Shoutbox 0 nowych PW 


37 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mocny samochód do 20 tyś na sleepera
Tommo
post Sun, 14 Nov 2021 - 17:37
Post #341


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Nie ma za co. Widzę że nie potrafisz wyjść poza teorię która na papierze wygląda świetnie. To jeszcze jedno pytanie. Po kiego ciorta konstruktorzy coraz częściej stosują ośmio, dziewięcio a nawet 10-cio biegowe skrzynie skoro zwykła 5-6 przełożeniowa optymalnie wg. Ciebie wykorzystuje charakterystykę silnika? A nie tak dawno były skrzynie 3-4 biegowe. Też było optymalnie? biggrin.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 14 Nov 2021 - 17:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rezor
post Sun, 14 Nov 2021 - 17:54
Post #342


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Najoptymalniejsza byłaby skrzynia bezstopniowa która odzwierciedla charakterystykę silnika elektrycznego gdzie jedziesz ze stałym maksymalnym momentem żeby uzyskać maksymalne przyspieszenie, a następnie zmieniasz przełożenie po uzyskaniu maksymalnych obrotów silnika ergo najwyższej mocy bo moment jest płaski. W elektryku masz odwzbudzenie które powoli zmniejsza moment, a umożliwia zwiększenie obrotów. Jedziesz ze stałą mocą ale przyspieszenie zaczyna malec wraz ze spadkiem momentu.
W samochodzie masz pod nogą regulator momentu. Z jego pomocą regulujesz moment na kołach i ważne jest żeby był najwyższy możliwie dostępny i jak najszybciej. Można powiedzieć, że to element bezpieczeństwa i poprawy "czucia" wozu


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Sun, 14 Nov 2021 - 19:19
Post #343


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Tommo @ Sun, 14 Nov 2021 - 18:37) *
Po kiego ciorta konstruktorzy coraz częściej stosują ośmio, dziewięcio a nawet 10-cio biegowe skrzynie skoro zwykła 5-6 przełożeniowa optymalnie wg. Ciebie wykorzystuje charakterystykę silnika? A nie tak dawno były skrzynie 3-4 biegowe. Też było optymalnie? biggrin.gif
czasami stosują 16, czy 18 przełożeń. Kwestia, co mają dostępnego konstruktorzy. Jak będzie możliwe zastosowanie tylko skrzynki 2-biegowej, to tak dobiorą te przełożenia, że wystarczą. Tylko to nie ma naprawdę nic do tematu. Ważne jest to, że zawsze otrzymasz skrzynię optymalnie dobraną, bez znaczenia, czy ma 3, 5, czy 12 przełożeń.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 14 Nov 2021 - 20:32
Post #344


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Już rozumiem. Nie ma znaczenia ilość przełożeń. Mogą być nawet dwa w silniku B16a2 konstruktorzy dobiorą je optymalnie i nie będzie to miało znaczenia na osiągi. Eureka biggrin.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Mon, 15 Nov 2021 - 07:20
Post #345


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





CYTAT(Maciek1234 @ Sun, 14 Nov 2021 - 19:19) *
Kwestia, co mają dostępnego konstruktorzy


To akurat prawda - jeśli auto ma być w miarę tanie lub księgowi nie godzą się na dodatkowe koszty to biorą to co jest tanie lub już wkładali do innych modeli, np. jakiś mułowaty Aisin w Oplu.


CYTAT(Maciek1234 @ Sun, 14 Nov 2021 - 19:19) *
zawsze otrzymasz skrzynię optymalnie dobraną


I to akurat nie jest prawda. Wiele jest modeli aut które np. po liftingu otrzymują inna skrzynię i auto jest zupełnie inne, żwawe i przyjemnie wykorzystuje potencjał silnika.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Mon, 15 Nov 2021 - 08:55
Post #346


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Tommo @ Sun, 14 Nov 2021 - 21:32) *
Już rozumiem. Nie ma znaczenia ilość przełożeń. Mogą być nawet dwa w silniku B16a2 konstruktorzy dobiorą je optymalnie i nie będzie to miało znaczenia na osiągi. Eureka biggrin.gif

nie wiem, jaki jest cel w przeinaczaniu moich postów mellow.gif jeśli producent będzie mógł zastosować 2 biegi, to tyle zastosuje. Najnowsze Porsche ma tyle biegów i to wystarczy, by wydobyć potencjał silnika. W Hondzie wystarczyło 5 biegów, więc tyle zastosowali. W obu przypadkach przełożenia są optymalne.

