![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_KompotEm_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Cześć, zastanawiam się nad zakupem samochodu na weekendowe wypady oraz w dłuższe trasy i tuningu audio oraz silnika. Zależy mi na w miarę dobrych osiągach może być po mapach i tuningu, taniej eksploatacji oraz dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym. Z wyposażenia szukam coś w 4 elektrycznych szybach, klimatyzacji oraz 5 drzwiach. Ogólnie szukam czegoś w LPG lub Dieslu.
Aktualnie zastanawiam się nad tymi modelami i nie wiem co wybrać: 1. Opel Astra H - 1.9 Diesel lub 2.0t 2. Renault Megane 2 - 1.9/2.0 diesel lub 2.0t 3. Seat Leon 2: 1.9 TDI 4. Fiat Grande Punto - 1.9 Diesel lub 1.4 T 5. Fiat Bravo 2 - 1.9 Diesel lub 1.4 T Chciałbym docelowo wkręcić ten samochód na około 180/200km tak aby potrafił zaskoczyć na drodze mimo niepozornego wyglądu. Przez to chciałbym prosić was o porady w tym temacie bo nie wiem co spodziewać się po wyżej wymienionych modelach lub czymś tego typu. Myślałem jeszcze nad E46, A3 8l i A4 B6, ale wole poszukać coś młodszego jednak. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
obawiam się, że każde z powyższych w 21 wieku sleeperem nie będzie
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
E46 330d 204KM, jak będzie to sedan albo kombi, najlepiej bez M Pakietu podkręcony na te 250-270KM, to jest szansa, że jeszcze kogoś tym zaskoczysz.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Nawet przy 200km szału w powyższych nie będzie, a sleeper tym bardziej
Saab 93 2.3t Peugeot 406 3.0 v6 Pomodzona Sierra albo stare volvo Ewentualnie jakieś stare kanciate kombi w stylu taunusa etc -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Cześć, zastanawiam się nad zakupem samochodu na weekendowe wypady oraz w dłuższe trasy i tuningu audio oraz silnika. Zależy mi na w miarę dobrych osiągach może być po mapach i tuningu, taniej eksploatacji oraz dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym. Z wyposażenia szukam coś w 4 elektrycznych szybach, klimatyzacji oraz 5 drzwiach. Ogólnie szukam czegoś w LPG lub Dieslu. Aktualnie zastanawiam się nad tymi modelami i nie wiem co wybrać: 1. Opel Astra H - 1.9 Diesel lub 2.0t 2. Renault Megane 2 - 1.9/2.0 diesel lub 2.0t 3. Seat Leon 2: 1.9 TDI 4. Fiat Grande Punto - 1.9 Diesel lub 1.4 T 5. Fiat Bravo 2 - 1.9 Diesel lub 1.4 T Chciałbym docelowo wkręcić ten samochód na około 180/200km tak aby potrafił zaskoczyć na drodze mimo niepozornego wyglądu. Przez to chciałbym prosić was o porady w tym temacie bo nie wiem co spodziewać się po wyżej wymienionych modelach lub czymś tego typu. Myślałem jeszcze nad E46, A3 8l i A4 B6, ale wole poszukać coś młodszego jednak. Pozdrawiam Na moje to Ty szukasz taniego w eksploatacji auta na co dzień a nie "sleepera" bo to totalnie dwie różne rzeczy. No i kwestia 180-200 koni jak ma robić za przeciąg na ulicy to musi być to moc w motocyklu. W aucie to obawiam się, ze przy tej mocy możesz się zdziwić jak pani w jakimś innym daily w automacie malując oczy obleci Cię ze świateł ![]() ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
KompotEm sądze że Twoimi typami nikogo nie zaskoczysz. Odpuść sobie kible typu bmw w dieslu albo meganki 2ki/opelki to będziesz miał szanse dozbierać trochę kasy i kupić coś konkretniejszego.
