![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ale żonka to ładnie popierdziela po torach, pozazdrościć
![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
Trochę czasu minęło...
Auto po Poznaniu w październiku 2021 przestało chodzić na wszystkie cylindry. Niestety, w życiu były inne wydatki, więc samochód poszedł w odstawkę i przykrył się warstwą kurzu. W międzyczasie mój teść zbudował sobie e36 i czasami zrobiłem pare kółek dla rozprostowania kości jego autem, albo jak żona dała to jej ![]() ![]() ![]() W końcu w grudniu 2022 przyszedł czas na babcie. Silnik poszedł do diagnozy i okazało się, że miała miejsce kolizja. W zależności od tego co miało wyjść po rozłożeniu motoru, padł pomysł, żeby wrzucić m54. Stwierdziłem jednak, że poczekamy, zobaczymy dół i jak będzie okej to rzeźbimy w tym co jest. Ku naszemu zdzowieniu okazało się, że pomimo prawie 300k licznikowego przebiegu i założonego kiedyś lpg, silnik jest w idealnej kondycji. Szybka decyzja i robimy. Blok praktycznie do kapitalnego remontu, gładzi nie ruszaliśmy bo widoczna byłą fabryczna obróbka. Wszędzie panewki ACL (zdjęcie fabrycznej panewki z pierwszego montażu poniżej, oczywiście nie wszystkie tak wyglądały ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Na góre wlatuje dolot n55/54 na adapterze od Krzysztofa Wrony, dodatkowo Krzysztof zadbał o całą wiązkę silnika (za co mu serdecznie dziękuję ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wzieliśmy się też za budę. Od paru lat jeździmy na Nurburgring i jeżeli chodzi o e36 to mam pewne spaczenie przez to co tam zobaczyłem. Pomysł na auto jest dosyć prosty, ma to być z zewnątrz zwykłe M-pakietowe e36 na sterydach, spoiler GTClass, M pakowe dokładki itp. Szczerze mówiąc to nie podobają mi się te wszystkie GTRowo/DTMowe wymysły, czy inne poszerzki. Nadwozie poszło do rozkładu, podłoga w newralgicznych miejscach została wypiaskowana, wspawane wzmocnienia pod wózek + rozpórka mocowana do wózka. Laminaty na szczęście były, wyleciał dach a w jego miejsce wpadł aramid (bardzo ciekawie to wygląda). Na nadkola pomysł również zaczerpnięty z ringowych e36, czyli reperaturki z e46 wspawane po przekątnej w nadkola e36. W zasadzie wygląda to jak seria, ale jest szerzej o około 2-3cm, co bardzo pomoże przy feldze 17x9 i kompresjach na ringu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Finalnie auto wyjechało w takiej formie jak poniżej. Środek chciałem w miarę ciemny, żeby jak najmniej rzucał się w oczy. Kolor został oryginalny, bo bardzo go lubię ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Auto oficjalnie zaczęliśmy robić 20 stycznia, zakładaliśmy, że w tej chwili będzie już jeździć, ale jest jak jest ![]() ![]() Chciałbym w tym miejscu bardzo podziękować moim dobrym kolegom Andrzejowi i Norbertowi z Rev Racing, to oni od początku odpowiadają za ten projekt na każdej płaszczyźnie, przekuwają wszystkie pomysły w rzeczywistość, a ich pomoc jest nieoceniona ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Kawał pracy przy aucie wykonany! O patencie
z nadkolami E46 już kiedyś słyszałem, ogólnie dużo ludzi wykorzystuje te nadkola do poszerzania aut wszelakich. Szczerze mówiąc nie myślałem, że E36 może tak ładnie z wagi zejść, nigdy się nie zagłębiałem w temat tej budy i jestem pozytywnie zaskoczony. Trzymam kciuki żebyś jak najszybciej poskładał to do stanu 100% i oby udało się pocisnąć takie czasy jak sobie założyłeś ![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
Kawał pracy przy aucie wykonany! O patencie z nadkolami E46 już kiedyś słyszałem, ogólnie dużo ludzi wykorzystuje te nadkola do poszerzania aut wszelakich. Szczerze mówiąc nie myślałem, że E36 może tak ładnie z wagi zejść, nigdy się nie zagłębiałem w temat tej budy i jestem pozytywnie zaskoczony. Trzymam kciuki żebyś jak najszybciej poskładał to do stanu 100% i oby udało się pocisnąć takie czasy jak sobie założyłeś ![]() Dzięki za miłe słowo ![]() Powoli do przodu, silnik z osprzętem już prawie w aucie, lada dzień będzie odpalany, a wtedy mam nadzieję, że pójdzie już z górki. Plany co do jazdy na ten rok były ambitne, jednak budowa auta pod kątem czasu i finansów wszystko zweryfikowała. Zaczęliśmy cały proces 20 stycznia, plan był taki, że na pierwszą rundę Trackmasters w kwietniu, auto już pojedzie... Tak czy siak, uważam, że i tak nie jest źle. Jak uda się to zamknąć w 5 miesiącach to będzie sukces ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
niezły kocur.
