![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Nie ma za co. Widzę że nie potrafisz wyjść poza teorię która na papierze wygląda świetnie. To jeszcze jedno pytanie. Po kiego ciorta konstruktorzy coraz częściej stosują ośmio, dziewięcio a nawet 10-cio biegowe skrzynie skoro zwykła 5-6 przełożeniowa optymalnie wg. Ciebie wykorzystuje charakterystykę silnika? A nie tak dawno były skrzynie 3-4 biegowe. Też było optymalnie?
![]() -------------------- A110S
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Najoptymalniejsza byłaby skrzynia bezstopniowa która odzwierciedla charakterystykę silnika elektrycznego gdzie jedziesz ze stałym maksymalnym momentem żeby uzyskać maksymalne przyspieszenie, a następnie zmieniasz przełożenie po uzyskaniu maksymalnych obrotów silnika ergo najwyższej mocy bo moment jest płaski. W elektryku masz odwzbudzenie które powoli zmniejsza moment, a umożliwia zwiększenie obrotów. Jedziesz ze stałą mocą ale przyspieszenie zaczyna malec wraz ze spadkiem momentu.
W samochodzie masz pod nogą regulator momentu. Z jego pomocą regulujesz moment na kołach i ważne jest żeby był najwyższy możliwie dostępny i jak najszybciej. Można powiedzieć, że to element bezpieczeństwa i poprawy "czucia" wozu -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Po kiego ciorta konstruktorzy coraz częściej stosują ośmio, dziewięcio a nawet 10-cio biegowe skrzynie skoro zwykła 5-6 przełożeniowa optymalnie wg. Ciebie wykorzystuje charakterystykę silnika? A nie tak dawno były skrzynie 3-4 biegowe. Też było optymalnie? czasami stosują 16, czy 18 przełożeń. Kwestia, co mają dostępnego konstruktorzy. Jak będzie możliwe zastosowanie tylko skrzynki 2-biegowej, to tak dobiorą te przełożenia, że wystarczą. Tylko to nie ma naprawdę nic do tematu. Ważne jest to, że zawsze otrzymasz skrzynię optymalnie dobraną, bez znaczenia, czy ma 3, 5, czy 12 przełożeń.![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#344
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Już rozumiem. Nie ma znaczenia ilość przełożeń. Mogą być nawet dwa w silniku B16a2 konstruktorzy dobiorą je optymalnie i nie będzie to miało znaczenia na osiągi. Eureka
![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#345
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Kwestia, co mają dostępnego konstruktorzy To akurat prawda - jeśli auto ma być w miarę tanie lub księgowi nie godzą się na dodatkowe koszty to biorą to co jest tanie lub już wkładali do innych modeli, np. jakiś mułowaty Aisin w Oplu. zawsze otrzymasz skrzynię optymalnie dobraną I to akurat nie jest prawda. Wiele jest modeli aut które np. po liftingu otrzymują inna skrzynię i auto jest zupełnie inne, żwawe i przyjemnie wykorzystuje potencjał silnika. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#346
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Już rozumiem. Nie ma znaczenia ilość przełożeń. Mogą być nawet dwa w silniku B16a2 konstruktorzy dobiorą je optymalnie i nie będzie to miało znaczenia na osiągi. Eureka ![]() nie wiem, jaki jest cel w przeinaczaniu moich postów ![]() I to akurat nie jest prawda. Wiele jest modeli aut które np. po liftingu otrzymują inna skrzynię i auto jest zupełnie inne, żwawe i przyjemnie wykorzystuje potencjał silnika. jakieś konkretne przykłady, skoro jest ich wiele? -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
nie wiem, jaki jest cel w przeinaczaniu moich postów ![]() To, że skrzynia ma X biegów nie oznacza, że jest optymalna ![]() jakieś konkretne przykłady, skoro jest ich wiele? Chyba wszystko do czego władowane zostały HPki -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#348
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
To, że skrzynia ma X biegów nie oznacza, że jest optymalna ![]() ale kogo to obchodzi? Masz Astrę 2.0 turbo, która wychodziła tylko w 6-ciobiegowym manualu (podobnie jak inne auta poruszone w tym wątku, ewentualnie zamiast 6-, jest 5 biegów), a ty filozofujesz o 10-biegowych automatach ![]() ![]() Chyba wszystko do czego władowane zostały HPki może w końcu jakiś konkret: producent, model, silnik?przypomnę kwestię: Wiele jest modeli aut które np. po liftingu otrzymują inna skrzynię i auto jest zupełnie inne, żwawe i przyjemnie wykorzystuje potencjał silnika. "wiele jest modeli" to jest mowa trawa, nic nie mówiący zwrot, który nic nie oznacza. Ja się pytam o konkretne przykłady. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Z tym optymalnym doborem to przesada z twojej strony
![]() ![]() Może tak być, że audi ma idealnie dobrana skrzynie i przełożenie żeby robić szybko 0-100, a opel stawia np na trakcję, ma 1ke o niskim przełożeniu i potem np strasznie krótką 2ke. Przykład charger r/t, 300, challenger. Do 2014 5cio biegowy automat mercedesa, po lifcie zf 8hp. Różnica coś koło 0.2s 0-100 przy tej samej mocy. -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#350
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
"wiele jest modeli" to jest mowa trawa, nic nie mówiący zwrot, który nic nie oznacza. Ja się pytam o konkretne przykłady. Już o tym pisałem. Impreza GC8. W Japonii niektóre wersje miały krótsze przełożenie główne dzięki czemu samochód szybciej przyspieszał ale miał mniejszy V-maks https://gc8.pl/produkt/przelozenie-glowne-s...18-krotkie-4-3/ Legacy Turbo miał wersję RS (tylko ma Japonię i Aus) która miała krótsze przełożenia. Słowo optymalne nie oznacza że maksymalnie wykorzystuje osiągi silnika. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#351
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Optymalnie to przełożenia ma dobrane np F1 i to pod dany silnik. I jeśli mamy taką możliwość zabawy ze skrzynią biegów, to 2.0 800 koni ma sens. Jeśli nie mamy możliwości dopasować skrzyni do silnika, to niestety musimy iść na kompromis i poszerzyć powerband, żeby dało się tym jeździć.
