Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Auto na początek - track day time attack
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
Ghostdog
Koledzy, przeczytałem kilkanaście tematów i nie wiem co zrobić.

Chcę kupić auto na tor.
Budżet: na początek niski.
Cel: doskonalenie techniki i z czasem sensowne czasy.

Mam do wyboru:
BMW E36 compact 1.6
Honda Civic EG D16Z6

E36 czysta seria, brak modów, dobra blacharka.
Civic - silnik d16z5, kolektor 4:2:1, lepsze hamulce, blacha ok, powoli pojawia się rdza na nadkolach, ale bez dramatu.

Co będzie lepszym wyborem? Zakładam wstępnie około 2 wypadów na tor miesięcznie.

Mx5 NA posiadam, ale szkoda mi jej na tor wink.gif

mati1999
Ani to ani to.
Kup tanią NC, przygotuj i upalaj.
Ghostdog
Nie chce auta bez dachu na tor
[Yossarian]
EG zdecydowanie. Ten kibel 316i ani nie jedzie ani nie jest lekkie, a i tylne zawieszenie w comapkcie nie jest zbyt mądrze zrobione. W Hondzie D16 mocowo traci do B-serii ale jest od niej lżejsze i wprawny kierowca może tym robić zupełnie dobre czasy.
kylo
Honda będzie szybsza. Lżejsza, więcej mocy. Więc na twoim miejscu pewnie wybrałbym civica. Choć jak mialem 1.6 w koñpakcie to tam gdzie startowałem zdarzało mi sie z hondami wygrywać. W sumie nie wiem czemu, ale tak było.
Loobo
Miałem jedno i drugie. Jeśli głównie fun, to bierz compacta. Nic nie da większego funu, niż rwd. Jeśli chcesz coś czasem wygrać i ogólnie być szybszym i mniej awaryjnym - civic.
piwo
CYTAT(Ghostdog @ Sun, 23 Jan 2022 - 19:43) *
Nie chce auta bez dachu na tor

Ale argument. Mmc ponad 200 zawodnikow upalajacych mx5 co roku na kilkunastu torach.
https://mc2021.nickesh.pl/ranking/race-results/1
Ghostdog
CYTAT(piwo @ Sun, 23 Jan 2022 - 21:07) *
Ale argument. Mmc ponad 200 zawodnikow upalajacych mx5 co roku na kilkunastu torach.
https://mc2021.nickesh.pl/ranking/race-results/1


Mam miate do jazdy w lecie, nie pytałem czy brać nb czy pontona do jazdy po torze. Znam miata challenge, znam ludzi którzy tam jezdza, ale zapytałem o opinie dotyczącą bmw i hondy więc po co wklejasz mi wyniki mc?
jackkpl
CYTAT(mati1999 @ Sun, 23 Jan 2022 - 19:33) *
Ani to ani to.
Kup tanią NC, przygotuj i upalaj.

Tania nc to 25k obecnie.
opornick
W Civicu zawsze brakowało mi szybszej przekładni kierowniczej, łatwo dostępnej krótszej skrzyni reszta to chyba same plusy.
Blaid
o tak, troche sie w civicu trzeba namachać kierownicą
deejey!
Nie wiem za ile ten compact w E36 ale parę ogłoszeń widziałem to jakoś specjalnie tanie to nie jest, zerknij w stronę E46 compact.
Przewaga nad E36 jest taka, że łatwiej kupić zdrową budę choć wizualnie tak samo brzydkie. No i kwestia nie wiem jak w Hondzie wygląda swap na 200 koni w formie budżetowej, tak w compact to w sumie w jeden weekend wkładasz 2.8 / 3.0 które są jeszcze podatne na modyfikacje w N/A. Według mnie większa frajda na takie zabawy będzie w RWD no ale może mało obiektywny jestem tongue.gif

