Daily, fun car - pseudo rajdówka do 20tyś |
Daily, fun car - pseudo rajdówka do 20tyś |
Mon, 13 Dec 2021 - 22:39
Post
#81
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
w 206 RC gaz zaczyna inaczej/szybciej działać po wyłączeniu ESP/ESR. Na szczęście raz wyłączony czeka do następnego uruchomienia.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 13 Dec 2021 - 22:39
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 18 Dec 2021 - 12:19
Post
#82
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 |
Belka w 206 106 itp jest fajna prosta, tania, koła są niezależne tylko zero regulacji czegokolwiek 206 s16, seria zawieszenie, opony racegc, tor kielce Mam też mini r50 i nie zauważyłem żadnego oolpoznienia z gazem jak ktoś pisał kilka stron wcześniej A tak poza tym bierz bmw Compact będzie najlepiej A poza zawiasem w tym 206 masz jakieś mody? Silnik, skrzynia? Sprawia wrażenie dość szybkiego, pewnie skrócone główne? |
|
|
Sat, 18 Dec 2021 - 14:46
Post
#83
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie |
|
|
|
Sat, 18 Dec 2021 - 17:47
Post
#84
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Dał Ci coś ten ssący z EW12 ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sun, 19 Dec 2021 - 09:47
Post
#85
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie |
Dał Ci coś ten ssący z EW12 ? Na seryjnym powyżej 5200 obr czuć było zadyszkę, na ew12 pomimo zostawienia seryjnej przepustnicy 50mm różnica jest znaczna na plus. Nie podrzucę żadnych kresek ani cyferek, w 2018 testowałem różne warianty, niestety nie zostało mi archiwum z tamtego czasu. |
|
|
Sun, 19 Dec 2021 - 13:24
Post
#86
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
W moim 206 hamownia pokazała 169km z afr rzedu 15 przy odcieciu
Ssacy ew12 przepystnica V6 Wałki swiatek wydech 4-1 potem 2,25 dolot w kolo Doprezony delikatnie Po strojeniu tego na 98 moim zdaniem 200+ było do zrobienia. |
|
|
Sun, 19 Dec 2021 - 13:27
Post
#87
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
169 a 200 to nie sądzę żeby żeby nadrobiło 98.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sun, 19 Dec 2021 - 15:37
Post
#88
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie |
Moja była 206ka obecnie na ssącym z rc, przepustnicy z v6, wydechu 4-1 reszta 2.25, zmienione walki na emu 202km 212nm
Jak ja ją miałem na kulawym det3 które sobie nie radziło albo ja sobie nie radziłem 188km 190nm Na forum 206 była też taka na ssącym ew12, przepustnicy z v6, wydechu 4-1 .. Strojone na seryjnym ECU, 180km - ten wykres jeszcze gdzieś jest IMO seryjne ECU magnetimarelli jest nieprzyjazne amatorom modyfikacji, mało kto rusza |
|
|
Thu, 13 Jan 2022 - 11:39
Post
#89
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 |
Obejrzalem w miedzyczasie polecanego przez was compacta e46 i to z trzylitrowym silnikiem (swap). Pod wieloma wzgledami auto mi sie podoba:
- fajne wnetrze, swietnie narysowany kokpit, dobrze sie tam siedzi; calkiem pojemne jak na rozmiar auta; - dosc przyjemny uklad kierowniczy (chociaz przelozenie dlugie - ponad 3 obr. lock to lock); - tyl naped (mozna nadsterownie wychodzic z lukow gazem dla frajdy) ale m54 po raz kolejny rozczarowalo mnie pod katem osiagow. Silnik liniowo oddaje moc, jakos nawet brzmi, ale subiektywnie nie powiedzialbym, ze to szybkie auto. Nie sprawia wrazenia zbyt mocnego (pewnie kwestia charakterystki momentu), chociaz realnie pewnie przyspiesza