![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#361
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Do tego znając życie testowane egzemplarze to demo z salonu na gównianych pirelli. Która poważna gazeta bierze (musi brać) demo z salonu? ![]() Do poczytnych magazynów (część z zeperfsa wiem, że na pewno tak, czy wszystkie - nie wiem) masz auto centralnie zamawiane i ogarniane przez przedstawiciela marki na dany kraj (na każdy główny rynek). Kto w Polsce tam coś sobie mierzy stoperem obok ekspresówki to pewnie rzeczywiście mało kogo interesuje i wtedy to może jest demo z salonu. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#362
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
jak F1 stać, żeby dobrać przełożenia do danego toru, to tym bardziej koncern samochodowy będzie stać, by dobrać prawidłowe przełożenia do swojego samochodu. Może i stać, ale mało kiedy to robią. Wierzysz w to że producenci dokładają wszelkich starań aby każde ich auto było naj w swej klasie? Robią to optymalnie - tak, optymalizują swoje koszty używając podzespołów które już mają w magazynie lub w produkcji. Strzelam - co najmniej 60-70% aut tak się klepie, chyba że wyszperasz dane z jakiegoś magazynu lub od inżyniera to popraw mnie ![]() Nie chce mi się grzebać w magazynach z testami aut, aby udowadniać Ci że źle dobrana skrzynia zdarza się i dopiero następny model otrzymuje taką z dużo lepiej dobranymi przełożeniami. Napisałeś że dwa auta o mocy 200KM pojadą tak samo i skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - tak może być w przypadku ręcznych skrzyń, gdzie "łącznik"ma duże znaczenie? Ale przecież nie zawsze, bo szybki 7 biegowy automat pozwoli szybciej rozpędzić auto niż 5 biegowy starszej konstrukcji. Bezstopniowa też nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem - np. w Mitsubishi Outlander taka skrzynia to dramat, auto jest strasznie zamulone i szybki start z miejsca to jakiś koszmar. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#363
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
GM można dać jako przykład złego dobrania skrzyń w FWD I4 i V6 od końca lat 80 gdzie są głównie Saaba lub przeznakomite Fiata. Skrzynia w Saabie 93 2,2 dieslu i 2,0T F35 3,82 taka sama (wszystkie przełożenia i główne). GM ma jeszcze inne silniki, marki choćby Opla i Chevroleta. No to różnią się maksymalnie przełożeniem głównym (no i kołem zębatym na dyferencjale bo muszą, jedno praktycznie wynika z drugiego) aczkolwiek spokojnie tych przełożeń, wariacji nie ma nie wiadomo ile. Dla F35 całe 4.
Więc: diesel 125 KM przy 4300 i 280 Nm przy 1500, 2,0T 150 KM przy 5500 i 240 Nm przy 2000 2,0T 210 KM przy 5300 i 300 Nm przy 2500-4000 To się postarali. (175KM też) Saab 9-3 ss 2.0t w maunalu 5 biegowym, w wersji poliftowej ma dość duży przeskok z 2 na 3 bieg. 2ka vmax 115 3-ka pod 180. W przedlifcie były dłuższe biegi 1i 2 o 5%, a główne przełożenie krótsze o 5% (tak z głowy piszę). Ale tam był przeskok 2->3 mniej tragiczny. Dokładnie tak - z 3,82 przeszli na 4,05, jednak dieslowe nie było idealne. Zmienili tylko przełożenie główne co zmienia prędkość o 5% (każdy bieg) i każda z opcji zmienia prędkość a obroty na danym biegu o... dokładnie 5%. Przypadek, że to idealnie trafia do przeznaczenia, mocy, masy dziesiątek modeli aut od lat 80 przez następne prawie 40 lat. Dodatkowo F25 = F35 z inną obudową, wnętrze to samo i F25 max 250Nm, a F35 350Nm. Co powoduję że F35 potrafią nie wyrabiać przy zgodnym z ich specyfiką momencie obrotowym. Przełożenia wszystkich biegów są zawsze identyczne dla całej rodziny Fxx przy danym modelu prócz F40 (jeszcze od Daewoo Dxx to też jeden pies). F40 już się bardziej postarali bo są do 3 wariacji przełożeń danego biegu. Cała rodzina skrzyń Saaba jest bardzo podobna i dzieli ze sobą dużo części. Tak taniej. A taki duży koncern... |
|
|
![]()
Post
#364
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Honda ma na 5b przełożenie 1 i główne 5, diesel na 5b również 1 i główne 2,5. Czyli na kołach przy tej samej prędkości liniowej samochodu w obu wypadkach będzie ten sam moment (bo brak momentu w Hondzie nadrobi odpowiednio zestopniowana skrzynia biegów), czyli 875Nm, a więc oba auta będą w przybliżeniu tak samo przyspieszać, o ile jedno nie będzie kompaktem a drugie suv'em i o to Maćkowi, jak mniemam chodziło, a tu niektórzy wyskakują z automatami 10 stopniowymi i F1. Oczywiście ale warto tu dodać, że większość doładowanych aut na 1/2 biegu nie będzie w stanie osiągnąć a nawet zbliżyć się do Nm z wykresu na hamowni... ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#365
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tylko automaty 8 biegowe waza pod 100kg vs manual 5 biegowy ktory wazy 35kg. 65kg nadwagi ciezko nadrobic lepszym doborem przelozen.
