Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mocny samochód do 20 tyś na sleepera
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
KompotEm
Cześć, zastanawiam się nad zakupem samochodu na weekendowe wypady oraz w dłuższe trasy i tuningu audio oraz silnika. Zależy mi na w miarę dobrych osiągach może być po mapach i tuningu, taniej eksploatacji oraz dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym. Z wyposażenia szukam coś w 4 elektrycznych szybach, klimatyzacji oraz 5 drzwiach. Ogólnie szukam czegoś w LPG lub Dieslu.

Aktualnie zastanawiam się nad tymi modelami i nie wiem co wybrać:

1. Opel Astra H - 1.9 Diesel lub 2.0t
2. Renault Megane 2 - 1.9/2.0 diesel lub 2.0t
3. Seat Leon 2: 1.9 TDI
4. Fiat Grande Punto - 1.9 Diesel lub 1.4 T
5. Fiat Bravo 2 - 1.9 Diesel lub 1.4 T

Chciałbym docelowo wkręcić ten samochód na około 180/200km tak aby potrafił zaskoczyć na drodze mimo niepozornego wyglądu. Przez to chciałbym prosić was o porady w tym temacie bo nie wiem co spodziewać się po wyżej wymienionych modelach lub czymś tego typu. Myślałem jeszcze nad E46, A3 8l i A4 B6, ale wole poszukać coś młodszego jednak.

Pozdrawiam
rwtnt
obawiam się, że każde z powyższych w 21 wieku sleeperem nie będzie wink.gif a objedzie to każe mocniejsze tdi.
matteusz
E46 330d 204KM, jak będzie to sedan albo kombi, najlepiej bez M Pakietu podkręcony na te 250-270KM, to jest szansa, że jeszcze kogoś tym zaskoczysz.
Rezor
Nawet przy 200km szału w powyższych nie będzie, a sleeper tym bardziej
Saab 93 2.3t
Peugeot 406 3.0 v6
Pomodzona Sierra albo stare volvo
Ewentualnie jakieś stare kanciate kombi w stylu taunusa etc
deejey!
CYTAT(KompotEm @ Tue, 26 Oct 2021 - 20:06) *
Cześć, zastanawiam się nad zakupem samochodu na weekendowe wypady oraz w dłuższe trasy i tuningu audio oraz silnika. Zależy mi na w miarę dobrych osiągach może być po mapach i tuningu, taniej eksploatacji oraz dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym. Z wyposażenia szukam coś w 4 elektrycznych szybach, klimatyzacji oraz 5 drzwiach. Ogólnie szukam czegoś w LPG lub Dieslu.

Aktualnie zastanawiam się nad tymi modelami i nie wiem co wybrać:

1. Opel Astra H - 1.9 Diesel lub 2.0t
2. Renault Megane 2 - 1.9/2.0 diesel lub 2.0t
3. Seat Leon 2: 1.9 TDI
4. Fiat Grande Punto - 1.9 Diesel lub 1.4 T
5. Fiat Bravo 2 - 1.9 Diesel lub 1.4 T

Chciałbym docelowo wkręcić ten samochód na około 180/200km tak aby potrafił zaskoczyć na drodze mimo niepozornego wyglądu. Przez to chciałbym prosić was o porady w tym temacie bo nie wiem co spodziewać się po wyżej wymienionych modelach lub czymś tego typu. Myślałem jeszcze nad E46, A3 8l i A4 B6, ale wole poszukać coś młodszego jednak.

Pozdrawiam



Na moje to Ty szukasz taniego w eksploatacji auta na co dzień a nie "sleepera" bo to totalnie dwie różne rzeczy. No i kwestia 180-200 koni jak ma robić za przeciąg na ulicy to musi być to moc w motocyklu. W aucie to obawiam się, ze przy tej mocy możesz się zdziwić jak pani w jakimś innym daily w automacie malując oczy obleci Cię ze świateł wink.gif Bo czasy gdzie 200 koni mogło zaskoczyć to minęły jakieś 10 lat temu wink.gif
ledziu
KompotEm sądze że Twoimi typami nikogo nie zaskoczysz. Odpuść sobie kible typu bmw w dieslu albo meganki 2ki/opelki to będziesz miał szanse dozbierać trochę kasy i kupić coś konkretniejszego.

Z tych wyliczanek punto tjet jest jakąś opcją. Dołóż colta czt 3d który po podstawowych modach może spełnić rolę zaskakiwacza miastowego wink.gif o wiele mocniejszych aut. No i masz awaryjność w wersji Japońskiej a nie europejskiej.
Maciek1234
CYTAT(rwtnt @ Tue, 26 Oct 2021 - 21:20) *
obawiam się, że każde z powyższych w 21 wieku sleeperem nie będzie wink.gif a objedzie to każe mocniejsze tdi.

na naszych drogach, wszystkie te M-Pakiety, S-Line, czy AMG-Liny to silniczki 1,3-1,6/150KM. Największy szał ostatnio to 218i Grand Coupe w MPakiecie, na dużej feldze i mocą 136KM. Jak koleś kupi Astrę 2,0/200KM, liźnie chipem na 240KM, to w trasie nie spotka nikogo szybszego. Nawet umotywowany akwizytor w Octavii będzie wolniejszy. Superby, czy 5-tki nawet nawet nie zbliżą się do rury wydechowej tej Astry i chłopaki będą musieli ratować swoje ego wyprzedzając poboczem laugh.gif

