![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
skoro tyle razy wspomniany został silnik b58 to mam pytanie: biorąc pod uwagę, że słupek silnika b58 kosztuje 6tys.zł, a jego poprzednik n55 15tys.zł, wychodzi na to, że b58 jest trwalszy ?? jesli tak to na czym polegają różnice ?? dziwi mnie to, bo sporo aut z padniętymi n55 sie spotyka, a z b58 jakoś niewiele. sam mam n55 i ostatnio remontowałem kolejnego, tym razem swojego
![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
ja spotkałem się z jednym przypadkiem wymiany na gwarancji motoru b58 przy przebiegu ok 50tys km, ale kulis / przyczyn nie poznałem, poczekaj parę lat, jeśli dalej słupki będą po tyle chodzić to silnik można będzie uznać za naprawdę solidny, póki co najstarsze egzemplarze mają 6lat, n54 na starcie też był okrzyknięty jako następca 2jz i takie tam
-------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Też mi chodziły po głowie takie pytania - skąd się biorą na portalach ogłoszeniowych prawie nowe silniki b58 i to wydaje się, że w niezłej kasie. Do 10k pewnie da radę kupić kompletny.
Czy jest trwały i nikt go nie chce bo nie trzeba zmieniać? A może to kolejny niewypał i dlatego nikt go nie chce? Pewnie jak wspomniał przemek530d - okaże się za kilka lat. |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
skoro tyle razy wspomniany został silnik b58 to mam pytanie: biorąc pod uwagę, że słupek silnika b58 kosztuje 6tys.zł, a jego poprzednik n55 15tys.zł, wychodzi na to, że b58 jest trwalszy ?? jesli tak to na czym polegają różnice ?? dziwi mnie to, bo sporo aut z padniętymi n55 sie spotyka, a z b58 jakoś niewiele. sam mam n55 i ostatnio remontowałem kolejnego, tym razem swojego ![]() Konstrukcyjnie to według mnie największą różnicą jest zamknięty blok w B58 (jak w starych dobrych m50, 2jz, rb26 itp.) i cały nowy dół silnika. |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
o to mi chodzilo, nie widzialem otwartego b58, za to n55 wiele razy, teraz wiem dlaczego... dzieki pozdr
-------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
MiP chyba gdzieś zaginął w akcji...
![]() Ale temat nie umarł - szukam w moich okolicach jakiegoś M112 w stanie złomowym na przymiarki i będę drążył ten temat. Wyniki przymiarki niebawem. |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Ale VR6 to dobra jednostka w kwestii możliwości/cena/waga, a już gabaryty są bardzo korzystne. Zmień po prostu na R32T/R30T-miskę już masz gotową(a jak jest budżet to nawet R36T) i ciesz się mega jednostką
![]() |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 August 2020 Skąd: warszawa ![]() |
Na jakąś partię B58 w związku z panewkami głównymi w USA była akcja serwisowa.
A tu rozbiórka po usterce. https://youtu.be/2Pbc_lQQaNk |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ale VR6 to dobra jednostka w kwestii możliwości/cena/waga, a już gabaryty są bardzo korzystne. Zmień po prostu na R32T/R30T-miskę już masz gotową(a jak jest budżet to nawet R36T) i ciesz się mega jednostką ![]() VR6 jest fajny tylko przysparza mi kilku dodatkowych problemów. M.in. nie wejdzie mi mechanizm wycieraczek bo silnik pokrywą zaworów wchodzi pod samo podszybie. Ale chyba na tym pozostanie bo dokonałem dzisiaj wstępnych pomiarów i prawdopodobnie fałka z Merca się nie zmieści. Kolektory nie wejdą na szerokość i na wysokość nie zmieści się pomiędzy magiel a maskę. |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
Na jakąś partię B58 w związku z panewkami głównymi w USA była akcja serwisowa. A tu rozbiórka po usterce. https://youtu.be/2Pbc_lQQaNk Jak na wodę w silniku chyba nie a lipy XD gość na końcu mówi, żeby nie jechać dalej jak zalejesz wodą auto. I nie ma naturalnych przyczyn zgonu. M54 wygląda przy b58 jak gównolit, gdzie m54 to chyba teraz najtrwalsza z dostępnych bez problemów jednostek.. |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
Na filmiku widać jak zrobiona jest główka korbowodu, góra ścięta w trójkąt. Może mało widziałem ale takiego rozwiązania jeszcze nie ogarniałem, sporo masy zostało dzięki temu zdjęte.
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Na filmiku widać jak zrobiona jest główka korbowodu, góra ścięta w trójkąt. Może mało widziałem ale takiego rozwiązania jeszcze nie ogarniałem, sporo masy zostało dzięki temu zdjęte. Dosyc stare rozwiązanie, chociazby VW w tfsi od poczatku to stosował. Obciążenia działające na górną część główki korbowodu są dużo mniejsze od tych działających w przeciwnym kierunku. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ok Panowie - jest po temacie. Mierzyłem dzisiaj M54 (który jest pewnie bliźniaczy wymiarami w stosunku do B58) i niestety jeszcze gorzej jak silnik z Mietka.
Czyli muszę przetrawić problemy jakie dostarcza VR6 i działam dalej. Dzięki za udział w dyskusji. |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
moim zdaniem nie warto wymieniać skoro VR jest już na pokładzie
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
moim zdabie bie warto wymieniać skoro VR jest już na pokładzie Przysparza wielu problemów, których myślałem, że uda się uniknąć z innym piecem - jednak się nie uda ![]() Nie mam oczywiście na myśli problemów jakie są przy swapie tylko dodatkowe dookoła. Może tu ktoś odpowie żeby nie zakładać nowego tematu. Mam sprzęgło spiek 240mm Sachs Performance z 335i, gdzie tarcza pasuje mi do skrzyni (takie kiedyś kupiłem za grosze więc wrzucę). Skrzynia do słynna sześciobiegówka z BMW z przespawanym dzwonem pod VR6 tak, że wałek sprzęgłowy podpiera się w wale korbowym - bez zbędnych dystansów. Mam koło zamachowe ori od VR6 gdzie oryginalnie jest tarcza 228mm ale da się roztoczyć na 240mm (Bo chyba 228mm nie wyrobi na plan około 400-450KM?) Wieniec zębaty przekładam na drugą stronę (czyli na stronę silnika) i mam nadzieje, że rozrusznik, który pasuje od Touarega (płaski przód i schowany bendiks) ładnie się zazębi i będzie tym kręcił. I teraz pytanie - jaką ustawia się odległość powierzchni ciernej w kole zamachowym względem powierzchni gdzie na koło siada docisk? Na pewno ważna jest grubość tarczy ale jak to uwzględnić? |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Ciężka sprawa, ale ja robię tak:
- zamawiam koło, tarczę, docisk nowy, - mierzę ile jest odległości pomiędzy dociskiem i zamachem przed skręceniem do kupy (tarcza w środku), - oddaję zestaw bez ani jednej ryski, - przetaczam swoje koło i docisk pod ten wymiar lub obijam grubszą tarczę. Przy Sachs chyba nie da się tak zrobić, ale zawsze możesz zamówić zestaw do vr6 nowy i zrobić taki pomiar, powinien ten wymiar zagrać, profilaktycznie możesz potem na prasie wycisnąć docisk i zobaczyć przez otwór wałka śrubokrętem czy tarcza się kręci ładnie i wysprzęgła ładnie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Dobry pomysł
![]() Pożyczę na hurtowni dwumas od 335i, pomierzę i zrobię tak samo. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 16:50 |