CYTAT(_adams_ @ Mon, 15 Nov 2021 - 08:20) *
I to akurat nie jest prawda. Wiele jest modeli aut które np. po liftingu otrzymują inna skrzynię i auto jest zupełnie inne, żwawe i przyjemnie wykorzystuje potencjał silnika.

jakieś konkretne przykłady, skoro jest ich wiele?


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 15 Nov 2021 - 09:39
Post #347


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 15 Nov 2021 - 08:55) *
nie wiem, jaki jest cel w przeinaczaniu moich postów mellow.gif jeśli producent będzie mógł zastosować 2 biegi, to tyle zastosuje. Najnowsze Porsche ma tyle biegów i to wystarczy, by wydobyć potencjał silnika. W Hondzie wystarczyło 5 biegów, więc tyle zastosowali. W obu przypadkach przełożenia są optymalne.

To, że skrzynia ma X biegów nie oznacza, że jest optymalna wink.gif by wydobyć potencjał silnika najlepiej byłoby zastosować skrzynie bezstopniową. Im więcej biegów tym mniej trzeba się martwić charakterystyką silnika (mniejszy zakres obrotów objęty przez przełożenie), z drugiej strony każde przełożenie to strata czasu. W manualach 3-4 biegi do szybkiej jazdy w zupełności wystarczą, każdy bieg więcej to "szukanie" tego właściwego i wydłużanie niepotrzebnie czasu na kolejne przełożenia. Nowe 8-10 biegowe automaty zjadają wszystkie manuale i najwytrwalszych kierowców.

CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 15 Nov 2021 - 08:55) *
jakieś konkretne przykłady, skoro jest ich wiele?

Chyba wszystko do czego władowane zostały HPki


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Mon, 15 Nov 2021 - 10:17
Post #348


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Rezor @ Mon, 15 Nov 2021 - 10:39) *
To, że skrzynia ma X biegów nie oznacza, że jest optymalna wink.gif by wydobyć potencjał silnika najlepiej byłoby zastosować skrzynie bezstopniową. Im więcej biegów tym mniej trzeba się martwić charakterystyką silnika (mniejszy zakres obrotów objęty przez przełożenie), z drugiej strony każde przełożenie to strata czasu. W manualach 3-4 biegi do szybkiej jazdy w zupełności wystarczą, każdy bieg więcej to "szukanie" tego właściwego i wydłużanie niepotrzebnie czasu na kolejne przełożenia. Nowe 8-10 biegowe automaty zjadają wszystkie manuale i najwytrwalszych kierowców.

ale kogo to obchodzi? Masz Astrę 2.0 turbo, która wychodziła tylko w 6-ciobiegowym manualu (podobnie jak inne auta poruszone w tym wątku, ewentualnie zamiast 6-, jest 5 biegów), a ty filozofujesz o 10-biegowych automatach laugh.gif ewentualnie uważasz, że te sześć biegów w Oplu jest źle dobranych? Albo któryś tu ze speców, co się tak uparł, że Audi 1,8 turbo jeździ lepiej od Opla 2,0 turbo, bo jeden to Opel, a drugi to Audi i chłopaki w Audi wiedzą jak dobrać przełożenia do swojego silnika, a chłopaki z Opla już nie wiedzą laugh.gif


CYTAT(Rezor @ Mon, 15 Nov 2021 - 10:39) *
Chyba wszystko do czego władowane zostały HPki
może w końcu jakiś konkret: producent, model, silnik?

przypomnę kwestię:
Wiele jest modeli aut które np. po liftingu otrzymują inna skrzynię i auto jest zupełnie inne, żwawe i przyjemnie wykorzystuje potencjał silnika.

