![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#421
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
To prawda ale przyznam się, że od kilku lat jeżdżę tylko automatami i ostatnio zatęskniłem za fajnym manualem ale tylko w zabawce na tor czy weekend. Dlatego napisałem prawie ![]() Następny dowód na głupotę zepfersika. Zepfersik z06 podaje na 1/4m oem motur czyli 510km 11,7 Nawet nie potrafisz prawidłowo odczytać danych na zeperfs ![]() ![]() Jałowa dyskusja. jest jeden "malutki" problem. Siedziałeś kiedyś w takiej Astrze ? Ja za każdym razem jak tam wsiadam i widzę ten przetop deski klozetowej udający "wysokiej jakości plastik", te przyciski to mam wrażenie że Dacia Logan jest w klasie Premium ;-) Żebym nie miał obu równolegle (Astra vs A4) to może bym uwierzył, ale niestety powycierane klawisze na konsoli, opadnięta podsufitka, parujące reflektory, nagminnie padająca regulacja głośności i masa innych denerwujących usterek to w podobnym roczniku typowe dla "premium" Audi. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#422
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
póki te wszystkie rzeczy są dostępne, problem leży tylko w pieniądzach. A te trzeba po prostu zarabiać. Gorzej mieli nasi rodzice - paliwo na kartki, samochody na talony, części u rzemieślnika. Jak nałożą ban na sprzedaż paliw i samochodów spalinowych, to będziemy mieli powtórkę z PRL. Wtedy nawet pieniądze nie pomogą... Już nałożyli od 2035. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#423
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Dziś usłyszałem że Mazda, Toyota, Subaru, Kawasaki i Yamaha się na to wypinają i brną wspólnymi siłami w spalinowe silniki jako ładowanie hybryd, łącznie z motocyklami. W dodatku diesle . Obwieszczając to porozumienie na ... torze wyścigowym
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#424
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
jest jeden "malutki" problem. Siedziałeś kiedyś w takiej Astrze ? Ja za każdym razem jak tam wsiadam i widzę ten przetop deski klozetowej udający "wysokiej jakości plastik", te przyciski to mam wrażenie że Dacia Logan jest w klasie Premium ;-) A takie Audi A3 przy tym to Maybach. Ja jestem wielbicielem franzuzów z czym się nie kryję ale chylę czapkę przed ludźmi w Inglostaad którzy dopieścili dźwięk silnika choćby to był 1.6 105 KM tak że masz wrażenie jakby tam grała orkiestra symfoniczna przy takiej Astrze i jej krzykliwym Disco Polo. Takie rzeczy jak aluminiowa rama szyby i miechanizmu w drzwiach wykręcana jako calość w cztery sekundy, audio które w swoim czasie musiało robić furorę w salonie bo wiele nowszych sprzętów i z wyższych klas do dziś tak nie gra, to jak działają przełączniki pokrętełka, regulacja fotela itp tylko dopełniają całości. Niby nic....a jednak bardzo dużo. Wyciszenie ....Opel jest głośny. A nie przepraszam pomyliłem się - jest bardzo głośny ;-) Wszelkie odgłosy szumy w tym samochodzie są prawdopodobnie wzmacniane, w Audi zaś tłumione ![]() Mała dygresja do powyższego: dlatego Opel będzie lepszym sleeperem niż a3 ![]() ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#425
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Mała dygresja do powyższego: dlatego Opel będzie lepszym sleeperem niż a3 ![]() ![]() ![]() to prawda bo sam to wcześniej pisałem ![]() Na swoją obroną dodam tylko że takie A3 w 1.8T 150 KM wygląda dokładnie tak samo jak A3 z 1.6 albo 1.9 TDI. I jeszcze kupujesz to w dziadkowych 5 furtkach, fele 15 na baloniastych oponach - jest to również sleeper ale do Tico mknącego po 180 kmh mu daleko - wiem bo miałem ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#426
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#427
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
To jest tylko deklaracja, której sami niemcy nawet nie podpisali i nie muszą bo ludzie już wybrali za nich - kupili więcej tesli 3 niż Golfa -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#428
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
i nie muszą bo ludzie już wybrali za nich - kupili więcej tesli 3 niż Golfa liderem sprzedaży jest Dacia Sandero - to jest właśnie trend. Europejczycy wolą kupować spaliniaka za 15,000 EUR, niż elektryka za 30,000 EUR. W końcu przyjdzie opamiętanie w UE, bo przejście na elektrykę nie jest możliwe ze względu na transport kołowy. TIR-elektryk to fikcja, a e-Ducato Blaszak za 300 tysięcy z zasięgiem 200km i wielkości paki jak Ducato diesel za 90k to kuriozum, a nie propozycja dla przedsiębiorcy. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#429
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