Z tych wyliczanek punto tjet jest jakąś opcją. Dołóż colta czt 3d który po podstawowych modach może spełnić rolę zaskakiwacza miastowego ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
obawiam się, że każde z powyższych w 21 wieku sleeperem nie będzie ![]() na naszych drogach, wszystkie te M-Pakiety, S-Line, czy AMG-Liny to silniczki 1,3-1,6/150KM. Największy szał ostatnio to 218i Grand Coupe w MPakiecie, na dużej feldze i mocą 136KM. Jak koleś kupi Astrę 2,0/200KM, liźnie chipem na 240KM, to w trasie nie spotka nikogo szybszego. Nawet umotywowany akwizytor w Octavii będzie wolniejszy. Superby, czy 5-tki nawet nawet nie zbliżą się do rury wydechowej tej Astry i chłopaki będą musieli ratować swoje ego wyprzedzając poboczem ![]() W trasie na spokojnie można przyjąć osiągi na poziomie F30 330i https://zeperfs.com/en/duel1347-6140.htm mając dwie dyszki w kieszeni wątpię, żeby można było znaleźć coś szybszego. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem ![]() |
Maciek patrząc na dane techniczne, taka astra III 5d 2.0 200km ma do pakietu w zależności od źródła 8,2-8,4s, czyli tyle co golf/octavia 1.5 tsi 150km, nawet patrząc na dodatkowe 40km to nie wiem jak ci wyszły osiągi na poziomie 6s do setki.
Swoją drogą nie widzę sensu porównywania auta z 2.0 turbo do akwizytora w octavi 1,6 tdi 105km, chyba, że tak podbudowujesz swoje ego łojąc starym kasztanem kogoś w nowym dwa razy słabszym samochodzie. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Maciek patrząc na dane techniczne, taka astra III 5d 2.0 200km ma do pakietu w zależności od źródła 8,2-8,4s, czyli tyle co golf/octavia 1.5 tsi 150km, nawet patrząc na dodatkowe 40km to nie wiem jak ci wyszły osiągi na poziomie 6s do setki. Swoją drogą nie widzę sensu porównywania auta z 2.0 turbo do akwizytora w octavi 1,6 tdi 105km, chyba, że tak podbudowujesz swoje ego łojąc starym kasztanem kogoś w nowym dwa razy słabszym samochodzie. no generalnie to nawet zwykła Astra 2,0/200 robi śmigło z Golfa 1,5 https://zeperfs.com/en/duel1292-6658.htm a przecież piszę jeszcze o zczipowaniu tego na 240KM. Podejrzewam, że autorowi chodzi o przyjemne auto w trasę, by jadąc przepisowo, nie być złośliwie hamowanym przez menadżera w Superbie, gdy ten błyskając długimi, chce przepędzić wszystko co się rusza z lewego pasa. I na takie auta ta Astra znakomicie się nadaje. Niepozorny z zewnątrz, a jak trzeba, to się świetnie rozpędza od 80-100kph w górę. Czasy 0-100 wyjątkowo źle opisują dynamikę auta. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Te samochody to mogą zaskoczyć co najwyżej niebieskim bąkiem a nie osiągami względnie czarnym jak to będzie klekot
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Fri, 13 December 2019 ![]() |
Ja bym chyba szedł w e46 330d, ale to wynika z moich osobistych preferencji. Seria 204km, bez problemu robisz program (dalsza droga też przetarta i można zbudować z tego dość szybkie auto, robiące poniżej 10s 100-200) i BYĆ MOŻE kogokolwiek tym zaskoczysz, bo praktyce przeciętne nowe auto z szybką skrzynią i mocą ~200km będzie pewnie sporo szybsze.