"wiele jest modeli" to jest mowa trawa, nic nie mówiący zwrot, który nic nie oznacza. Ja się pytam o konkretne przykłady.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 15 Nov 2021 - 10:59
Post #349


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Z tym optymalnym doborem to przesada z twojej strony smile.gif jeszcze jak producent sam robi skrzynie to może się bawić w dobieranie przełożeń. Zazwyczaj kończy się na tym, że bierzesz z półki to co jest i najwyżej dobierasz przełożenie główne w zależności od wersji silnikowej lub preferencji klienta. Do tego skrzynie raczej są dobierane pod ekonomię 2k rpm na 3ce przy 55km/h, 4ka 70km/h i 5ka 100km/h (nie dotyczy PSA laugh.gif)
Może tak być, że audi ma idealnie dobrana skrzynie i przełożenie żeby robić szybko 0-100, a opel stawia np na trakcję, ma 1ke o niskim przełożeniu i potem np strasznie krótką 2ke. Przykład charger r/t, 300, challenger. Do 2014 5cio biegowy automat mercedesa, po lifcie zf 8hp. Różnica coś koło 0.2s 0-100 przy tej samej mocy.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 15 Nov 2021 - 11:43
Post #350


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 15 Nov 2021 - 10:17) *
"wiele jest modeli" to jest mowa trawa, nic nie mówiący zwrot, który nic nie oznacza. Ja się pytam o konkretne przykłady.


Już o tym pisałem. Impreza GC8. W Japonii niektóre wersje miały krótsze przełożenie główne dzięki czemu samochód szybciej przyspieszał ale miał mniejszy V-maks

https://gc8.pl/produkt/przelozenie-glowne-s...18-krotkie-4-3/

Legacy Turbo miał wersję RS (tylko ma Japonię i Aus) która miała krótsze przełożenia.

Słowo optymalne nie oznacza że maksymalnie wykorzystuje osiągi silnika.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 15 Nov 2021 - 12:13
Post #351


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Optymalnie to przełożenia ma dobrane np F1 i to pod dany silnik. I jeśli mamy taką możliwość zabawy ze skrzynią biegów, to 2.0 800 koni ma sens. Jeśli nie mamy możliwości dopasować skrzyni do silnika, to niestety musimy iść na kompromis i poszerzyć powerband, żeby dało się tym jeździć.
Mnie nie stać na customową skrzynię biegów i dlatego mam silnik z kompresorem.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 15 Nov 2021 - 13:53
Post #352


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





W F1 to ich stać żeby sobie dobrać przełożenia do danego toru. Inne będzie na Monzy inne na krętym Monaco. Generalnie dobry samochód uliczny to taki, gdzie konstruktorzy idealnie sie wbili w całą masę kompromisów nie tylko przełożeń.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Mon, 15 Nov 2021 - 14:07
Post #353


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





I tu chyba warto przytoczyć różnice w osiagach jak mustang dostał 10 biegów i nagle zaczął sobie dobrze radzić... Zresztą większość wozów po włożeniu np. 8HP zaczyna kręcić dużo lepsze czasy i to nie tylko ze względu na szybsze zmiany biegów.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Mon, 15 Nov 2021 - 14:56
Post #354


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Tommo @ Mon, 15 Nov 2021 - 14:53) *
W F1 to ich stać żeby sobie dobrać przełożenia do danego toru. Inne będzie na Monzy inne na krętym Monaco. Generalnie dobry samochód uliczny to taki, gdzie konstruktorzy idealnie sie wbili w całą masę kompromisów nie tylko przełożeń.

jak F1 stać, żeby dobrać przełożenia do danego toru, to tym bardziej koncern samochodowy będzie stać, by dobrać prawidłowe przełożenia do swojego samochodu.