W trasie na spokojnie można przyjąć osiągi na poziomie F30 330i

https://zeperfs.com/en/duel1347-6140.htm

mając dwie dyszki w kieszeni wątpię, żeby można było znaleźć coś szybszego.
zmoświ
Maciek patrząc na dane techniczne, taka astra III 5d 2.0 200km ma do pakietu w zależności od źródła 8,2-8,4s, czyli tyle co golf/octavia 1.5 tsi 150km, nawet patrząc na dodatkowe 40km to nie wiem jak ci wyszły osiągi na poziomie 6s do setki.
Swoją drogą nie widzę sensu porównywania auta z 2.0 turbo do akwizytora w octavi 1,6 tdi 105km, chyba, że tak podbudowujesz swoje ego łojąc starym kasztanem kogoś w nowym dwa razy słabszym samochodzie.
Maciek1234
CYTAT(zmoświ @ Wed, 27 Oct 2021 - 10:57) *
Maciek patrząc na dane techniczne, taka astra III 5d 2.0 200km ma do pakietu w zależności od źródła 8,2-8,4s, czyli tyle co golf/octavia 1.5 tsi 150km, nawet patrząc na dodatkowe 40km to nie wiem jak ci wyszły osiągi na poziomie 6s do setki.
Swoją drogą nie widzę sensu porównywania auta z 2.0 turbo do akwizytora w octavi 1,6 tdi 105km, chyba, że tak podbudowujesz swoje ego łojąc starym kasztanem kogoś w nowym dwa razy słabszym samochodzie.

no generalnie to nawet zwykła Astra 2,0/200 robi śmigło z Golfa 1,5

https://zeperfs.com/en/duel1292-6658.htm

a przecież piszę jeszcze o zczipowaniu tego na 240KM.

Podejrzewam, że autorowi chodzi o przyjemne auto w trasę, by jadąc przepisowo, nie być złośliwie hamowanym przez menadżera w Superbie, gdy ten błyskając długimi, chce przepędzić wszystko co się rusza z lewego pasa. I na takie auta ta Astra znakomicie się nadaje. Niepozorny z zewnątrz, a jak trzeba, to się świetnie rozpędza od 80-100kph w górę.

Czasy 0-100 wyjątkowo źle opisują dynamikę auta.
As_
Te samochody to mogą zaskoczyć co najwyżej niebieskim bąkiem a nie osiągami względnie czarnym jak to będzie klekot
ledziu
CYTAT(As_ @ Wed, 27 Oct 2021 - 11:17) *
Te samochody to mogą zaskoczyć co najwyżej niebieskim bąkiem a nie osiągami względnie czarnym jak to będzie klekot

No co Ty na zepfersiku nie ma takiej tabelki biggrin.gif


Zurad1
Ja bym chyba szedł w e46 330d, ale to wynika z moich osobistych preferencji. Seria 204km, bez problemu robisz program (dalsza droga też przetarta i można zbudować z tego dość szybkie auto, robiące poniżej 10s 100-200) i BYĆ MOŻE kogokolwiek tym zaskoczysz, bo praktyce przeciętne nowe auto z szybką skrzynią i mocą ~200km będzie pewnie sporo szybsze.
Astra z 2.0t to też całkiem spoko wybór, ale te wszystkie 1.9tdi bym z miejsca odrzucił. Mamy 2021 rok, krzesanie dużych mocy z tych silników to było modne z 10 lat temu, ani to nie jedzie zbyt wybitnie, użyteczna moc dość wąsko, ani nie brzmi, awaryjność też jakaś idealna nie jest (oczywiście mowa po wzmocnieniu na te około 200km). Golf 4 czy inne tego typu cuda to już przeżytek, ot tyle...

A tak zupełnie szczerze, to kupiłbym cokolwiek zdrowego, pojeździł pozbierał kasę na coś stosunkowo świeżego i szybkiego. Budowa ~20 letnich aut (jeśli nie jest to zrobione kompleksowo - tutaj nie ten budżet) to średni pomysł moim zdaniem.
kontrolm
Audi A3-A4 1.8T najlepiej w Quattro lub inne bliźniacze modele w takiej konfiguracji oczywiście plus mody potem i potrafi to jeszcze pokazać pazur i być ekonomiczne nadal. Pod gaz się nadaje.
Albo to samo tylko w gnojówce po modach.
Maciek1234
CYTAT(Zurad1 @ Wed, 27 Oct 2021 - 12:32) *
praktyce przeciętne nowe auto z szybką skrzynią i mocą ~200km będzie pewnie sporo szybsze.
tyle, że na naszych drogach naprawdę nie ma wielu aut z mocą 200KM. Wszystkie francuskie kończą się gdzieś w okolicach 130-140KM, to samo Korea, czy Japonia. I większość samochodów z mocami pod 200KM, to są SUVy, gdzie dynamika jest na poziomie tych 130KM w kompakcie biggrin.gif

Jak kupisz starego, ale niezajeżdżonego kompakta 200KM, zaczipujesz go delikatnie, to jesteś szybszy od 95% użytkowników dróg.

