![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
ja też byłbym osobiście za opcją compact e46 + z czasem "swap" który polega na poprzepinaniu kostek. Reszta też się przekłada wszystko śruba w śrubę. To nie e36..
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
To może w e46 lepiej niż w e36 bo tam przy prostym swapie na isa to troche pierdół sie pojawia. Typu ciągły tryb awaryjny bo wiązka pod deską inna, albo działająca tylna wycieraczka zamiast przednich czy tam wycinanie z nadkola mocowań do filtra powietrza bo nie pasują itp.
Jak ktoś to pierwszy raz robi to można troche czasu na te bzdety zmarnować. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 January 2022 ![]() |
Zaczynam się przekonywać do e46 i wybór padnie na compact albo sedan. Silniki N42 to faktycznie padło?
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie wiem ile chcesz na E46 wydać ale poniżej 10k można już kupić e87 który prowadzi się sporo lepiej, nie gnije tak i części na podmianę zawieszenia czy hamulców też masz sporo. M54b30 też wchodzi tylko może nie tak łatwo jak do E46. Jest na forum opisane takie auto nawet.
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
A może Clio sport albo twingo sport?
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 January 2022 ![]() |
Dziękuje za kolejne głosy w dyskusji.
Exotec wybór padł na bmw. Szukam e87 i ceny mocno ponad 10k zl ![]() Jeden z kolegów napisał do mnie PW, odpisałem ale nie widać czy wiadomość została wysłana (compact e46). |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
E87 super opcja! Kupic 2.0 potem przerzucic wszystko p&p z e90 330i
![]() |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Jakby checi i umiejetnosc wystarczaly to by nie bylo tyle gruzow wystawionych po swapie ktore prawie dzialaja. Trzeba jeszcze przy okazji wylozyc pieniadze na wszystkie rzeczy dookola ktore sa zuzyte czego nikt nie chce robic bo to za drogo a przeciez poki co dziala. A potem placz… dlatego lepiej kupic gotowe 330i niz rzezbic wieczny projekt. Ktory nic nie wnosi poza wkurwem w 95% ludzi ktorzy za to sie biora. E87 super opcja! Kupic 2.0 potem przerzucic wszystko p&p z e90 330i ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Leże właśnie na plecach. Ten sam swap ale tu już jest ok, tam był zły xD Ogólnie 1er świeższe jest, ale osobiście 3.0i z serii E9x nie jest moim faworytem. Ale pewnie jak by kupić dobrą sztukę motoru, przeprogramować temperatury wody na niższe i wywalić to co niepotrzebne to pochodzi ![]() Generalnie plan masz dobry, swap można odłożyć w czasie, przygotować budę, dojeździć motor który będzie w budzie i po sezonie włożyć swapa. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Szukam e87 i ceny mocno ponad 10k zl ![]() A ten: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-b...1-ID6Em6jN.html Nie znam auta ale wygląda ok jak na to co czego potrzebujesz |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
A ten: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-b...1-ID6Em6jN.html Nie znam auta ale wygląda ok jak na to co czego potrzebujesz CYTAT Świeżo wymieniane tarcze i klocki, oleje oraz filtry+ regeneracja silnika Strzelam że nie przeżyje jednego dobrego upalania ![]() Końcem 2021 kupowaliśmy e87 z padniętym motorem za kilka tys na swapa właśnie. Aby wrzucić tam jakieś m54 trzeba wyspawac łapy bo nie ma gotowych, ms45 z e60 żeby dzilala tracje itd, cas, trochę zabawy jest. |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 10 November 2015 ![]() |
Ja bym jednak polecił wziąć gotowca, który już był upalany na torze i pewnie większość typowych usterek nastoletniego auta została usunięte.
Wpisz sobie w olx "kjs" i ofert jest sporo, nawet zaklatkowanych aut, takie lekkie E36 z R4 powinno być spoko na start, a na ew. odsprzedaży raczej nie stracisz: https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e36-318is-t...D5-IDNxjDd.html Jak celujesz w e87, to wyszukaj ile kosztuje do niej szpera, bo teraz wózki z M3 poszły mocno w cenę ![]() -------------------- ---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 1.57:27; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8 |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 10 November 2015 ![]() |
Tutaj jest "plus dodatni" E36 z małym silnikiem - szpery na "małej głowie" da się kupić bez problemu, szpera na "dużej głowie" to już kilka ładnych tysięcy.