Astra z 2.0t to też całkiem spoko wybór, ale te wszystkie 1.9tdi bym z miejsca odrzucił. Mamy 2021 rok, krzesanie dużych mocy z tych silników to było modne z 10 lat temu, ani to nie jedzie zbyt wybitnie, użyteczna moc dość wąsko, ani nie brzmi, awaryjność też jakaś idealna nie jest (oczywiście mowa po wzmocnieniu na te około 200km). Golf 4 czy inne tego typu cuda to już przeżytek, ot tyle... A tak zupełnie szczerze, to kupiłbym cokolwiek zdrowego, pojeździł pozbierał kasę na coś stosunkowo świeżego i szybkiego. Budowa ~20 letnich aut (jeśli nie jest to zrobione kompleksowo - tutaj nie ten budżet) to średni pomysł moim zdaniem. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Audi A3-A4 1.8T najlepiej w Quattro lub inne bliźniacze modele w takiej konfiguracji oczywiście plus mody potem i potrafi to jeszcze pokazać pazur i być ekonomiczne nadal. Pod gaz się nadaje.
Albo to samo tylko w gnojówce po modach. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
praktyce przeciętne nowe auto z szybką skrzynią i mocą ~200km będzie pewnie sporo szybsze. tyle, że na naszych drogach naprawdę nie ma wielu aut z mocą 200KM. Wszystkie francuskie kończą się gdzieś w okolicach 130-140KM, to samo Korea, czy Japonia. I większość samochodów z mocami pod 200KM, to są SUVy, gdzie dynamika jest na poziomie tych 130KM w kompakcie ![]() Jak kupisz starego, ale niezajeżdżonego kompakta 200KM, zaczipujesz go delikatnie, to jesteś szybszy od 95% użytkowników dróg. Budowa ~20 letnich aut (jeśli nie jest to zrobione kompleksowo - tutaj nie ten budżet) to średni pomysł moim zdaniem. przecież autor wyraźnie chce gotowca.Poza tym, nagrzebiesz się przy takim projekcie, auto latami będzie stało w garażu, a jak już w końcu staniesz na kresce, to przyjedzie chłopaszek w Tesli S Plaid i tyle go widziałeś ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Ja bym chyba szedł w e46 330d, ale to wynika z moich osobistych preferencji. Seria 204km, bez problemu robisz program (dalsza droga też przetarta i można zbudować z tego dość szybkie auto, robiące poniżej 10s 100-200) i BYĆ MOŻE kogokolwiek tym zaskoczysz, bo praktyce przeciętne nowe auto z szybką skrzynią i mocą ~200km będzie pewnie sporo szybsze. Że jak? Poniżej 10sec w e46 3.0 dislu,? Chyba jak mocno 400+ A do tego który nowy "przeciętny" 200ps + zrobi lepszy czas poniżej 10sec Może przy wadze max 1000kg... Chyba że Ci chodziło 0-100 -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
ale mówimy o sciganiu się z Dusterem DCI czy z hot-hatchami albo mocnymi limuzynami?
Zresztą jak mowa a suvach to x5, q7 czy nowe Disco z dieslem robią górne 5 dolne 6 do setki. A niech będzie trochę mokro to nawet czarnym bąkiem się nie zaskoczy bo będzie 100 metrów z tyłu. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
As +1
takie Disco z własnego doświadczenia wiem że podczas wyścigu ze świateł to można zaskoczyć jedynie wrzucając wsteczny bieg ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Że jak? Poniżej 10sec w e46 3.0 dislu,? Chyba jak mocno 400+ A do tego który nowy "przeciętny" 200ps + zrobi lepszy czas poniżej 10sec Może przy wadze max 1000kg... Chyba że Ci chodziło 0-100 Kolega pisał "dalsza droga też przetarta i można zbudować z tego dość szybkie auto, robiące poniżej 10s 100-200", co jest akurat prawdą - spokojnie E46 330d robi poniżej 10s 100-200, tylko faktycznie są to już grube mody na 400+, a nie sam program ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
ładnie popłynęliście - ten budżet to 20k pln, a nie 20k EUR
![]() Chłopak chce góra 200 koni, a wy snujecie wizje +400 i 10 sekund 100-200 ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 September 2007 ![]() |
S40 T5. Najbardziej sleeperowaty wygląd, możesz trafić z AWD, 220 koni w serii, ze 260 pewnie po samym programie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 19:01 |