ach te terminy, plany, oczekiwania....ja już mam 3 miesiące poślizgu i nadal nie koniec. A projekt od 2 miesięcy ukończony w 99.9% ![]() Sądzę że z samego bloku szczególnie gdy nie ma turbo spokojnie z 10-15kg można usunąć co będzie miało spory wpływ na wyważenie i prowadzenie. Plus odchudzenie zamachu wału sprzęgła wszystkich kół kółeczek itp to i 25-30 kg tam da się urwać z samego silnika. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
Sądzę że z samego bloku szczególnie gdy nie ma turbo spokojnie z 10-15kg można usunąć co będzie miało spory wpływ na wyważenie i prowadzenie. Plus odchudzenie zamachu wału sprzęgła wszystkich kół kółeczek itp to i 25-30 kg tam da się urwać z samego silnika. Jeżeli chodzi o takie rzeczy jak zamach, to tutaj oczywiście też zostały poczynione modyfikacje i wleciał jednomas z lekkim kołem. Co do osprzętu, to zamontowaliśmy chłodnicę mishimoto, ale nie wiem jaka jest różnica w wadze, szczerze mówiąc. Żeby nie bylo tak kolorowo, to musieliśmy założyć metalowy adapter pod kolektor n54, także coś też doszło. Napewno jak auto się ruszy, to zabiorę je na wagi i wtedy wszystko się okaże. ________________________________________________________________________________ Powoli uzbrajany jest środek, będzie trochę karbonu, konsola środkowa narazie wycięta jest z alu, ale tam też wleci węgiel ![]() ![]() ![]() ![]() W tym tygodniu udało się uzbroić cały napęd, temat chłodzenia, hamulców, napędu i silnika jest już zamknięty. Niestety, mamy problem z dolotem Racemode'a - opiera się o pompę hamulcową i alternator, dodatkowo skierowany jest za bardzo w maskę. Na dniach chłopaki przymierzą jeszcze coś innego i zobaczymy co z tego wyjdzie. W tej chwili blokują nas dwa tematy, wiązka silnika i dolot właśnie. Mimo wszystko widać już światełko w tunelu ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
User Dołączył: Fri, 08 October 2021 ![]() |
Kto robił klatkę i dlaczego stopy głównych pałąków są tak podniesione ?
![]() Z adapterem od RM tak jest, w dodatku ten plastik potrafi sie przytopić, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest PMC tak naprawdę. Nagrzewnica lekka? Jeżeli tak to poszedłbym już w lekką deskę i flock. Ori deska swoje waży. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
Od RM chciałbym tylko ten jego dolot upchnąć, bo wygląda to fajnie i schludnie. Deska miała być z karbonu, jednak w ostatniej chwili odpuściliśmy. Deski z laminatu, polskich producentów są średniej jakości, wiec okroiliśmy fabryczną i pojechała właśnie do floku
![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
Stopy zrobione żeby rura klatki nie szła pod kątem do podłogi względem słupka gdyż trzeba by było ominąć próg żeby dojść z rurą do podłogi. Druga sprawa łatwiej pospawać rurę do stopy na całym obwodzie.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
Auto w tym tygodniu zostało odpalone, wiązkę udało się podpiąć po drobnych poprawkach. W zasadzie wszystko jest już na miejscu, cały napęd, wydech, w środku trzeba tylko wrzucić fotel i kierownicę. Parę fotek wnętrza, doszło trochę węgla, deska już po floku z panelem z węgla na gotowo, pod deskę wleciał lekki akumulator. Teraz, na sam koniec została walka z dolotem Racemode'a. Przez nieco inny kształt adaptera zrobiło się pod kolektorem trochę mało miejsca. Zależało mi na tym, żeby wszystko upchąć pod maską i pociągnąć dolot spod zderzaka - nie chciałem wywalać lampy, ani ciąć maski, bo z zewnątrz ma to być w miarę możliwośći seryjne e36 w mpaku
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Czysto schludnie ładnie.
Ciekawe jaka waga wyjdzie. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
Taak, też jestem ciekawy. Zaraz jak zacznie się docierka to podlecę na wagę, którą mam obok. Dwa lata temu na sucho było 1080kg, a trochę rzeczy teraz wyleciało
![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
śledze teat i kiicuje mocno! ciezko mi uwiezyć że moja malutka s2000 waży tyle co Twoje E36, nie no.. musze coś wyciąć
![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
śledze teat i kiicuje mocno! ciezko mi uwiezyć że moja malutka s2000 waży tyle co Twoje E36, nie no.. musze coś wyciąć ![]() Dzięki, miło! Waga to dalej temat otwarty w tym aucie ![]() Niestety, po okresie "z górki" zaczęły się schody. Wczoraj, po odpaleniu silnika (auto było już odpalane pare razy i chodziło nawet przez chwilę) nastapiła kolizja na 4 cylindrach. Na ten moment ciężko jest stwierdzić co było przyczyną. Ściągnięty na szybko dekiel nic nie pokazał, nie byliśmy w stanie zauważyć, czy rozrząd się przestawił, to będzie sprawdzane w pierwszym rzucie. Dodatkowo widzę problem w wystrojeniu M52 na sterowniku MS43, ludzie, z którymi się umówiłem zniknęli, a poza nimi mało kto chce w ogólę rozkminiać taki temat. Rozważamy wrzucenie EMU na szybko, ale to też zależy od tego, na ile problem z silnikiem będzie rozwojowy... |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
RaceMode nie wystroi?
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
RaceMode nie wystroi? ![]() Nie wiem, czy już o tym wspominałem, ale RaceMode nie jest dla mnie wzorem w dziedzinie strojenia i roboty przy aucie. Poprawialiśmy jedno auto po nim i jakość jego pracy pozostawię bez komentarza. Od początku cała konwersję na kolektor N i MS43 chcieliśmy zrobić sami i nie brałem go pod uwagę przy strojeniu ![]() |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
User Dołączył: Fri, 08 October 2021 ![]() |
Jaki problem dostrzegasz w MS43 na M52 ? Z tego co wiem MS43 robi tez DigiTun w razie czego.
Jaka masz lekką nagrzewnicę ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 10:00 |