Shoutbox 0 nowych PW 


11 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Nissan 370Z Nismo, Time Attack / Clubsport
StanZee
post Wed, 01 Feb 2023 - 12:51
Post #61


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





W formule widziałeś podnoszące się koło na tarkach lub uskokach. U mnie unosi się na płaskich szykanach przy szybkich przebitkach prawo lewo, a jestem praktycznie pewien, że takie zjawisko nie powinno mieć miejsca. Czuję, że mnie to spowalnia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 01 Feb 2023 - 12:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Wed, 01 Feb 2023 - 13:04
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



to unoszące koło jest wręcz gwarantem optymalnej przyczepności. Próbując usunąć tą "dolegliwość" możesz pogorszyć przyczepność. Wiele rzeczy da się zmienić zawiasem ale nie pozbędziesz się wysoko jednak położonego środka ciężkości (wyżej niż w bolidach i wściekłych Hondach których góra często nic nie waży).
Szybciej bym już grał zmianami w geometrii zawiasu tak żeby podwyższyć wirtualny punkt obrotu względem CG


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Wed, 01 Feb 2023 - 13:24
Post #63


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





No nie zgodzę się z tym. Kolegi 350z z wyższym w hierarchii modelem KW Clubsport (15kg przód / 8 kg tył) nie podnosi kół do góry, prowadzi się zdecydowanie lepiej, lepiej trzyma poziom i jest szybsze na krętych sekcjach, pomimo znacznie mniejszej ilości modyfikacji. Dla porównania moje KW V3 ma sprężyny przód od 8.5 kg do 10.5 kg, a tył od 4 kg do 9 kg (progresywne, dlatego przedział).

Oczywiście mógłbym próbować dalej utwardzać staby, żeby wyeliminować problem, lecz wydaje mi się, że nie tędy droga. Wolę utwardzić amory i zejść z sztywności stabów.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 01 Feb 2023 - 13:33
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



musiałbyś przejechać się sam jego autem bo bardzo dużo w tym temacie zależy od łącznika pedały kierownica.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Wed, 01 Feb 2023 - 13:42
Post #65


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





Jeździłem tym autem dziesiątki razy i to moja główna motywacja na lepszy zawias. Chciałbym się też trochę pobawić regulacja, a nie jeździć zawsze na pełnej sztywności, bo w mojej opinii to jedyne właściwe ustawienie na tor dla KW V3, a i tak dużo brakuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 01 Feb 2023 - 15:34
Post #66


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Progresywne sprezyny to zlo. Nie da sie wyczuc momentu poslizgu. Takze pojscie w li iowa sprezyne to duzy plus.wieksza ilosc regulacji to tez plus jak wie sie co sie robi. Takze walcz. Ja tylko napisalem ze na tym filmie co wkleiles zawieszenie pracowalo idealnie. Moze na poznaniu na babajadze byloby za miekkie. Zres,ta wieloraka regulacja daje mozliwosc osobno eliminowania poslizgow bocznych na dohamowaniu jak i przyspieszaniu jak i wybojach.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Wed, 01 Feb 2023 - 16:13
Post #67


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(StanZee @ Wed, 01 Feb 2023 - 11:58) *
Może faktycznie skala problemu nie jest dobrze uwidoczniona na moim filmiku, gdzie wybrałem jeszcze te "sprzyjające" ujęcia. Poniżej pełny filmik z tej imprezy.

https://www.youtube.com/watch?v=Bi-xieldMz8...rallyvideoprvpl

Dodatkowo kilka zdjęć, również ten sam event.



Wydaje mi się, że na dobrze dobranym zawiasie nie powinien progiem obcierać na nawrotkach i podnosić kół w powietrze. Całe auto jest na unibalach, ma dodatkowe spawy karoserii, sztywne staby, jedynie czuje, że zawias jest słabym punktem. Problem się szczególnie uwidacznia na slicku i auto naprawdę się dobrze nie prowadzi. Od kiedy zacząłem jeździć na Kielcach, co imprezę słyszę od widzów na żywo, że powinien coś z tym zawiasem zrobić. Nawet po konsultacjach z KW, powiedzieli mi że V3 nie jest właściwym zawieszeniem do moich potrzeb, że jest to typowo uliczny gwint na progresywnych sprężynach i żebym poszedł w KW Competition.


koło się unosi raczej za sprawą sztywnego stabilizatora niż "złego" zawieszenia.
Myślę, że spring rate kw był słabo dobrany do twardych stab


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Wed, 01 Feb 2023 - 17:02
Post #68


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(radzio_gsi @ Wed, 01 Feb 2023 - 16:13) *
koło się unosi raczej za sprawą sztywnego stabilizatora niż "złego" zawieszenia.
Myślę, że spring rate kw był słabo dobrany do twardych stab


No coś w tym może być. Sztywny stab mam tylko na przód, a tył seria. Tyłu nie chciałem sztywniejszego, bo Zetka się wtedy robi zbyt nadsterowna. Wciąż po założeniu przedniego staba była gigantyczna różnica na plus w prowadzeniu i czasach, więc nie widzi mi się z niego rezygnować, ale tutaj poczekam jeszcze jak będzie wyglądać sytuacja na nowym zawieszeniu.