CYTAT(Zurad1 @ Wed, 27 Oct 2021 - 12:32) *
Budowa ~20 letnich aut (jeśli nie jest to zrobione kompleksowo - tutaj nie ten budżet) to średni pomysł moim zdaniem.
przecież autor wyraźnie chce gotowca.
Poza tym, nagrzebiesz się przy takim projekcie, auto latami będzie stało w garażu, a jak już w końcu staniesz na kresce, to przyjedzie chłopaszek w Tesli S Plaid i tyle go widziałeś biggrin.gif
16vg60
CYTAT(Zurad1 @ Wed, 27 Oct 2021 - 11:32) *
Ja bym chyba szedł w e46 330d, ale to wynika z moich osobistych preferencji. Seria 204km, bez problemu robisz program (dalsza droga też przetarta i można zbudować z tego dość szybkie auto, robiące poniżej 10s 100-200) i BYĆ MOŻE kogokolwiek tym zaskoczysz, bo praktyce przeciętne nowe auto z szybką skrzynią i mocą ~200km będzie pewnie sporo szybsze.



Że jak?

Poniżej 10sec w e46 3.0 dislu,?
Chyba jak mocno 400+
A do tego który nowy "przeciętny" 200ps + zrobi lepszy czas poniżej 10sec
Może przy wadze max 1000kg...

Chyba że Ci chodziło 0-100
As_
ale mówimy o sciganiu się z Dusterem DCI czy z hot-hatchami albo mocnymi limuzynami?
Zresztą jak mowa a suvach to x5, q7 czy nowe Disco z dieslem robią górne 5 dolne 6 do setki. A niech będzie trochę mokro to nawet czarnym bąkiem się nie zaskoczy bo będzie 100 metrów z tyłu.
kontrolm
As +1
takie Disco z własnego doświadczenia wiem że podczas wyścigu ze świateł to można zaskoczyć jedynie wrzucając wsteczny bieg laugh.gif
pawel934
CYTAT(16vg60 @ Wed, 27 Oct 2021 - 11:52) *
Że jak?

Poniżej 10sec w e46 3.0 dislu,?
Chyba jak mocno 400+
A do tego który nowy "przeciętny" 200ps + zrobi lepszy czas poniżej 10sec
Może przy wadze max 1000kg...

Chyba że Ci chodziło 0-100


Kolega pisał "dalsza droga też przetarta i można zbudować z tego dość szybkie auto, robiące poniżej 10s 100-200", co jest akurat prawdą - spokojnie E46 330d robi poniżej 10s 100-200, tylko faktycznie są to już grube mody na 400+, a nie sam program biggrin.gif
Maciek1234
ładnie popłynęliście - ten budżet to 20k pln, a nie 20k EUR biggrin.gif

Chłopak chce góra 200 koni, a wy snujecie wizje +400 i 10 sekund 100-200 biggrin.gif
Piotrunho
S40 T5. Najbardziej sleeperowaty wygląd, możesz trafić z AWD, 220 koni w serii, ze 260 pewnie po samym programie.
zmoświ
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 27 Oct 2021 - 10:48) *
no generalnie to nawet zwykła Astra 2,0/200 robi śmigło z Golfa 1,5

https://zeperfs.com/en/duel1292-6658.htm

a przecież piszę jeszcze o zczipowaniu tego na 240KM.

Podejrzewam, że autorowi chodzi o przyjemne auto w trasę, by jadąc przepisowo, nie być złośliwie hamowanym przez menadżera w Superbie, gdy ten błyskając długimi, chce przepędzić wszystko co się rusza z lewego pasa. I na takie auta ta Astra znakomicie się nadaje. Niepozorny z zewnątrz, a jak trzeba, to się świetnie rozpędza od 80-100kph w górę.

Czasy 0-100 wyjątkowo źle opisują dynamikę auta.


GTC nie było w 5 furtkach, a taki jest warunek postawiony przez autora wątku, w twoich kategoriach GTC robi też wiatrak ze zwykłej 5d, a nadal zwykłe 1.8t 180 za ułamek tej kwoty robi 3 wiatraki z tej astry.

https://zeperfs.com/en/duel5511-1292.htm
Zurad1
CYTAT(16vg60 @ Wed, 27 Oct 2021 - 11:52) *
Że jak?

Poniżej 10sec w e46 3.0 dislu,?
Chyba jak mocno 400+
A do tego który nowy "przeciętny" 200ps + zrobi lepszy czas poniżej 10sec
Może przy wadze max 1000kg...

Chyba że Ci chodziło 0-100


Trochę się nie dogadaliśmy biggrin.gif. Chodziło mi o to, że taki 3.0d ma potencjał na bycie całkiem szybkim i robienie poniżej 10sec 100-200, oczywiście nie w takim budżecie.


CYTAT(pawel934 @ Wed, 27 Oct 2021 - 12:40) *
Kolega pisał "dalsza droga też przetarta i można zbudować z tego dość szybkie auto, robiące poniżej 10s 100-200", co jest akurat prawdą - spokojnie E46 330d robi poniżej 10s 100-200, tylko faktycznie są to już grube mody na 400+, a nie sam program biggrin.gif