dlatego wiecej beigow a wiec wieksza masa nie zawsze znaczy lepiej. zwlaszcza ze wtedy czesto redukujemy w dol przez zakretem a wiec stawiamy auto bokiem. czesto plynna jazda na jednym w maire dlugim biegu jest lepsza niz mieszanie co chwile beigami przed zakretem i na wyjsciu. ale fakt biegi musza byc dobrane i do mocy auta i do konkretnego silnika. jeden wezmie skrzynie gdzie jedynka konczy sie na 100 potem dwojka na 140 trojka na 170 czworka na 200 i piatka na 230 i starczy a inny bedzie szukal skrzyni jedynka 50 dwojka 90 trojka 140 czworka 180 piatka 230 szostka 270 bo dla niego wazniejsza plynna ajzda w korkach oraz niskie obroty i cisza przy jezdzie autostradowej. a wiec komfort to nie sport i nie ma skrzyni idealnej do wszystkiego. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#366
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
8hp to ma spory calkowity zakres przelozen ale ppszczegoone biegi sa 'szeroko' stopniowane dlatego do sportu sie ta skrzynia nie nadaje. Masa to juz dyskwalifikator.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#367
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
tylko automaty 8 biegowe waza pod 100kg vs manual 5 biegowy ktory wazy 35kg. 65kg nadwagi ciezko nadrobic lepszym doborem przelozen. jakby jeszcze te 8 biegów szło stricte na przyśpieszenie i na ósmym biegu przy maksymalnych obrotach auto osiągałoby maksymalną prędkość, to może jakoś by się poprawiło osiągi. Tymczasem te 8-, 9-, 10-biegów instaluje się po to, żeby na autostradzie przy 140kph silnik miał 2000rpm (co oczywiście nie jest złe). Też nie ma się co przesadnie ekscytować szybkością działania skrzyń, bo na autostradzie to i tak nie ma większego znaczenia. Typowa rolka 80-180kph to jakieś 2-3 zmiany biegów, zysk na zmianach i tak traci się na lagu przy kickdownie, który w automatach, czy skrzyniach zrobotyzowanych jest bardzo duży. No chyba, że kierowca odpowiednio się przygotuje do karcenia Insignii i łapatkami sobie wymusi odpowiedni bieg tuż przed akcją właściwą ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#368
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Tymczasem te 8-, 9-, 10-biegów instaluje się po to, żeby na autostradzie przy 140kph silnik miał 2000rpm (co oczywiście nie jest złe) Dokładnie tu 9 biegowy w C klasie diesel ![]() Jakieś dziwne dywagacje NT moc/obroty/skrzynia. Parę lat temu zastanawiałem na co zmienić MB C63 6,2l. Padło na C400 (tańsze i wygodniejsze) lub C43 AMG. Znalazłem takie wykresy. ![]() Niby C63 to niezły bolid, ale zza kierownicy, przy niskich i średnich obrotach nie było tego, co innego jak się ciągnęło do czerwonego pola. Zresztą postęp w skrzyniach automatycznych jest bardzo duży. Klasyczny ZF6hp np w BMWto dramat, W C63 poliftowym miałem 7biegowy MCT -było lepiej. Teraz C43 9 biegowy dobór i zmiana biegów jest naprawdę szybka, więc silnik pracuje w optymalnym zakresie. |
|
|
![]()
Post
#369
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