KW V3 nie określił był mianem złego zawiasu. Tutaj wszystko zależy jakie kto ma potrzeby, bo jak ktoś szuka typowo ulicznego, komfortowego zawieszenia to ciężko o coś lepszego, ale do ścigania się zupełnie nie nadaje, co z resztą potwierdza samo KW. Głównie chodzi tutaj o to że ma za miękkie, progresywne sprężyny, których nie da się wymienić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Wed, 01 Feb 2023 - 17:40
Post #69


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(StanZee @ Wed, 01 Feb 2023 - 17:02) *
No coś w tym może być. Sztywny stab mam tylko na przód, a tył seria. Tyłu nie chciałem sztywniejszego, bo Zetka się wtedy robi zbyt nadsterowna. Wciąż po założeniu przedniego staba była gigantyczna różnica na plus w prowadzeniu i czasach, więc nie widzi mi się z niego rezygnować, ale tutaj poczekam jeszcze jak będzie wyglądać sytuacja na nowym zawieszeniu.

KW V3 nie określił był mianem złego zawiasu. Tutaj wszystko zależy jakie kto ma potrzeby, bo jak ktoś szuka typowo ulicznego, komfortowego zawieszenia to ciężko o coś lepszego, ale do ścigania się zupełnie nie nadaje, co z resztą potwierdza samo KW. Głównie chodzi tutaj o to że ma za miękkie, progresywne sprężyny, których nie da się wymienić.


zgadzam się. kw v3 to jeden z lepszych zawiasów uliczno-trackdayowych pod oponę UHP, wolne semi. Na większą przyczepność, brakuje spring rate. Ty podratowałeś sprawę stabilizatorem, który przy kompresji zewnętrznego koła wciągał również wewnętrzne z racji miękkich sprężyn


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Wed, 01 Feb 2023 - 18:15
Post #70


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(radzio_gsi @ Wed, 01 Feb 2023 - 17:40) *
zgadzam się. kw v3 to jeden z lepszych zawiasów uliczno-trackdayowych pod oponę UHP, wolne semi. Na większą przyczepność, brakuje spring rate. Ty podratowałeś sprawę stabilizatorem, który przy kompresji zewnętrznego koła wciągał również wewnętrzne z racji miękkich sprężyn


Nie przesadzałbym tutaj z nazywaniem KW V3 trackdayowym zawieszeniem, bo na torze już lepiej sobie radzą sporo tańsze gwinty typu BC Racing, Tein czy HSD (oczywiście kosztem komfortu). V3 to zawias typowo uliczny, idealny, żeby wsadzić np. do BMW X5 i cieszyć się komfortem i trwałością.

KW ma swoją uliczno-trackdayową serię, czyli KW Clubsport, już ze sztywniejszymi, liniowymi sprężynami, a V3 klasyfikują jako czysto ulica. KW Clubsport, w przeciwieństwie do V3, jest strojony na Nurburgring.

Ale też nie kwestionuje tego, że KW V3 może mieć zupełnie inną charakterystykę na Zetce niż np. na EVO czy miacie, bo to też częsty przypadek. Na innych autach może jest lepiej wystrojone i może ma lepiej dobrane sprężyny. Nie jestem nawet pewien czy wszystkie KW V3 mają progresywne sprężyny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 01 Feb 2023 - 18:55
Post #71


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Mam KW V3 w swoim EG i potwierdzam, jest miękko (do tego oczywiście slick 13 z wielką ścianką boczną) i są progresywne sprężyny. Ale z drugiej strony... Tarki na Jastrzębiu jadę ogniem, na wyboistej Ułęży też jest stabilnie. Czasy na Jastrzębiu na RaceDay też mi nawet wychdoziły zbliżone do białej 370Z (to chyba byłeś Ty smile.gif ) Aczkolwiek amortyzatory ustawiłem blisko max sztywności bo poniżej to serio wyczucie było słabe. I tak z jednej strony to też mnie wnerwia, że jest miękko, a z drugiej boję się to zmienić na coś znacząco sztywniejszego żeby nie zacząć podskakiwać na każdym wyboju i mieć mniej trakcji. Inna sprawa, że takie EG waży znacząco mniej od Z.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Wed, 01 Feb 2023 - 19:48
Post #72


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





Też sporo próbowałem się bawić regulacja w V3, ale zawsze wychodziło, że na max sztywności robię najlepsze czasy.