Dokładnie o to mi chodziło, że docelowo przy większych nakładach pieniężnych takie e46 może być dość szybkie. Tutaj mówimy o zwykłym programie i mocy pewnie w okolicach 250km (przy takim budżecie)
KompotEm
Wiem, że nie znajdę za te pieniądze rakiety, ale wystarczyłoby mi porobić droższe wozy typu Audi a4 b8 150km po mapie, insignie 150/180km, jakieś BMW 190/200km, toyota, Škoda, kia firmowa itd. Dużo się zastanawiałem właśnie nad 1.8t w a3 lub leonie, ale ciężko znaleźć coś w tej kwocie zadbanego i z końców produkcji a co do volvo to fajna maszyna, ale w AWD to bardzo ciężko znaleźć bo się również rozglądałem. E46 3.0D byłoby chyba najlepsze, ale koszty eksploatacji tego auta mnie przerażają. Znajomy ma właśnie serie 204km i spalanie na poziomie 12l wcale nie zaskakuje przez co myśli nad 330i w LPG Przez to się zastanawiam nad tym Oplem 2.0t i Fiatem 1.4t, chyba da się tego Fiata wkręcić w okolice 180km a są to dość lekkie wozy i raczej nie wyglądają na specjalnie szybkie aby narobić potu na czole bardziej agresywnym samochodom. Szukałem również saba AWD, ale takiego po 2007/2008 bo te modele nie mają już chyba tych światłowodów no lecz także ciężko.
Maciek1234
CYTAT(zmoświ @ Wed, 27 Oct 2021 - 15:24) *
GTC nie było w 5 furtkach, a taki jest warunek postawiony przez autora wątku, w twoich kategoriach GTC robi też wiatrak ze zwykłej 5d, a nadal zwykłe 1.8t 180 za ułamek tej kwoty robi 3 wiatraki z tej astry.
powiem ci szczerze, że nieco mnie sprowokowałeś do sprawdzenia osiągów Astry vs A3

https://zeperfs.com/en/duel5511-34.htm

niespecjalnie Audi ma start do tej Astry, więc nie wiem skąd wnosisz, że zwykłe 1.8t 180 za ułamek tej kwoty robi 3 wiatraki z tej astry - Urban legend.


kontrolm
CYTAT(KompotEm @ Wed, 27 Oct 2021 - 15:12) *
ale ciężko znaleźć coś w tej kwocie zadbanego i z końców produkcji

dołóż do tego swój ulubiony kolor laugh.gif
za taką kwotę nie liczy się rocznik tylko stan techniczny. 3 letnie auto może mieć najechane 700 tyś km ocywiście u nas sprzedane z magicznym 88 tyś km laugh.gif
Zurad1
CYTAT(KompotEm @ Wed, 27 Oct 2021 - 15:12) *
Wiem, że nie znajdę za te pieniądze rakiety, ale wystarczyłoby mi porobić droższe wozy typu Audi a4 b8 150km po mapie, insignie 150/180km, jakieś BMW 190/200km, toyota, Škoda, kia firmowa itd. Dużo się zastanawiałem właśnie nad 1.8t w a3 lub leonie, ale ciężko znaleźć coś w tej kwocie zadbanego i z końców produkcji a co do volvo to fajna maszyna, ale w AWD to bardzo ciężko znaleźć bo się również rozglądałem. E46 3.0D byłoby chyba najlepsze, ale koszty eksploatacji tego auta mnie przerażają. Znajomy ma właśnie serie 204km i spalanie na poziomie 12l wcale nie zaskakuje przez co myśli nad 330i w LPG Przez to się zastanawiam nad tym Oplem 2.0t i Fiatem 1.4t, chyba da się tego Fiata wkręcić w okolice 180km a są to dość lekkie wozy i raczej nie wyglądają na specjalnie szybkie aby narobić potu na czole bardziej agresywnym samochodom. Szukałem również saba AWD, ale takiego po 2007/2008 bo te modele nie mają już chyba tych światłowodów no lecz także ciężko.


jakoś nie widzę, aby ~20 letni 1.9 tdi z mocą pod 200km czy nawet ta Astra 2.0t po programie robiły wiatrak z nowszych aut z mocą pod 200km (a takie tutaj wymieniłeś). Te auta mają przeważnie szybkie automaty, do tego charakterystyka nowych aut jest zupełnie inna - wstają sporo wcześniej..
Dla mnie raczej nie realne, aby w budżecie 20k kupić (i potem delikatnie podciągnąć moc) auto które będzie w miarę bezawaryjne i ZNACZĄCO odjedzie wymienionym przez Ciebie autom. Chyba, że mówimy o jakiś wydmuszkach ważących lekko ponad 1 tonę, ale to się na daily nie nadaję.


PS 1. Trzeba by zweryfikować, ale wydaje mi się, że utrzymanie 3.0d w BMW nie jest jakoś baaardzo drogię, te stapalnie 12l/100 to też jakieś duże mi się wydaje..
PS 2. Fiat 180km według Ciebie odjedzie takiemu a4 z mocą ~200km czy serii 3 z mocą ~200km? To Cię zaskoczę - jeśli w tych autach będą automaty, a przeważnie są i kierowca będzie chciał to Twoje szansę będą marne..
zmoświ
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 27 Oct 2021 - 15:12) *
powiem ci szczerze, że nieco mnie sprowokowałeś do sprawdzenia osiągów Astry vs A3

https://zeperfs.com/en/duel5511-34.htm

niespecjalnie Audi ma start do tej Astry, więc nie wiem skąd wnosisz, że zwykłe 1.8t 180 za ułamek tej kwoty robi 3 wiatraki z tej astry - Urban legend.