liderem sprzedaży jest Dacia Sandero - to jest właśnie trend. Europejczycy wolą kupować spaliniaka za 15,000 EUR, niż elektryka za 30,000 EUR. W końcu przyjdzie opamiętanie w UE, bo przejście na elektrykę nie jest możliwe ze względu na transport kołowy. TIR-elektryk to fikcja, a e-Ducato Blaszak za 300 tysięcy z zasięgiem 200km i wielkości paki jak Ducato diesel za 90k to kuriozum, a nie propozycja dla przedsiębiorcy. rozumiem że przekręciłeś to po swojemu ale nadal fakt że więcej sprzedało się znacznie droższej Tesli 3 niż Golfa o czymś świadczy. O czym ? ANo pewnie że część z tych osób które normalnie kupiły by Golfa poszła i kupiła Dacię bo mają już dość przepłacania za odgrzewane kotlety które nie są mniej bezawaryjne niż Drakula a serwis kosztuje sporo więcej a druga część wystarczy że raz przejechała się elektrykiem żeby patrzeć z obrzydzeniem na wszystko w co wlewa się paliwo. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#430
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
że raz przejechała się elektrykiem żeby patrzeć z obrzydzeniem na wszystko w co wlewa się paliwo. raczej przeszło się do salonu VW, usłyszało, że jest problem z półprzewodnikami, więc na Golfa, który ma 300 chipów czeka się pół roku - za to można kupić ID4, który ma 3000 czipów, od ręki, w dodatku rząd dopłaci 7000 EUR.Jak jest auto do użytku prywatnego, to elektryk jest świetny. Zasięg 400 km na co dzień wystarcza, ładujesz z gniazdka w domu, dopłaty, cicho i spokojnie. I to w Europie Zachodniej ma sens. Ale na wschodzie nowy samochód to przede wszystkim narzędzie pracy. 500km dziennie to dla akwizytorów codzienność. A busiarze, kurierzy? Nie wspominając już o tym, że przeciętny samochód ma +10 lat i kosztuje 20-30 tysięcy złotych. Wygląda na to, że cała Europa składa się solidarnie, by Niemiec i Francuz mogli sobie kupić elektryka za 40k EUR z dopłatą. Bo my dostaniemy te samochody za 5-10 lat jako używki lub rozbitki. A, na koniec - czy UK też zabroni rejestracji spaliniaków w 2035? ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#431
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
liderem sprzedaży jest Dacia Sandero - to jest właśnie trend. Europejczycy wolą kupować spaliniaka za 15,000 EUR, niż elektryka za 30,000 EUR. W końcu przyjdzie opamiętanie w UE, bo przejście na elektrykę nie jest możliwe ze względu na transport kołowy. TIR-elektryk to fikcja, a e-Ducato Blaszak za 300 tysięcy z zasięgiem 200km i wielkości paki jak Ducato diesel za 90k to kuriozum, a nie propozycja dla przedsiębiorcy. Raptem 35 lat temu szczytem techniki i rozwoju diesla był W123 300TD. Kosztował wtedy majątek. https://m.youtube.com/watch?v=SnRWgauhvWs Dzisiaj możemy się z tego pośmiać. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#432
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Raptem 35 lat temu szczytem techniki i rozwoju diesla był W123 300TD. Kosztował wtedy majątek. https://m.youtube.com/watch?v=SnRWgauhvWs Dzisiaj możemy się z tego pośmiać. to, że elektryk jest wydajniejszy od spaliniaka to jest oczywiste, wystarczy porównać sprawność silników. Tylko, że spaliniaki są rozwijane od ponad 100 lat, do tego wraz z rozwojem samochodów, rozwijała się infrastruktura - i właśnie tu leży pies pogrzebany. Co z tego, że elektryki są wydajniejsze, skoro nie ma gdzie tego ładować, a nawet jak znajdziesz ładowarkę, to trwa to godzinami. Dzisiaj elektryk jest mniej więcej tym, czy był samochód spalinowy 120 lat temu. Benzyna kupowana w aptekach na litry. Tak naprawdę 120 lat temu samochody elektryczne i spalinowe startowały z tego samego poziomu. Zero infrastruktury, osiągi zbliżone do wozów konnych, śmiech właścicieli bryczek z zasięgu automobili i kwestii tankowania. Minęły 120 lata, 2 wojny światowe, z czego druga całkowicie oparta na benzynie i ropie, świat dopracował do perfekcji produkcję samochodów i ich zasilanie. W tym samym czasie, wozy elektryczne przegrały, nikt ich nie rozwijał, nie rozwijał infrastruktury. I teraz urzędnicy z UE postanowili nadrobić te 120 lat w 10 lat ![]() Wiesz, możemy pośmiać się z osiągów tego Mercedesa, ale czym on istotnie różni się od Mercedesa W213 300TD (dzisiejsze oznaczenie E400d)? Silnik z obiegiem Diesla, 3 litry pojemności, turbosprężarka. Zmieniła się co najwyżej koncepcja wtrysku, ale wtrysk bezpośredni to wynalazek z lat 50-tych. Zmieniono sposób sterowania, bo komputery stały się mocniejsze. I tyle - 35 lat dopieszczania dobrze znanej konstrukcji. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#433
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jakby dopracował do perfekcji ich zasilanie to nie było by teraz żadnego problemu z nimi.
