![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Cześć. Kupiłem ostatnio po taniości W208 z M112 3.2 i właściciel wspominał, że auto było dłubane. Chciałbym Was zapytać, czy jesteście w stanie na podstawie poszlak powiedzieć mi, co tu było robione?
1. Na początek powiedzcie mi proszę, jak tu wygląda OBD. Auto jest z 1997 r., pierwsza rejestracja w 1999. Tu jest ta okrągła wtyczka 38-pin? Czy poprzez adapter auto będzie gadało z donglami typu ELM327? 2. Kolektor ssący ma wytłoczone logo AMG. Czy był jakiś Merc z tym silnikiem w wykonaniu AMG? 3. Podobno jest tu wstawiona przepustnica z M113. Nie będzie ona powodowała żadnych nieprawidłowości w pracy silnika? Aktualnie na ciepłym nierówno pracuje - czy to może być powód? 4. W aucie wycięta jest druga para katów. Czy ECU nie będzie miało z tym jakichś problemów? 5. Podobno jest tu sterownik "z AMG". Jedyny W208 AMG to był CLK55, a nie sądzę, żeby sterowniki M113 5.5 i M112 3.2 były tak łatwo zamienne. Możecie mi podpowiedzieć jak mógłbym go zidentyfikować? No i ostatnie pytanie - swap na 3.7. Jako że auto kupiłem z problemami które mogą wskazywać na silnik do remontu, zastanawiałem się nad wrzuceniem tu silnika 3.7, który podobno jest niemal identyczny. Ile jest prawdy w tym niemal? Dużo byłoby zabawy z zaadaptowaniem ECU do tego silnika? -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
2. nie wiem o tym, były brabusy 3.8
3. nie będzie, ale możesz ją zmienić na tą z 3.2. Czy z v6 czy z v8 różnicy w osiągach nie ma żadnej 4. nie, ale czasem trzeba to wykodować 5. jak 2 nic nie wiem o tym 3.7 wchodzi jak w masło bo to ten sam słupek. Sterowniki się bez problemu koduje i przypisuje do fury, ale Ty masz chyba jeszcze me2.0 i tego tematu nie znam, ale podejrzewam, że prosta sprawa jak w nowszych. Z tym, że nie znajdziesz ECU z 3.7 me2.0 bo były chyba już tylko 2.8. Pojedziesz 3.7 na ecu z 3.2 i vice versa, ew można przekodować mapy. Ja mam mapy wszelakie z tych klimatów. Tu wrzuciłem do braciszka r170 3.7 zamiast 3.2 i problemów 0 z tym, że przypisałem ecu z 3.7 me2.8 zamiast 3.2 też 2.8 https://www.youtube.com/watch?v=V362DKbwnxg Obroty możesz mieć lipne z wielu względów. Może ktoś wrzucił przepływkę z v8 (spada liczony przepływ powietrza ok 15-20% i silnik jedzie gorzej), może ma nieszczelne odmy, etc, etc. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Dzięki wielkie. Auto stoi aktualnie u fachowca w Zielonej Górze i w tygodniu pewnie się dowiem szczegółów.
To bardzo dobre wieści. Autko jak na swój wiek bardzo fajnie wyposażone, więc jak nie zgnije i nie złamie się w pół (a nie powinno, bo najsłabsze blachy wymienione na włókno szklane a dół pokryty masą zabezpieczającą) to będę miał zabawkę na dobrych parę lat. -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 11 October 2020 ![]() |
Złamać się nie złamie, prędzej wyrwie kielichy przednich sprężyn - sprawdź i wzmocnij. Znana usterka w w210/202/208
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tez r170 robilem kielichy
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 11 October 2020 ![]() |
Bo to spód od w202
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:29 |