jak to łatwo dodać quattro zamiast ośki żeby utwierdzić się w swoim błędnym przekonaniu.
KompotEm
Co do spalania 12l to zależy gdzie jeździ bo jak śmiga dłuższe trasy to pali mniej, jak po mieście to więcej. Ale tak 8/12 to zawsze a nie szarżuje zbytnio. No to w takim razie w sumie do kwoty 20 tys nie ma auta, które ma jakieś perspektywy aby narobić zamieszania na drodze bez wsadzenia w niego worka pieniędzy. Kiedyś jeździłem chwilę Civicem VIII 2.2 diesel zrobionym na około 170/180km i robił zamieszanie niezłe, ale rdza go polubiła i trzeba było się rozstać.
Zurad1
CYTAT(KompotEm @ Wed, 27 Oct 2021 - 15:45) *
Co do spalania 12l to zależy gdzie jeździ bo jak śmiga dłuższe trasy to pali mniej, jak po mieście to więcej. Ale tak 8/12 to zawsze a nie szarżuje zbytnio. No to w takim razie w sumie do kwoty 20 tys nie ma auta, które ma jakieś perspektywy aby narobić zamieszania na drodze bez wsadzenia w niego worka pieniędzy. Kiedyś jeździłem chwilę Civicem VIII 2.2 diesel zrobionym na około 170/180km i robił zamieszanie niezłe, ale rdza go polubiła i trzeba było się rozstać.


Nie no, mi chodzi o to, że da się w takim budżecie spokojnie kupić auto które będzie obiektywnie mówiąc dynamiczne - bo uważam, że czy to astra 2.0t, czy e46 3.0d jest dla większości użytkowników (szczególnie "przeciętnych") autem dość dynamicznym. Problem w tym, że takie samochody nie będą ZNACZĄCO* szybsze niż nowe konstrukcję, które są znacznie bardziej dopracowane (inne charakterystyki turbin, szybkie skrzynie, dopracowana elektronika itd).

*Ustalmy jedno - auto które robi 0-100 w 1 sekundę szybciej, czy 100-200 w 2 sekundy szybciej nie jest ZNACZĄCO szybsze niż inne.
ledziu
CYTAT(Zurad1 @ Wed, 27 Oct 2021 - 15:20) *
PS 1. Trzeba by zweryfikować, ale wydaje mi się, że utrzymanie 3.0d w BMW nie jest jakoś baaardzo drogię, te stapalnie 12l/100 to też jakieś duże mi się wydaje..



Nie wiem co to znaczy dla Ciebie drogo w przypadku e46 3,0d ale były wrzuty na tym forum co miłośnicy tych perełek uważają za drogo a co za tanio. Czy nie uważasz że te auta mają sporo problemów zaczynając od tego iż okrążyły ziemię 5razy potem jeździli nimi przedstawiciele "taniego premium" od pedantycznego serwisu pt. byle taniej kończąc na tym że tak właściwie poza zacnym słupkiem reszta jest delikatnie mówiąc kłopotliwa?
Zurad1
CYTAT(ledziu @ Wed, 27 Oct 2021 - 16:16) *
Nie wiem co to znaczy dla Ciebie drogo w przypadku e46 3,0d ale były wrzuty na tym forum co miłośnicy tych perełek uważają za drogo a co za tanio. Czy nie uważasz że te auta mają sporo problemów zaczynając od tego iż okrążyły ziemię 5razy potem jeździli nimi przedstawiciele "taniego premium" od pedantycznego serwisu pt. byle taniej kończąc na tym że tak właściwie poza zacnym słupkiem reszta jest delikatnie mówiąc kłopotliwa?


no dobra, a 1.9 tdi w 20 letnim Leonie to ile ma przebiegu? 200k? albo 1.8t w a3 z 1999r? One nie były delikatnie mówiąc katowane przez młodych gniewnych? Nie były serwisowane w stylu byle taniej?
Mówimy o autach +/- 20 letnich, które często są wybierane przez młode osoby ze względu na stosunkowo fajną dynamikę/podatność na mody, według mnie e46 czy leon czy a3 mogą być zarówno w słabym stanie jak i całkiem przyzwoitym.
InnyLogin
CYTAT(ledziu @ Wed, 27 Oct 2021 - 07:51) *
KompotEm sądze że Twoimi typami nikogo nie zaskoczysz. Odpuść sobie kible typu bmw w dieslu albo meganki 2ki/opelki to będziesz miał szanse dozbierać trochę kasy i kupić coś konkretniejszego.

Z tych wyliczanek punto tjet jest jakąś opcją. Dołóż colta czt 3d który po podstawowych modach może spełnić rolę zaskakiwacza miastowego wink.gif o wiele mocniejszych aut. No i masz awaryjność w wersji Japońskiej a nie europejskiej.

Popieram.
CZT/Ralliart/Smart Forfour wydają się jedyną sensowną opcją przy takich wymaganiach sleeper pełną gębą i to do 20k, lekko dłubnięty na 200-210KM lub mocniejsza wersja. Ale mamy zawarte wygodne w trasę, nie jest źle no ale jednak to miejskie auto i jak ma być miejsce z tyłu to nie mamy bagażnika. Aczkolwiek zjada wszystkie wymienione bo ~1tony robi robotę, świeży rocznik, dobre prowadzenie, dość łatwo znaleźć zadbany. Koszty utrzymania najniższe i nikły sens montowania LPG.

Na obecny czas 3 litrowa beemka która już okrążyła ziemie, Opel który zjada blachę i olej albo po młodych gniewnych 1,8T przy 180KM zjadające wszystko na drodze no chyba nie. Według mnie te opcje nie wydają się rozsądne.