No chyba, że tylko te dwa egzemplarze bierzesz pod wzgląd, budżet jest ograniczony do zakupu auta to może może się okazać, że takie seryjne e36 compact bez mocy na pontoniastym zawieszeniu nie pokaże żadnych zalet rwd...
Ghostdog
CYTAT(deejey! @ Mon, 24 Jan 2022 - 07:11) *
Nie wiem za ile ten compact w E36 ale parę ogłoszeń widziałem to jakoś specjalnie tanie to nie jest, zerknij w stronę E46 compact.
Przewaga nad E36 jest taka, że łatwiej kupić zdrową budę choć wizualnie tak samo brzydkie. No i kwestia nie wiem jak w Hondzie wygląda swap na 200 koni w formie budżetowej, tak w compact to w sumie w jeden weekend wkładasz 2.8 / 3.0 które są jeszcze podatne na modyfikacje w N/A. Według mnie większa frajda na takie zabawy będzie w RWD no ale może mało obiektywny jestem tongue.gif

No chyba, że tylko te dwa egzemplarze bierzesz pod wzgląd, budżet jest ograniczony do zakupu auta to może może się okazać, że takie seryjne e36 compact bez mocy na pontoniastym zawieszeniu nie pokaże żadnych zalet rwd...


Pomyślę nad e46 compact. A w przypadku tego modelu nie jest też tak, że tam jest część elementów zawieszenia z aluminium i orzez to są mniej trwałe?
deejey!
W E46 compact masz to samo zawieszenie co coupe, kombi, sedan. Z aluminium coś tam jest ale absolutnie nie ujmowałbym z tego tytułu mu wytrzymałości. Prędzej np. z tyłu górny stalowy pogniesz niż dolny trzymający sprężynę pęknie. I to raczej musisz dobrze uderzyć bokiem.
The Driver
CYTAT(opornick @ Sun, 23 Jan 2022 - 21:41) *
W Civicu zawsze brakowało mi szybszej przekładni kierowniczej, łatwo dostępnej krótszej skrzyni reszta to chyba same plusy.


Przełożenia magla tak, ale do d serii modziło się skrzynie na głównym z concerto, IV i V z CRX ed9, i był ciasny set gdzie piątka się kończyła przy 180km/h kręcąc gdzieś do 7500, był to popularny i dosyć tani mod.
Ghostdog
CYTAT(deejey! @ Mon, 24 Jan 2022 - 08:24) *
W E46 compact masz to samo zawieszenie co coupe, kombi, sedan. Z aluminium coś tam jest ale absolutnie nie ujmowałbym z tego tytułu mu wytrzymałości. Prędzej np. z tyłu górny stalowy pogniesz niż dolny trzymający sprężynę pęknie. I to raczej musisz dobrze uderzyć bokiem.


Dzięki za wszystkie informacje.

Mam możliwość kupienia compacta po swapie na m52b25tu. Na początek po wybebeszeniu środka powonno być ok na dłużej?

A jak z awaryjnością takiego silnika?
Gusiew
Brzmi jak chce kupic samochod na tor i licze na to ze sie nie zepsuje bo nie mam wiecej kasy na nic oprocz zakupu. Jak kupisz cokolwiek seryjnego to nie licz ze to wytrzyma jazde na torze. Silnik sie przegrzeje hamulce sie przegrzeja zawieszenie zacznie sie sypac . Preferencje zachowania samochodu tez Ci nie beda pasowac.

Propozycja kupna mazdy jest sensowna z tego wzgledu ze samochod moze miec w miare zawias i szpera a to da Ci na torze wiecej niz jakiekolwiek wybebeszanie.Seyjnie mx-5 tez przewyzsza obydwie propozycje ktore sugerujesz zarowno bezawaryjnoscia jak rozkladem masy czy zachowaniem w seri na torze.

Dziwne jest ze jak masz mx-5 do jazdy w lato to wykluczasz to z sensu jazdy po torze.