Mnie nie stać na customową skrzynię biegów i dlatego mam silnik z kompresorem. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#352
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
W F1 to ich stać żeby sobie dobrać przełożenia do danego toru. Inne będzie na Monzy inne na krętym Monaco. Generalnie dobry samochód uliczny to taki, gdzie konstruktorzy idealnie sie wbili w całą masę kompromisów nie tylko przełożeń.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#353
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
I tu chyba warto przytoczyć różnice w osiagach jak mustang dostał 10 biegów i nagle zaczął sobie dobrze radzić... Zresztą większość wozów po włożeniu np. 8HP zaczyna kręcić dużo lepsze czasy i to nie tylko ze względu na szybsze zmiany biegów.
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#354
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
W F1 to ich stać żeby sobie dobrać przełożenia do danego toru. Inne będzie na Monzy inne na krętym Monaco. Generalnie dobry samochód uliczny to taki, gdzie konstruktorzy idealnie sie wbili w całą masę kompromisów nie tylko przełożeń. jak F1 stać, żeby dobrać przełożenia do danego toru, to tym bardziej koncern samochodowy będzie stać, by dobrać prawidłowe przełożenia do swojego samochodu. I tu chyba warto przytoczyć różnice w osiagach jak mustang dostał 10 biegów i nagle zaczął sobie dobrze radzić... Zresztą większość wozów po włożeniu np. 8HP zaczyna kręcić dużo lepsze czasy i to nie tylko ze względu na szybsze zmiany biegów. zeperfs jak zwykle bezlitosny ![]() https://zeperfs.com/en/duel7264-7263.htm co z tego, że Mustang ma 10 biegów, skoro ostatnie 3 to nadbiegi. poza tym, nie ma to specjalnie związku z: I to akurat nie jest prawda. Wiele jest modeli aut które np. po liftingu otrzymują inna skrzynię i auto jest zupełnie inne, żwawe i przyjemnie wykorzystuje potencjał silnika. bo tu kolega stara się powiedzieć, że przełożenia przed liftem są źle dobrane i jest wiele samochodów, które po lifcie ma już dobrze dobrane przełożenia. Dlatego się pytam, co to za samochody? Konkretnie, model i typ, skoro jest ich tak wiele, to nie powinno być problemów. Kolega Tommo próbował coś pisać o Imprezie i Legacy - ale to nie to samo. Czy w wolnej, czy szybkiej przekładni głównej i tak przełożenia skrzyni biegów są dobrze i optymalnie dobrane. Nie ma jakichś kuriozalnych spadków obrotów z 6000 na 4000 na 4-tym biegu. Albo braku możliwości osiągnięcia prędkości maksymalnej na którymkolwiek biegu. A może ktoś potrafi po prostu wskazać samochód ze źle dobranymi przełożeniami? Tylko bez mędrkowania, że jest "wiele takich samochodów", po prostu producent, model, silnik. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
zeperfs jak zwykle bezlitosny ![]() https://zeperfs.com/en/duel7264-7263.htm co z tego, że Mustang ma 10 biegów, skoro ostatnie 3 to nadbiegi. I teraz klikamy źródło danych - jedno. Jeden pomiar od jakiejś gazety. Nie jestem przeciwnikiem zeperfs ale! Ale pomiary osiągów są zależne od warunków, temperatur, kierowcy i tak dalej, nie mówiąc już, że auta czasem potrafią nawet te same modele jechać gorzej bądź lepiej... ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#356
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Nie, przykleiłeś sobie bzdurę, że mierzyłem z06 na torze, dlatego napisałem jasno że nie było to na torze i takich bzdur do swoich wywodów doklejasz coraz więcej... To nie rozumiem ja piszę bzdury bo ustawki są be, pomiar na jakiejś imprezie też be ty za to strzeliłeś wywód z kategorii pewniaków 100% z RL i jest git. No i fakt błąd że napisałem o pomiarze torowym a nie RLowym (poniżej 12,4) przypomnę Ci : I czym mierzyłeś to Z06, swoim lexem obok ![]() ![]() Podobnie wygląda to co sam robisz, raz wyjdzie tak, innym razem