Maciek1234 ty chyba jesteś mocnym fanem Opla?
rwtnt
Hmm w sumie mam na daily 600 konne auto ważace 1400kg z lekkim plusem wink.gif i to jest dla mnie sleeper ;P każdy ma inną definicje smile.gif
As_
Z moich obserwacji to ludzie którzy się chcą ścigać po ulicach to mają do tego mocne samochody a jak ktoś ma "wozy typu Audi a4 b8 150km po mapie, insignie 150/180km, jakieś BMW 190/200km, toyota, Škoda, kia firmowa itd." to się nimi nie ściga ze świateł.
Trafisz na M2/M3/Golfa R/AMG czy jakieś inne eski i nici ze ścigania bo albo się nikomu nie będzie chciało karcić starego strucla albo jak się jednak zechce to będzie jeszcze gorzej.
A te nowsze przez ciebie wymienione to w 95% będą normalnie ruszać nawet bez wrzucenia skrzyni w tryb sport.
I będziesz przez 95% czasu robić z siebie pajaca strzelając ze sprzęgła i pałując do odcinki od świateł do świateł a reszta nawet nie będzie wiedzieć, że bierze udział w wyścigu.
Kup sobie coś co fajnie skręca i daje frajdę z jazdy i nawet niech to ma 8 albo 9 do setki. Co za różnica czy raz na te 20 razy jak ktoś jednak podejmie rękawice będzie szybsze od Insigni o 5m czy będzie te 5m z tyłu.
rwtnt
Całkowita prawda ja np 90% czasu jeżdzę na low boost i jak nie jedzie auto, które nie ma chociaż 4-5 do setki lub 100-200 w 10s to nawet się nie napinam wink.gif bo w sumie szkodza czasu.
GIB
dozbieraj do M2 wink.gif
ledziu
CYTAT(Zurad1 @ Wed, 27 Oct 2021 - 16:36) *
no dobra, a 1.9 tdi w 20 letnim Leonie to ile ma przebiegu? 200k? albo 1.8t w a3 z 1999r? One nie były delikatnie mówiąc katowane przez młodych gniewnych? Nie były serwisowane w stylu byle taniej?
Mówimy o autach +/- 20 letnich, które często są wybierane przez młode osoby ze względu na stosunkowo fajną dynamikę/podatność na mody, według mnie e46 czy leon czy a3 mogą być zarówno w słabym stanie jak i całkiem przyzwoitym.


Ja to słyszę kilka razy miesięcznie + premium musi kosztować a e46 jest ostatnim normalnym bmw. Na tą chwilę w 99% są to zajechane śmiecie które może sobie kupić miłośnik marki lubiący wieczne użeranie się a nie ktoś kto uzbierał 20k na zakup co jest i tak śmieszną kwotą na ambitnego "typa" co ma trzymać się kupy dawać spokój jazdy i jakąś frajdę. Na tej zasadzie można polecić inne kible z dużymi dieslami wierząc że mi się akurat może uda.

Ogólnie tu na tym forum jest jakaś równoległa rzeczywistość pt. 1,8t w budżecie 7k albo stare bmw w 6cio garowym dieslu tak jak by nikt nie słyszał co ile kosztuje i co jak się je..bie. Już nie wspomnę o cenach serwisu i kolejkach mechaników chcących zająć się następnym knotem po 10ciu młodych gniewnych.






Maciek1234
CYTAT(InnyLogin @ Wed, 27 Oct 2021 - 19:33) *
Maciek1234 ty chyba jesteś mocnym fanem Opla?
znaczek jest mi całkowicie obojętny. Widzę czarno na białym, że Astra 200KM jest na dzisiejsze czasy szybka, łatwo to zachipować, rywale są albo wolniejsi, albo drożsi (np. Renault Megane 225KM). I co najważniejsze, spełnia wszystkie oczekiwania autora - nikt się nie spodziewa, że taka Astra będzie ostro poganiać - a pogonić można takie auta jak Audi A6 50TDI

https://zeperfs.com/en/duel1347-7391.htm

fajnie się odpycha jak na furę za mniej niż 20k na gotowo z chipem.
KompotEm
No właśnie nie mam zamiaru się ścigać i napinać od świateł do świateł. Ale mnie wkurza jak jadę sobie spokojnie a jakiś typ za mną gniecie 130 konne audi i próbuje mnie wyprzedzać bo jadę np jakimś niepozornym wozem. Przez to szukam właśnie coś niepozornego a potrafiące namieszać bo na każde auto coś się znajdzie. Takie M2 też dostanie baty od e36 z 2jz pod maską i tak koło się zamyka. Przez to chyba właśnie ten opel wydaje się najlepszym wyborem w tej kasie bo dość dużo tych modeli jest dostępnych i jest w czym wybierać.
16vg60
W tej cenie s3 8l, do np 23k kupisz dobra sztukę
Albo technicznie, karoseryjnie ok a serie albo coś podrobiona a trochę zaniedbana/przedlifta(polecam serie i samemu zrobić)

Po ic, wydechu i programie naprawdę fajnie to jedzie, po hybrydzie pod 300ps, będziesz ćwiczył ze świateł 70%tych nowych kondonow a o 130konnych audi nie wspomnę

I wiem co pisze bo miałem 3xs3, a na serwis/mody czasami stoi po 5sztuk umnie

Bardzo wdzięczne auto, wytrzymuje wszystko tylko trzeba kupić rokujący egzemplarz,, zrobić serwis, wyeliminować bolączki i zajebac lgp biggrin.gif
Do tego od dobrych kilku lat ceny trzyma, a dobre sztuki będą drożeć..
zmoświ
CYTAT(KompotEm @ Thu, 28 Oct 2021 - 05:22) *
Takie M2 też dostanie baty od e36 z 2jz pod maską i tak koło się zamyka. Przez to chyba właśnie ten opel wydaje się najlepszym wyborem w tej kasie bo dość dużo tych modeli jest dostępnych i jest w czym wybierać.