CYTAT(deejey! @ Mon, 15 Nov 2021 - 15:07) *
I tu chyba warto przytoczyć różnice w osiagach jak mustang dostał 10 biegów i nagle zaczął sobie dobrze radzić... Zresztą większość wozów po włożeniu np. 8HP zaczyna kręcić dużo lepsze czasy i to nie tylko ze względu na szybsze zmiany biegów.

zeperfs jak zwykle bezlitosny laugh.gif
https://zeperfs.com/en/duel7264-7263.htm

co z tego, że Mustang ma 10 biegów, skoro ostatnie 3 to nadbiegi.

poza tym, nie ma to specjalnie związku z:
CYTAT(_adams_ @ Mon, 15 Nov 2021 - 08:20) *
I to akurat nie jest prawda. Wiele jest modeli aut które np. po liftingu otrzymują inna skrzynię i auto jest zupełnie inne, żwawe i przyjemnie wykorzystuje potencjał silnika.

bo tu kolega stara się powiedzieć, że przełożenia przed liftem są źle dobrane i jest wiele samochodów, które po lifcie ma już dobrze dobrane przełożenia. Dlatego się pytam, co to za samochody? Konkretnie, model i typ, skoro jest ich tak wiele, to nie powinno być problemów.
Kolega Tommo próbował coś pisać o Imprezie i Legacy - ale to nie to samo. Czy w wolnej, czy szybkiej przekładni głównej i tak przełożenia skrzyni biegów są dobrze i optymalnie dobrane. Nie ma jakichś kuriozalnych spadków obrotów z 6000 na 4000 na 4-tym biegu. Albo braku możliwości osiągnięcia prędkości maksymalnej na którymkolwiek biegu.

A może ktoś potrafi po prostu wskazać samochód ze źle dobranymi przełożeniami? Tylko bez mędrkowania, że jest "wiele takich samochodów", po prostu producent, model, silnik.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Mon, 15 Nov 2021 - 15:17
Post #355


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 15 Nov 2021 - 14:56) *
zeperfs jak zwykle bezlitosny laugh.gif
https://zeperfs.com/en/duel7264-7263.htm

co z tego, że Mustang ma 10 biegów, skoro ostatnie 3 to nadbiegi.


I teraz klikamy źródło danych - jedno. Jeden pomiar od jakiejś gazety. Nie jestem przeciwnikiem zeperfs ale! Ale pomiary osiągów są zależne od warunków, temperatur, kierowcy i tak dalej, nie mówiąc już, że auta czasem potrafią nawet te same modele jechać gorzej bądź lepiej... smile.gif Suche cyfry to nie zawsze taka wyrocznia IMHO.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Mon, 15 Nov 2021 - 15:18
Post #356


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 14 Nov 2021 - 13:45) *
Nie, przykleiłeś sobie bzdurę, że mierzyłem z06 na torze, dlatego napisałem jasno że nie było to na torze i takich bzdur do swoich wywodów doklejasz coraz więcej...


To nie rozumiem ja piszę bzdury bo ustawki są be, pomiar na jakiejś imprezie też be ty za to strzeliłeś wywód z kategorii pewniaków 100% z RL i jest git. No i fakt błąd że napisałem o pomiarze torowym a nie RLowym (poniżej 12,4) przypomnę Ci :

CYTAT(Lincoln e30ix @ Mon, 01 Nov 2021 - 15:24) *
I czym mierzyłeś to Z06, swoim lexem obok laugh.gif Zdrowy egzemplarz z ogarniętym kierowcą i ogumieniem w polskich warunkach schodzi poniżej 12.4s - sprawdzone RL (nie dwudziestoma bezsensownymi przejazdami z autem obok tongue.gif )


CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 14 Nov 2021 - 13:45) *
Podobnie wygląda to co sam robisz, raz wyjdzie tak, innym razem siak:
https://www.youtube.com/watch?v=P3DiNIJHeZs
https://www.youtube.com/watch?v=nyoDLIcYm0Q
.


Nie rozumiem przesłania tych linków.

Jeden filmik z ustawki bez toru kreska + rolka drugi filmik z toru ze sprzętem ćwiartka + rolka.

Rolka podobnie, kreska mniej podobnie ale w tą samą stronę co w poprzednim linku, a ćwiara tylko na jednym filmie.




Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 15 Nov 2021 - 15:57
Post #357


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 15 Nov 2021 - 14:56) *
A może ktoś potrafi po prostu wskazać samochód ze źle dobranymi przełożeniami? Tylko bez mędrkowania, że jest "wiele takich samochodów", po prostu producent, model, silnik.


