str. od wydechu.
A w zbiorniku chyba też gdzieś w relacjach z budowy się spotkałem (tzn zbiorniki niefabryczne) . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Rozumiem, że w komorze silnika to słaby pomysł? Może w samym baku dałoby się coś takiego zamontować? Inaczej będę musiał to upchnąć gdzieś za plecami ![]() Jesli termiczne odizolujesz to od ciepła z silnika, to nie widzę problemu. Miej na uwadze, że tam sa 2 obiegi. Jeden z baku seryjnego do swirlpota i powrót do baku, a drugi ze swirl na listwe i powrót do swirla. Paliwo non stop się miesza. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
W sumie od strony grodzi (i baku) mam zimną stronę silnika (dolot), więc może by się udało gdzieś to upchnąć. Dwie dziurki w grodzi do zasilania i powrotu i dosłownie kilkanaście cm przewodów paliwowych. Starą pompa nadal sprawna, wróciła by do baku, nowa 255l/h do swirlpot.
-------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W sumie od strony grodzi (i baku) mam zimną stronę silnika (dolot), więc może by się udało gdzieś to upchnąć. Dwie dziurki w grodzi do zasilania i powrotu i dosłownie kilkanaście cm przewodów paliwowych. Starą pompa nadal sprawna, wróciła by do baku, nowa 255l/h do swirlpot. Ja mam taką pompę z mercedesa r107 i ogarnia 300hp na etanolu. Pasuje do tego swirlpots i kosztuje ok 130zl. Po co kupować ogromne pompy na małe moce? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Ją tę pompę kupiłem pod projekt kompresora, ale narazie zostanie dla 2zz NA, dlatego została mi druga OEM.
-------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Czy możecie polecić jakieś miejsce w PL (poza Dziakiem) gdzie wykonają porting głowicy z flowbench?
-------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Cześć,
Mały update, sporo się dzieje. Graty skompletowane, głowica się robi, w Styczniu silnik powinien być gotowy, w Lutym swap. W Międzyczasie kompletuje elementy zawieszenia, przednie już jest: wzmocnione wahacze, tuleje poli SuperPro, zwiększony KWSZ, wyższe sworznie HardRace (mają poprawić rollcenter). Tylne poli SuperPro w drodze. Jeden z ekstrasów to solidny Shifter RzR z pełną regulacją, co mnie cieszy szczególnie ![]() Kolejne zmiany jakie zaplanowałem to wymiana EMU Classic na Black oraz felg z 15x7 na 15x8 przód dla opon 205/50 i 15x9 na tył dla 225/50. W związku z tym chętnie sprzedam nowe EMU Classic z wiązka za 2600zł i komplet mega lekkich (5kg) OZ Ultraleggera 15x7 4x100. Więcej info w dziale sprzedam. I to chyba wystarczy.. i tak dużo jak na jedną przerwę zimową. Szukam sponsora ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Cześć,
Mały update, sporo się dzieje. Graty skompletowane, głowica się robi, w Styczniu silnik powinien być gotowy, w Lutym swap. Nie zapominam jednak o poprawie prowadzenia, dlatego w międzyczasie kompletuje elementy zawieszenia, przednie już jest: wzmocnione wahacze, tuleje poli SuperPro, zwiększony KWSZ, wyższe sworznie HardRace (mają poprawić rollcenter). Tylne poli SuperPro w drodze. Jeden z ekstrasów to solidny Shifter RzR z pełną regulacją, co mnie cieszy szczególnie ![]() Kolejne zmiany jakie zaplanowałem to wymiana EMU Classic na Black oraz felg z 15x7 na 15x8 przód dla opon 205/50 i 15x9 na tył dla 225/50. W związku z tym chętnie sprzedam nowe EMU Classic z wiązka za 2600zł i komplet mega lekkich (5kg) OZ Ultraleggera 15x7 4x100. Więcej info w dziale sprzedam. I to chyba wystarczy.. i tak dużo jak na jedną przerwę zimową. Teraz szukam sponsora ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Bardzo dużo !