jakby jeszcze te 8 biegów szło stricte na przyśpieszenie i na ósmym biegu przy maksymalnych obrotach auto osiągałoby maksymalną prędkość, to może jakoś by się poprawiło osiągi. Tymczasem te 8-, 9-, 10-biegów instaluje się po to, żeby na autostradzie przy 140kph silnik miał 2000rpm (co oczywiście nie jest złe). Też nie ma się co przesadnie ekscytować szybkością działania skrzyń, bo na autostradzie to i tak nie ma większego znaczenia. Typowa rolka 80-180kph to jakieś 2-3 zmiany biegów, zysk na zmianach i tak traci się na lagu przy kickdownie, który w automatach, czy skrzyniach zrobotyzowanych jest bardzo duży. No chyba, że kierowca odpowiednio się przygotuje do karcenia Insignii i łapatkami sobie wymusi odpowiedni bieg tuż przed akcją właściwą ![]() Wiesz, że jak masz np 8 biegów to te "ekstra 3" w porównaniu z 5ką to nie same nadbiegi? W 8hp to raptem 1 dodatkowy nadbieg 6ka to 1:1, u mie 300c na 4tym biegu przy odcince powinien mieć 280km/h więc nadbieg jest niepotrzebny do "dynamicznej jazdy" w 8hp masz więc po drodze 2 biegi więcej. Co do masy (z tego co udało mi się znaleźć) "suche" 8hp waży ~87kg, 722.6/W5A550 które mam u siebie waży ~83, Tremec (manual) z challa to już ~60kg. Zdaje sobie sprawę, że po drodze taki automat ma parę litrów oleju więcej i dodatową chłodnicę oleju, ale to raptem 10-15kg. Przy wozach które mają po 2t nie te 40kg to żadna różnica ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#370
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dlatego tez 8hp mega sie sprawdza w iveco daily
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#371
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
[...] tak traci się na lagu przy kickdownie, który w automatach, czy skrzyniach zrobotyzowanych jest bardzo duży. No chyba, że kierowca odpowiednio się przygotuje do karcenia Insignii i łapatkami sobie wymusi odpowiedni bieg tuż przed akcją właściwą ![]() Święta prawda, ciężko wygrać automatem z taką insygnią, która zawsze leci na autostradzie w okolicach czerwonego pola i nie musi redukować ergo ma przewagę przy redukcji ![]() |
|
|
![]()
Post
#372
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Święta prawda, ciężko wygrać automatem z taką insygnią, która zawsze leci na autostradzie w okolicach czerwonego pola i nie musi redukować ergo ma przewagę przy redukcji ![]() Tego się nie da już czytać, to pisze człowiek który swoją motoryzacyjną wiedze czerpie z jazdy jakimis trupami które mają max 200 km czy zepfers, gdyby się raz przejechał czyms mocniejszym i czymś nowszym niż 15 lat to by wiedział jak dzisiaj jezdzą auta z nowoczesnymi automatami, nie mówie nawet o takim S8 jak ja mam które też nowe nie jest (9 letni trup) który ma pod 700KM i o zadnym wstrzymaniu przyspieszania nie ma mowy, automat (nie dwusprzęgłowy) bije tak biegi ze żaden, powtarzam żaden manual nie miałby tutaj podejscia, ale zejdzmy na ziemie miałem golfa 6 z 2.0 tfsi czyli jakies 270KM i dsg tak tam biło te biegi ze tak samo zaden manual nie ma podejscia do tego jak to auto jechało, jak mi ktoś pisze ze jest w stanie wajchować tak skrzynią jak te automaty to znaczy ze nie ma pojecia o motoryzacji albo nigdy nie jechał takim autem...i jeszcze na koniec dodam temat automatu w 997 który jest stary jak swiat (stary mercedesowski automat), mimo tego ze to stara skrzynia z lat 90 mercedesa i tak...jest szybsza w zmianie niz manual do 100kmh, roznica w przyspieszeniu do 200 bedzie jeszcze większa...aha nie lubie tego automatu i wolałbym mieć w 911 manual ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#373
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
widzisz a Ty masz duże doświadczenie a nie wiesz że w salonach nadal stoją nowe auta z Aisinami w poprzek pod maską i choćby miał 8 biegów to nadal zmiena biegi tak jakby chciał a nie mógł.