Saab 9-3 ss 2.0t w maunalu 5 biegowym, w wersji poliftowej ma dość duży przeskok z 2 na 3 bieg. 2ka vmax 115 3-ka pod 180. W przedlifcie były dłuższe biegi 1i 2 o 5%, a główne przełożenie krótsze o 5% (tak z głowy piszę). Ale tam był przeskok 2->3 mniej tragiczny.
Mazda RX8 też ma zwalone biegi , w 5 biegowej skrzyni 3-ka 160 4-ka 240. W 6 biegowej 3-ka 145, 4-ka 200.

Nie są to optymalne przełożenia do dobrych przyspieszeń, szczególnie w gównianym wanklu, który nie ma momentu na niższych obrotach.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 15 Nov 2021 - 18:18
Post #358


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(deejey! @ Mon, 15 Nov 2021 - 15:17) *
I teraz klikamy źródło danych - jedno. Jeden pomiar od jakiejś gazety. Nie jestem przeciwnikiem zeperfs ale! Ale pomiary osiągów są zależne od warunków, temperatur, kierowcy i tak dalej, nie mówiąc już, że auta czasem potrafią nawet te same modele jechać gorzej bądź lepiej... smile.gif Suche cyfry to nie zawsze taka wyrocznia IMHO.

Do tego znając życie testowane egzemplarze to demo z salonu na gównianych pirelli. Nie zdziwiłbym się gdyby okazało się, że w obu przypadkach pierwsze metry to walka o przyczepność rolleyes.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Mon, 15 Nov 2021 - 18:42
Post #359


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Niektórzy to widzą i interpretują tekst jak im się podoba wink.gif

Maćkowi ewidentnie chodzi o to że jak auta mają podobną moc, podobną masę, i przykładowo oba mają 5 biegowy manual, to wiadomo że pojadą podobnie nie wnikając w moment obrotowy i jak producent zestroił przełożenia.

A jak damy do tego samego silnika jakiś stary 3 biegowy hydrokinetyk i Zf8hp to wiadomo że na tym drugim będzie szybciej i z tym podejrzewam Maciek się zgodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Mon, 15 Nov 2021 - 21:00
Post #360


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





The Driver, dokładnie. Zastanawiam się czy to brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, czy umyślna błędna interpretacja i sianie fermentu. Czekam kiedy wejdziecie na temat wykresu żelazo-węgiel materiału do produkcji kół zębatych trzeciego biegu i jego obróbki cieplnej.
Oczywiście są skrzynie biegów ewidentnie źle zestopniowane, od siebie dorzucę przykład skrzyni F25 w przedliftowej Vectrze B 2.5, gdzie 3ka jest do 180 km/h - piszę z pamięci, GIB mnie poprawi jeśli mijam się z prawdą wink.gif - ale to wyjątek, który potwierdza regułę.

CYTAT
można zrobić lekki silnik, z mniejszym momentem, wyższymi obrotami, a taką samą mocą, natomiast moment na kołach i tak będzie nadrobiony skrzynią biegów i przełożeniem głównym.

Mam wrażenie, że niektórzy przeczytali pogrubiony fragment i dorobili do niego ideologię pod swój punkt widzenia, więc wyjaśnię za Maćka - mam nadzieję, że się nie obrazi i dobrze zrozumiałem co chciał przekazać: przyjmijmy że mamy Hondę 200KM/175Nm przy 8kRPM i 3l diesla 200KM/350Nm przy 4k. Honda ma na 5b przełożenie 1 i główne 5, diesel na 5b również 1 i główne 2,5. Czyli na kołach przy tej samej prędkości liniowej samochodu w obu wypadkach będzie ten sam moment (bo brak momentu w Hondzie nadrobi odpowiednio zestopniowana skrzynia biegów), czyli 875Nm, a więc oba auta będą w przybliżeniu tak samo przyspieszać, o ile jedno nie będzie kompaktem a drugie suv'em i o to Maćkowi, jak mniemam chodziło, a tu niektórzy wyskakują z automatami 10 stopniowymi i F1.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post

37 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 07:12