Dwa wyjazdy na tor w miesiacu to sporo kasy do wydawania na uzytkowanie... Npewno taniej wyjdzie wlozyc kase w mx-5 i miec pocieche na dluzej niz w gruza fwd lub gruza rwd ktore predzej czy pozniej beda wymagaly mega ingerencji jezeli ma byc jakikolwiek rozwoj.
Ghostdog
CYTAT(Gusiew @ Mon, 24 Jan 2022 - 09:59) *
Brzmi jak chce kupic samochod na tor i licze na to ze sie nie zepsuje bo nie mam wiecej kasy na nic oprocz zakupu. Jak kupisz cokolwiek seryjnego to nie licz ze to wytrzyma jazde na torze. Silnik sie przegrzeje hamulce sie przegrzeja zawieszenie zacznie sie sypac . Preferencje zachowania samochodu tez Ci nie beda pasowac.

Propozycja kupna mazdy jest sensowna z tego wzgledu ze samochod moze miec w miare zawias i szpera a to da Ci na torze wiecej niz jakiekolwiek wybebeszanie.Seyjnie mx-5 tez przewyzsza obydwie propozycje ktore sugerujesz zarowno bezawaryjnoscia jak rozkladem masy czy zachowaniem w seri na torze.

Dziwne jest ze jak masz mx-5 do jazdy w lato to wykluczasz to z sensu jazdy po torze.

Dwa wyjazdy na tor w miesiacu to sporo kasy do wydawania na uzytkowanie... Npewno taniej wyjdzie wlozyc kase w mx-5 i miec pocieche na dluzej niz w gruza fwd lub gruza rwd ktore predzej czy pozniej beda wymagaly mega ingerencji jezeli ma byc jakikolwiek rozwoj.


Brzmi jak chce kupić auto, pojezdzić i w dalszej perspektywie kupić coś mocniejszego, drozszego, lepszego whatever.

Mazdę mam do jazdy 60 km/h i czerpania radochy z ładnej pogody i chillowej jazdy. Nie będę jej męczyć na torze i roboć jej na torówkę bo nie czuję tskiej potrzeby.

Masz rację szukam czegoś taniego i bardziej gruzowego do zabawy, nauki, a jak stwierdzę, że chce więcej to pomyśle nad czymś innym.

Pytanie o awaryjność oznacza brak kasy? No daj spokój smile.gif
pawel934
Jeśli masz plan auto rozbudowywać + masz do tego jakieś zaplecze to ja na Twoim miejscu szedłbym w kierunku kompakta E46 - jest duża przewaga względem kompakta E36, bo tylne zawieszenie jest już nowoczesne jak w innych E46 (w kompakcie E36 z tyłu jest belka z E30). Możesz kupić z silnikiem z valvetronikiem, które są bardzo nieudane, dzięki czemu auta są bardzo tanie. Zrobić zawias, pojeździć chwilę i po jakimś czasie wrzucić M54 - to już będzie całkiem szybkie auto. Trzeba mieć oczywiście świadomość kosztów, graty podrożały, dzisiaj za szperę trzeba liczyć pewnie z 5k. No ale jeśli zakładane jest odwiedzanie toru 2x w miesiącu, to budżet raczej jest.

Powodzenia i do zobaczenia na torze! smile.gif
deejey!
CYTAT(Ghostdog @ Mon, 24 Jan 2022 - 08:58) *
Dzięki za wszystkie informacje.

Mam możliwość kupienia compacta po swapie na m52b25tu. Na początek po wybebeszeniu środka powonno być ok na dłużej?

A jak z awaryjnością takiego silnika?



Pytasz o silnik który ma ~20 lat ciężko powiedzieć w jakim stanie kupisz tak naprawdę. Jak będzie zdrowy to się pocieszysz, sporo takich na torach można spotkać w różnej maści e36, e46 i się sprawdzają. No i mocowo można przekroczyć 200 koni co w połączeniu z krótkim dyfrem spowoduje, że odczucia będą całkiem fajne na torze.

Zdjąć z masy da się na pewno sporo seryjne fotele to około 30kg/szt
Gusiew
To Ja bym proponowal kupic e46 330i sedan. Samochod nie bedzie potem wymagal rzezby pod tytulem swap silnika czy swap zawieszenia. Inaczej to bedzie jedna wielka kaso praco i czasochlonna rzezba.
kylo
CYTAT(Gusiew @ Mon, 24 Jan 2022 - 12:49) *
To Ja bym proponowal kupic e46 330i sedan. Samochod nie bedzie potem wymagal rzezby pod tytulem swap silnika czy swap zawieszenia. Inaczej to bedzie jedna wielka kaso praco i czasochlonna rzezba.