A wystarczy się przejechać zwykłą e klasą z początku tego wieku i zobaczyć że ten stary leciwy 5 biegowy automat jest lata świetlne ![]() ![]() Niestety pomijając DSG w FWD to cała reszta ASB jest dla dziadków w kapeluszu. Nawet dwusprzęgłówki potrafią być ospałe - patrz Powershift w Fordach, Volvo i wydumki w koreańcach. Niby ta sama skrzynia ale w RWD a dzień do nocy ze zmianą biegów. Mamy takie czasy gdy nawet pedał gazu nie reaguje odrazu uchyleniem przepustnicy bo sterownik przelicza czy napewno chciałeś to zrobić a może właśnie masz zawał i to jest twój ostatni kickdown ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#374
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Te skrzynie w japoncach to jest dramat, zgadza się, skrzynie bezstopniowe to nie wiem jak nazwać, ale to nie jest dla mnie prawdziwa motoryzacja, jak ktos jezdzi toyotą to dla mnie nie wie co to dobra motoryzacja....chyba ze suprą z lat 90
![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#375
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
A wystarczy się przejechać zwykłą e klasą z początku tego wieku i zobaczyć że ten stary leciwy 5 biegowy automat jest lata świetlne ![]() Między 722.6 Mercedesa, a ZFem jest ogromna przepaść i to na korzyść ZFa. Nawet dobrze wystrojony 722.6 nie majta biegami tak dobrze jak ZF ![]() Te skrzynie w japoncach to jest dramat, zgadza się, skrzynie bezstopniowe to nie wiem jak nazwać, ale to nie jest dla mnie prawdziwa motoryzacja, jak ktos jezdzi toyotą to dla mnie nie wie co to dobra motoryzacja....chyba ze suprą z lat 90 ![]() ![]() Z nowymi japońcami to też w sumie dobry przykład. Pusty służbowy Avensis 1.8 i 140KM. Na trasie pod górkę nie był w stanie się wczłapać przy 110km/h na 4tym biegu ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#376
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Między 722.6 Mercedesa, a ZFem jest ogromna przepaść i to na korzyść ZFa. Nawet dobrze wystrojony 722.6 nie majta biegami tak dobrze jak ZF ![]() tylko teraz znajdź auto do 20 tyś z takim automatem które na start nie będzie wymagało włożenia drugich 20 tysiaków... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#377
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Nie no jest przepasc miedzy skrzynią merca a np. 8hp, to jest już inna technologia zupełnie o lata świetlne przed mercem....dzwoniłem nawet do Lamika aby się dowiedziec czy dałoby radę załozyć takie 8hp do mojego 997 turbo bo auto by dostało od razu jakby 100 koni więcej ale podobno się nie da
![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#378
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Nie no jest przepasc miedzy skrzynią merca a np. 8hp, to jest już inna technologia zupełnie o lata świetlne przed mercem....dzwoniłem nawet do Lamika aby się dowiedziec czy dałoby radę załozyć takie 8hp do mojego 997 turbo bo auto by dostało od razu jakby 100 koni więcej ale podobno się nie da ![]() ![]() hej kolego, ale czemu piszesz o koniach. Te 20 stron powstało po to, żeby obalić mit, że auto jeździ "na koniach mechanicznych". Najważniejszy jest niut ![]() Co do szybkości skrzyń - nie chodzi o to, czy są szybkie podczas przyśpieszania, chodzi o to, jak szybko znajdują właściwy bieg przy kickdownie. Jedziesz autostradą 90kph za ciężarówką na 10-tym biegu mając 1300rpm, nagle na ogon siada agresywnie Insignia. Ciężarówka zjeżdża, nagrzany kolo w Oplu ma już wbitą 2-kę i gaz do oporu, a ty dopiero wciskasz gaz do dechy. Od czasu zredukowania z 10-tki na 2-kę zależy twoja reputacja i respekt wśród pasażerów ![]() ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#379
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Maciek mam 850niuta także nie potrzebuje więcej, odnosnie tego twojego mokrego snu o redukcji z 10 na 2 czy 1 bieg aby wyprzedzić ciężarówke widać znowu ze nie masz zielonego pojęcia o nowoczesnej motoryzacji, wystarczy łopatkami klepnąć dwa razy w dól czy przełączam jednym dotknięciem skrzyni w tryb s i juz mam w S8 w ciągu pól sekundy dostępne 900nM, proszę Cię moze juz nie pisz więcej tylko wypozycz sobie nowoczesne, mocne auto z automatem i zrozumiesz o czym pisze bo inaczej to jak opisywać zachód słonca ślepemu...
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#380
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a Ty prnit znów "nowoczesne, mocne z automatem"...
No to bierzesz "nowoczesne, mocne z automatem" 300KM Mini w automacie Aisina i duuuupa blada...Twoja Babcia by szybciej w manualu zredukowała ![]() Już nie mówiąc że to wogóle nie jedzie jak na takie auto i moc... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 07:10 |