I dużo pytań ![]() Co daje zmiana ECU Classic na Black realnie w użytku? Shifter fajny! Ale ja się raz MR2 jak Twoja (Culmena.. ) na Kielcach przejechalem i jednym z wielu pozytywnych wrażeń były zmiany biegów krótki precyzyjny drążek klik klik wlasnie , kurcze co tam do poprawy może być ?. A gdzie ostatecznie ta głowica? Co do sponsora to nie pomogę ale jakimś drobnym zwrotem kosztów jest dopisanie do obecnej działalności "reklama" i umowa z jakąś agencja zaprzyjaźniona, czy jak niektórzy próbowali "taxi drive" i amortyzacja auta i w koszty każdy zakup itp. to dla JDG i liniowego podatku. Grubszym pewnie jakaś fundacja było kilka dziwnych na trackdayach w ostatnich kilku latach ale tu już trzeba się głębiej zagłębić . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
No dużo dużo... muszę sobie pomóc sprzętem, żeby się do Ciebie zbliżyć
![]() Na Blacka zdecydowałem się z kilku powodów: 1. Classic nie obsłuży rev matching (międzygazów) dla etb, na którą będą chciał przejść. Niestety u mnie jest mało miejsca, a na codzień jeżdżę automatem i nie mogę się ich nauczyć na symulatorze robić, więc chyba się już nie nauczę, a to zapewnia stabilność na dohamowaniu, zwłaszcza w takiej konstrukcji auta. 2. Jak zacząłem myśleć, co chcę dorzucić w przyszłości np. datalogger, Adu inne bajery, to Classic tyle nie obsłuży. Tam jest jeden port rozszerzeń i w zasadzie na can-bus można go wykorzystać lub datalogger i koniec. Więc Classic na dzisiaj tak, ale już na plany 'na jutro' trochę mało. 3. Black ma dostać na dniach aktualizację softu do v3, która duuuużo zmienia w tym kompie na plus i przesuwa go znacznie w stronę EMU PRO, Classic również ma dostać ten soft, ale trochę później. Shifter, który mam, jest faktycznie super precyzyjny do skrzyni c52-5b. Mam jego skróconą wersję tzw. TRD, ale skrzynia 5b już dużo bardziej precyzyjna niż c60 (6b), która wleci wraz z silnikiem. Ten shifter jest dużo bardziej precyzyjny i ma pełną regulację oporu, skoku itd. Zobaczymy co jest wart, ale zakup był okazyjny, więc grzech było odpuścić, zobaczymy co jest wart. Na pewno drążek dużo bliżej dłoni. Culmen miał kompresor w 2zz, więc nie wiem jaki miał tam skrzynie.. c52 czy c60/c66. Aktualnie auto jest w posiadaniu Jarka.. zapytam przy okazji. -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Czyli komputer podbija obroty silnika przy redukcjach? Fajne to kurcze musi być bo analogowo trzeba się nakombinowac z pedałami ich ustawieniem odległościami wysokościami żeby dosięgać gazu brzegiem stopy drugim wciąż hamując. I jednocześnie tylko hamując nie dodawać gazu. A grzebanie przy pedalierze sporej giętkości wymaga
![]() Z drugiej strony to w sumie fajne jest (heel and toe choć to żadne toe realnie ). Jak to się teraz mówi odlskoolowe -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Z ciekawostek powiem że w niektórych automatach hydrokinetycznych, a możliwe że nawet w większości da się podbijać obroty do redukcji
![]() |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Nowy sezon za pasem, czas na małą aktualizację i fotorelację, tym bardziej, że nowy silnik jest już na aucie i na Poniedziałek zaplanowane jest uruchomienie
![]() ![]() Silnik - swap na silnik 2zz-ge z Toyota Celica TS (bazą była bardzo zdrową serią, nigdy nie otwierany) - regeneracja i porting głowicy by TomekS., wałki CatCams stage 2, twardsze sprężynki+talerzyki również CC, zawory SuperTech w wersji FLAT dla podbicia kompresji (kanały ssące z fabryki dość duże i dobrze zaprojektowane, udało się zoptymalizować o ok 15-17%, więcej pola do popisu były przy kanałach wydechowych). - blok: planowanie, korby i tłoki doważone, nowe pierścienie, reszta seria - dynamiczne wyważenie wału razem z zamachem (zamach odelżony + wyrównanie paszczyzny), kołem pasowym i sprzęgłęm - panewki główne, oporowe i korbowodowe ACL - komplet uszczelnień, śrub głowicy, bloku, Lift Bolty, śrubeczek, rozrząd, pompa oleju, pierścienie tłoków - ASO - wzmocniony rotor pompy oleju TODA Racing - miska olejowa z przegrodami z 1ZZ + obniżony smok olejowy Układ paliwowy - pompa paliwa DW200 255lph - wtryski Mazda RX8 Skrzynia biegów - swap z c52 lsd (5b) na c66 lsd z MR2 (6b) + krótkie przełożenia ze skrzyni Celica/Corolla TS główne 4.5 + szpera Quaife (Torsen) - Sprzęgło Extreme Clutch Stage 1 - Shiter Custom RzR - linka zmiana na uniball Dolot: Nowy AIRBOX z filtrem stożkowym, OEM airduckt Wydech: Kompletnie nowy custom kolektor 4w1 2.5", DP z katalizatorem EUR4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Elektronika: - EcuMaster EMU Black + OEM Ecu na zegary - DataLogger EDL1 - Tablet do wskaźników krytycznych danych - ShiftLight ![]() ![]() Żeby nie skupiać się tylko na mocy auta, ale równocześnie poprawiać jego prowadzenie i przyczepność, wleciało też kilka istotnych zmian w zawieszeniu: - Nowe przednie wahacze wzmocnione, tuleje poli SuperPRO, wyższe sworznie HardRace, przesunięty Caster - Zestaw tylnych tulei poli SuperPRO - Nowe szersze felgi KONIG Dekagram, przód 15x8 dla opony 205/50, tył 15x9 dla opony 225/50 - serwis gwintu ![]() ![]() ![]() Plan jest, aby w Poniedziałek odpalić auto, trzymajcie kciuki! Ogromne podziękowania dla kilku osób, bez których ten projekt by się nie udał: Ekipa z RaceCube (Marcinów dwóch) - ogrom pracy, pieczołowitość i zadbanie o każdy detal Jacek - za ogarnięcie super egzemplarza silnika, co wcale nie jest łatwe w przypadku 2zz, oraz za wsparcie przy bieżącym zaopatrzeniu ![]() Tomek - przygotowanie głowicy Grzesiek - przygotowanie skrzyni i elementów zawieszenia Piotrek - pomoc w zorganizowaniu elektroniki Wszystkim innym, którzy odkupili ode mnie stare graty, które miałby służyć projektowi 1ZZ+kompresor , w tym silnik i skrzynie ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
nie chce mi się analizować całego tematu... to nie miał być ekonomiczny projekt?
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Wojtek… Ty dobrze wiesz
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 18:02 |