Jest w tym sporo racji. Ja zrobilem kiedyś podobnie jak rozważa autor tematu i kupiłem końpakta 1.6. Decyzja była spontaniczna bo chyba w piątek stwierdziłem że trzeba by wystartować w niedziele.
Także wziąłem co było na miejscu za mały pieniądz z nastawieniem że jak sie nie sprawdzi to najwyżej pójdzie na złom.
No i do niedzielnego startu i tak nie doszło bo do domu dojechalem już na 3 garach.
Chcąc nie chcąc jak już i tak musiałem coś pogrzebać to stwierdziłem że wybebesze to bedzie szybsze. Jak wyjąłem dywany to zabrałem się za poprawki blachy a jak już coś robie to trzebaby jeszcze poszukać lepszych opon i zawiasu. Do tego jeszcze kubeł, kiera i tak wyszło że pierwszy raz wystartowałem po ponad 3 miesiącach.
Na pierwszym starcie na dzień dobry urwał się krociec wodny przy bloku i wywaliło płyn. Potem padła skrzynia, ale zawody ukończyłem i do domu wróciłem na kołach.
Potem kolejne starty weryfikowały następne słabe punkty fury a to sie wydech urwał, a to kolejny krociec tym razem w chłodnicy ale muszę przyznać że zawsze kończyłem zawody i nawet przywoziłem tym flakony czy medale z plastiku. W międzyczasie wleciał w końcu i tak is pod maske i ostatnio to po prostu wsiadam w to jade, startuje i wracam.
Niestety jak już sie nie psuje, to teraz myśle że mocy za mało i jeszcze szpera by się przydała. Także chyba lepiej od razu 330 to choć może mocy na dłużej starczy.
Jedno muszę przyznać, że nawet z 1.6 te kosmetyczne mody typu lekkie odelżenie, zawias i kubeł z kierą sprawiły , że mimo że nie za szybkie to dawało to już fun z jazdy.
Zwłaszcza jak pojechałem sobie na szuterki to pewnie nawet tego 1.6 nie wykorzystywałem w 100%.
Ghostdog
Dzięki za kolejny głos.

Co do 330 to na start nie tyle co przekroczy budżet, ale raczej chcę małymi krokami ogarniać auto i metodycznie zwiększać moc.

Budżet jest, ale wychodzę z założenia, że jak umiejętności brak to i sprzęt nie musi być mocny.
Aval
Wie ktoś jaka jest różnica w wadze E46 między sedanem a compactem? Oczywiście z tym samym silnikiem, bo internety podają np.:

Sedan - 1,285–1,655 kg
Compact - 1,300 kg (2,866 lb)−1,405 kg (3,097 lb)

Jakoś nie chce mi się wierzyć w te dolne wartości.
The Driver
CYTAT(Gusiew @ Mon, 24 Jan 2022 - 09:59) *
Propozycja kupna mazdy jest sensowna z tego wzgledu ze samochod moze miec w miare zawias i szpera a to da Ci na torze wiecej niz jakiekolwiek wybebeszanie.Seyjnie mx-5 tez przewyzsza obydwie propozycje ktore sugerujesz zarowno bezawaryjnoscia jak rozkladem masy czy zachowaniem w seri na torze.



Ja bym tak tej serii mx-5 nie zachwalał. Raz że ceny jednak wyższe niż za civica czy compota, zwłaszcza takiej ze szperą, przydługawe skrzynie do mocy i taka miata 1.6 nie jedzie przy civicu z d16 wink.gif Prowadzenie w serii civia i mx-5 podobne, po modach możliwości też podobne, tu compact odstaje zauważalnie. Miata ma podobne możliwości co civic a będzie jednak dużo droższa w całokształcie zakupu i eksploatacji, mniej części i droższe niż do civica na naszym rynku.
opornick
CYTAT(The Driver @ Mon, 24 Jan 2022 - 08:44) *
Przełożenia magla tak, ale do d serii modziło się skrzynie na głównym z concerto, IV i V z CRX ed9, i był ciasny set gdzie piątka się kończyła przy 180km/h kręcąc gdzieś do 7500, był to popularny i dosyć tani mod.