Co do tarek, to do tej pory ciąłem nawet po tych nowych na Silesi i nie mam zamiaru odpuszczać. Liczę, że nowe amory, pomimo znacznie sztywniejszych sprężyn, uda się ustawić tak, że nadal będzie tam można bez problemu ciąć. A jak nawet nie od razu mi się to uda, to swobodnie mogę wymienić sprężyny na miększe. Nie to co niestety w KW V3, gdzie jest spory problem z przejściem z progresywnych na liniowe i nikt za bardzo nie chce się tego podjąć. KW oczywiście nie pomogło w doborze sztywniejszych sprężyn i mocno odradzili w nie ingerować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 01 Feb 2023 - 22:59
Post #73


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Na Silesii po tych żółtych (bananach/kiełbaskach jak tam jje zwą) tniesz i jest auto stabilne ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Wed, 01 Feb 2023 - 23:31
Post #74


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 01 Feb 2023 - 22:59) *
Na Silesii po tych żółtych (bananach/kiełbaskach jak tam jje zwą) tniesz i jest auto stabilne ?


Tak, z tym akurat KW radzi sobie naprawdę nieźle, mogę napadać.

https://youtu.be/icAAAxg-uQE?t=62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 19 Mar 2023 - 14:41
Post #75


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Jak tam wypadl test podwozia na kielcach? Nic nie odpadlo?
https://m.facebook.com/groups/241141550443059/


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Mon, 20 Mar 2023 - 16:21
Post #76


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(piwo @ Sun, 19 Mar 2023 - 14:41) *
Jak tam wypadl test podwozia na kielcach? Nic nie odpadlo?
https://m.facebook.com/groups/241141550443059/


Oj nie był to mój dzień w sobotę. Na start wygłupiłem się z oponą, bo założyłem Pirelli DHF, czyli twardą mieszankę, której nie było szans dogrzać. Dodatkowo po zmianie cieknącego magla na zapasowy na kilka godzin przed zawodami, okazało się że praktycznie w całości straciłem wspomaganie. Jak wypadałem na to pobocze, to normalnie wybiło mi kierę z rąk, bez najmniejszych szans na kontrę.

Na szczęście Zetka jest twarda i jakoś z takich akcji wychodzi bez szkód.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 20 Mar 2023 - 19:27
Post #77


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Istnieje jakiś rzetelnie mierzalny i niepodważalny fakt w tym konkretnym przypadku świadczący o tym, że zmiana amorów przyspieszyła samochód na jakimś torze?
NS to nie jest tor tylko droga wyboista i wymaga pracującego zawieszenia więc to taka trochę tania zaczepka na słabo zorientowanego klienta.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 21 Mar 2023 - 05:20
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 20 Mar 2023 - 19:27) *
Istnieje jakiś rzetelnie mierzalny i niepodważalny fakt w tym konkretnym przypadku świadczący o tym, że zmiana amorów przyspieszyła samochód na jakimś torze?
NS to nie jest tor tylko droga wyboista i wymaga pracującego zawieszenia więc to taka trochę tania zaczepka na słabo zorientowanego klienta.

to jest dobre pytanie szczególnie że zmieniam zawias u siebie w 206 na regulowany i cały czas zadaję sobie pytanie czy dobrze zrobiłem bo seria tak naprawdę była szybka.
Jakieś próby pomiaru czasu robił Radzio po zamianie na inny zawias i wychodziło mu że jest lepiej.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 21 Mar 2023 - 05:28
Post #79


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Mowisz o tym filmie?

Tam byly oprocz gwintu inna moc zdaje sie inne opony i przede wszystkim inna geometria.
Tak czy siak gwint daje duzo.
Wyobrazmy sobie ze klikami jestesmy w stanie zlikwidowac uciekanie tylu na choc jednym dohamowaniu do zakretu i juz jestesmy pol sekundy z przodu.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 21 Mar 2023 - 06:04
Post #80


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Tue, 21 Mar 2023 - 05:28) *
Mowisz o tym filmie?

Tam byly oprocz gwintu inna moc zdaje sie inne opony i przede wszystkim inna geometria.
Tak czy siak gwint daje duzo.
Wyobrazmy sobie ze klikami jestesmy w stanie zlikwidowac uciekanie tylu na choc jednym dohamowaniu do zakretu i juz jestesmy pol sekundy z przodu.

no właśnie - za dużo zmiennych. A uciekający tył to zlikwidujesz odpowiednim doborem opon, ciśnieniem bądź zmianą kątów jak masz taką możliwość.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 19:51