![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Dobry pomysł ![]() Pożyczę na hurtowni dwumas od 335i, pomierzę i zrobię tak samo. Co do ustalania wysokości odsadzenia to niema złotego środka bo każdy docisk jest inny, jak sobie producent wymyśli, jaką grubość okładziny zastosuje itd. Najważniejsze jest aby po skręceniu sprzęgła do kupy sprężyna nie była przegięta do środka. Musi byś na płasko lub delikatnie do góry (nie te łopadki pod łożysko oporowe tylko w środku część zewnętrzna sprężyny). Co do sprzęgła to na tą moc tarcza 228 raczej na seryjnym docisku nie obrobi. Max 500nm może obrobi jak jest dobry docisk a przy 400km 600-700 nm na pewno będzie. Zmodyfikowany docisk z 3.0d i po sprawie. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dosyc stare rozwiązanie, chociazby VW w tfsi od poczatku to stosował. Obciążenia działające na górną część główki korbowodu są dużo mniejsze od tych działających w przeciwnym kierunku. no nie do końca - siły zrywające są tu ogromne myśłisz po co się wkłada śruby ARP w stopy korbowodów ? PZrzecież one nie przenoszą sił z nacisku spalonej mieszanki a mimo tego są często główną pzyczyną awarii silników. w suwie ssania wał ciągnie w dół ważący sporo tłok i korbę i wtedy to właśnie potrafi dojść do urwania śrub albo zniszczenia główki korbowodu -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
no nie do końca - siły zrywające są tu ogromne myśłisz po co się wkłada śruby ARP w stopy korbowodów ? PZrzecież one nie przenoszą sił z nacisku spalonej mieszanki a mimo tego są często główną pzyczyną awarii silników. w suwie ssania wał ciągnie w dół ważący sporo tłok i korbę i wtedy to właśnie potrafi dojść do urwania śrub albo zniszczenia główki korbowodu Nie ignoruje tutaj wielkości sił, porównuje tutaj tylko wielkości w 2 różnych zwrotach (kierunek ten sam). Tak jak zaznaczyłeś w suwie ssania wał ciągnie w dół tłok ale dochodzi zasysanie gazów które w sumarycznym rozrachunku jest mniejsze od ich sprężania. Głównie z tej różnicy wynika różnica w główce korbowodu. Co do połączenia śrubowego korbowodu to tutaj temat jest dużo bardziej złożony bo przede wszystkim dochodzą siły odśrodkowe (zależne od mas) ale i co jest bardzo ważną kwestią tutaj są warunki zmęczeniowe tego połączenia. Tego nie przelicza się tak samo jak główki korbowodu. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Że tak sobie lekko odkopię
![]() Coś się dzieje nowego? Na czymś stanęło? -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 21:30 |