Tak masz rację, fd4.4. I biegi z crx. jedyna tania opcja w d serii.
No i jeszcze kwestia szpery do d serii, jakby ktoś potrzebował to zawsze był to deficytowy towar. IMO civic w d serii nigdy racingowy nie był ale rynek części daje możliwości.
We Francuzach którymi więcej jeździłem/modzilem to taki lepszy set biegów był już w serii w 1.0 silniku a fd było do wyboru do koloru kończąc na 4.9.

Wracając do tematu.
Jeździ po SuperOesach w Poznaniu e46 Compact 2.0valvetronic
Nazwisko Żyła lub Groblewski i dosyć wysoko są w wynikach ale nie znam spec samochodu, może ktoś podpowie?
Sam bym szedł w Compacta właśnie 2.0 z późniejszym swapem lub już po swapie.
Yaca
czytając pierwszego posta i rozważania nad EG z D-serią sprawdziłem z ciekawości ile jest dziś ogłoszeń na otomoto... uwaga.. ZERO, nie śledze tego rynku ale myśle że kupno dziś takiego wozu który bedzie mógł przejść przegląd pod katem blacharskim to spory wyczyn.
Gusiew
CYTAT(Ghostdog @ Mon, 24 Jan 2022 - 14:58) *
Dzięki za kolejny głos.

Co do 330 to na start nie tyle co przekroczy budżet, ale raczej chcę małymi krokami ogarniać auto i metodycznie zwiększać moc.

Budżet jest, ale wychodzę z założenia, że jak umiejętności brak to i sprzęt nie musi być mocny.


To obniz Odcinke programem za 200 zl do 4000 i masz to samo. Potem odblokujesz. Ja obnizylem
U Siebie do 6000 dla bezpieczenstwa w ten sposob.

Hamulce zmien na ate power dosc plus jakies ferodo 2500 lub lepsze i problem hebla z glowy na dluuugi.
deejey!
Zakup czegokolwiek w topowym motorze czyli 330i to od jakiegoś czasu równa się z makabrycznymi cenami. Nie widzę totalnie sensu żeby przepłacać za VIN bądź "serię" w aucie które ma być upalane.

CYTAT(Aval @ Mon, 24 Jan 2022 - 15:33) *
Wie ktoś jaka jest różnica w wadze E46 między sedanem a compactem? Oczywiście z tym samym silnikiem, bo internety podają np.:

Sedan - 1,285–1,655 kg
Compact - 1,300 kg (2,866 lb)−1,405 kg (3,097 lb)

Jakoś nie chce mi się wierzyć w te dolne wartości.



generalnie sedan na jakiejś mega biedzie to jest realne, a te 15kg różnicy to może być kwestia, że compact ma cięższą klapę z tyłu i składane fotele, jak pamiętam kiedyś z E46 coupe fotel na wagę wrzuciłem to było ~30kg/szt. Coupe zresztą generalnie jest cięższe od sedana zawsze w podobnej opcji o ~100kg+
Gusiew
Faktycznie lepiej kupic “Szczepana” z trzech z hamulcami z 1.6.
Ghostdog
Koledzy jak wspominałem w pierwszym poście. Na start budżet mały, jak zacznie mieć to sens albo umiejętności zaczną przychodzić to nie widze problemu zakupu 330.
Andrzejsr
Ghostdog, a sam będziesz wszystko przy aucie robił , czy w warsztatach ?
deejey!
CYTAT(Gusiew @ Tue, 25 Jan 2022 - 07:23) *
Faktycznie lepiej kupic “Szczepana” z trzech z hamulcami z 1.6.


Tak, ~16k najtańsze jakieś 330i które wygląda, że dojedzie do domu, na żywo by trzeba jeszcze zobaczyć pewnie reszta 18,20,25 jakieś ceny za 330i sedesa po vin. No inwestycja na tor świetna.