-------------------- ---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 1.57:27; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8 |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja bym jednak polecił wziąć gotowca, który już był upalany na torze i pewnie większość typowych usterek nastoletniego auta została usunięte. Wpisz sobie w olx "kjs" i ofert jest sporo, nawet zaklatkowanych aut, takie lekkie E36 z R4 powinno być spoko na start, a na ew. odsprzedaży raczej nie stracisz: https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e36-318is-t...D5-IDNxjDd.html Jak celujesz w e87, to wyszukaj ile kosztuje do niej szpera, bo teraz wózki z M3 poszły mocno w cenę ![]() No jak to wazy faktycznie 945kg (!) i chce się BMW , to nie zastanawiałbym się wiele. Bo z cywilem i jego modyfikacjami tzw "stopniowymi", to będzie nie 2x w miesiącu trackday, ale 2x w miesiącu odwiedzanie mechaników, lub 2x w miesiącu dzień bez garażu (robiąc samemu) i tak kilka lat, nauki jazdy z tego niewiele . Do nauki wg mnie najwazniejsze to własnie niska masa, wtedy nie ma opóźnień , frajda zupełnie inna niz z jakiegoś kloca, nie mówiąc o mniejszym zużyciu wszystkiego , możliwości użycia lekkiej lawetki, i wszelkich innych zalet niskiej masy. A tu już wszystko powywalane, laminaty, fotel, pasy, klatka (sztywność to kolejna sprawa). I jeszcze ksiażka samochodu sportowego w dobie problemów z rejestracją i badaniami technicznymi niezły plus. Szpera, tłumiki, koła.. nie wiem po co patrzeć na cywilne auta w ogóle w takim zastosowaniu (nauka i 2x/miesiąc trackday) jak są takie oferty. Czy ten czy inny, ale przygotowany samochód bym szukał na takie zastosowanie jak w temacie, żaden cywil stopniowo modyfikowany. To stracony czas, wysiłek i pieniądze a wrażenia i frajda z 1400 kg i latania w fotelu cywilnym ciut inne niż z poniżej tony przygotowanego auta. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Tak na marginesie do dyfrow 168l 188l 188k montowanych w 1er dostępne są szpery helicalne ok 2.5k pln
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Tak na marginesie do dyfrow 168l 188l 188k montowanych w 1er dostępne są szpery helicalne ok 2.5k pln Czy to się tyczy również 130i (automat, nie wiem czy ten sam dyfer)? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Do nauki wg mnie najwazniejsze to własnie niska masa, wtedy nie ma opóźnień , frajda zupełnie inna niz z jakiegoś kloca, nie mówiąc o mniejszym zużyciu wszystkiego , możliwości użycia lekkiej lawetki, i wszelkich innych zalet niskiej masy. A tu już wszystko powywalane, laminaty, fotel, pasy, klatka (sztywność to kolejna sprawa). I jeszcze ksiażka samochodu sportowego w dobie problemów z rejestracją i badaniami technicznymi niezły plus. Szpera, tłumiki, koła.. nie wiem po co patrzeć na cywilne auta w ogóle w takim zastosowaniu (nauka i 2x/miesiąc trackday) jak są takie oferty. +1 Tak na marginesie do dyfrow 168l 188l 188k montowanych w 1er dostępne są szpery helicalne ok 2.5k pln Czy w nadwoziach typu 1er stosowane jest oznaczenie dyfrów tak jak w przypadku starszych modeli ? e30/e36/e39 ? Jest to gdzieś opisane? -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 January 2022 ![]() |
Panowie wracamy znowu do punktu wyjścia. Nie widzę potrzeby na start wykładania +/- 22k zł na auto.
Głównym założeniem był niski budżet na start z dalszą sprzedażą/złomowanie gruza i kupnem wtedy czegoś bardziej konkretnego. Wyciągając wnioski z dyskusji stawiam na e36/e46 na start, a potem to się zobaczy ![]() |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Po części rozumiem, jak chciałem coś "torowego" po kilku trackdayach cywilem, i ktoś doświadczony pokazał mi ogłoszenie fury przygotowanej , ze szperami, ITB, Standalone, wywalonym wszystkim, laminatami, spojlerami, podłogami itp, to się jej po prostu przestarszyłem . Po roku / dwóch z i tak przyzwoicie w porównaniu do cywila przygotowaną pucharową Alfą stwierdziłem, że po prostu głupi byłem i tyle .
Cywilny po prostu będzie się męczyć, hamulce nie wyrabiać, boki opon się zcierać i zaraz Ty będziesz się z nim męczyć. Dumać nad jakimiś stabilizatorami, utwardzeniami, obniżeniami, laminatami, poliwęglanami, wyłącznikami prądu, kubłami, pasami, o klatce nie wspominając. Te 22 tys to pyknie moment. Jak budżet 22 tys na auto i to przygotowane z zapasem , że miałbyś na kilka sezonów dociągania swoich umiejętności do wyciągnięcia z niego wszystkiego, to dużo , to o 2x w miesiącu trackdayach ciężko będzie mówić. Z drugiej strony piszesz że z budżetem nie ma problemu, zwłaszcza że chcesz kupić auto około 10tys, ze 2-5 będzie trzeba żeby jeździło, miało przegląd, ubezp, dojeżdżało te trackdaye, jeden wyjazd to z 1 tys z grubsza, i takie auto zezłomować po kilku trackday'ach ? I uczyć się kolejnego , jego ustawień, doboru opon, wszystkiego a piat od nowa ? Nawet zakłądając że się nie spodoba / nie podołasz to takie torowe chyba jednak będzie łatwiej sprzedać i nie poniesiesz niezwracalnych w zasadzie nakładów na odelżenia/modyfikacje itp. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:52 |