Ile jeżdżących o własnych siłach i jeszcze ścigających się na ulicy e36 2jz widziałeś w ostatnich latach, a ile takich m2?


CYTAT(KompotEm @ Wed, 27 Oct 2021 - 15:12) *
Wiem, że nie znajdę za te pieniądze rakiety, ale wystarczyłoby mi porobić droższe wozy typu Audi a4 b8 150km po mapie, insignie 150/180km, jakieś BMW 190/200km, toyota, Škoda, kia firmowa itd.

Jakich czasów to człowiek dożył, żeby na 150/180 konną insignię w gnoju potrzeba mocarnego slipera, swoją drogą niezły target przeciwników, którzy z reguły się nie ścigają.


CYTAT(16vg60 @ Thu, 28 Oct 2021 - 06:08) *
W tej cenie s3 8l, do np 23k kupisz dobra sztukę

Nie znasz się, taka astra 2.0 t po liźnięciu chipem jest lepsza wink.gif
Frolik
CYTAT(Rezor @ Wed, 27 Oct 2021 - 00:39) *
Nawet przy 200km szału w powyższych nie będzie, a sleeper tym bardziej
Saab 93 2.3t
Peugeot 406 3.0 v6
Pomodzona Sierra albo stare volvo
Ewentualnie jakieś stare kanciate kombi w stylu taunusa etc

To dobre pomysły te powyzsze auta, do tego można dołożyć jakieś e46 kombi 330d bez m-pakietu jak przedmówcy mówili.
Może byc subaru legacy gt. Wyglada niepozornie, w standardzie 250 KM a delikatnie liźnięte daje 280-290 KM. Ma dobry napęd 4x4, na mokrym czy na śniegu niejednego jeszcze takim autem zaskoczysz.
kontrolm
mimo że sam zaproponowałem to według mnie żadne audi i bmw nie spełnia wymagań z początku czyli cichociemny sleeper. Już sam fakt że jedziesz Audi/BMW wskazuje na to że pod maską jest moc więc.. A tym bardziej S3 taka prawda. Jeżeli już Audi to I gen A3/A4 w oponie 15 cali ale pod maską 1.8T a na klapie znaczek 1.6 laugh.gif To samo Opel w OPC - odrazu widać "moc".
Sleeper to jest Tico Van jadące 180 po A2 albo Cieńkocieńko robiące Cie ze świateł ew. Octavia Kombi w 1.9 TDI która się okazuje ma pod maską z 200KM+ broń boże żaden RS bo już widać że coś nie tak z nim. Wpasowuje się w to też Colt CZT tyko jak to ktoś podkreślił to japońska motoryzacja a ja mam na jej temat swoje zdanie (żywotność max 200tkm potem litr oleju na litr benzyny, mechanika w głowicy co to gazu nie lubi a każde ustawianie to koszta koszta i jeszcze raz koszta, silnik tak odchudzony że nie ma miejsca na planowe zużycie tylko odrazu awaria no i cieniutkie półośki, przegubiki jak w zabawce, rdza dopełnia obrazu całości (doświadczenia bazuję głównie na toyotach)).
Ktoś na początku wspomniał o Volvo w T5 czy to będzie C30 czy to będzie V40(tu nawet AWD się trafia), nie jest to zły pomys a przy okazji po prostu komfortowy przemieszczacz. Mazdy w MZR też szybkie a niepozorne szczególnie w 6 z napędem AWD.
Fiaciki jeżeli chodzi o sleepera zawsze dobry pomysł szczególnie w 1.4 T albo mocnym dieslu.
DOdam do tego na dzień dzisiejszy chyba najbardziej sleeperowe auto które wyjechało z fabryki a które jeżei jest w dobrym stanie to jest naprawdę fajną zabawką ;-) Xsara VTS.
hubi91
temat bardzo lotny smile.gif, ale jak większość, ja też uważam, że do 20k to można kupić szybki motocykl, a samochód to będzie tylko trochę szybszy niż rower.
Szedłbym w coś co daje frajdę z jazdy i jest ładne stylistycznie bo szybkie sleepera nie dostaniesz. (dla mnie szybki sleeper to coś co wygląda jak flotówka a jeździ jak supercar typu superb 500 koni czy coś takiego).
Więc ja proponuję zrobić zupełnie odwrotnie, kupić coś co wygląda sportowo i fajnie się prowadzi a jest wolne smile.gif Szkoda ze wymogiem jest 5 drzwi bo bym polecił jakąs mx5/mr2 czy inną mała zabawkę
I prośba ode mnie, nie kupuj diesla, please.

jakiś leon 350koni za 25k
wsadzić wielki napis SDI założy kołpaki i jazda, chociaż w zimę i tak dacia duster 4x4 będzie łatwiej startowała wink.gif
ledziu
CYTAT(Frolik @ Thu, 28 Oct 2021 - 08:19) *
To dobre pomysły te powyzsze auta, do tego można dołożyć jakieś e46 kombi 330d bez m-pakietu jak przedmówcy mówili.
Może byc subaru legacy gt. Wyglada niepozornie, w standardzie 250 KM a delikatnie liźnięte daje 280-290 KM. Ma dobry napęd 4x4, na mokrym czy na śniegu niejednego jeszcze takim autem zaskoczysz.