W latach 30 dwusuwowe diesle miały sprawność wyższą niż dzisiejsze nowe silniki w salonie więc o czym my tu mówimy....napewno nie o postępie ![]() 4 zawory na cylinder, turbo compound, intercoolery, wtryski wody itp - to wszystko wynaleziono i wdrożono przed 1945. Cosworth na przełomie lat 50/60 każdemu Kowalskiemu z portfelem przerabiał silnik 1.0 w serii 33KM na sporo ponad 100KM z litra i to 8V w OHV - a my się brandzlujemy VTECem w Hondzie i BMW w M Powerze ![]() Potem te technologie odkupiło BMW i w latach 70 oferowali np. 1.4 Turbo 350 KM albo 2.0 NA 320 KM. Z 1.6 mieli 260KM. Co robili od tamtej pory ?....Nie wiem....ale cieżiej pracy i rewolucji w zasilaniu ja tu nie widzę... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#434
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
35 lat temu był już w124, który po modach nawet jak na dzisiejsze czasy sobie radzi.
https://youtu.be/S9n5jVrFj9M |
|
|
![]()
Post
#435
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Konie koniom nierówne
![]() Dopracował zasilanie ![]() ![]() ![]() Co do ciężarówek: albo na MOPach będą stacje wymiany baterii, a w miastach możliwość podpięcia pod sieć trakcyjną albo znowu muszę przyznać rację Maćkowi: nie widzę tego za cholerę -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#436
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no ciężarówki na baterie to jakaś utopia i dla mnie. A co powiesz na rejsowe samoloty elektryczne ?
![]() Zaraz jescze tankowce na baterie zrobią ....pól miliona ton ropy i pół miliona ton baterii... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#437
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
no ciężarówki na baterie to jakaś utopia i dla mnie. to nie utopia - to się nazywa pociąg elektryczny ![]() z ciekawostek, to lokomotywy napędzane są silnikami elektrycznymi, natomiast silnik spalinowy wykorzystywany jest jako generator prądu. A co powiesz na rejsowe samoloty elektryczne ? powiem tak - dopóki jakakolwiek armia nie zastosuje czołgu elektrycznego, to nic tej elektryfikacji nie będzie. Logika postępu jest prosta - najpierw robimy broń, a potem implementujemy jej rozwiązania do cywila. Inaczej to nie zadziała.![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#438
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Na statkach zrobią napęd żaglowy jak to już dawniej bywało, a z samolotów się częściowo zrezygnuje zastępując szybką koleją. Ot i rozwiązałem problem.
![]() |
|
|
![]()
Post
#439
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
powiem tak - dopóki jakakolwiek armia nie zastosuje czołgu elektrycznego, to nic tej elektryfikacji nie będzie. Logika postępu jest prosta - najpierw robimy broń, a potem implementujemy jej rozwiązania do cywila. Inaczej to nie zadziała. Tak było do lat '50 ![]() ![]() PS. Ale platformę elektryczną "dla wojska" to robiłem ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#440
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Co do sprzedaży tesli 3 vs golf. Ciekawe, jakby wyglądała sytuacja, gdyby do elektryka nie dawali gratis parkowania, jazdy po bus pasie i "tankowania" za darmo przez jakiś czas.
Ci co kupują teslę nie robią tego dlatego, że jest bardziej opłacalna, ale robią to dla przywilejów. Trochę jak z obecną sytuacją "epidemiczną" ![]() Na pewno część chce mieć teslę i tacy nie patrzą na przywileje. Zobacz ile tesli sprzedaje się w PL. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 07:12 |