Na start jakiś compact e46 za ułamek tej kwoty, bez mocy ale przy okazji np serwisu hebli może zaciski sobie dokupić od 330d/i za 400zł, to gwint pod R6 od razu brac bo jest minimalnie twardszy przód i tak naprawdę przy jakimś napływie weny. gotówki wrzucić kpl R6 2.5-3.0 w zalżności od budżetu z jakimś wstępnym serwisem i tyle. Compacta bez rdzy i wiszących na piance progach znajdzie bez problemu. Co by nie było i tak wyjdzie taniej i lepiej bo od razu dostosuje sobie pod przeznaczenie.
Gusiew
Moi znajomi kupowali te “swapy” tanie compacty i inne wynalazki. Roznica jest taka ze Ja jezdze co dwa tygodnie na tor. A Oni maja chrupki ktore wiecznie nie dzialaja bo cos wychodzi po swapie lub hamulce za 400 zl wymagaja pelnej regeneracji itp itd. Gotowy samochod wychodzi duzo taniej niz wszystkie rzezby warsztatowe. Wiekszosc ludzi nie poradzi Sobie z swapami czy regenracja zaciskow hamulcowych…
[Yossarian]
Ta, kup swapa za pół ceny gotowego fabrycznego auta, a potem szukaj co Mietek-daltonista w kabelkach namieszał robiąc wiązkę. Dobrze zrobionych swapów jest cholernie mało. W każdej marce.
deejey!
CYTAT(Gusiew @ Tue, 25 Jan 2022 - 11:07) *
Moi znajomi kupowali te “swapy” tanie compacty i inne wynalazki. Roznica jest taka ze Ja jezdze co dwa tygodnie na tor. A Oni maja chrupki ktore wiecznie nie dzialaja bo cos wychodzi po swapie lub hamulce za 400 zl wymagaja pelnej regeneracji itp itd. Gotowy samochod wychodzi duzo taniej niz wszystkie rzezby warsztatowe. Wiekszosc ludzi nie poradzi Sobie z swapami czy regenracja zaciskow hamulcowych…


Tak samo możesz kupić seryjny wóz którym ktoś drutował, mało takich przypadków... smile.gif Znam takich co po wymienię silnika na ten sam do ładu nie mogli dojść z kablami... wink.gif

Ja może patrzę na to inaczej bo umiem sam przełożyć motor, spiąć i odpalić. I dla mnie taki swap p&p z budy z której motor wychodził fabrycznie to "pryszcz" po prostu. Zresztą na co dzień teraz latam autem po swapie, drugie mam w garażu na EMU... No ciężko mnie zaskoczyć w tych kwestiach niestety biggrin.gif Nie uważam by się nie dało tego zrobić dobrze, kwestia chęci i umiejętności.
Gusiew
Jakby checi i umiejetnosc wystarczaly to by nie bylo tyle gruzow wystawionych po swapie ktore prawie dzialaja. Trzeba jeszcze przy okazji wylozyc pieniadze na wszystkie rzeczy dookola ktore sa zuzyte czego nikt nie chce robic bo to za drogo a przeciez poki co dziala. A potem placz… dlatego lepiej kupic gotowe 330i niz rzezbic wieczny projekt. Ktory nic nie wnosi poza wkurwem w 95% ludzi ktorzy za to sie biora.
Ghostdog
Sedan 325 e46 warto brać pod uwagę?
Frolik
CYTAT(Aval @ Mon, 24 Jan 2022 - 15:33) *
Wie ktoś jaka jest różnica w wadze E46 między sedanem a compactem? Oczywiście z tym samym silnikiem, bo internety podają np.:

Sedan - 1,285–1,655 kg
Compact - 1,300 kg (2,866 lb)−1,405 kg (3,097 lb)

Jakoś nie chce mi się wierzyć w te dolne wartości.

Przedlifty sedany e46: 318i 1260 kg, 328i 1400 kg.


Compact 316i e36 1150kg.
Frolik
CYTAT(Ghostdog @ Tue, 25 Jan 2022 - 12:41) *
Sedan 325 e46 warto brać pod uwagę?