A powiedz nam ile jest teraz w ogłozseniach takich subaraczków ? A ile ich serwisowałeś ? Widziałeś jak wyglądają pod względem rdzy ? A reszta ? A e46 3,0d ile ich serwisowałeś ?

_KMS_
Polecam Colta ralliarta, ale w tej kasie może być ciężko, pewnie na CZT styknie i może warto by go dlubnac.
Osobiście mam wersje 180 R na rynek CH, 197ps/300nM robi robotę w lekkiej budzie (zwłaszcza moment obrotowy:D), pali rozsądnie a nawet bym powiedział mało przy normalnej eksploatacji.
Zmieniam olej co 5k km i zero problemów. ZERO. (100k nalotu)
Panowie w 3.0d po programie robili oczy;) i kończyło się gadką i pytaniem co tam pod maską - po odpowiedzi, że 1.5 była kupa śmiechu "ale to zapier@#$a!".
W tej kasie nic szybszego (przynajmniej na prostej;) nie ma opcji dorwać ( seryjnego ).
Za to z komfortem cienko trochę - bo twardo i wyciszenie także slabo.
16vg60
CYTAT(kontrolm @ Thu, 28 Oct 2021 - 08:25) *
mimo że sam zaproponowałem to według mnie żadne audi i bmw nie spełnia wymagań z początku czyli cichociemny sleeper. Już sam fakt że jedziesz Audi/BMW wskazuje na to że pod maską jest moc więc.. A tym bardziej S3 taka prawda.


Nieee biggrin.gif
Może 5%społeczeństwa wie co. To s3 /opc, reszta ma wyjebane i myśli że to stary wyjeb (bo tak jest biggrin.gif)

Rs4 b5/mk4 r32 jak czasami zajadę na spota/złota to 70‰osob pyta czy to ori albo rozkminia dopiero że ori gdzie na takich "imprezach" praktycznie wszyscy to znafcy laugh.gif, a co dopiero s3 8l w srebrnym lub czarnym kolorze wink.gif

Choć oczywiście 8l 5d 1.8t w quattro dużo bardziej do "slepera" ale i droga do ~300 dużo bardziej kreta, a tak naprawdę dopiero przy tej mocy jakoś fajnie już to jedzie...
ledziu
CYTAT(_KMS_ @ Thu, 28 Oct 2021 - 09:59) *
Polecam Colta ralliarta, ale w tej kasie może być ciężko, pewnie na CZT styknie i może warto by go dlubnac.
Osobiście mam wersje 180 R na rynek CH, 197ps/300nM robi robotę w lekkiej budzie (zwłaszcza moment obrotowy:D), pali rozsądnie a nawet bym powiedział mało przy normalnej eksploatacji.
Zmieniam olej co 5k km i zero problemów. ZERO. (100k nalotu)
Panowie w 3.0d po programie robili oczy;) i kończyło się gadką i pytaniem co tam pod maską - po odpowiedzi, że 1.5 była kupa śmiechu "ale to zapier@#$a!".
W tej kasie nic szybszego (przynajmniej na prostej;) nie ma opcji dorwać ( seryjnego ).
Za to z komfortem cienko trochę - bo twardo i wyciszenie także slabo.


Proponowałem go wcześniej bo bez tylnej kanapy waży poniżej 1t. a na federalkach + podstawowych modach turbiaka i sofcie "robi" większość podanych tu ambitnych typów. No i jest prawdziwym sleeperem biggrin.gif
No i chyba ważne jest to że wszystkie usterki typowe dla modelu można zamknąć na 3ech palcach jednej ręki. Przyjmuje lpg i pali go śmieszne ilości.
xxMAXIMxx
CYTAT(KompotEm @ Tue, 26 Oct 2021 - 20:06) *
1. Opel Astra H - 1.9 Diesel lub 2.0t
2. Renault Megane 2 - 1.9/2.0 diesel lub 2.0t
3. Seat Leon 2: 1.9 TDI
4. Fiat Grande Punto - 1.9 Diesel lub 1.4 T
5. Fiat Bravo 2 - 1.9 Diesel lub 1.4 T


Wiem, że gówno to wniesie to dyskusji ale śmiechłem jak zobaczyłem tą listę.
Życzę powodzenia w poszukiwaniach.
_KMS_
CYTAT(ledziu @ Thu, 28 Oct 2021 - 10:07) *
Proponowałem go wcześniej bo bez tylnej kanapy waży poniżej 1t. a na federalkach + podstawowych modach turbiaka i sofcie "robi" większość podanych tu ambitnych typów. No i jest prawdziwym sleeperem biggrin.gif
No i chyba ważne jest to że wszystkie usterki typowe dla modelu można zamknąć na 3ech palcach jednej ręki. Przyjmuje lpg i pali go śmieszne ilości.


Slyszalem tylko ( nie weryfikowalem ) ze jest parę osób only co zrobi soft do colta, tanio nie jest;p ralliart ver CH ma chyba boxa pod maską.
Dziwi mnie za to ze tylna kanapa jest taka ciężka? (Mam 5d)
Sleeper zwłaszcza jak nie masz naklejek ciemnych szyb fabrycznie i spojlerka;)
Chociaż i tak większość pogania mysli ze jedzie zwykle 1.1 1.3 a tu BIG ZONK biggrin.gif
Jakie podstawowe mody masz na myśli? Intercooler? Wydech?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.