siak: https://www.youtube.com/watch?v=P3DiNIJHeZs https://www.youtube.com/watch?v=nyoDLIcYm0Q . Nie rozumiem przesłania tych linków. Jeden filmik z ustawki bez toru kreska + rolka drugi filmik z toru ze sprzętem ćwiartka + rolka. Rolka podobnie, kreska mniej podobnie ale w tą samą stronę co w poprzednim linku, a ćwiara tylko na jednym filmie. |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A może ktoś potrafi po prostu wskazać samochód ze źle dobranymi przełożeniami? Tylko bez mędrkowania, że jest "wiele takich samochodów", po prostu producent, model, silnik. Saab 9-3 ss 2.0t w maunalu 5 biegowym, w wersji poliftowej ma dość duży przeskok z 2 na 3 bieg. 2ka vmax 115 3-ka pod 180. W przedlifcie były dłuższe biegi 1i 2 o 5%, a główne przełożenie krótsze o 5% (tak z głowy piszę). Ale tam był przeskok 2->3 mniej tragiczny. Mazda RX8 też ma zwalone biegi , w 5 biegowej skrzyni 3-ka 160 4-ka 240. W 6 biegowej 3-ka 145, 4-ka 200. Nie są to optymalne przełożenia do dobrych przyspieszeń, szczególnie w gównianym wanklu, który nie ma momentu na niższych obrotach. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#358
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
I teraz klikamy źródło danych - jedno. Jeden pomiar od jakiejś gazety. Nie jestem przeciwnikiem zeperfs ale! Ale pomiary osiągów są zależne od warunków, temperatur, kierowcy i tak dalej, nie mówiąc już, że auta czasem potrafią nawet te same modele jechać gorzej bądź lepiej... ![]() Do tego znając życie testowane egzemplarze to demo z salonu na gównianych pirelli. Nie zdziwiłbym się gdyby okazało się, że w obu przypadkach pierwsze metry to walka o przyczepność ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#359
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Niektórzy to widzą i interpretują tekst jak im się podoba
![]() Maćkowi ewidentnie chodzi o to że jak auta mają podobną moc, podobną masę, i przykładowo oba mają 5 biegowy manual, to wiadomo że pojadą podobnie nie wnikając w moment obrotowy i jak producent zestroił przełożenia. A jak damy do tego samego silnika jakiś stary 3 biegowy hydrokinetyk i Zf8hp to wiadomo że na tym drugim będzie szybciej i z tym podejrzewam Maciek się zgodzi. |
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
The Driver, dokładnie. Zastanawiam się czy to brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, czy umyślna błędna interpretacja i sianie fermentu. Czekam kiedy wejdziecie na temat wykresu żelazo-węgiel materiału do produkcji kół zębatych trzeciego biegu i jego obróbki cieplnej.
Oczywiście są skrzynie biegów ewidentnie źle zestopniowane, od siebie dorzucę przykład skrzyni F25 w przedliftowej Vectrze B 2.5, gdzie 3ka jest do 180 km/h - piszę z pamięci, GIB mnie poprawi jeśli mijam się z prawdą ![]() CYTAT można zrobić lekki silnik, z mniejszym momentem, wyższymi obrotami, a taką samą mocą, natomiast moment na kołach i tak będzie nadrobiony skrzynią biegów i przełożeniem głównym. Mam wrażenie, że niektórzy przeczytali pogrubiony fragment i dorobili do niego ideologię pod swój punkt widzenia, więc wyjaśnię za Maćka - mam nadzieję, że się nie obrazi i dobrze zrozumiałem co chciał przekazać: przyjmijmy że mamy Hondę 200KM/175Nm przy 8kRPM i 3l diesla 200KM/350Nm przy 4k. Honda ma na 5b przełożenie 1 i główne 5, diesel na 5b również 1 i główne 2,5. Czyli na kołach przy tej samej prędkości liniowej samochodu w obu wypadkach będzie ten sam moment (bo brak momentu w Hondzie nadrobi odpowiednio zestopniowana skrzynia biegów), czyli 875Nm, a więc oba auta będą w przybliżeniu tak samo przyspieszać, o ile jedno nie będzie kompaktem a drugie suv'em i o to Maćkowi, jak mniemam chodziło, a tu niektórzy wyskakują z automatami 10 stopniowymi i F1. -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 07:12 |