Tak warto i 323i i 328i również.
nomad66
ja też byłbym osobiście za opcją compact e46 + z czasem "swap" który polega na poprzepinaniu kostek. Reszta też się przekłada wszystko śruba w śrubę. To nie e36..
kylo
To może w e46 lepiej niż w e36 bo tam przy prostym swapie na isa to troche pierdół sie pojawia. Typu ciągły tryb awaryjny bo wiązka pod deską inna, albo działająca tylna wycieraczka zamiast przednich czy tam wycinanie z nadkola mocowań do filtra powietrza bo nie pasują itp.
Jak ktoś to pierwszy raz robi to można troche czasu na te bzdety zmarnować.
Ghostdog
Zaczynam się przekonywać do e46 i wybór padnie na compact albo sedan. Silniki N42 to faktycznie padło?
voytekk1
Nie wiem ile chcesz na E46 wydać ale poniżej 10k można już kupić e87 który prowadzi się sporo lepiej, nie gnije tak i części na podmianę zawieszenia czy hamulców też masz sporo. M54b30 też wchodzi tylko może nie tak łatwo jak do E46. Jest na forum opisane takie auto nawet.
exocet
A może Clio sport albo twingo sport?
Ghostdog
Dziękuje za kolejne głosy w dyskusji.

Exotec wybór padł na bmw.

Szukam e87 i ceny mocno ponad 10k zl wink.gif

Jeden z kolegów napisał do mnie PW, odpisałem ale nie widać czy wiadomość została wysłana (compact e46).

Gusiew
E87 super opcja! Kupic 2.0 potem przerzucic wszystko p&p z e90 330i smile.gif
deejey!
CYTAT(Gusiew @ Tue, 25 Jan 2022 - 12:29) *
Jakby checi i umiejetnosc wystarczaly to by nie bylo tyle gruzow wystawionych po swapie ktore prawie dzialaja. Trzeba jeszcze przy okazji wylozyc pieniadze na wszystkie rzeczy dookola ktore sa zuzyte czego nikt nie chce robic bo to za drogo a przeciez poki co dziala. A potem placz… dlatego lepiej kupic gotowe 330i niz rzezbic wieczny projekt. Ktory nic nie wnosi poza wkurwem w 95% ludzi ktorzy za to sie biora.


CYTAT(Gusiew @ Wed, 26 Jan 2022 - 11:38) *
E87 super opcja! Kupic 2.0 potem przerzucic wszystko p&p z e90 330i smile.gif



biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Leże właśnie na plecach. Ten sam swap ale tu już jest ok, tam był zły xD


Ogólnie 1er świeższe jest, ale osobiście 3.0i z serii E9x nie jest moim faworytem. Ale pewnie jak by kupić dobrą sztukę motoru, przeprogramować temperatury wody na niższe i wywalić to co niepotrzebne to pochodzi smile.gif

Generalnie plan masz dobry, swap można odłożyć w czasie, przygotować budę, dojeździć motor który będzie w budzie i po sezonie włożyć swapa.
voytekk1
CYTAT(Ghostdog @ Wed, 26 Jan 2022 - 08:18) *
Szukam e87 i ceny mocno ponad 10k zl wink.gif

A ten: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-b...1-ID6Em6jN.html
Nie znam auta ale wygląda ok jak na to co czego potrzebujesz
opornick
CYTAT(voytekk1 @ Wed, 26 Jan 2022 - 17:10) *
A ten: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-b...1-ID6Em6jN.html
Nie znam auta ale wygląda ok jak na to co czego potrzebujesz


CYTAT
Świeżo wymieniane tarcze i klocki, oleje oraz filtry+ regeneracja silnika


Strzelam że nie przeżyje jednego dobrego upalania wink.gif
Końcem 2021 kupowaliśmy e87 z padniętym motorem za kilka tys na swapa właśnie. Aby wrzucić tam jakieś m54 trzeba wyspawac łapy bo nie ma gotowych, ms45 z e60 żeby dzilala tracje itd, cas, trochę zabawy jest.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.