sprawnie. Ani nie ma ciosu w srednich obrotach, ani nie jedzie gora. Przykladowo clio 2 z wydechem, mapa i krotsza skrzynia przy tym sprawialo wrazenie wariata, ktory jedzie piecem z kazdych obrotow i ciezko nad ta moca zapanowac Clio 3 RS200 z glosnym wydechem tez sprawialo wrazenie szybszego (tu pewnie doszla krotsza skrzynia). Juz nie mowiac o 1.8Tq o podobnej mocy, ktore zapewnia niezly cios w plecy. Czy odnosnie silnikow R6 bmw to tylko moje odczucia, czy mozna cos z nimi zrobic, zeby dawaly wiecej frajdy? Pare lat temu ogladalem kilka e46 330 i ostatecznie sie nie zdecydowalem z tych samych powodow. Moze zmiana kolektora, zrobienie mapy, krotszy dyfer daja tu jakis efekt? |
|
|
Thu, 13 Jan 2022 - 12:02
Post
#90
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
jak porównujesz Turbo benzynę do wolnossącej, to zawsze w tej drugiej nie będzie "ciosu"
-------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Thu, 13 Jan 2022 - 12:14
Post
#91
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
jak porównujesz Turbo benzynę do wolnossącej, to zawsze w tej drugiej nie będzie "ciosu" nie zawsze...i nie zawsze każde turbo ma cios. Przypomnij sobie niskociśnieniowe turbo żeby tylko moment poprawić jak Peugeot 406 2.0 Turbo albo wiele wolwiaków. O nowych small turbo nie wspomnę bo to wogóle nie jedzie i się zastanawiasz gdzie jest ta moc z papieru. Są wściekłe wolnossaki niezależnie od mocy i pojemności. Takie jest moje 1.4 w wyścigówce które ma więcej jaj niż silnik z 206 RC 180KM. I tych przykładów możesz mnożyć. To w BMW podejrzewam winna jest masa, główne przełożenie i płaska krzywa momentu a'la Toyoty w VVTi gdzie nie ma żadnego skoku w przyśpieszeniu - zawsze jedzie tak samo i wydaje się być to zbyt wolno mimo że stoper wskazuje coś innego. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Thu, 13 Jan 2022 - 12:35
Post
#92
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa |
W BMW winny jest wykastrowany górny zakres obrotów (w m54b30 maks. moc przy 5900 RPM), który nie wpływa pozytywnie na wrażenia z jazdy (ma się wrażenie, że auto niechętnie dokręca się do odcinki). Obiektywnie taki compact będzie jechał pewnie porównywalnie albo nawet lepiej od Clio 2 Sport, ale inaczej odbiera się to w dobrze wygłuszonym, komfortowym aucie ważącym 1400 kg, a inaczej w ważącej 1050 kg puszce po konserwach, głośnej i sztywnej, kręcącej niemal 8k RPM.
Osobiście miałem kiedyś e46 330d i byłem bardzo rozczarowany jak nudne to jest auto, kilka miesięcy później zmieniłem je na Clio Sporta i byłem wniebowzięty Takie m54 można stosunkowo tanio podkręcić do ok 270KM (kolektor n54/m50, wydech, strojenie) i wtedy to już będzie inna jazda zapewne. -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
Thu, 13 Jan 2022 - 12:55
Post
#93
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Takie m54 można stosunkowo tanio podkręcić do ok 270KM (kolektor n54/m50, wydech, strojenie) i wtedy to już będzie inna jazda zapewne. ktoś się chwalił takim bodajże 270KM robi w Łodzi 57s to musi latać. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Fri, 14 Jan 2022 - 11:52
Post
#94
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
w m54 wystarczy kolektor barany (od biedy kolektory z m52 z pojedynczym vanosem) + jakiś mały remap i inne auto się robi. Zwłaszcza jak są seryjne kolektory z katami.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 21:25 |